اسباب کشی
اگر شما هم این روزها در تدارک اسباب کشی از یک خانه به خانه دیگر هستید باید پیش از آنکه، وسایلی را جمع آوری کنید این توصیه ها را به یاد داشته باشید تا به سلامت و آسانی، به خانه جدید بروید.

ترفندهایی برای یک اسباب کشی اصولی وبی دردسر

انتقال به خانه ی جدید هیجان انگیز و درعین حال سخت است. برای رفتن به خانه جدید قبل از جابه جایی بایستی تمام وسایل موجود در خانه را آماده کنید. معمولا بار اصلی اسباب کشی بر دوش خانم های خانه دار است.

برای این که سختی های اسباب کشی را کم کنید باید از اطرافیان تان کمک بگیرید و چند نکته ساده را رعایت نمایید تا اسباب کشی آسان و راحتی داشته باشید. در این بخش از نمناک شما را با ترفندهایی برای یک اسباب کشی اصولی وبی دردسرآشنا می کنیم.

اسباب کشی

راهنمای اسباب کشی

قبل از بسته بندی وسایل برای اسباب کشی با دقت به تمام اثاثیه منزل نگاه کنید و کارهای زیر را انجام دهید:

معمولا در خانه برخی از وسایل اضافی و به درد نخور هستند، این وسایل را جدا بگذارید تا دور بریزید یا به کسی که احتیاج دارد بدهید.

اگر چیزی دارید که مدت طولانی از آن استفاده نکرده اید، آن را ببخشید یا بفروشید. می توانید لوازم و کتاب های دوران دانشجویی را اهدا کنید. یا اگر منزل جدیدتان کوچک است می توانید برخی از لوازم غیر ضروری و دکوری خود را بفروشید.

به تمام وسایلتان دقت کنید با جدا کردن دور ریختنی ها و فروختنی ها، وسایلی می مانند که باید نگه داشته و بسته بندی نمایید.

وسایل مورد نیاز برای اسباب کشی را بخرید

قبل از اینکه بسته بندی اثاثیه منزل را شروع کنید ابتدا به خرید بروید و هر آنچه می دانید برای اسباب کشی لازم و ضروری است مانند کارتن با ابعاد یکسان و به اندازه وسایل خود، چسب پهن، نایلون حباب دار، کیسه زباله، روزنامه، ماژیک تهیه کنید تا در حین کار مجبور نشوید به خرید وسایل بروید.

بسته بندی وسایل اسباب کشی

اسناد و مدارک خود را در کیف قرار دهید

وسایل ضروری خود را مانند اسناد و مدارک مهم، کارت های بانکی، پول، شارژر، هدفون، تبلت و …، حوله و مسواک و شامپو در یک کیف قرار دهید و آن کیف را با خودتان حمل کنید.

بشقاب ها را ته کارتن نچینید

وسایل شکستنی خود را در کارتن قرار دهید و لابه لای آنها لباس های خود و یا نایلون حباب دار قرار دهید و یا به آنها روزنامه بپیچید. برای اینکه بشقاب هایتان در حین حمل و نقل نشکند، آنها را ته جعبه نگذارید بلکه آن ها را داخل روزنامه بپیچید و نزدیک لبه قرار دهید زیرا اینگونه بشقاب ها سر جای خود محکم و ثابت می مانند و احتمال شکسته شدنشان کم است.

ظروف سنگین تر را ته جعبه بگذارید

هنگام بسته بندی ظرف های بلور، ظروف سنگین تر را ته گذاشته و ظرف های کوچک و ظریف را رو قرار دهید تا هنگام جابه جایی احتمال شکستن آن ها کم تر شود. احتمال شکستن وسایل سنگین در وسط جعبه های بزرگ بیش تر است.

راهنمای اسباب کشی

وسایل ریز را داخل کارتن های بزرگ قرار دهید

اگر می خواهید احتمال شکستن وسایل تان کمتر شود، هنگام بسته بندی، وسایل کوچک را داخل کارتن های بزرگ و وسایل بزرگ را داخل کارتن های کوچک قرار دهید. این کار را در مورد کتاب انجام دهید. در صورت پر کردن کارتن بزرگ از کتاب های کوچک جعبه وزن زیادی پیدا کرده، حمل آن سخت می شود.

وسایل مشابه را با هم بسته بندی کنید

وسایل مشابه را با هم بسته بندی کنید تا زمان باز کردن کارتن دچار سردر گمی نشوید. مثلا هیچگاه وسایل آشپزخانه را با داروها داخل یک جعبه نگذارید.

ظروف را روزنامه پیچ کنید

با توجه به نوع وسایل، آن ها را داخل روزنامه بپیچید و کف کارتن و درون آن نایلون حباب دار بگذارید و برای محکم کردن وسایل داخل کارتن لابلای ظروف حوله یا لباس هایتان را قرار دهید.

روزنامه پیچ کردن وسایل

کارتن ها را درست بسته بندی کنید

در مطلب فوت و فن های یک اسباب کشی راحت و منظم در بخش قبلی نمناک گفتیم که ته جعبه بین درزها را نوارچسب بزنید و نوارچسب را عمود بر چسب قبلی بزنید. سپس برای محکم تر شدن، کف کارتن روزنامه یا مقوای ساده کف آن بگذارید. بعد از پر شدن کارتن، روی در آن و کناره های کارتن را چسب بزنید.

اگر هنگام بستن کارتن ها از ریسمان استفاده می کنید ، برای راحت تر باز شدن جعبه روی ریسمان را چسب بزنید تا هنگام باز کردن جعبه نیازی به کاتر یا وسیله تیز نداشته باشید.

محتویات داخل کارتن ها را مشخص کنید

محتویات داخل کارتن ها را مشخص کنید تا زمان ورود به خانه جدید، جای قرار دادن هر جعبه مشخص باشد مثلا وسایل اتاق را درون اتاق و وسایل آشپزخانه را داخل آشپزخانه بگذارید. توجه کنید که حتما لیبل را در اطراف جعبه بزنید نه روی آن.

اصول اسباب کشی

درآورها را خالی نکنید

نیاز نیست کشوها را خالی کنید و آنها را خیلی راحت تبدیل به جعبه های جادویی کنید. در صورتی که داخل کشوها وسایل شکستنی نیست، بگذارید محتویات داخل کشو درون آن باقی بماند و دور کشو را با همان چیزهای داخلش نایلون کاری و چسب کاری کنید. نگذارید نوارچسب مدت طولانی روی کشو باقی بماند و چسب زدن را در آخرین لحظه جابه جایی انجام دهید.

لباس ها را اینگونه برای حمل و نقل آماده کنید

لباس ها را همانطور که به چوب رختی آویزان هستند در کیسه های بزرگ قرار دهید. اینگونه دیگر مجبور نیستید لباس ها را از چوب لباسی بیرون آورده، آن ها را یک به یک تا کرده، داخل کارتن قرار دهید.

می توانید آن ها را به صورت دلخواه بر اساس رنگ، ضخامت یا فصل تقسیم بندی کنید. هنگام ورود به خانه جدید، به راحتی و سریع و بدون زحمت می توانید لباس ها را داخل کمد قرار دهید.

اسباب کشی لباس ها

برای جابجایی تشک از پلاستیک های بزرگ کمک بگیرید

بهداشت تشک بسیار مهم است. حواستان باشد تشک در هنگام حمل اسباب و اثاثیه نشکند و کمر آن خم نشود زیرا کیفیت تشک کاهش پیدا می کند و به کمرتان آسیب می رسد. تشک خود را قبل از بسته بندی تمیز کنید. برای جابجایی تشک از پلاستیک های بزرگ مخصوص استفاده کنید و دور تا دور آن را حسابی بپوشانید و چسب کاری کنید.

پایه های مبل و اتصالات وسایل را جداگانه بسته بندی کنید

چرخ های مبل ها قبل از اسباب کشی جدا کرده، بسته بندی و برچسب بزنید زیرا ممکن است این قسمت در اسباب کشی گم شود. پیچ یا وسایلی مانند تابلو و آینه هنگام جابه جایی ممکن است گم شوند، آن ها را داخل کیسه نایلون بسته بندی کرده، نام وسیله را آن بچسبانید.

آموزش اسباب کشی

بسته بندی وسایل را زودتر شروع کنید

منتظر نشوید هفته آخر یا در نزدیکی اسباب کشی خود جمع کردن وسایل را شروع کنید. وسایلی را که به آنها نیاز ندارید را چند ماه زودتر جمع کنید، با این کار یکی دو هفته مانده تا جابه جایی استرس نخواهید داشت.

در زمان اسباب کشی مراقب کودکانتان باشید

در زمان اسباب کشی مراقب کودکانتان باشد زیرا آمار کودکان گم شده در زمان اسباب کشی بالاست. از ماشینتان هم مراقبت کنید و اگر حیوان خانگی دارید، تا رسیدن به خانه جدید در قفس یا باکس را باز نکنید.

خانه قدیمی را تمیز تحویل بدهید

زمین را جارو و طی بکشید و زباله هایتان را در سطل زباله بیاندازید و خانه قدیمی را تمیز تحویل بدهید.

تمیز کردن خانه

مواد خوراکی را تقسیم بندی کنید

خوراکی ها را به دو دسته خراب شدنی و خراب نشدنی تقسیم کنید. خراب نشدنی ها مانند خشکبار، ماکارونی و حبوبات را بسته بندی کرده و خراب شدنی ها و فریزری ها را چند ساعت قبل از رفتن دربیاورید. مواد غذایی مورد نیاز خود را دم دست بگذارید. اگر به نوشیدن چای عادت دارید، چای خشک، چای کیسه ای، فندک و فلاسک را نزدیک خودتان قرار دهید.

از شرکت های شناخته شده کمک بگیرید

اگر خودتان زمان کافی برای اسباب کشی ندارید برای جابجایی وسایل به خانه ی جدید از شرکت های قابل اعتماد کمک بگیرید و از وسیله ای که برای جابجایی وسایل استفاده می کنند، تعداد کارگرهایشان اطمینان یابید تا تمام وسایل شما بدون نقص و آسیب به خانه ی جدید برسد.

بخوانید تا اسباب کشی کم زحمتی داشته باشید

520
این مطلب مفید بود ؟200
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
برچسب : اسباب کشی
وبگردی