مواد غذایی
مغز را می توان به گونه ای آمورش داد که مواد غذایی سالم و با میزان کالری کمتر را به غذاهای پُرکالری ترجیح دهد.

چگونه تمایل مغز را به انتخاب مواد غذایی سالم تر هدایت کنیم

اگر به دنبال کاهش وزن هستید یا می خواهید فشار خون تان را پایین بیاورید یا تصمیم گرفته اید با یک روش ساده میزان کالری دریافتی خود را افزایش دهید، بهترین راه داشتن تغذیه سالم است. متخصصان معتقدند تغذیه نقش مهمی در سلامت کلی بدن انسان دارد و با چند تغییر کوچک در رژیم غذایی و هر چیز دیگری که به سلامتی فرد مرتبط است، از ورزش گرفته تا داشتن خواب و استراحت راحت، می توان به یک سبک زندگی ایده آل رسید.
محققان می گویند:هیچ فردی در شروع زندگی خود نسبت به مواد غذایی مختلف احساس تنفر یا علاقه ندارد. این وضعیت باگذشت زمان و در واکنش به نوع سبک انتخاب مواد خوراکی اتفاق می افتد.
مواد خوراکی حاوی قند، مدارهای عصبی در مغز را تغییر می دهند و موجب می شوند افراد تمایل بیشتری برای خوردن مواد خوراکی ناسالم داشته باشند. در حقیقت، عادت غیرمعمول افراد به خوردن مواد پُرکالری حس چشایی و بویایی را تغییر می دهد.

مواد غذایی سالم

 انتخاب مواد غذایی سالم

هدف متخصصان در این مطالعه این بود تا دریابند آیا این مدارهای مغزی می توانند به گونه ای تغییر پیدا کنند که مغز به انتخاب مواد غذایی سالم تمایل بیشتر داشته باشد.
در این بررسی متخصصان با استفاده از سیستم پاداش به مطالعه روی 13 فرد مبتلابه چاقی و اضافه وزن پرداختند. هشت نفر از این افراد تحت برنامه کاهش وزن و زیر نظر پزشکان بیمارستان عمومی ماساچوست و پنج نفر دیگر جزء گروه کنترل بودند.همچنین از این شرکت کنندگان در شروع مطالعه و شش ماه بعد اسکن مغزی تهیه و مشاهده شد که تغییرات قابل توجهی در مدارهای مغز افرادی که تحت رژیم غذایی بودند، اتفاق افتاده است.

برای انتخاب مواد غذایی سالم مغزتان را آموزش دهید

51
این مطلب مفید بود ؟10
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از آریا -/ ر
وبگردی