انتخاب کاشی حمام
در انتخاب و خرید کاشی حمام باید تمام جوانب در دکوراسیون را در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید، ما نکات کلیدی انتخاب کاشی حمام را برایتان آماده کرده ایم.

مهمترین نکات در انتخاب کاشی حمام

کاشی های حمام در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند که انتخاب آن ها بستگی به سلیقه، ابعاد و دکوراسیون حمام دارد. گاهی انتخاب و خرید کاشی حمام از بین طرح ها و مدل های مختلف کمی سخت میشود، هنگام انتخاب کاشی حمام لازم است که نکاتی را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته و رضایت کامل را پس از اجرای طرح مورد نظر، کسب نمایید. در این بخش از نمناک مهم ترین نکات انتخاب کاشی حمام را ارائه کرده ایم، با رعایت این نکات خرید اشتباه را به حداقل می‌رسانید.

با سه نوع کاشی حمام تان را دیزاین کنید

میتوانید سه نوع کاشی مختلف برای حمام تان استفاده کنید به این صورت که یک مدل برای کف، یک مدل برای دیوار و یک مدل برای سقف. البته اگر بخواهید هم میتوانید فقط از یک مدل کاشی استفاده کنید اما برای جذابیت بیشتر دکوراسیون حمام پیشنهاد می کنیم که با سه نوع کاشی حمام تان را دیزاین کنید.

کاشی و سرامیک حمام

به بافت کاشی دقت کنید

در انتخاب کاشی حمام به بافت آن توجه نمایید، تمیز کردن کاشی‌های براق و صیقلی آسان‌تر بوده اما احتمال لیزخوردگی و آسیب رسیدن به بدن بسیار بالا است پساز کاشی هایی استفاده کنید که موزاییکی و زبر هستند.

به رنگ و طرح کاشی توجه کنید

قبل از اینکه برای انتخاب طرح و رنگ کاشی حمام تان تصمیم گیری کنید باید موضوع نظافت آنها را مد نظر بگیرید زیرا کاشی هایی که رنگ روشن مانند سفید دارند قطعا زودتر کثیف میشوند و باید به نظافت آن ها بیشتر اهمیت دهید تا همیشه تمیز براق بمانند اما کاشی هایی که رنگ های خاکستری، قهوه ای، آبی دارند نیاز به نظافت کمتری دارند.

رنگ کاشی حمام

به سایز متناسب و مکمل بودن کاشی ها دقت کنید

در انتخاب کاشی بهتر است سایز آن‌ها متناسب و مکمل هم بوده و حدالامکان تمامی کاشی‌ها یک ضلع هم‌اندازه با هم داشته باشند تا نصب آن‌ها راحت‌تر باشد و ظاهر نهایی کار تقارن و انسجام خود را حفظ نماید.

به اندازه کاشی توجه کنید

نکته دیگری که در انتخاب کاشی حمام اهمیت دارد، اندازه کاشی است. امروزه کاشی های کوچک و بزرگ برای حمام وجود دارند که کاشی های بزرگ محبوب تر هستند، مخصوصا برای کف حمام. بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که اگر قصد دارید از کاشی های بزرگ برای حمام تان استفاده کنید کاشی کوچک را هم مورد استفاده قرار دهید.

برای حمام‌های کوچک این کاشی و سرامیک را انتخاب کنید

برای حمام‌های کوچک از مدل‌های صیقلی کاشی استفاده نمایید و از کاشی های مات استفاده نکنید زیرا کاشی صیقلی در برگشت و انعکاس نور بهتر عمل می کنند و کاشی مات سبب می شود حمام کوچک‌تر از قبل به نظر برسد. همچنین از طرح‌هایی با گل برجسته استفاده کرد و از طرح چهارخانه استفاده نکنید.

طرح کاشی حمام

قیمت کاشی را در نظر بگیرید

خرید و فروش کاشی و سرامیک حمام معمولاً به ازای هر متر مربع محاسبه می‌شود. هر یک از انواع کاشی‌ها و سرامیک‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. از نظر قیمت شاید برخی از کاشی های لوکس و زیبا گران تر از کاشی های ساده باشند ولی چون با فضای کوچکی همچون حمام سروکار داریم، هزینه خرید و نصب کاشی های لوکس خیلی زیاد نخواهد شد.

قبل خرید کاشی سرامیک حمام، حتما اینو بخون

3.931
این مطلب مفید بود ؟247
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ن.ح
وبگردی