انترو ویروس
انسان تنهامخزن انترو ویروس های انسانی است.انتقال از طریق شخص به شخص ،از طریق تنفسی یا مدفوعی دهانی و موقع زایمان از مادر به کودک صورت میگیرد.

انترو ویروس تابستان ها به سراغ کودکان می آید

آنترو ویروس ها از فامیل پیکورنا ویریده و دارای RNA هستند.زیر گروه اصلی آنها پولیو ویروس ها ،ویروس های کوکساکی و اکو هستند. آنتروویروس های جدید را با شماره کلاسیفیه میکنند.

بیش از 60 سروتایپ مختلف دارند که 11 تای آنها مسئول بیشتر بیماری های ناشی از آنترو ویروس ها هستند.

در نواحی معتدل حد اکثر بیماریزائی آنها در تابستان وپائیز است. به طور متوسط مسئول حدود 50 درصد بیماری های تبدار حاد در شیرخواران در تابستان و پائیز هستند .

دبیر انجمن علمی عفونی کودکان ایران عنوان کرد:به خانواده ها توصیه می شود با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی مراقب ابتلای فرزندشان به ویروس تابستانه باشند.
دبیر انجمن علمی عفونی کودکان ایران با بیان اینکه شیوع اِنترو ویروس ها در فصل تابستان در کودکان افزایش می یابد، گفت:این ویروس به اشکال مختلفی بروز می یابد. این بیماری در برخی کودکان با علائمی مانند تب شدید، استفراغ و تاول روی بیضه ها بروز می یابد که به محض بروز این علائم والدین برای درمان باید به پزشک مراجعه کنند.

 انترو ویروس

شیوع انترو ویروس در کودکان

وی افزود:در برخی کودکان نیز این ویروس با علائمی مانند تب و بثورات پوستی (نشانه های پوستی) بروز می یابد به گونه ای که والدین گمان می کنند فرزندشان دچار بیماری هایی مانند مخملک، آبله مرغان و اوریون شده است. در این حالت علامت تب چندین روز به طول می انجامد که والدین باید نسبت به آن حساس باشند.
ایشان خاطرنشان کرد:نوع دیگری از این ویروس با علائمی مانند اسهال، استفراغ، تورم چشم و یا گلو و ... بروز می یابد که گاهی ممکن است با تب نیز همراه باشد.دبیر انجمن علمی عفونی کودکان ایران با بیان اینکه شیوع انترو ویروس ها در کودکان بسیار شایع است، یادآور شد:والدین باید نسبت به تب بالای کودکان حساس باشند و به محض مشاهده به پزشک مراجعه کنند.
وی افزود:این ویروس اگر به موقع تشخیص داده شود با دارو قابل درمان است اما اگر علائم تشدید یابد یا موجب زخم در گلو، تورم چشم، گلو و یا تاول روی بیضه ها شود درمان کمی زمان بر خواهد بود.
شیوع این بیماری در کودکانی که دچار نقص ایمنی هستند از شیوع بیشتری برخورددار است.وی تصریح کرد:اجتناب از تماس به فرد بیمار و رعایت نکات بهداشتی تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

هشدار درباه شیوع انترو ویروس ها در کودکان

2.54
این مطلب مفید بود ؟22
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از آنا-/ ر
برچسب : ویروس
وبگردی