اینترنت تلفن همراه
اینترنت مهم ترین ابزار در زندگی روزمره امروزی می باشد که در این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک با تفاوت نسل های مختلف اینترنت تلفن همراه آشنا خواهید شد.

نسل های مختلف اینترنت تلفن همراه

اگر شما یکی از کاربران قدیمی گوشی های هوشمند باشید، طبیعتا با نسل های مختلف اینترنت تجربه کار کردن دارید که به مرور زمان این علامت پیشرفت زیادی کرده است و شما می توانید این تغییرات را احساس کنید. این در حالی است که اینترنت ضروری ترین ابزار در زندگی هر یک از ما می باشد که به آن نیاز همیشگی داریم و به حدی به آن عادت کرده ایم که شاید زندگی بدون اینترنت برای هر یک از ما یک دنیای تاریک و بی فایده باشد!

نسل های اینترنت

خوشبختانه با پیشرفت در زیرساخت های اینترنت، شاهد اینترنت پر سرعت در زمان حال هستیم. اما آیا تاکنون به چنین چیزی فکر کرده اید؟ آیا در مورد تفاوت های این نسل های مختلف از نوع شبکه که در بالای نمایشگر تلفن همراه شما ظاهر شده است، اطلاعی دارید؟! اگر شما به دنبال این مفاهیم هستید، در ادامه این گزارش از نمناک شما را با این مفاهیم آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

اینترنت نسل دوم با علامت های 2G و G

شاید در طی چند سال اخیر، در تبلیغات تلویزیون با عنوان اینترنت GPRS که مخفف (General Packet Radio Service) چند باری روبرو شده باشید که منظور از اینترنت GPRS همان اینترنت نسل دوم می باشد که برای مخاطبان خود سرویس مکالمه، پیامک، اینترنت و MMS را فراهم کرده است که این روزها به میزان اندکی از کاربران که از گوشی های قدیمی استفاده می کنند، از این اینترنت که دارای سرعت بسیار کمی است استفاده می کنند. لازم به ذکر است که حداکثر سرعت دریافت اطلاعات در این نسل از اینترنت، 114 کیلوبایت بر ثانیه است که واقعا کار با این نسل از اینترنت وحشتناک می باشد!!

اینترنت نسل دوم

با این حال اگر شما جدیدترین گوشی سال 2019 هم داشته باشید، وقتی به جایی که سرویس دهی اینترنت ضعیف است، ممکن است با علامت 2G روبرو شوید و در این مواقع جای استرس و نگرانی نیست چرا که اگر به موقعیت مناسبی که تحت پوشش کامل اپراتور شما است قرار بگیرید، می توانید اقدام به استفاده از اینترنت پر سرعت کنید.

اینترنت نسل سوم با علامت های 3G، H و H+

اینترنت نسل سوم، اینترنت پیشرفته تر از نسل قبلی است که مهم ترین تفاوت 2g با 3g ، افزودن قابلیت تماس تصویری در این نسل می باشد که زمینه ساز طراحی و ساخت برنامه های کاربردی شد که با نصب آنها می توانید اقدام به تماس تصویری کنید. خوشبختانه این نسل از اینترنت دارای سرعت قابل ملاحضه ای نسبت به نسل قبلی خود می باشد که تقریبا شما می توانید با آیکون H+ به میزان 21 مگابیت بر ثانیه از این نسل استفاده کنید.

اینترنت نسل سوم

اینترنت نسل سوم، با آیکون های مختلفی در گوشی های هوشمند قابل مشاهده است که با دیدن آیکون های H، 3G و H+ مطمئن خواهید شد که در حال استفاده از اینترنت نسل سوم هستید. اما لازم به ذکر است که این روزها تعداد بسیاری از گوشی های هوشمندی که در بازار هستند، از اینترنت نسل سوم استفاده می کنند که اکثر آنها ساخت سال های 2012 و 2013 هستند.

اینترنت نسل چهارم با علامت های 4G و 4.5G

روزانه میلیون ها کاربر در سطح جهان به جمع استفاده کنندگان اینترنت با گوشی و کامپیوتر اضافه می شوند که طبیعتا اگر زیر ساخت های اینترنت نسل سوم که در طی سال های گذشته وجود داشتند را بررسی کنیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که این زیر ساخت ها به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای هر یک از ما نیست و طبیعتا به مشکل سرعت اینترنت برخوردخواهیم کرد!!

اینترنت نسل چهارم

با این حال اپراتورها اقدام به استفاده از زیر ساخت های نسل چهارم کردند که از مهم ترین قابلیت های این نسل می توان به افزایش سرعت اشاره کرد که شما می توانید کارهای روزمره خود را در ساده ترین شیوه ممکن با سرعت بالا انجام دهید و همچنین دیگر در تماس تصویری تاخیری نخواهید داشت. به همین دلیل اگر شما از طرفداران بازی های آنلاین هستید، اینترنت نسل چهارم پاسخگوی شما است. از این رو اکثر گوشی هایی که در بازار وجود دارند به این نسل از ایننترنت مجهز هستند.

اینترنت نسل پنجم با علامت 5G

اینترنت نسل پنجم

اینترنت نسل پنجم جدیدترین نسل از اینترنت می باشد که نه تنها انسان ها را بلکه اشیاء را هم به یکدیگر متصل می کند و به همین دلیل به اینترنت نسل پنجم، اینترنت اشیاء هم گفته می باشد که طبیعتا می تواند تجربه کاربری خوبی را برای هر یک از ما به ارمغان بیاورد. با این وجود هنوز این نسل از اینترنت در تمام جهان اجرا نشده است و باید کمی صبر کنیم تا در طی سال های آینده بتوانیم از این نسل از اینترنت استفاده کنیم و تجربه کاربری خود را کامل کنیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر از اینترنت نسل پنجم بر روی لینک ذیل کلیک کنید؛

 

با تفاوت نسل های مختلف اینترنت تلفن همراه آشنا شوید

3.914
این مطلب مفید بود ؟113
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی