بی احترامی کودک به والدین
در برخی مواقع ممکن است کودک به والدین خود بی احترامی کند، علت و راه حل آن چیست؟ راه حل های مناسب و کاربردی برای "بی احترامی کودک به والدین" وجود دارد که والدین باید به خوبی از آن ها مطلع باشند.

کودکم به من بی احترامی می کند ؛ چه کنم؟

اگر برای این که به فرزندتان یاد دهید در رفتار با شما احترام بگذارد دچار مشکل شده اید، نا امید نشوید. تعیین محدودیت های روشن و درک عمل راهی طولانی در بهبود وضعیت خواهد بود. همه والدین امیدوارند که یک رابطه خوب و هماهنگ با فرزندانشان داشته باشند و با این حال، گاهی اوقات در تنش های روزانه که ممکن است ایجاد شود، شما ممکن است گیج و ناامید شوید.

" کودکم به من احترام نمی گذارد و گاهی اوقات احساس می کینم که اوضاع از کنترل خارج است. اگر این شبیه چیزی است که شما تجربه کرده اید، در این قسمت از رازهای تربیت فرزند در نمناک به شما توصیه هایی در مورد نحوه معکوس کردن وضعیت می دهیم.

آیا واقعا فرزندم هیچ احترامی برای من قائل نیست؟

بیش از هر چیز، لازم است که بفهمید آیا واقعاً عدم احترام وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات فراموش می کنیم که کودکان نیز انسان هستند و وقتی نوبت به احساساتشان می رسد روز های خوب و بدی دارند. مانند هر کس دیگری، بچه ها لحظاتی دارند که احساس خستگی می کنند، عصبانی می شوند و می توانند تحت تاثیر حالت بدشان قرار بگیرند و آن ها دارند یاد می گیرند که چطور نا امیدیشان را مدیریت کنند.

اگر فقط در یک موقعیت خاص است که کودک شما رفتار خارجی دارد و یا در حالت بد قرار می گیرد، سعی کنید خودتان را در جای او قرار دهید و با فرزندتان صحبت کنید و سعی کنید بفهمید چه اتفاقی دارد می افتد و سعی کنید صدای کودک تان باشید تا بتواند به او کمک کنید احساسات خود را به روش دیگری بیان کند و در مقابل، اگر این نوع رفتار به طور متناوب و با شدت انجام شود، لازم است که مداخله کنید.

مانند انواع رفتاری که ممکن است به توجه بیشتری نیاز داشته باشند در ادامه ی این بخش از نمناک لیست شده اند:

- کودک به طور مداوم با شما مخالفت می کند:

او به طور عامدانه از شما سرپیچی می کند تا اقتدار شما را آزمایش کند و این باعث ایجاد یک مبارزات قدرت در روابط شما می شود.

- فرزندتان می خواهد که خواسته های او را فوراً برآورده سازید:

او دلایل شما را برای عدم انجام این کار نادیده می گیرد.

- کودک شما در تلاش برای رسیدن به راهش کج خلقی می کند و اشیا را پرت می کند و می شکند.

- اگر سعی می کنید محدودیت هایی را اعمال کنید یا اقتدار خود را ادعا کنید فرزند شما فریاد می زند یا علیه شما کلمات آزار دهنده استفاده می کند.

بی احترامی کودکان

والدین باید متوجه شوند که آیا واقعا فرزند هیچ احترامی برای آن ها قائل نیست

راه حل بی احترامی کودک به والدین

آموزش احترام از طریق انضباط و عشق:

برخلاف آنچه که ممکن است فکر کنیم، احترام بچه ها به والدین آن ها یک چیز ذاتی نیست و این یک ارزش است که باید یاد گرفته شود و از وقتی که خیلی جوان هستند شکل داده شود. شخصیت کودک ممکن است یک عامل کمک کننده باشد (برخی از کودکان ممکن است طبیعتی بد خلق داشته باشند) اما با این حال، کلید ایجاد پیوند قوی احترام، نظم و انضباط است.

اگرچه به نظر می رسد که آن ها مخالف مفاهیم هستند اما هم چنین عنصر عشق و محکم بودن باید مکمل تربیت کودک باشند و کودکان به محدوده های روشن و قواعد منسجم نیاز دارند تا آن ها را در نحوه عمل هدایت کنند و کودک بدون این رهنمودها در محیط اطراف رشد خواهد کرد و هرج و مرج را ایجاد می کند و تنظیم رفتار او دشوار خواهد بود.

با این وجود، لازم است که رابطه ما با کودکان براساس عشق و درک باشد و برای بچه های شما سخت خواهد بود که یاد بگیرند به شما احترام بگذارند اگر آن ها این مورد را از شما دریافت نمی کنند. اگر آن ها شما را به عنوان منبع عشق و امنیت ببینند، احتمال کمتری وجود دارد که شما را به چالش بکشند و در این باره اذیتتان کنند.

بی احترامی کودک

آموزش احترام به کودکان

خودتان دست به کار شوید:

به عنوان مثال، کلید موفقیت این است که رفتار محترمانه را در کودکان خود تشویق کنید و یک مدل نقش مثبت باشید و با این حال، این کار آسانی نیست و نیازمند عزم و شکیبایی زیادی در پرداختن به درگیری هایی است که بین شما وجود دارد. این ضروری است که در رفتار با کودکان خود آرامش تان را حفظ کنید و هرگز نباید آن ها را به صورت کلامی تهدید کرده و یا به طور فیزیکی به آن ها آسیب برسانید.

به علاوه ما باید یکپارچگی را تمرین کنیم و به روش درستی در زمانی که کودکان مان اشتباه می کنند، واکنش نشان دهیم. ما می خواهیم به آن ها نشان دهیم که انسان بودن و ایجاد اشتباه هر از چند گاهی معمول است و آن ها خواهند دید که پشیمانی و بخشش ویژگی های ارزشمند و جنبه های مهم روابط انسانی هستند.

بی احترامی به والدین

واکنش های صحیح در زمان اشتباه کودکان

محدوده تعیین کنید:

تعیین محدوده های روشن و مشخص کردن هنجارهای رفتاری به عنوان والدین بسیار مهم است و بچه ها باید درک روشنی از این که چه نوع رفتاری کاملاً غیرقابل قبول است و چه نوع رفتاری ناخوشایند است، داشته باشند و در عین حال چنانچه پیش از این هم در نمناک اشاره شد آن ها باید بدانند که عبور از چنین مرزی عواقبی خواهد داشت.

زمانی که این هنجارها را وارد عمل می کنید، مهم است که این کار را به روشی منسجم انجام دهید، به این معنی که باید اطمینان دهیم همیشه با رعایت حدود و اعمال آن ها همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت و هیچ استثنایی وجود ندارد.

بی احترامی کودکان

راه حل بی احترامی کودکان به والدین

مجازات در نظر بگیرید:

به همین ترتیب، مهم است که به سرعت از طریق مجازات برای عبور از مرزها از قوانینی پیروی کنیم تا آن ها بفهمند که عواقب واقعی وجود دارد. گوش کنید و حرف بزنید عواقب آن نباید شکلی از انتقام یا تنبیه باشند و شما باید یک روش دوست داشتنی و مناسب برای انتقال این قبیل کارها پیدا کنید و همیشه سعی کنید برای کودکان خود حاضر و در دسترس باشید و از آن ها در مورد احساسات شان سوال کنید و احساسات خودتان را نیز بیان کنید.

بحث صحیح و اصولی یک راه حل برای بی احترامی کودک:

سعی کنید بر روی مصالحه مذاکره کنید و زمانی که با چیزی مخالف هستید بحث و تبادل نظر کنید. بهترین راه برای ایجاد رابطه سالم با کودکان، دادن عشق و احترام بی قید و شرط به آن ها است. اگر چه این خیلی از سریع ترین یا راحت ترین راه دور است اما همان چیزی است که یک پیوند عاطفی سالم بین شما ایجاد می کند.

بی احترامی کودکان به والدین چه علت و راه حلی دارد ؟

3.348
این مطلب مفید بود ؟3216
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی