گوشه های خالی خانه
احتمالا شما هم همیشه در گوشه و کنار منزلتان جاهای خالی وجود دارد که دوست دارید آن را به بهترین نحو دکوراسیون کنید اما ایده جالبی به ذهنتان نمیرسد پس باهم به مطالعه و ایده گرفتن از روش های این مقاله میپردازیم.

تریین گوشه های خالی خانه با ایده های خلاقانه

در هر خانه ای ، فضای مرده یا فضای ناکارآمد در گوشه و کنار و کنج پیدا می شود. فضایی که نمی دانید باید چه استفاده ای از آن بکنید تا خالی و بلا استفاده نماند . فضای بین دو ستون یا فرو رفتگی با ابعاد نامتناسب در اتاق نشیمن، یک دیوار صاف بین دو اتاق، زیر راه پله ها، کنار پنجره، پشت در اتاق یا ورودی خانه و... هم یک فضای مرده به حساب می آیند.

طراحی و تزیین دکوراسیون این کنج ها اگر به خوبی انجام شود، در زیباتر به نظر رسیدن خانه تاثیرگذار است و مشکل کمبود فضا و بهترین استفاده از فضاهای خالی خانه رو حل می کند. در این بخش از دنیای مد نمناک ایده جالبی برایتان آورده ایم تا به کمک آنها جلوه ای تازه به خانه خود ببخشید.

ایده های ساده و خلاقانه برای تزیین گوشه های خالی خانه

گوشه آشپزخانه تان را با انواع چای ها پر کنید

یک ایده ناب که این روزها در طراحی خانه های مدرن هم برای پر کردن گوشه ها به کار می رود ، راه انداختن یک چای خانه است . شما می توانید گوشه آشپزخانه با یک چای ساز خوب و طاقچه ای کوتاه ، چایخانه ای راه اندازی کنید و انواع دمنوش ها و چای ها را درست کنید.

گوشه های خالی خانه

گوشه های خالی خانه را با آینه های قدی پر کنید

برای پر کردن گوشه های خانه تان ، آینه های قدی را در این فضاها قرار دهید تا این فضای فراموش شده به نقطه کانونی منزل تبدیل شود.

از فضای بالای رادیاتورها استفاده کنید

رادیاتورها در خانه کنج هایی درست می کند که با هیچ وسیله ای نمی شود آن را پر کرد بنابراین به یکی از مشکلات بزرگ طراحی داخلی تبدیل می شوند و دست و پای صاحبخانه را می بندد . برای پر کردن دیوار بالای رادیاتورها ، می توانید از تابلوهای بزرگ و کوچک استفاده کنید ولی اگر فضا زیاد است می توانید یک کتابخانه دیواری در این قسمت نصب نمایید.

طبقه هایی در گوشه خانه تان درست کنید

برای اینکه گوشه خانه تان خالی نباشد و بتوانید از آن استفاده کاربردی نمایید ، می توانید طبقه هایی را در گوشه ها نصب کنید و یا یک میز سه گوش قرار دهید و خرده ریزه هایتان مثل شارژر موبایل، خودکار، ماژیک های رنگی، سررسیدهای حساب و تقویم و دفترچه تلفن را روی آن بگذارید و از هر سانتی متر خانه تان به درستی استفاده کنید.

ایده تزیین گوشه خانه

گوشه های خالی خانه را چگونه پر کنیم؟

گوشه خانه کوچکتان را با گلدان های کوچک تزیین کنید

اگر خانه تان متراژ کمی دارد لازم نیست برای دکور کردن گوشه های خانه از گلدان های بزرگ استفاده کنید بهتر است سراغ گلدان های کوچک بروید و در کنج خانه دو یا سه گلدان کوچک قرار دهید . شما می توانید گلدان های کوچک کاکتوس را در گلدان های رنگی متفاوت روی یک نیمکت چوبی بچینید و منزلتان را زیباتر نمایید.

گوشه های خالی خانه را با آرشیوی از فیلم ها پر کنید

اگر می خواهید یک فضای دوست داشتنی و کلاسیک برای منزل خود ایجاد کنید ، یکی از گوشه های خالی خانه خود را به آرشیوی از فیلم ها یا به یک گرامافون قدیمی همراه با صفحات موسیقی اختصاص دهید.

در خانه های مجلل از گلدان های بزرگ استفاده کنید

دنیای مد نمناک پیشنهاد میکند برای پر کردن گوشه خانه های مجلل و لوکس از گلدان های بزرگ با گونه هایی از برگ های خاص مانند گلدان های بنجامین ابلق مادرها استفاده نمایید . گلدان های بزرگ دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید با سلیقه خود آنها را انتخاب کنید .

تزیین گوشه های خانه

یک رخت آویز گوشه اتاق خواب تان قرار دهید

قرار دادن رخت آویز لباس ها گوشه اتاق یکی از ترفندهای مدرن جلوه دادن خانه ها از نگاه طراحان داخلی است. در طراحی اتاق های خواب بزرگ رخت آویزها را بدون داشتن هیچ گونه کاور و پوششی قرار می دهند و فقط لباس هایی را روی آن آویزان می کنند که بهترین رخت و لباس های شما هستند.

گوشه اتاق خواب تان را، اتاق کار خود کنید

اگر شما برای کار کردن در خانه محل مناسبی ندارید و نمی دانید لوازم مورد نیاز برای کارهای روزمره تان را در کجای خانه کوچک تان جای دهید بهتر است که یکی از اتاق های خانه را که فضای کنج دست نخورده ای دارد را برای قرار دادن این لوازم انتخاب کنید و به راحتی و البته با کمی نظم و ترتیب ، پرونده های کاری را درآنجا بچینید.

جایی برای مطالعه تان درست کنید

با قرار دادن یک صندلی راحتی ساده و یک چراغ پایه بلند، بدون نیاز به میز و لوازم اضافی دیگر در گوشه اتاقتان یک اتاق مطالعه کوچک درست کنید و سبد کتاب های کوچکی را در کنار صندلی قرار دهید تا یک جای مطالعه خوب برای ساعت های خلوتی خانه داشته باشید.

 دکوراسیون کنج خانه

بهترین ایده ها برای تزیین و پرکردن گوشه های خالی خانه

فضایی برای کیف و کفشتان ایجاد کنید

اگر در ابتدای ورودی خانه شما یک فرو رفتگی وجود دارد می توانید در این فضا چند طبقه شلف در کنار نیمکت و حتی بالای سر آن و یا در زیر آن، قرار دهید و تعداد زیادی فضای مفید برای کیف و کفش و لباس هایی که دائماً در حال استفاده از آنها هستید، ایجاد نمایید.

از شلف های پلکانی استفاده نمایید

اگر کنج دیوار اتاق نشیمن شما خالی است ، می توانید از شلف هایی که به صورت پلکانی روی هم قرار گرفته اند ، استفاده کنید و روی آنها وسایل تزئینی قرار دهید تا خانه تان جذاب شود.

از صندلی های آویزان استفاده کنید

برای پر کردن گوشه پذیرایی تان می توانید از صندلی های تابی شکل استفاده کنید و این صندلی را با یک طناب مقاوم و محکم از حلقه ای که از قبل در سقف پیچ شده است، آویزان نمایید .

این صندلی ها که همان ننوهای دوران کودکی است ، انواع مختلفی مانند مدل های چوبی ، فلزی ، حصیری، پارچه ای و شیشه ای دارد و برای آرام کردن اعصاب و روان وسیله خیلی خوبی است . ظاهر این صندلی ها زیباست و در زیبا کردن دکوراسیون تاثیرگذار است .

 تزیین فضای خالی خانه با صندلی تابی

گوشه های خالی خانه خود را با قاب عکس های زیبا پر کنید

در گوشه های خالی خانه تان که یک نقطه کانونی برای جلب توجه ساکنین و مهمانان است ، قاب عکس های خانوادگی و تصاویر هنری قرار دهید و یکی دو صندلی یا مبل راحتی در این گوشه خالی قرار دهید و یک فضای دنج و دوستانه بسازید.

در گوشه های خالی خانه گلدان های معلق نصب کنید

تزئین گوشه های خالی خانه با گلدان های آویزی به فضای یکنواخت و کسل کننده منازل نشاط و طراوت می بخشد. شما می توانید با انجام این کار از فضای غیرمفید منزل خود استفاده بهینه کنید و از فضای زیر گلدان ها نیز برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده کنید.

تزئین گوشه خانه با وسایل قدیمی

بهترین وسایلی است که می شود آنها را در گوشه دنج خانه جای داد ، وسایل قدیمی و یا یادگاری هایی هستند که از مادر بزرگتان به شما به ارث رسیده اند . شما می توانید وسایلی مانند یک چرخ خیاطی را بر روی میزی قدیمی قرار دهید . وسایل چیده شده باید به تناسب فصل تغییر کند .

ایده های جالب و فوق العاده تزیین گوشه های خالی خانه

3.637
این مطلب مفید بود ؟2710
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
برچسب : تزیین منزل
وبگردی