تسکین درد سیاتیک
روش جالب خانگی و کاملا طبیعی برای تسکین درد سیاتیک پا و کمر به شما معرفی خواهیم کرد که در مدت زمان بسیار کوتاهی شما را از دردهای عصب سیاتیک رها می سازد.

روشی ساده برای تسکین درد سیاتیک پا و کمر

عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن است که از قسمت پایین کمر تا پاها ادامه دارد ، اختلال این عصب ممکن است باعث دردهای شدید در ناحیه زانو و کمر دنده ها شود.این درد اغلب با احساس سوزش خارش کرخی و سنگینی در پاها اشکار می شود ، این درد نشانه هایی که به همراه دارد حرکت و جنبش های روزانه را مختل میکند. گفتنی است وقتی این درد شدت پیدا میکند ممکن است بانسخه های طبیعی و ورزش درمان شود ولی اکثر روش های تسکین درد سیاتیک برای مدت کوتاهی درد را به صورت سطحی درمان می کنند اما روشی که در این بخش از نمناک به شما معرفی خواهیم کرد یکی از روش های تسکین درد سیاتیک است که به صورت خانگی و طبیعی خیلی سریعتر از انتظار عمل می کند.

تسکین درد سیاتیک در 10 دقیقه با سرکه سیب و نمک

درد عصب سیاتیک هر چقدر که تحت فشار و التهاب باشد با ده دقیقه درمان میشود البته بستگی به مرحله بیماری دارد ، برای درمان و تسکین این درد دستورالعمل زیر را با دقت بخوانید.
هر شب قبل از خواب داخل ظرفی 10 لیتر آب گرم سرکه سیب و نمک بریزید و خوب هم بزنید.پاها را به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید و بعد از آن پاها را خشک کنید.در طول شب پاها را خوب باپتو گرم نگه دارید و صبح جوراب بپوشید و هرگز پابرهنه نباشید.در اولین شب دردتسکین پیدا می کند اما هر روز تاثیرات این درمان را بیشتر متوجه میشود.
 
 تسکین درد سیاتیک

درمان درد سیاتیک با گیاهان دارویی

علاوه بر سرکه سیب روش های درمانی دیگری نیز در طب سنتی برای رفع درد شدید سیاتیک وجود دارد که در ادامه بخش سلامت نمناک برایتان خواهیم گفت.
  •  یکی از روش های خوراکی افزودن چاشنی و ادویه هایی با مزاج گرم از قبیل زردچوبه، دارچین و عسل را به برنامه ی غذایی خود اضافه کنید.
  •  بازهم زردچوبه و خاصیتی دیگر ؛ جالب است بدانید که زردچوبه با ترکیب در شیر داغ تسکینی برای درد سیاتیک شما باشد . برای استفاده از زردچوبه به عنوان نسخه درمانی درد سیاتیک کافیست  زردچوبه را داخل شیر داغ ،کره یا روغن نارگیل به همراه مقداری فلفل مخلوط کرده و میل کنید.
  •  سیاهدانه و عسل را هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کنید ؛ جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن را با کمی عسل مخلوط کرده و به صورت خوراکی در دوره ای 2 ماهه استفاده کنید .
  • می توانید از این ترکیب به عنوان ضماد هم استفاده کنید چراکه در تسکین درد سیاتیک تاثیر قابل توجهی دارد ، کافیست شب قبل از خواب پودر شده یا جوشانده ی سیاه دانه را با کمی عسل مخلوط کرده و روی کمر خود ضماد کنید.
  •  چنانچه می دانید یکی از دلایل اصلی درد سیاتیک تنش و فشارهای عصبی است پس برای رهایی از این درد بهتر است راهی برای تسکین اعصاب خود بیابید ؛ یکی از روش های پرطرفدار طب سنتی برای این منظور استفاده از دمنوش های گیاهی گل گاو زبان و یا نعناع است.
  •  علف گربه یا همان ریشه ی والریان نیز مثل گیاهانی که معرفی کردیم خاصی آرامبخشی دارد و در تسکین دردهای عصبی اثر قابل توجهی دارد. توصیه مختصصان طب سنتی برای استفاده از علف گربه در تسکین درد سیاتیک به این دلیل است که این گیاه حاوی روغن هایی است که عضلات شما را شل کرده و سفتی عضلات را رفع میکند.
  •  افراد مبتلا به درد سیاتیک از خواص چای بابونه غافل نشوند و مواقعی که احساس درد شدید دارند 40 گرم گل بابونه خشک را داخل 1 لیتر آب دم کرده و در طول 3 وعده در روز مصرف کنند.

چای بابونه

  •   اگر به استفاده از روغن های گیاهی در درمان درد عادت دارید و تمایل به استفاده از این روش ها برای تسکین درد سیاتیک دارید پیشنهاد می کنیم یک لیوان روغن کنجد را با سه قاشق غذاخوری پودر جوز به خوبی ترکیب کرده و بعد از حرارت ملایم و خنک شدن محل مورد نظر را با آن ماساژ دهید.
  •  یکی دیگر از نسخه های درمانی درد سیاتیک دانه شنبلیله است که علاوه برای این درد ، نقرس و آرتریت روماتوئید را تسکین میبخشد. برای این منظور دانه های شنبلیله را آسیاب کرده و به یک لیوان شیر اضافه کنید و ترکیب را تا زمانی که فرم خمیری شکل پیدا کند، بجوشانید و بعد از کمی جوشیدن شعله را خاموش کرده و اجازه دهید کمی سرد شود .ترکیب بدست آمده را روی محل درد مالید و اجازه دهید چند ساعت باقی بماند.
  •  برای رفع درد ناشی از فشار درد سیاتیک روغن سقز و بادام تلخ را با هم ترکیب کرده و به آرامی روی کمر ماساژ دهید.
  •  یکی از ساده ترین روش های درمان درد سیاتیک ماساژ البته با دانستن و رعایت نکات لازم است که به علت تقویت گردش خون موجب تسکین این درد میشود به خصوص اگر علت اصلی درد گرفتگی عضلات باشد.

تسکین درد سیاتیک در 10 دقیقه با سرکه سیب! + روش

2.7743
این مطلب مفید بود ؟402341
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن/م.ح
وبگردی