اگزما و شنا
اثرگذاری شنا در استخر کلردار برای افراد مختلف یکسان نیست افرادی آن را مثبت می دانند و بعضی آن را به بهبود اگزمای پوستیشان ربط می دهند.

بیماران مبتلا به اگزمای پوست چگونه می توانند شنا کنند؟

آیا می دانید که شنا کردن می تواند در بروز بیماری های پوستی می تواند تاثیر داشته باشد؟و آیا افرادی که مبتلا به اگزمای پوستی هستند می توانند در استخر شنا کنند؟ پاسخ را در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به طور کامل خواهید خواند.

چیزی که قبل از این که شیرجه بزنید، باید بدانید ، قبل از اینکه در این تابستان به استخر یا دریا بروید، این موارد را یاد بگیرید که چطور پیش از شنا، در طول و بعد از شنا از خارش پوستی؟ خود را محافظت کنید.

 تابستان، بدون آب بازی و شنا، تابستان نیست.تصمیم برای شنا کردن در استخر یا دریا معمولاً موضوع راحتی، ترجیح و یا مکان است.اما اگر شما یا کودکتان اگزما دارید، ممکن است شگفت زده شوید که آیا اصلاً شنا کردن برایتان صحیح است یا خیر. 

قبل از اینکه برنامه تابستانی خود را نهایی کنید، بیایید چند دقیقه وقت بگذارید تا مزایا و معایب استخر را بررسی کنید.

اگزما استخر

تاثیرات استخر شنا بر پوست و اگزما

مزایا و معایب شنا در استخر برای پوست

 1. کمک به آبرسانی:

با این که آب سرد و خنک کننده است، بدن شما در واقع وقتی شنا می کند گرم می شود و عرق می کند. به همین دلیل مهم است که قبل از اینکه به داخل آب بروید و بعد از آن مایعات بنوشید ، همه چیز در مورد حفظ شما و آبرسانی پوست تان است - حتی وقتی که از قبل خیس می شوید! 

2. مرطوب کننده خوبی است:

ظروف مورد علاقه خود را با خود به ساحل، دریا یا استخر ببرید.در حدود یک ساعت قبل از شنا، یک لایه ضخیم کرم و یا روغن بمالید.بلافاصله بعد از شنا، با اطمینان چک کنید که آب حمام تازه باشد و بازیافت نمی شود.در عرض سه دقیقه، میزان مرطوب کننده را کاهش دهید تا اثرات خشک کنندگی حمام را خنثی کنید.

 3. کلر ممکن است به بدن آسیب بزند:

کلر رایج ترین داروی ضد عفونی کننده ای است که در استخرهای شنا به آب اضافه می شود.می تواند باعث ایجاد خارش در پوست با اگزما شود، اما بسیاری از آن ها متوجه می شوند که شنا کردن در استخر یک اثر آرامش بخش دارد که شبیه به حمام کردن است.

اگر در گروه قبلی هستید، یک جایگزین آب تازه انتخاب کنید.اما اگر کلرین بر روی شما می نشیند، از زمان خود در استخر لذت ببرید.

اب نمک برای اگزما

تاثیر پذیری اگزما از استخر و شنا

اگزما و شنا چه ارتباطی باهم دارند؟

 4. آب نمک می تواند آرامش بخش باشد … یا تحریکات را تسکین دهد:

تاثیر آب نمک بر روی پوست اگزما دار به طور گسترده متفاوت است. می تواند برای برخی آزاردهنده و دردناک و برای دیگران آرامش بخش باشد.

اگر یک شناگر باتجربه هستید، شما قبلاً بدن و اولویت های خود را شناخته اید، اما اگر جدیدا شنا می کنید، امتحان و خطا تنها راه برای فهمیدن این است که پوست شما چگونه نسبت به آب شور واکنش نشان خواهد داد.

 5. یک روش درست و نادرست برای حمام و دوش گرفتن وجود دارد:

بعد از شنا کردن، دوش آب گرم و یا حمام می تواند وسوسه انگیز باشد. ماهیچه های شما ممکن است این احساس را دوست داشته باشند، اما اگر اگزما دارید، پوستتان به احتمال زیاد موافق نیست.با یک حمام ولرم شروع کنید و به تدریج آن را خنک تر کنید. 

غلظت کلر در حمام سفید کننده برابر با مقدار آن در یک استخر شنای کلری است، بنابراین شما می توانید در هنگام دریافت دوز اضافی از خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده کلرین استفاده کنید و تمیز شوید.

 اگر نسبت به سفید کننده کلر حساسیت دارید، به جای آن یک حمام سرکه سیب را امتحان کنید.یا با اضافه کردن بلغور جو دو سر، جوش شیرین، روغن حمام یا نمک به وان حمام خود لذت ببرید.در حالی که به طور کلی موثر نیست، اما این تغییرات در حمام برای برخی افراد به خوبی کار می کنند. 

دستورالعمل های بالا برای شناگران در هر سنی و با تمام انواع اگزماها و به استثنا نوزادان اعمال می شوند. بخش سلامت نمناک توصیه می کند که با متخصص پوست خود مشورت کنید و در مورد این که چطور از پوست اگزما دار نوزادتان در استخر یا دریا محافظت کنید، بیشتر یاد بگیرید.

اب نمک برای اگزما

راه های تسکین اگزمای پوستی با آب نمک و شنا

استخر شنا به اگزما آسیب می رساند یا کمک می کند؟ 

قبل از شنا کردن:

قبل از رسیدن به آب، چند احتیاط لازم است تا از یک اتفاق اجتناب کنید.از آنجا که هر استخر سطوح مختلفی از کلرین دارد، تمام گام ها مهم هستند.اول، یک نرم کننده پوستی را به پوست کودک خود بمالید.

 دوم، از ضد آفتاب استفاده کنید که پوست را تحریک نکند.این کرم برای تحریکات پوستی عالی است.هم چنین مقاوم به آب است و آن را برای روزهای گرم تابستان در استخر عالی می سازد.

 در هنگام شنا کردن:

دوباره، دوباره، دوباره، دوباره! این نام بازی است که برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و یا اگزما صورت می گیرد. در طول زمان شنا، پوست خود را با آب سرد و خنک بشویید و مراحل اولیه مرطوب کنندگی و ضد آفتاب را تکرار کنید. اگر نگران واکنش احتمالی کلر هستید، فرزند شما پس از شستشو یک استراحت 20 دقیقه ای داشته باشد تا مطمئن شوید که اتفاقی نمی افتد. همچنین سعی کنید زمان سپری شده در استخر را محدود کنید.

اگر انگشت شما چروک شده و یا چین خورده، احتمالاً زمان آن رسیده که بیرون بروید. 

بعد از شنا کردن:

مهم ترین بخش مربوط به شنا کردن در یک استخر کلردار با اگزما این است که بعد از آن شسته می شود.کلر یک ماده شیمیایی قوی است که می تواند به راحتی پوست را خشک کند.از آب سرد و یا گرم برای آبکشی استفاده کنید، آب داغ به احتمال زیاد باعث ایجاد واکنش می شود.

در عرض چند دقیقه شستشو، خشک کردن، و یک نرم کننده برای رطوبت رسانی استفاده کنید.با شستن روزانه و روتین مرطوب خود ادامه دهید، تا پوستتان را به مسیر خود باز کنید.

بیماری پوستی استخر

خواص شنا برای اگزما و نکات آن 

نکته ای مهم درباره شنا با اگزمای پوستی

واکنش اگزمای پوستی به آب استخر شنا در همه یکسان نیست در حالی که تماس با کلر اگزمای پوستی فردی را تشدید می کند ، اما هستند افرادی که می گویند تماس با کلر آب استخر حقیقتا تاثیر مثبتی روی وضعیت پوست شان داشته است.

اگر تماس با این ماده داخل آب موجب تحریک اگزمای پوستی شما می شود، دقت کنید که باید قبل از وارد شدن به آب استخر، حتما از مرطوب کننده های غلیظ استفاده کنید تا از تماس با این ماده یعنی کلر جلوگیری کند.

 

تشدید اگزمای پوست با شنا کردن ؟ شنا کردن با اگزما چطور ؟

4.37
این مطلب مفید بود ؟61
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : nationaleczema / adrescuewear / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
برچسب : اگزما
وبگردی