جاهای دیدنی ایتالیا

جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری ایتالیا

کد مطلب : 70342تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 4 دقیقه
کشور ایتالیا، یکی از کشورهای اروپایی با جاذبه های گردشگری بی نظیری می باشد که سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر جهان به این کشور مسافرت می نمایند.

10 مکان دیدنی و گردشگری مشهور در ایتالیا

ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده، این کشور چکمه مانند، یکی از محبوب ترین کشورهای مسافرتی در جهان به شمار می آید که شامل گنجینه های هنری، مدهای به روز، چشم اندازی خیره کننده، مردم احساساتی و غذاهای درجه یک و جاهای دیدنی بسیاری می باشد. ایتالیا مکان های زیادی برای دیدن دارد آنقدر که دیدن همه آن ها ممکن است به اندازه یک عمر طول بکشد. در ادامه این بخش از گردشگری در نمناک یک مرور کلی بر بهترین مکان های دیدنی در ایتالیا خواهیم داشت.

10. ناپل

یکی از شلوغ ترین شهر های بزرگ ایتالیا ناپل ، مرکز ناحیه کامپانیا در جنوب ایتالیا است. شهر ناپل گنجینه ای از آثار هنری و مکان های تاریخی و همچنین مقاصد پر رفت و آمد و رستوران ها است.

غذاهای مورد علاقه در اینجا از پیتزا و اسپاگتی و پارمیجیانا تشکیل شده است. تهیه این غذاها در ناپل بسیار جدی گرفته می شوند و این غذاها با مواد تازه و محلی تهیه می شوند.

شهر ناپل

9. ناحیه دریاچه ای ایتالیا

ناحیه دریاچه ای واقع در شمال ایتالیا است. بخش انتهایی جنوبی بسیاری از دریاچه ها مسطح هستند چراکه به عمق کوه میرسند. این منطقه ترکیبی از آب و هوای خوب با مناظر جذاب می باشد.

گاردا بزرگترین دریاچه است و مناظر خیره کننده ای را به خصوص در امتداد کوه های شمالی آن به نمایش گذاشته است.کومو هم به همان اندازه متحیرکننده است.

دریاچه ایتالیا

8. سیسیل

بزرگترین جزیره دریای مدیترانه ؛ سیسیل منطقه ای مستقل در ایتالیا است که تشکیل شده از چند جزیره کوچک تر است. این ناحیه کالابریا با 5 کیلومتر از تنگه مسینا جدا شده است.

سیسیل از لحاظ هنر و تاریخ غنی دارد و جایگاه تمدن مدیترانه ای می باشد.دره معابد آلینجنتو و کلیساهای باروک پالرمو می باشد. مهمترین ویژگی جزیره این است که کوه اتنا بلندترین جزیره آتشنشان فعال اروپا در این جزیره واقع شده است.

سیسیل ایتالیا

7. سینکو تره

به معنی " پنج سرزمین" است، شامل پنج روستای ریمجگری ، مانارولا ، ورنازا، مونتروسا و کورنیگلیا است. روستاهای سینکو تره واقع در منطقه ساحلی شمال غربی ایتالیا در لیگوریا، از زیباترین مناظر این کشور است که شامل صخره های شیب دار می باشد که بازدیدکننده را به 100 سال قبل می برد.این دم آبی پنج روستا را به یکدیگر متصل می کند و مناسب برای تمامی سنین است.

سینکو تره ایتالیا

6. میلان

میلان از زمان بمباران سنگینی در طول جنگ جهانی دوم رخ داد ، نابود شد و از آن زمان بعنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا شناخته می شود. میلان بعنوان مرکز مگامد در بازارهای طراحی در نظر گرفته می شود.

میلان همچنین باوجود گنجینه های برجسته معروف جهانی از جمله، نقاشی های لئوناردو داوینچی ، شام آخر، خانه اپرای لا اسکالا، کاستلا اسفورزسکو و یکی از بزرگترین کلیساهای گوتیک بازدید کننده های بسیاری را جذب می کند. با این وجود میلان با داشتن معماری مدرن نسبت به بقیه شهر ها کمتر ایتالیایی محسوب میشود.

میلان ایتالیا

5. ساحل امالفی

ساحل امالفی واقع در منطقه جنوب غربی ایتالیا و در کامپانیا می باشد. این شهر به علت زیبایی بینظیر آن به یکی از توریستی ترین شهرهای ایتالیا تبدیل شده است. 30 مایل در بخش جنوبی سورنتو پنینسولا کشیده شده است، ساحل امالفی برای خط ساحلی زیبا که شامل خلیج های درخشان، تخته سنگ های صخره ای ، باغ های درخت لیمو، ویلاهای رنگارنگ استراحتگاه های شیک مورد تحسین قرار می گیرد.

یکی از شهر های بزرگ و رومانتیک امالفی در امتداد ساحل قرار دارد که دارای سواحل شیشه ای ، خانه های رنگی و کوه های خوش منظر است. امالفی، یکی از بزرگ ترین شهر های ایتالیا با رستوران هایش شناخته می شود.

ساحل امالفی

4. پمپئی

یکی از مهم ترین مقاصد توریستی ایتالیا پمپئی می باشد که شهری رومی معروف با حدود چندین فوت خاکستر آتشفشان تقریبا 1700 سال پس از فوران عظیم وزوویوس زیر چندین فوت خاکستر دفن شد.

کاوش در این شهر از سال 1748 آغاز شد و این مکان در نزدیکی شهر مدرن ناپل قرار گرفته است. یک تور به پمپئی مرور جذاب بر زندگی روزمره دنیای روم باستان را نشان می دهد. بازدیدکنندگام میتوانند در خیابان های این شهر بقایای نانوایی ها حمام ها و دیگر بناها را ببینند.

پمپئی ایتالیا

3. ونیز

یکی از بایدهای دیدنی در کشور ایتالیا ونیز است. ونیز شهری منحصربفرد روی یک تالاب قرار گرفته که توسط دریای آدریاتیک ساخته شده است. ونیز ، واقع در شمال شرقی ایتالیا، مجمع الجزایری با 118 جزیره است که توسط صدها پل زیبا و کانال های خوش منظر متصل شده اند. کانال بزرگ مشهور شهر را به دو قسمت تقسیم می کند.

آبشارهای جذاب و معماری تاریخی ونیز را در زمره عجیب ترین شهر های جهان قرار می دهد ونیز اغلب شهر شلوغی است اما دیدن مکان های باشکوه مانند میدان و کلیسای سنت مارک، کاخ دوگ ها و پل ریلتو ارزشش را دارد.

ونیز ایتالیا

2. توسکانی

معروف ترین منطقه ایتالیا، توسکانی نقاشی زیبای تپه ها ، درختستان های زیتون، باغ های انگور و درختان سایپرا را به تصویر می کشد.شهر قرون وسطایی آن ، سی ینا نیز نقاشی های کارشده بی نظیری را دارد و این درحالی است که این شهر مرکز تاریخی و محبوب ترین مرکز گردشگری ایتالیا است. البا، از بزرگترین جزیره های توسکانی است ، که دارای سواحل بینظیری است ، درحالیکه پیزا با برج کج پیزا شناخته می شود.

توسکانی ایتالیا

1. رم

پایتخت امپراطوری روم ، رم امروز پایتخت ایتالیا و محل زندگی دولتمردان این کشور است. در مرکز منطقه لازیو واقع شده است. رم شهر پیچیده و عجیبی است چراکه در آن تلفیقی از مدرنیته و باستان را شاهد خواهید بود. به دلیل ساختارهای باستانی و شهر واتیکان شناخته می شود. رم یکی از مهم ترین مراکز فرهنگ ، قدرت و مذهب 2500 را با خود حمل می کند. در رم چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن است که شاید یک ماه یا یک سال طول بکشد.

شهر رم

جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری ایتالیا

4.392
این مطلب مفید بود ؟8012
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ /ف.ن
1 نظر به ثبت رسیده است
اعظم نیازمند1400-09-12
من ایتالیا را بیشتر با ادبیاتش می شناسم،نویسنده های با نگاهی عمیق به زندگی که شاید کمتر کسی به آن برسد.هرچند می دانم به احتمال زیاد امکان سفر به ایتالیا هرگز برایم بوجود نیاید ولی با خواندن مطالب شما با رویا به این کشور سفر کردم و چقدر خوش گذشت. ای کاش واقعی بود.
52
وبگردی