جلب احترام دیگران به خود
بهدیگران احترام بگذارید تا با شما نیز همان گونه رفتار کنند و از ایده های خود صحبت کنید و در اعتقادات خود ایستادگی داشته باشید تا بتوانید احترام دیگران را به خودتان جلب کنید.

بهترین و صحیح ترین راه ها برای جلب احترام دیگران نسبت به خود

اینکه برای همه مورد احترام باشید و جلب احترام دیگران را به راحتی با رفتارتان انجام دهید در این بخش از نمناک 53 راه ساده ولی در عین حال موثر و فوق العاده پیشنهاد شده است .

1. احترام بگذارید :

احترام به 2 روش عمل می کند اگر می خواهید احترام ببینید، باید احترام بگذارید. مردم طوری رفتار می کنند که با آن ها رفتار می شود پس، با همه با احترام رفتار کنید.

احترام متقابل

2. به خودتان احترام بگذارید :

اگر به خودتان احترام نگذارید، امیدوار نباشید از دیگران احترام ببینید. پس، خود را به خاطر آنچه هستی دوست داشته باش. عشق و احترام دیگران را خواهید دید.

3. ثابت قدم باشید :

هرچه می خواهی بگو. افراد عموما به کسانی که در رویکرد خود ثابت قدم هستند اعتماد و اعتقاد دارند. در هر کاری که می گویید ثابت قدم باشید و انجام دهید.

4. تواضع را تمرین کنید :

بدانید شما بهترین نیستید و همیشه حق ندارید. هر کس به شما چیزی یاد می دهد. فروتنی داشته باشید و بدانید هر فرد چیزی منحصر به فرد برای ارائه دارد. نقص های خود را بپذیرید، اما به طور مداوم روی کاستی های خود تمرکز کنید. فروتن باشید، اما اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

تواضع داشتن

5. صادق باشید :

افراد به کسانی احترام می گذارند که صادق و قابل اعتماد هستند.

6. مثبت گرا باشید :

افراد همیشه جذب مثبت گرایی می شوند. آن ها به مردم خوش بین و دوست دارند اطراف افراد مثبت باشند.

7. مودب باشید :

رفتار خوب همیشه مورد احترام است. پس، دقت کنید آن ها را تمرین کنید.

8. کمک کنید :

همیشه به افرادی که در حال مبارزه هستند کمک کنید. چه آن ها کمک را قبول کنند یا نکنند اما همیشه به خاطر خواهند داشت که به آنها کمک کردید.

همدلی و کمک

9. صادق باشید :

از وسوسه انجام کاری که احساس خوبی نداشته و یا خوب به نظر نمی رسد خود داری کنید. صداقت همیشه مورد احترام است.

10. زندگی خود را اولویت بندی کنید:

مهم ترین چیزها را در زندگی خود شناسایی کنید و آن ها را اولویت قرار دهید. افرادی که اولویت شان را می دانند توسط دیگران مورد احترام قرار می گیرند.

11. همیشه یک کد اخلاقی داشته باشید:

چرا ایستاده اید ؟شما واقعا به چه چیزی اعتقاد دارید زمانی که اصول و ارزش های خود را دارید، می دانید چه نوع شخصی می خواهید باشید و از هیچ داوری نترسید.

12. برای چیزی که به آن ایمان دارید ایستادگی کنید :

کسی نباشید که به سادگی با هر چیزی که دیگران می گویند ، بدون فکر موافق باشید مردم به کسانی احترام می گذارند که به آنچه می گویند اعتقاد دارند.

13. از ایده های خود صحبت کنید :

مردم به شما احترام می گذارند وقتی افکار خود را بیان می کنید و از بیان آن نمی ترسید . افراد با عقاید و ایده های قوی توسط دیگران مورد احترام هستند. بنابراین، نظرات خود را بیان کنید و در صورت نیاز ایده ها را به اشتراک بگذارید.

بیان ایده ها

14. برای خود صحبت کنید :

همیشه راحت نیست تا برای خود صحبت کنید بنابراین افرادی که بتوانند صحبت کنند ، با احترام زیاد به دیگران نگاه می کنند. دیپلماتیک بودن خوب است، اما وقتی کسی با شما بدرفتاری می کند و یا از شما سو استفاده می کند ، ساکت نشوید.

15. بایستید :

وقتی بی عدالتی در اطراف خود دیدید مقابل او بایستید. اگر می خواهید احترام بیشتری ببینید، افرادی که توانا نیستند را کمک کنید. از مواجه با آن اجتناب نکنید، اما این کار را با روش محترمانه انجام دهید.

16. پیمان خود را نگه دارید :

تعهدات خود را جدی بگیرید. به وعده ها و تعهدات خود احترام بگذارید. هرگز آن ها را از روی بی علاقگی قبول نکنید. هم چنین سعی کنید وعده های زیادی ندهید زیرا دشوار است همه وعده های خود را نگه دارید.

17. قابل اعتماد باشید :

به روشی رفتار کنید که مردم بتوانند به شما اعتماد کنند و اطمینان حاصل کنند و هرگز اعتماد خود را از دست ندهند. افرادی که قابل اعتمادند همیشه مورد احترام هستند.

معتمد بودن

18. به زمان به دیگران احترام بگذارید:

به زمان دیگران احترام بگذارید. کسی رو معطل نکنید. به قرار ملاقات دیر نرسید وقت مردم را با صحبت در مورد چیزهای بی اهمیت به هدر ندهید.

19. احساسات خود را کنترل کنید :

صرف نظر از شرایطی که در آن هستید ، باید مطمئن شوید که خونسردی خود را از دست ندهید و به احساسات خود اجازه دهید که کنترل خود را به دست بگیرند. اگر این کار را بکنید، برای دیگران دشوار است که با نور مثبت به شما نگاه کنند.

اگر در محیط استرس زا کار می کنید، استرس می تواند به عنوان محرکی برای از دست دادن خونسردی شما عمل کند. سعی کنید واکنش فوری خود را محدود کنید. همیشه سعی کنید و با مردم در حالت آرام و کنترل شده صحبت کنید.

20. استفاده از کلمه من را تحت نظر داشته باشید :

افراد معمولا تمایل به استفاده از " من " دارند وقتی احساس می کنند افرادی که صحبت می کنند قدرتمندتر از آنهاست. زمانی که بیشتر از " من " از " من " استفاده می کنید ، نشان می دهید که شما قدرتمندتر از فردی هستید که با آن ها صحبت می کنید. این باعث می شود که شما احترام کمتری به دست آورید.

من من نکردن

21. فعال باشید:

صبر نکنید تا دیگران به شما راه حل نشان دهند و یا در هنگام مشکل شما را نجات دهند از مهارت و دانش خود برای انجام کارها و حل مسائل استفاده کنید. این عادت را ایجاد کنید که کارها را به تنهایی حل کنید. از مبارزه نترسید.

21. راحتی را کنار بگذارید :

مردم به کسانی احترام می گذارند که ریسک می کنند و با چالش هایی رو به رو هستند.

22. در کار خوب باشید :

اگر در کار واقعا خوب هستید، شهرت بر شما مقدم خواهد بود. مردم برای کار شان به شما احترام خواهند گذاشت.

23. مهارت های خود را به اشتراک بگذارید :

دانش و مهارت های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به آن ها در رسیدن به موفقیت کمک کنید. مردم همیشه به شما برای کمک به آن ها احترام می گذارند.

24. حرفه ای باشید :

باید در محل کار حرفه ای باشید. از رفتارهای بیجا در مهمانی ها کاری اجتناب کنید. این ممکن است بر شهرت شما تاثیر بگذارد. به خودتان یادآوری کنید که حتی اگر در محوطه ای خارج از محوطه کالج برگزار شود، مربوط به کار است.

رفتار حرفه ای

25. لباس مناسب بپوشید :

دقت کنید که لباس تمیز بپوشید و مرتب به نظر برسید. ناخن های خود را تمیز کنید؛ موهای خود را شانه و مطمئن شوید که نظافت دهان انجام داده اید.افراد اگر ببینند که به ظاهرتان اهمیت نمی دهید ، به شما احترام نمی گذارند.

26. استانداردهای بالایی را تنظیم کنید :

همیشه مطمئن شوید که اهداف خود را برآورده می کنید. استانداردهای بالایی را برای خودتان تنظیم و هر روز با آن ها آشنا شوید.

27. مسئولیت پذیر باشید :

مسئولیت حرفه ای و شخصی را به عهده بگیرید. افراد مسئول مورد احترام دیگران هستند.

28. در معرض انتقاد قرار بگیرید:

افراد معمولا به کسانی احترام می گذارند که بازخورد منفی را کنترل می کنند و آن ها را به چیزی مثبت تبدیل می کنند.

مورد انتقاد واقع شدن

29. حرف های منفی خود را باور نکنید :

وقتی با خودتان حرف می زنید ، این حرف را باور نکنید. نقاط قوت خود را فراموش نکنید و همیشه از اشتباهات خود یاد بگیرید. اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید که در آغوش گرفتن شکست ها و کاستی های و کار کردن روی آن ها ، شما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد.

30. اشتباهات خود را اعتراف کنید :

وقتی اشتباهی مرتکب می شوید، خود را تسلیم کنید. قبول کنید وقتی که اشتباه می کنید. این نشان می دهد که شما مطمئن و متواضع هستید. و مردم عموما به این مساله احترام می گذارند.

31. روشنفکر باشید :

زمانی که ذهنتان باز است، پذیرای ایده های دیگران هستید. این باعث می شود مردم به شما احترام بگذارند. آن ها می خواهند با هم کار کنند ، همچنین زمانی که اعتراف می کنید که چیزهای زیادی برای یادگیری دارید و به یادگیری از افراد اطراف خود ادامه می دهید، به شما کمک می کند دانش خود را رشد دهید.

32. سپاسگذاری :

برای تمام چیزهایی که در زندگی دارید ممنون باشید. این کار کمک می کند فردی متواضع شوید.که معمولا مورد احترام است.

احساس رضایت

33. به دنبال بازخورد باشید :

زمانی که برای کار خود به دنبال بازخورد هستید، به افراد نشان می دهید که فکر نمی کنید کامل هستید و به دنبال پیشرفت و رشد هستید.

بازخورد بدهید. ارایه بازخورد سازنده گاه گاهی به مردم نشان می دهد که شما متعهد به کمک به همه اطرافیان هستید.

34. یاد بگیرید نه بگویید :

هنگام نه گفتن به مردم احساس گناه نکنید . بدانید نیازی نیست با هر چیزی که مردم از شما می خواهند موافقت کنید. برخی اوقات نه گفتن احترام می آورد تا موافقت با همه چیز. وقتی نه می گویید نشان می دهید که نمی خواهید اعتراف کنید که برای همه چیز وقت ندارید. مطمئن شوید که آن را به آرامی اما محکم بگویید.

35. در زمان نیاز کله شق باشید :

مردم با وجود انتقادها به کسانی احترام می گذارند که از سازش یا تغییر امتناع می ورزند.

36. محکم بایستید:

زمانی که در صحبت دقیق و محکم هستید، هیچ جایی برای سو تفاهم وجود ندارد. افرادی که در رویکرد خود محکم هستند مورد احترام دیگران قرار می گیرند.

رویکرد محکم

37. مراقب افراد اطرافتان باشید :

تمرکز روی خودتان را رها کنید و شروع به مراقبت از افراد اطراف خود کنید. وقتی به آنها نیاز دارید ، نگرانی خود را نشان و به افراد اهمیت دهید.

38. جزئیات کوچک و زیبایی را در مورد افراد به یاد آورید :

به جزئیات کوچک در مورد افراد مثل نام بچه شان، نام حیوان خانگی آن ها و یا جزئیات مربوط به آخرین تعطیلات آن ها توجه کنید. از آن ها در مورد این چیزها سوال کنید. این باعث می شود آن ها احساس ویژه ای داشته باشند، و همچنین نشان خواهد داد که زمان را برای به یاد آوردن و مراقبت کلی از آن ها در نظر گرفته اید.

39. فکور باشید:

دیدگاه دیگران را قبول کنید و بدانید هر عقیده ای باارزش است.

40. افراد را تایید کنید :

افراد را با لبخند گرم تصدیق کنید و به آن ها احوال پرسی کنید. زمانی را صرف کنید که از آن ها بپرسید چگونه این کار را انجام می دهند ? زمانی که از آن ها در مورد زندگی شان سوال می کنید، باعث می شود که آن ها احساس خاصی بکنند. آن ها همیشه به شما احترام می گذارند چون احساس خوبی پیدا کرده اند.

41. مردم را به خاطر کارشان تحسین کنید :

زمانی که مردم را به خاطر کارشان تحسین می کنید، آن ها را تشویق کنید که سخت تر کار کنند. حتی اگر می خواهید از آن ها انتقاد کنید، آن را با تعریف و تمجید از کاری که خوب انجام داده اند ، ترکیب کنید. از سرزنش مردم به خاطر اشتباهات شان در ملا عام اجتناب کنید و راه حل ها و قدم های لازم برای پیش گیری از اشتباهات در آینده را ارائه دهید.

تحسین دیگران

42. با دیگران صبور باشید :

بدانید افراد سطوح مختلفی از یادگیری دارند و در نتیجه با وظایف و مشاغل جدید سازگار می شوند. از این رو، هنگامی که هر قدم از تکالیف جدید خود را بر عهده دارند ، صبور باشید و از آن ها قدردانی کنید. زمانی که با مردم شکیبایی داشته باشید ، به آن ها نشان می دهید که به آن ها اعتماد دارید. و مردم برای این کار به شما احترام خواهند گذاشت.

43. به دیگران گوش دهید :

از حرف زدن در تمام مدت خودداری کنید. با دقت به مردم گوش دهید. افراد می توانند به مردم علاقه داشته باشند و با دقت به آنچه که باید بگویند گوش دهند. این کار به شما کمک می کند آن ها را بهتر درک کنید. همچنین، یک لحظه گوش دادن قبل از صحبت کردن همیشه باعث می شود دیگران به شما احترام بگذارند.

44. افزودن ارزش :

بر افزودن ارزش به دیگران تمرکز کنید. اساسا، این در مورد افزودن چیزی ارزشمند به جامعه یا دنیا با ارائه راه حل یک مشکل و یا کمک به دیگران است. وقتی به زندگی دیگران ارزش می گذارید، آن ها به شما احترام خواهند گذاشت.

45. عذر خواهی را کنار بگذارید :

افرادی که مرتب معذرت خواهی می کنند بدون اینکه زیاد فکر کنند، معمولا مورد احترام نیستند. در زمان نیاز معذرت خواهی کنید . از عذرخواهی کردن برای چیزهای بی اهمیت خودداری کنید.

عذرخواهی زیاد

46. از شایعه پراکنی اجتناب کنید :

به افراد احترام بگذارید حتی اگر آن ها را دوست نداشته باشید. اگر مسئله ای را با کسی دارید، با آن صحبت کنید. پشت سرشان حرف نزنید ، خودتان را جای آن قرار دهید.

47. از قضاوت درباره دیگران خودداری کنید :

افراد قضاوت کننده هستند، اما تلاش کنید درباره دیگران قضاوت نکنید .

48. از خیلی خوب بودن اجتناب کنید :

تفاوت بین خوب بودن را تشخیص دهید . سعی نکنید تمام مدت با مردم مهربان باشید تا احترام بیشتری ببینید . بدانید نمی توانید همه را شاد کنید. بعضی اوقات وقتی نسبت به افراد خیلی خوب هستید، ممکن است فکر کنند رفتارتان ساختگی هستید.

49. سعی نکنید همه را راضی کنید :

گاهی سعی کنید همه را راضی کنید، به هیچ وجه حقیقت ندارد.

راضی نگه داشتن دیگران

50. الهام بخشیدن به دیگران : 

با افراد در مورد علایق و اهداف خود بدون این که دست نگه دارید ، صحبت کنید. برای افرادی که در اطراف هستند الهام بخش باشید. دیگران را تشویق کنید تا رویاهای خود را دنبال کنند و به جاه طلبی های دست یابند.

51. از تقسیم کردن هر چیزی که به آن فکر می کنید ، خودداری کنید: 

هیچ نیازی نیست که هر چیزی که به آن فکر می کنید را با دیگران به اشتراک بگذارید . این کمک می کند همه چیز را ساده نگه دارید و مردم به آن احترام می گذارند وقتی که چیزها ساده هستند.

راه های جلب احترام

شاه راه جلب احترام دیگران و محترم بودن نزد مردم

4.528
این مطلب مفید بود ؟253
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
وبگردی