حضرت خدیجه (س)
حضرت خدیجه (س) همسر گرامی پیامبر اکرم (ص) نخستین بانوی مسلمان است و مقبره ایشان در مکه است.

 زندگینامه حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر اکرم (ص)

پدر حضرت خدیجه (س) خُوَیلد بن اسد و مادر او فاطمه دختر زائده است. تولّد حضرت خدیجه علیهاالسلام سال 68 پیش از هجرت است. ازدواج مبارک خدیجه با وجود مبارک و نازنین حضرت محمّد صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله‏ و سلم هنگامی بود که 25 سال از عمر شریف پیامبر صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله‏ و سلم و چهل سال از عمر حضرتخدیجه علیهاالسلام می‏گذشت. او از لحاظ نسب از همه زنان پیغمبر (ص) به پیغمبر نزدیک‏تر است. او در ماه رمضان سال دهم بعثت و اندکی پس از وفات حضرت ابوطالب درگذشت. پیغمبر او را در «حجون» دفن کرد و خود او را در قبر گذاشت.

زندگینامه همسرپیامبر

عکس مقبره حضرت خدیجه

مقبره حضرت خدیجه (س) و پسرش قاسم

از ابن عباس نقل شده است:«قاسم» نخستین فرزند رسول خدا بود که در مکه و پیش از بعثت متولد شد. به همین دلیل کنیه پیامبر(ص) «ابو القاسم» بود. سپس به ترتیب زینب و رقیه و فاطمه و ام کلثوم متولد شدند و پس از بعثت پسری به نام عبدالله ملقب به طاهر و پسری به نام طیب متولد شدند و مادر همگی ایشان خدیجه دختر خویلد بن اسد بن عبد العزّی بن قصیّ بود. ... نخستین فرزند آن حضرت که مرد قاسم و سپس عبدالله و هر دو در مکه مردند و عاص بن وائل سهمی گفت:نسل او قطع و بی ‏عقب شد و خداوند متعال این آیه را نازل فرمود:«سرزنش کننده تو بلا عقب است.» [کوثر/1] واقدی از عمرو بن سلمة هذلی بن سعید بن محمد بن جبیر بن مطعم، از پدرش نقل می‏ کند قاسم هنگام مرگ دو ساله بود.

فرزندان حضرت خدیجه اولین بانوی مسلمان

در تعداد فرزندان حضرت خدیجه ، میان مورخان اختلاف است . به‏گفته مشهور :ثمره ازدواج رسول خدا و خدیجه ، شش فرزند بود. 1- هاشم . 2- عبدالله . به این%(

زندگینامه حضرت خدیجه (س) و عکس مقبره ایشان

4153
این مطلب مفید بود ؟12231
برگرفته از فارس نیوز / م.ف
برچسب : حضرت خدیجه
وبگردی