کاشت مژه

کاشت مژه خوب یا بد؟ کاشت مژه چه خطرات در پی دارد؟

کد مطلب : 20104تعداد نظرات : 38 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
برخی از خانم های جوان برای زیباتر به نظر رسیدن چشم هایشان به کاشت مژه های مصنوعی رو آورده اند، در حالی که پزشکان هشدار می دهند که این کار عواقب بسیار خطرناکی در پی دارد.

خطرات و عوارض کاشت مژه طبیعی و مصنوعی

یکی از جدید ترین ترفندها که بسیاری از خانم ها برای افزایش زیبایی چشم ها به کار می برند، کاشت مژه است که عواقب بسیار زیادی در پی دارد. با این بخش از دنیای مد نمناک همراه باشید تا با عوارض و نکات مهم کاشت مژه آشنا شوید.

 

خطرات چسب مژه مصنوعی

برای گذاشتن مژه مصنوعی از چسب های خاصی استفاده می شد که عوارض آن التهاب پوست پلک، اگزما و حساسیت است. شاید در اولین نوبت استفاده از مژه مصنوعی این عوارض نمود پیدا نکند اما بعد از چندین بار استفاده این عوارض بروز می یابند. بهتر است بدانید این چسب ها دارای ماده ای هستند که موجب سرطان می شود.

اکستنشن مژه

 

حساسیت از عوارض مهم کاشت مژه

علاوه بر اینکه مژه های مصنوعی دارای فلزات سمی و مواد نگهدارنده شیمیایی هستند چسب مژه نیز دارای موادی به نام لاتکس است که مژه را روی پلک نگه می دارد و حساسیت زاست. اگر به لاتکس حساسیت دارید بهتر است قبل از کاشت مژه به کلینیک های آلرژی مراجعه کنید تا تست های تشخیصی برایتان انجام شود و مشخص شود که شما به این ماده حساسید یا خیر؟

عوارض اکستنشن مژه

 

ریزش یکی دیگر از عوارض مهم گذاشتن مژه مصنوعی و کاشت مژه

توصیه می شود برای اصلاح کم پشتی مژه ها و زیباتر به نظر رسیدنشان از روش های خطرناک مانند گذاشتن مژه مصنوعی و کاشت مژه استفاده نکنید و از روش های ارزان و ساده ای مانند ریمل استفاده کنید. کاشت مژه فشار زیادی به پیاز مژه وارد می کند و ممکن است فرد مژه های خود را برای همیشه از دست بدهد.

بسیاری از خانم ها برای کاشت مژه به آرایشگاه مراجعه می کنند اما باید بدانید آرایشگر هرگز برای شما مژه نمی کارد و فقط مژه مصنوعی را با چسبی مقاوم تر نصب می کند.

چسباندن مژه توسط آرایشگر به دلیل تعداد بالای تک مژه ها و استحکام بیشتر چسب، فشار بیشتری به پلک وارد می کند و ممکن است سبب ریزش مژه شود.بهتر است برای کاشت مژه به متخصص پوست مراجعه کنید.

روش هایی برای درمان کم پشتی مژه ها

افرادی که دچار کم پشتی مژه هستند به دلیل عوارض زیاد کاشت مژه نباید اقدام به کاشت کنند و بهتر است برای درمان کم پشتی مژه ها به متخصص پوست مراجعه کنند و با گرفتن دارو مشکلشان را حل کنند.

روش تقویت مژه

 

در چه صورتی باید به پزشک مراجعه کرد؟

 

اگر در اثر استفاده از مژه های مصنوعی با مواردی مانند:

  • پرخونی در چشم
  • خارش در پلک
  • ترشح از لبه پلک
  • درد در چشم
  • قرمزی در لبه پلک

باید هرچه سریع تر مژه مصنوعی خود را برداشته و به پزشک مراجعه کنید.

خطرات کاشت مژه مصنوعی

 

گل مژه از عوارض مهم استفاده از مژه مصنوعی

  • اگر مژه های کم پشتی دارید بهتر است ابتدا به پزشک متخصص پوست مراجعه فرمایید و توجه داشته باشید که کاشت مژه مصنوعی، آن هم به صرف زیبایی، عواقب بدی در پی دارد و باعث بروز اگزما و حساسیت چشمی و تحریک چشم که علائمی مانند قرمزی، خارش، ورم، سوزش، خشکی و پوسته ریزی پلک چشم دارد، خواهدشد.
  • تغییر رنگ پلک در ناحیه و اطراف چشم به خصوص تیره رنگ شدن پوست در حاشیه پلک از عوارض چسباندن مژه مصنوعی به وسیله چسب های مخصوصی که بسیار قوی هستند یا کاشت مژه است.
  • افرادی که مژه های کم پشتی دارند باید کمتر از مواد آرایشی استفاده کنند یا از مواد آرایشی مرغوب استفاده نمایند. به جای کاشت مژه از یک ریمل مرغوب استفاده نمایید زیرا کاشت مژه مصنوعی در درازمدت موجب جمع شدن باکتری ها و انواع عفونت ها می شود.
  • چسباندن مژه مصنوعی در آرایشگاه ها به علت اینکه خونرسانی را در مژه های طبیعی مختل می کند سبب کم پشتی و ریزش مژه های طبیعی می گردد.
  • یکی دیگر از عوارض مهم کاشت مژه، ابتلا به گل مژه است و افرادی که از مژه های مصنوعی استفاده می کنند بیشتر به گل مژه مبتلا می شوند.

کاشت مژه مصنوعی

 

چسباندن مژه مصنوعی برای کدام یک از افراد مفید است؟

مژه های مصنوعی فقط برای افرادی که مژه هایشان را در اثر سوختگی یا بیماری، از دست داده اند و کاشت مژه برایشان فراهم نباشد، مفید است. برای تشخیص اینکه فرد شرایط کاشت مژه را دارد یا نه، بر عهده پزشکان است، نه آرایشگران.

نکات و توصیه های مهم برای استفاده از مژه مصنوعی

  • مژه مصنوعی مانند لوازم آرایشی یک وسیله شخصی است؛ پس مژه مصنوعی دست دوم، استفاده نکنید.
  • مژه های مصنوعی خودتان را به هیچ وجه به کسی قرض ندهید زیرا این مژه ها باید به صورت یکبار مصرف باشند.
  • از یک مژه مصنوعی و چسب مخصوص آن برای دفعات زیاد استفاده نکنید زیرا مژه ها با هر بار کندن و چسباندن دوباره دچار آلودگی می شوند و موجب آسیب به چشم می شوند.
  • احتمال عفونت چشم با استفاده از لنز در کنار مژه مصنوعی بیشتر می شود.
  • زدن ریمل احتمال ابتلا به عفونت و التهاب شدید چشم بالا میبرد پس روی مژه مصنوعی ریمل نزنید.
  • اگر در اثر استفاده از مژه های مصنوعی چشمتان دارای عوارضی مانند پرخونی در چشم، خارش در پلک، ترشح از لبه پلک، درد در چشم و قرمزی در لبه پلک شد هرچه سریع تر مژه مصنوعی را بردارید.
  • عمر مفید اکستنشن مژه حدود یک ماه است و با ریزش هر مژه طبیعی، معمولا اکستنشن آن هم می افتد

اکستنشن مژه بهتر است یا استفاده از مژه مصنوعی؟

بعضی افراد برای استفاده از مژه مصنوعی برای یک شب ترجیح می دهند از مژه های مصنوعی یکسره و یکبار مصرف که در اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی موجود است، استفاده کنند.

طریقه استفاده از مژه مصنوعی به دلیل یکدستی و به هم چسبیدگی آنها خیلی آسان است و فقط کافی است چسب را به مژه مصنوعی زده و به آرامی، با استفاده از یک موچین آن را بالای پلک چسبانید. استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است زیرا عوارض آن کمتر است.

خطرات اکستنشن مژه

 

مژه های طبیعی خود را تقویت کنید

  • با استفاده از روغن زیتون و روغن کرچک مژه های خود را تقویت کنید. برای تقویت و رشد مژه ها شب ها قبل از خواب، آرایش خود را کاملا پاک کنید و سپس با پوشش نازکی ازروغن انتخابی خود، تمام سطح مژه ها را بپوشانید. صبح، مژه های خود را با آب گرم بشویید.
  • برای تقویت مژه ها با برس مخصوص مژه، آنها را همیشه به آرامی شانه کنید.
  • خوردن غذاهایی با پروتیین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت موجب تقویت و رشد مژه ها می شود.

کاشت مژه خوب یا بد؟ کاشت مژه چه خطرات در پی دارد؟

4.3469
این مطلب مفید بود ؟40663
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
برچسب : کاشت مژه
38 نظر به ثبت رسیده است
مارال آزاد1398-07-21
اکستنشن مژه اگه به روش اصولی انجام بشه به مژه های طبیعی آسیبی نمیرسونه و خود فرد هم باید مراقبت های لازم رو انجام بده مثل شستشوی مژه، برس کشیدن و ...
دوستانی هم که میگن چسب مژه سرطانزاس کلن همه ی مواد و لوازم آرایشی مواد سرطانزا دارن که ریمیل هم از جمله اونها میشه
هر چیزی معایب و مزایای خودشو داره نمیشه گفت ی چیزی بدرد نمیخوره
3427
سارا1398-04-06
اصلا به درد نمیخوره همه مژه هاتون کنده میشه چشمتون امکان داره عفونت کنه..منم خودم مژه کارم و اینو میگم.
403
Niloo1398-01-15
من كاشتم خيلي هم راضيم به نظر من براي انجام اين جور كارها بهتره به يه سالن خوب رفت و از وسايل مرغوب استفاده كرد
1427
مونا1398-01-07
اصلا این کارو نکنید من کاشتم تمام مژهای خودمم ریخت الان خیلی پشیمونم ...کلا کچل شده چشام
373
نیلوفر1397-09-07
اصلا نکارین ..منم دو هفته پیش کاشتم نصفه مژه هام ریخته دوسپرمم که پزشکه بهم گف این کارو نکنم چون حتی اگر کنده هم نشه چسبش به ریشه ی مژه نفوذ میکنه و اسیب زاست
294
سیما1397-08-29
منم امروزمی خواستم برم خوندم سایت روپشیمون شدم.
310
سما1397-08-26
من مژه کاشتم حساسیت و الرژی پیدا کردم چشام به طور وحشتناکی پوف میکنه و قرمز میشه اصلا مژه نکارید اگه هم میکارین پیش یک نفر متخصص برین
290
فاطمه اصل1397-07-21
اصلاانجام ندید
256
بینام1397-06-23
سلام ...هیچ چیز زیبایی طبیعی نمیشه...کاشت مژه انجام دادم همش کج و کوله شد ...الان بعد یه هفته کنده شدن و تمام مژه هام کنده..پلکام ورم داره و علنا کچل شدن و مژه ندارم...خیلی پشیمونم...همون پول کاشت رو.بدید یه ریمل مارک خوب بگیرید خیلی خیلی بهتره ...گول اینایی که تبلیغ میکنن رو.نخورید ...بالاخره باید یه جوری جیبشون رو پر کنن.
545
فاطمه1397-06-03
سلام دوستان نظراتتون رو خوندم ولي انتظار نداشتم انقدر ناراضي ببينم !!!من خودم مژه كاشتم و هربار بعد از ٦ ماه ،٢ ماه استراحت دادم به مژه هام و دوباره كاشتم خودم هم كار مژه انجام ميدم و مدرس هم هستم . دوستان خيلي از ما نميدونيم همون ريملي كه ميزنيم مواد شيميايي هستش و ساعت ها روي چشم ما ميمونه بعضاً وارد چشممون هم ميشه و باعث اصلي ريزش مژه هست كاشت و اكستنشن اگر به صورت اصولي انجام بشه نه تنها هيچ اشكالي به وجود نمياره بلكه شما زيبايي رو ثابت داريد البته بايد بگم نگهداري از مژه هم شرطه ! كسي كه مژه ميزاره ديگه خط چشم آنچناني نبايد بزنه متاسفانه خانماي ما عادت كردن زياد آرايش ميكنن يا اينكه روي صورت نبايد بخابيد ( روي صورت خوابيدن كلا براي زيبايي صورت هم ضرر داره ) يا اينكه بايد بُرس كشيده بشه ( مثل برس ريمل ولي به صورت تميز ) اگر اينها رعايت بشه قطعاً ديگه ناراضي نخواهيد بود
3943
باران فتاحي1397-05-04
سلام به مابقي دوستان عزيز من به عنوان مدرس ليفت و لمينت مژه و كاشت مژه روسي خدمت تون بگم تمام صحبت هاتون با دقت خوندم و حق بهتون ميدم اين كار بايد زيرنظر فرد خبره و تخصص كار انجام بشه رضايت مشتري حرف اول ميزنه و خدمت دوستان عرض كنم كاشت مژه را به دوستاني توصيه ميكنيم كه مژه هاي كمي دارند يا در حدي شده كه متاسفانه با ريمل زدن بهشون به مشكل برميخورند.ليفت مژه به دوستاني توصيه ميشه كه مژه هاي بلند و پر دارند اما بدون حالت اين كار باعث ميشه مژه هاشون به صورت فر به نظر بياد و چشماي بسيار زيبايي تري داشته باشند لمينت هم ريمل مخصوص اين كار ميشه كه حدودا 72%مژه را بلند تر نشون ميده مثل ريملي كه خودتون ميزنيد.ليفت مژه 3ماه يكبار ترميم لازم داره و كاملا گياهي و كراتين شدست ولي لمينت به خاطر ماسكاري كه داره سه هفته يكبار ترميم نياز داره اميدوارم منظورم را به دوستان گلم رسونده باشم
3412
مهسا1397-04-15
سلام خیلی ممنون از راهنماییتون من میخاستم مژه بکارم ولی با این مطالبی ک خوندم پشبمون شدم خداروشکر من هروقت بخام کاری رو انجام بدم قبلش هم تحقیق میکنم هم ب سایت مربوطه اش ی بازدید میکنم بازم ازتون ممنووونم
185
Sadaf1397-03-25
واقعا همینجوره که میگید اخه منم میخوام برم کاشت
157
هستی 1397-03-08
منم میخواستم برم مژه بکارم ولی پشیمون شدم و بجاش لیفت و لمینت مژه انجام دادم که علاوه بر اینکه عوارضی نداره باعث تقویت مژه هم میشه
202
نانی1397-02-19
ممنونم واقعا ...منم منصرف شدم....خداروشکر ک اینارو خوندم
193
Parisa1397-02-19
سلام منم کاشت مژه کردم چندین بار فقط دو روز اول خوبه بعدش نامرتب میشه و بی ریخت میشه اصلا این کارو نکنید زیبایی طبیعی خوبه مژه های منم ریخته ولی کم کم داره رشد میکنه
263
باران1397-05-04
سلام عزيزم اگه مژه هاي بلند و پر داريد فقط ليفت مژه انجام بديد مژه هاتون سه ماه به صورت فر ميشه و چشماي زيباتري پيدا ميكنيد كاملا گياهي ست چون مواد كراتين و تقويت كننده داره
2113
فاطمه1397-02-07
منم میخاسم برم بکارم ولی پشیمون شدم پس چیکارکنم ک مژه ام بلندبنظربرسه
222
Mari1397-01-12
سلام ای کاش قبل اینکه برم مژه بکارم میخوندم این سایت رو ده روز پیش رفتم مژه کاشتم بعد چند روز نامرتب شد امروز رفتم ریمو کرد چشام خیلی درد میکنه والبته ورم هم کرده و مژهامم خیلی کم پشت شده بنظرم اصلااااا خوب نیس اینکه میگن کار هرکسی نیس اشتباهه مواد همون مواد هیچ فرقی نمیکنه من ب این نتیجه رسیدم که طبیعی بهتر کاشت ومژه وناخن و... همش دو سه روز اول قشنگه تمام
416
مریم1397-04-08
سلام منم خیلی ذوق داشتم که برم بکارم ولی وقتی نظرات شماروشنیدم منصرف شدم ممنونم
305
ونوس1397-01-09
سلام هیچوقت مژه نذارید. من مژهای خودمم کنده شد خیلی پشیمونم درصورتی که قبلش از ریمل که استفاده میکردم خیلی بهتر و زیباتر بود
244
Farnaz1397-01-08
منم منصرف شدم از کامنتها، ترجیح میدم ریمل بزنم هر روز امااا مژه هام نریزه
262
مریم1397-01-04
مرسی ک صادقانه گفتید منم منصرف شدم سپاس
352
راحیل1396-10-27
من هم میخواستم مژه بکارم اما با نظرات شما پشیمان شدم خیلی ممنون
364
محدثه1396-09-11
من خیلیی راضیم دو بار تا حالا کاشت انجام دادم و هیچ مشکلی برام پیش نیومده خیلیم قیافم تغییر کرده هر جا نباید بری جای خوب و کار بلد بری مشکلی پیش نمیاد
5731
فیروزه1396-09-05
خیلی متشکرم از راهنماییتون من هیچ اطلاعی از خطرات کاش مژه نداشتم و امروز هم نوبت کاشت دارم با نظرات و تجربیات شما عزیزان حتما کنسلش می‌کنم سپاسگزارم
3513
مریم1396-07-29
سلام من کاشتم دو بار ... راضی بودم و از مواد خوب مهمه و فرد تجربه دیده ... هرچیزی اصولیش خوبه
4221
نازنین1397-07-08
چشمام انقد درد داره دارم جیغ میزنم
286
نازی1396-07-27
منم میخاستم بکارم سایتوخوندم پشیمون شدم مرسی ک نظراتتونو گذاشتین
613
شهلافتایی1396-07-07
سلام خواستم برم مژه بکارم منصرفم کردید
748
سارا1396-05-11
منم مژه کاشتم اونقد بدشده بود ک مجبور شدم ریمو کردم ولی همه مژه هام ریخته ینی کچل شده چشام الان دارم روغن تقویت میزنم ک دراد روزاهم ک اصن روم نمیشه بیرون برم باید مژه مصنوعی بزنم به نظرتون امکانش هس ک اصن مژه هام دیگه برنگرده وهمینجوری بمونم توروخدا هرکی ک تجربشو داره ومثه من شده جواب بده دارم ازنگرانی وغصه دق میکنم تازه دوروزه ک ریمو کردم تازه پشت چشامم یه حالت ورم داره
8736
یاسمین1396-05-09
به نظر من هر کاری که درست انجام بشه و روش صحیح به کار گرفته بشه هیچ مشکلی نخواهد داشت . من تجربه کاشت مژه خیلی دارم . اگه کار را به کاردان بسپارید و مواد استفاده شده مرغوب باشه هیچ مشکلی نداره . در ضمن هر وقت خواستین موژه ها رو بردارین باید با مواد خاص ریمور کنن نه ایکنه بگیرید بکنید .
5438
مریم1396-03-10
اصلامژه نکاریدمن کاشتم مژه های خودمم باهاش کنده شده خیلی پشیمون زیبایی فقط طبیعی قدرخودتون وبدونیدهیچ وقت این کارونکنید
415
منم1396-04-01
منم کاشتم همه مژه هام ریخت. کلا چشمام کچل شدن. اونوقت آرایشگره میگفت چیزی نریخته مثل روزیه که اومدی مژه بکاری. تازه چشمام ضعیف هم شدن
488
ن.1396-03-06
پس از برداشتن مژه مصنوعی،مژه های خودم هم به همراه آنها کنده شد،هیچگاه مژه نکارید.
406
من1396-01-31
هیچ وقت مژه نکارید مژه های خودتون میریزه...
6523
زهرا جعفری1400-10-06
مژه نکارید لطفا بعد این که بردارین تمام مژه هاتون میریز من که خیلی پشمان هستم تمام مژه هام ریخته حالا نمیدونم چکار کنم آیا مژه های خودم بر میگره هر کس تجربه داره لطفا به من هم بگه خیلی ناراحت هستم
71
sadaf falsafi1400-12-27
خیلی ممنون ارایشگر ها در ایران همه تحصیلات دیپلم هستن یا زیر دیپلم دقیقا المان هم رد کرده من خودم المان زندگی میکنم
همشون دنبال پولن و ادم های بیسواد
91
وبگردی