خواص عسل خام

خواص خارق العاده عسل خام برای بدن

کد مطلب : 59285زمان مطالعه : 2 دقیقه
آیا تا به حال عسل خام مصرف کرده اید ؟ می دانید تفاوت آن با عسل های دیگر چیست ؟ بعد از آشنایی با خواص عسل خام بی شک آن را در میان مواد غذایی پرمصرف خود خواهید گنجاند.

دانستنی های جالب در مورد خواص عسل خام 

اگر در آشپزخانه تان عسل خام ندارید حتما تهیه کنید چرا که این نوع عسل نسخه ای قدیمی است و انواع بیماریها که درمان آن حتی از داروهای تجاری ممکن نیست مداوا میکند ، عسل مانوکا ترکیبات قوی و خاصیت باکتریایی بالاتری نسبت به عسل های خام دیگر دارد ؛عسل مانوکا که در نیوزیلند توسط زنبورهایی تولید می شود که بوته مانوکا را گرده افشانی می کنند، یکی از منحصربه فردترین و مفیدترین عسل های دنیاست.

تفاوت عسل خام و عسل های دیگر از لحاظ خواص

تفاوت زیادی بین عسل خام و عسلی که روی ان پردازش صورت گرفته است وجود دارد ، به عنوان مثال عسل خام بیشتراز 250 نوع مختلف باکتری را از بین میبرد ؛ در این بخش از سلامت نمناک نگاهی خواهیم داشت به برترین خواص عسل خام.

مهم ترین خواص عسل خام

خواص عسل خام

خواص عسل خام و تفاوت ان با عسل های معمولی

1- خواص عسل خام  برای از بین بردن باکتری ها

عسل خام قدرت از بین بردن باکتری ها را قبل از اینکه وارد پوست شوند دارد پس عسل را قبل از اینکه باکتری ها وارد پوستتان شود روی پوست بمالید تا روند درمان سریعتر شود.

2- خواص عسل خام برای درمان آلرژی

این نوع عسل در درمان آلرژی و جلوگیری از عفونت همان کاری را میکند که واکسن انجام میدهد و چون عسل گرده های فراوانی دارد سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد. خاصیت ضد التهابی عسل به کاهش التهاب سینوسها کمک می کند که یکی از نشانه های اصلی آلرژی است.

3- خواص عسل خام برای کاهش خونریزی لثه و جلوگیری از پوسیدگی دندان

مطالعات نشان داده عسل مانوکا نه تنها 35 درصد پلاکها را کاهش می دهند بلکه خونریزی ناشی از ورم لثه را کاهش میدهد .این عسل خاص مواد معدنی زیادی مثل کلسیم فسفر دارد که برای تقویت دندانها و جلوگیری از پوسیدگی آنها مفید است.

4- خواص عسل خام در درمان سرماخوردگی

اگراحساس کردید سرماخوردید یا آنفلولانزا گرفته اید وقت آن است که عسل بخورید عسل نه تنها خاصیت آنتی بیوتیکی دارد بلکه خاصیت آنتی اکسیدانی که برای سلامت سیستم ایمنی مفید است دارد ، اگر عسل با سیر خام خورده شود 70% سرماخوردگی را درمان میکند.
خواص عسل خام

5- خواص عسل خام برای درمان شوره سر

یکی از مطالعات اروپایی که در مجله پزشکی به چاپ رسیده می گوید عسل حل شده در درمان شوره سر موثر است به همین منظور افرادبایدعسل را روی سر بمالند و بعداز سه ساعت بشویند واین کار را روزانه را تا یک هفته انجام دهند متوجه کاهش خارش شوره و حتی ریزش خواهند شد.

6- تسریع در روند درمان از خواص عسل خام است

عسل در درمان سوختگی و بریدگی موثر است و به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد وقتی بااب ترکیب شود هیدروژن پروکسیدبا زخم واکنش نشان می دهد.

7 - خواص عسل خام به عنوان ماسک صورت

یکی دیگر از راه های استفاده از عسل ماسک کردن آن به روی صورت است عسل مانوکا در درمان آکنه مفید وبه عنوان ماده آرایش طبیعی برای پوست های مرده قرمز باکتری های مضر قابل استفاده است.

خواص خارق العاده عسل خام برای بدن

4.511
این مطلب مفید بود ؟101
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ز.ن
وبگردی