خواص آب ولرم

خواص آب ولرم و فواید نوشیدن آب ولرم به صورت ناشتا

کد مطلب : 50552تعداد نظرات : 2 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
نوشیدن آب به تنهایی فواید مناسبی دارد، اما مصرف آب ولرم به صورت ناشتا و با معده خالی خواص بسیار عالی را برای سلامت بدن انسان به همراه دارد.

خواص و فواید نوشیدن آب ولرم به صورت ناشتا و با معده خالی

اکثر ما ترجیح می دهیم تا روز خود را با یک فنجان چای یا قهوه ی گرم آغاز کنیم. گرچه، وقتی به آب می رسیم، معمولا ترجیح می دهیم تا یک لیوان آب یخ بخوریم. همانطور که متخصصین طب هندی معتقدند، شما با نوشیدن آب یخ به بدن خود آسیب می زنید. از طرفی نوشیدن آب ولرم ذائقه ی شما را در قیاس با چای یا قهوه گرم؛ جلب نمی کند. مصرف منظم آب ولرم فواید بی شماری را از جمله کاهش وزن و التیام دردها برای شما فراهم می کند. در این بخش از سلامت نمناک یازده علت مفید بودن آب ولرم برای سلامتی شما آورده شده است.

کمک به کاهش وزن

آیا تمایل دارید وزن خود را طی یک رژیم غذایی کاهش دهید؟ بسیار خب؛ شما می توانید به جای آن مقداری آب ولرم بنوشید. با نوشیدن آب ولرم، مقدار کمی دمای بدن شما را افزایش می دهد؛ که سطح سوخت و ساز بدن شما را شتاب می دهد. با توجه به کالری صفر آن، آب ولرم از دردهای گرسنگی جلوگیری می کند و همچنین به شما احساس سیری می دهد که کمک عالی برای کاهش وزن می باشد. برای تسریع روند کاهش وزن، شما باید ده عادت غذایی را در زندگی خود پیاده کنید.

خاصیت آب ولرم

 سم زدایی بدن

بسیاری از مردم نمی دادند که آب ولرم همانند یک معجون قوی برای پاک کردن بدن شما عمل می کند، که سموم زیان بار را توسط تعریق و ادرار کردن از بین می برد. بدینوسیله از طرفی سموم محبوس در بدن شما نیز از بین می برد. همچنین شما می توانید برای نتایج مقداری آب لیمو یا عسل به آب ولرم اضافه کنید.

کمک به گوارش

نوشیدن آب ولرم، به خصوص در حین خوردن وعده های غذایی به گوارش غذا توسط تسریع روند تجزیه غذا، کمک می کند. همچنین آب ولرم گوارش را بهبود داده و به تعادل الکترولیت و مواد معدنی در بدن شما کمک می کند. علاوه بر آن، نوشیدن آب ولرم به صورت ناشتا، همچنین حرکات روده و یبوست را بهبود می دهد. همچنین 9 درمان خانگی برای گوارش بهتر وجود دارد.

کمک به گوارش

جلوگیری از پیری زود رس

علاوه بر سم زدایی بدن شما، آب ولرم انعطاف پوست شما را افزایش داده و قابلیت آن برای ترمیم را ارتقا می دهد؛ از این رو علائم پیری زود رس مانند چین و چروک، پوست خشک و لکه های تیره کاهش می یابند.

التیام علائم سرفه و سرما خوردگی

یک راه طبیعی موثر برای راحت شدن از سرفه، سرماخوردگی و گلو درد؛ نوشیدن آب ولرم است. آب ولرم با پاک کردن خلط و فراهم آوری درمان فوری از بیماری های تنفسی به ویژه سرفه عمل می کند. همچنین شما می توانید با نوشیدن یا استنشاق (به صورت بخار) آب ولرم با احتقان بینی مقابله کنید.

سرما خوردگی

تسکین درد

گرمای حاصل از آب ولرم با افزایش جریان خون، ماهیچه ها را تسکین می دهد. پس اگر از گرفتگی یا کشیدگی ماهیچه رنج می برید، کیسه آب داغ را بر روی قسمت آسیب دیده بگذارید تا دردش کاهش پیدا کند. این یک روش درمان قدیمی برای تسکین درد و تورم گرفتگی های ماهیچه ناشی از قاعدگی و سردرد بوده است.

نوشیدنی عالی بعد از کار و فعالیت

وقت آن است که نوشیدنی انرژی زای خود را با آب ولرم عوض کنید. نوشیدن آب ولرم بعد از یک روز کاری شدید نه تنها ویتامین ها و مواد معدنی را بازیابی می کند، بلکه آب بدن را تامین کرده و روند سوخت و ساز را به صورت ضربتی شروع می کند. علاوه بر آن، آب ولرم فرآیند سوختن کالری را ادامه می دهد و به تسریع روند کاهش وزن کمک می کند.

مزایای آب ولرم

خواب آور بودن

چشیدن آب ولرم طی وعده های غذایی یا قبل از رفتن به رختخواب، نه تنها به گوارش و سم زدایی بدن کمک می کند بلکه به راحت شدن و تسکین اعصاب نیز کمک می نماید. علاوه بر آن آب ولرم هنگام صبح حس جوانی به شما می دهد و از خواب پریدن شبانه جلوگیری می کند.

بهبود گردش خون

زمانی که شما یک لیوان آب ولرم می نوشید، رسوبات چربی و سموم در حال گردش در خون، از بین می روند. همچنین چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم آب ولرم به بهبود گردش خون در بدن شما کمک می کند و ریسک ابتلا به مشکلات سلامتی مختلف در ارتباط با وجود سموم در خون را کاهش می دهد.

فواید مصرف آب ولرم

محافظت از پوست در مقابل عفونت ها

جدا از جوان سازی سلول های پوستی، مصرف روزانه آب ولرم پوست شما را سم زدایی می کند و بدینوسیله ریسک بیماری های مرتبط پوست را پایین می آورد. قاعده نوشیدن حداقل هشت لیوان آب ولرم بدن را در مقابل آکنه در مسیر درستی قرار می داد. آب ولرم منافذ پوست را رفع انسداد می کند و سموم موجود در پوست را از بین می برد. علاوه بر آن آب ولرم به مانند یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست خشک و سوخته شده عمل می کند.

کاهش ریسک بیماری های سوختن پوست ناشی از آب

فایده دیگری که به نوشیدن آب ولرم اضافه می شود این است که شما در ریسک پایین تری از سوختگی پوست توسط آب قرار می گیرید. به این علت که آب ولرم تعداد زیادی از میکروب های موجود در آب را می کشد، از این رو مصرف آن در قیاس با مصرف آب یخ، مناسب تر است.

آب ولرم

بازیابی آب در بدن

زمانی که بعد از یک خواب طولانی بیدار می شوید، بدن شما به صورت طبیعی بدون آب است. مهم نیست که روز قبل چه مقدار آب نوشیده اید، شما از ذخیره ی خود استفاده کرده اید و الان زمان پر کردن مخزن است.

کمک به یبوست

بسیاری از شما تاثیرات تحریک کننده و سخت یبوست را تجربه کردید. این مشکل رایج شکمی زمانی رخ می دهد حرکت گوارشی وجود ندارد یا بسیار کم است. اغلب عامل آن نبود آب در بدن است. اگر روز خود را با نوشیدن آب خیلی گرم شروع کنید، قبل از اینکه چیزی بخورید، شما می توانید به بهبودی حرکات گوارشی کمک کنید و اثرات یبوست را کاهش دهید.

آب ولرم برای یبوست

افزایش سوخت و ساز 

نکشیدن آب یک تاکتیک حیاتی است زمانی که به موضوع کاهش وزن می رسیم. اما نوشیدن آب بعد از بیدار شدن بهترین روش برای انجام آن است. فکر نوشیدن آب بعد از بیدار شدن مانند یک زنگ برای متابولیسم شما است. نوشیدن آب در صبح، سوخت و ساز شما را تسریع می کند و اثبات شده است که ظرفیت سوختن کالری در طی روز نیز افزایش می یابد.

تامین انرژی مغز

مغز شما از 75٪ آب تشکیل شده است و چنانچه بارها در بخش سلامت نمناک توضیح داده ایم اگر مقدار کافی آب می نوشید؛ شما خواهی دانست که بدون آب مغز شما در سطح خوبی فعالیت نخواهد داشت. نوشیدن یک لیوان آب ولرم در صبح، احساس تند و تیز و تمیزی در طی روز به شما خواهد داد.

آب ولرم کاملا شما را سر حال می آورد 

دلیل اینکه شما باید بعد از بیدار شدن آب ولرم بنوشید، این است که احساس خوب تازگی به شما دست خواهد داد. واقعا هیچ چیزی به شما بعد از بیدار شدن با دهان خشک حس تازگی نخواهد داد جز لذت بخش ترین ماده شفا بخش زندگی، آب ولرم.

خواص آب ولرم و فواید نوشیدن آب ولرم به صورت ناشتا

4.6536
این مطلب مفید بود ؟49541
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : thehealthsite / lifehack / quora / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
برچسب : نوشیدن آب
2 نظر به ثبت رسیده است
مرتضی1398-01-08
دکتر ارتوپد به من برا دیسک کمر گفته 15 لیوان بخور
6314
هادی1397-10-02
مصرف زیاد آب موجب کاهش املاح معدنی خون مانند سدیم شده و مشکلات زیادی را به همراه دارد بنابراین در عین حال که آب شفابخش است نباید زیاده روی کرد
7644
وبگردی