داشتن انرژی مثبت

راههایی برای داشتن زندگی شاد و انرژی مثبت

کد مطلب : 34315تعداد نظرات : 2 نظرزمان مطالعه : 8 دقیقه
داشتن انرژی مثبت در زندگی موجب موفقیت و پیشرفت هر فردی می شود پس با راهکارهایی مناسب انرژی های مثبت را جذب کنید و زندگی شادی داشته باشید.

راهکارهایی برای داشتن انرژی مثبت

ممکن است که داشتن روحیه ای مثبت بعد از اتفاقات ناگوار پی در پی، کار بسیار دشواری باشد. هرچقدر انرژی مثبت درون ما کاهش پیدا کند ، بدبینی ما نسبت به دنیای پیرامون خود نیز افزایش پیدا خواهد کرد . مثبت اندیشی ، امری ذهنی و عاطفی است که باعث افزایش احتمال موفقیت فرد و داشتن حس خوشبختی و امید به زندگی خواهد شد .

خوش بینی به معنی نادیده گرفتن اتفاقات منفی نیست، بلکه به معنی پذیرش آن ها و تلاش برای تغییر آن ها می ‎باشد . ذهن مثبت ، از قلب پر از ایمان سرچشمه می ‎گیرد . در این قسمت از نمناک به ارائه راهکار های مناسب برای تقویت انرژی مثبت درونی خود خواهیم پرداخت .

مثبت بیاندیشید

در اطراف همه موجودات انرژی مثبت وجود دارد که سبب جذب اشیا و افراد میشود. اشیا نمی توانند این انرژی مثبت را کنترل کنند اما انسان می تواند آنرا کنترل کند و با آن بر دیگران اثر گذارد.

به همین علت روانشناسان مثبت اندیشی را به همه افراد توصیه می کنند و می گویند از افکار منفی دوری کنید.اگر ما مثبت بیاندیشیم و تفکرات و اندیشه های مثبت داشته باشیم ، انرژی مثبت موجود در پیرامون خود را جذب می کنیم اما اگر تفکراتمان منفی باشند انرژی منفی پیرامون خود را جذب خواهیم کرد. برای داشتن انرژی مثبت در زندگی و جذب آن راهکارهای زیر را به کار بگیرید .

خوش بینی

راههایی برای داشتن انرژی مثبت و شاد بودن

1. لذت بردن از طبیعت

تحقیقات نشان می‎ دهد که گذراندن وقت در بیرون از منزل و به خصوص در طبیعت باعث کاهش سطح استرس ، بهبود عملکرد حافظه ، تقویت حس جوانی و در نهایت افزایش سلامت انسان خواهد شد .

2. انجام اعمال خیر و مهربان بودن با دیگران

یافتن راه های مناسب برای محبت کردن به دیگران ، حتی لبخند زدن به آن ها نه تنها باعث ایجاد حسی خوشایند در آن ها می ‎شود بلکه باعث تقویت روحیه و حس سرزندگی نیز خواهد شد . انجام هر کار خیر کوچکی که در توان دارید در حق دیگران باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس شما شده و باعث حواس پرتی موقتیتان از مشکلات فعلی زندگیتان خواهد شد .

3. تقویت حس قدرشناسی

توجه به نعمت ها و چیز های مثبت زندگی و قدردانی بخاطر آن ها ، راهی عالی برای تقویت روحیه و حس مثبت اندیشی تان خواهد بود . با شکرگزاری به خاطر موهبت های مختلفی که در زندگیتان وجود دارد ، قدردان بودن را تمرین کنید .

4. استراحت ذهنی

خستگی قاتل مثبت اندیشی است . یاد بگیرید که در شرایط پر تنش و استرس زا استراحت کنید و کاری را انجام دهید که باعث فراموش کردن چالش ها و موانع موجود در زندگیتان می ‎شود . برای مثال بخوابید و یا موسیقی گوش دهید .

5. تلاش برای داشتن تفکرات مثبت

تلاش برای ایجاد تفکرات مثبت ذهنی در میان آشفتگی های موجود در زندگی به تقویت روحیه و مثبت اندیشی کمک زیادی می‎ کند . به خودتان کمک کنید تا در شرایط دشوار به دنبال یافتن موضوعی رضایت بخش در زندگی خود باشید ، این امر نه تنها باعث کاهش نگرانی هایتان می ‎شود بلکه به حل آن ها نیز کمک زیادی خواهد کرد .

6. معاشرت با افراد مثبت

تحقیقات نشان می ‎دهد که استرس مسری است و هرچه خود را با آن محاصره کنید، بیشتر مضطرب خواهید شد. به همان اندازه که استرس و منفی بافی مسری است ، خوشبختی نیز است .

شما ترکیبی از 5 نفر از نزدیک ترین افراد زندگی خود هستید . نکته اصلی در این جمله تاثیر رفتار و شخصیت اطرافیان است و بنابراین سعی کنید با افراد مثبت اندیش و خوشبخت بیشتر معاشرت کنید .

7. خندیدن

خنده بهترین دارو برای درمان بسیاری از مشکلات است . خنده ، سیستم ایمنی بدن و روحیه را تقویت کرده ، درد را کاهش می ‎دهد و شما را از اثرات مضر استرس مصمون می ‎دارد .راهی برای خندیدن پیدا کنید، یک فیلم کمدی تماشا کنید و یا با دوستان خود وقت گذرانی کنید .

خندیدن

8. نفس عمیق

کشیدن نفس عمیق نه تنها هوای مسموم موجود در بدن را دفع می‎ کند ، بلکه مغز را با هوای تازه تقویت کرده و ذهن را تغذیه می ‎کند . نفس عمیق همچنین باعث تقویت ذهن و بهبود عملکرد مغز نیز خواهد شد .

9. خودداری کردن از سخنان منفی

تمرکز بر روی امور منفی زندگی نه تنها باعث تضعیف عملکردتان در رویارویی با آن ها می ‎شود، بلکه باعث افزایش بدبیی شما نیز خواهد شد . از تکرار و مرور اتفاقات منفی در دفعات زیاد خودداری کنید و سعی در تجسم اتفاقات مثبت در ذهن خود داشته باشید .

10 . صحبت کردن در مورد اتفاقات مثبت

این مورد را پیش از این هم در نمناک عنوان کرده بودیم که با خودتان صحبت کنید و بگویید که به زودی همه چیز به بهترین شکل ممکن به پایان خواهد رسید . این سخنان را با صدای بلند با خود تکرار کنید که صحبت کردن با صدای بلند باعث تقویت پیام و افزایش احتمال بروز آن خواهد شد .

11. صحبت کردن با یک دوست

صحبت کرن با یک یا چند نفر از دوستان مثبت اندیشتان باعث می ‎شود که مشکل خود را راحت تر پیدا کنید، احساسات خود را بپذیرید و در رابطه با آن بحث کنید .

صحبت کردن با دوستان به شما امکان بهره مندی از ایده های متفاوت سایر افراد را می‎ دهد و این امر به حل مسئله مورد نظر کمک خواهد کرد . این امر همچنین باعث می ‎شود که شما از حمایت سایر افراد در حل مشکلات خود بهره مند شوید.

12. قدم زدن

دانشمندان معتقدند که یکی از بهترین راه های کاهش استرس ، قدم زدن است . پیاده روی باعث تحریک سلول های عصبی و ایجاد آرامش ذهنی در فرد خواهد شد .

13. ورزش کردن

عرق کردن نه تنها برای قلب بلکه برای ذهن نیز مفید است . تحقیقات نشان می ‎دهد که ورزش کردن باعث کاهش اضطراب و تقویت روحیه فرد خواهد شد . هنگام انجام تمرینات ورزشی ماده ای شیمیایی به نام اندورفین که باعث ایجاد حس آرامش در فرد می ‎شود ، در مغز ایجاد خواهد شد که این امر باعث افزایش حس خوشبینی و کاهش بدینی خواهد شد .

14. نوشتن

نوشتن یک روش عالی برای مقابله با احساسات بیش از حد است . این کار یک خروجی سالم را فراهم می ‎کند که در آن می ‎توانید خود را ابراز کرده و احساسات و سلامت روانی تان را مدیریت کنید . نگه داشتن این نوشته ها نیز در شناسایی و ردیابی دلایل وجود تفکرات منفی و بهبود آن کمک زیادی به شما خواهد کرد .

15. خواب

استراحت کافی بخش مهمی از حفظ نگرش مثبت است . مطالعات نشان می ‎دهد که حتی کمبود خواب جزئی نیز تاثیر قابل توجهی بر وضعیت روانی دارد . محققان دریافتند که داشتن خواب کم تر از 5 ساعت در طول شبانه روز با عث تشدید فشار روانی ، عصبانیت و غم و اندوه می ‎شود و بنابراین از خواب کافی بهره مند شوید .

خواب کافی

16. انجام فعالیت های مورد علاقه

انجام فعالیت های سرگرم کننده و شادی بخش ، نقش زیادی در تقویت حس سرزندگی و بازیابی انرژی دارد . مهم نیست چه کاری باعث بهبود روحیه شما می ‎شود ؛ تنها کافیست به انجام فعالیت مورد علاقه خود بپردازید .

17. هدیه دادن به خود

پاداش دادن به خود و تشویق خود به خاطر تمام زحماتی که در طول زندگیتان کشیده اید، تاثیر به سزایی در تقویت روحیه مثبت و جلوگیری از منفی بافی دارد .

18. تقویت تمرکز

نگرانی و استرس باعث تضعیف تمرکز در انجام فعالیت های روزمره خواهد شد . زندگی آگاهانه مستلزم تصمیمات آگاهانه و زندگی کردن در لحظه حال است . وقتی همه توجه و انرژی خود را به انجام فعالیت مورد نظرتان معطوف کنید ، فرصتی برای پرداختن به افکار منفی و نگرانی هایتان وجود نخواهد داشت .

19. مراقبت از روح

توجه کردن به نیازهای روح ، یکی از مواردی است که بسیار از مردم از آن غافل می ‎شوند . همه ما در طول روز غذا می‎ خوریم ، فیلم تماشا می کنیم ، می‎ خوابیم ، ورزش می ‎کنیم و تمام کارهای لازم برای بهبود عملکرد ذهن و سلامت جسمی مان را انجام می ‎دهیم اما قسمت اعظم داشتن روحیه مثبت ، ریشه در سلامت روح ما دارد . با انجام فعالیت های مرتبط با تقویت روح مانند شرکت در جلسه های یوگا و مدیتیشن ، دعا کردن ، خواندن مطالب معنوی و ... به سلامت روح خود توجه کنید .

20. لذت بردن از موفقیت های کوچک

لذت بردن از موفقیت های کوچک یکی از سریع ترین راه ها برای دور کردن تفکرات منفی از خود است . به جای تمرکز بر روی نقاط ضعف و مشکلاتتان از موفقیت های کوچک خود در حوزه های مختلف زندگیتان لذت ببرید و به خود افتخار کنید .

21. استفاده از گفتار مودبانه

استفاده از ادبیات گفتاری محترمانه و مودبانه راهی برای افزایش انرژی مثبت است . اگر شما در هنگام حرف زدن با دیگران بر لحن گفتار خود دقت کنید و کلماتی صمیمانه و مودبانه را به کار ببرید می توانید انرژی مثبت جذب نمایید.

برای شاد بودن و انرژی مثبت بودن، باید در بدترین شرایط که گستاخی یا سخن ناپسند و رکیکی به شما گفته می شود ، برای احترام به وجدان خود با ادبیات شایسته و فاخر، پاسخ طرف مقابل را بدهید.

22. گل خریدن

برای اینکه حال دلتان خوب شود و مثبت بیاندیشید برای خودتان گل بخرید و برای آشتی با دیگران نیز گل بخرید و با بوییدن گل، احساس شادی داشته باشید .

بوییدن گل

23. خواندن نوشته های مثبت

نوشته های مثبت بخوانید و بنویسید و جملات قشنگ را در ذهن خود مرور کنید. مطالب نامطلوب اینستاگرام و فیس بوک و ...را که کمکی به رشد علمی و جسمی و روحی شما و تقویت ذهن زیبای شما نمی کند ، نخوانید .

24. نپرداختن به مسائل کوچک و بی ارزش

مسائل کوچک و بی ارزش را مهم جلوه ندهید بلکه ذهن خود را صرف فکر به مسائل مهم کنید .

25. داشتن آرزوهای منطقی

افراد مثبت اندیش رویا گونه و فانتزی فکر نمی کنند بلکه رویاهایشان منطقی است . آنها در حال زندگی می کنند و نگاه خوش بینانه به آینده دارند.

26. اهمیت ندادن به افکار دیگران

برای افراد مثبت اندیش مهم نیست که دیگران درباره آن ها چه فکری می کنند بلکه آنها در این فکرند که چه گونه می توانند عنصر خوبی در خلقت باشند.

27. توجه به توانایی های خود

افراد مثبت اندیش خود را قبول دارند و برای شاد بودن سعی نمی کنند علی رغم میلشان یک فضا نورد و مهندس و پزشک و. . . باشند بلکه تلاش بیشتری در آنچه که توانایی دارند ، انجام می دهند.

28. خلاق بودن

افراد شاد و مثبت اندیش خلاق هستند و نو آورانه زندگی می کنند زیرا نوآورانه زندگی کردن، عاملی برای ترغیب مثبت اندیشی است.

29 . متکی به خود بودن

افراد مثبت اندیش توقع زیادی از دیگران ندارند و همیشه به خود متکی هستند تا به دیگران. این گونه استرس آنها کاهش می باید و می توانند برای برخورد با چالش ها، راه حل های خلاقانه بیاندیشند.

30. استفاده از کلمه نمی دانم

آدم های انرژی مثبت از کلمه نمی دانم زیاد استفاده می کنند و از به کار بردن کلمه نمی دانم وحشت ندارند . گفتن کلمه نمی دانم، برخی از مواقع از دانسته های غیر مستند و نامطلوب بهتر است.

31. تعریف کردن از دیگران

برای اینکه به دیگران انرژی مثبت انتقال دهید و خودتان نیز از آنها انرژی مثبت دریافت کنید ، از دیگران تعریف کنید اما در تعریف کردن اغراق نکنید تا شکل تملق به خود نگیرد.

راههایی برای داشتن زندگی شاد و انرژی مثبت

4.8298
این مطلب مفید بود ؟2899
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
2 نظر به ثبت رسیده است
زهرا1396-09-18
به نظر منم خیلی ساده تر از چیزیه که روان شناسا میگن!مثلا یه روانشناس به من گفت برای رهایی از وسواس فکری روزی دوبار به مدت نیم ساعت به بدترین چیزیکه روش حساسی فکر کن1وقتی امتحانش کردم دیدم فکر کردن به چیزای بد واقعا رو زندگیم و افکارم حتی تاثیر بدتری هم میزاره!بخاطر همین سعی کردم به جاش به چیزای خوب فکر کنم و خودمو سرگرم کنم تا فکر بد نیاد سراغم...و الان ایشالا که بهتروبهتر خواهم شد حتما :)
3615
شهاب1396-03-21
مطالب بسیار عالی بود، بنده سعی کردم این رفتار هایی که نوشته شده بود رو با رفتار های یکی دو نفر از انسان های مثبت اندیش اطرافم مقایسه کنم 90 در صد تطابق داشت
323
وبگردی