درمان ریزش مو
هندی های به داشتن موهای پرپشت و زیبا شهرت دارند . متخصصان طب سنتی قدیمی این کشور ماسک مو هایی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موهای ریخته تجویز می کردند که تاثیری فوق العاده داشته است.

بهترین راه و ماسک های گیاهی هندی ها برای درمان ریزش موی سر

داشتن موهای زیبا و پرپشت دلیلی بر افزایش جذابیت است. زنان و مردان بسیاری از ریزش مو رنج می برند و به عقیده ی درست آنها این مسئله یکی از تخریب کننده های زیبایی و جوانی است.

دلایل بسیاری پشت پرده ی ریزش مو و ضعیف شدن تارهای مو وجود دارد که اصلی ترین آنها شامل:شرایط آب و هوایی ، افزایش سن، استرس و اضطراب بالا، مصرف زیاد دخانیات، نداشتن تغذیه مناسب و سالم ، تغییرات و نامنظمی های هورمونی ، وراثت ، استفاده بیش از اندازه از داروهای شیمیایی و دهها دلیل که حتما شمایی که از این مشکل رنج می برید از آنها با خبر هستید.

در حدود صدها هزار تارمو روی سر یک فرد بالغ وجود دارد و ریزش روزانه 50 الی 100 تار مو طبیعی است اما زمانی که ریزش مو بیش از این تعداد تار مو باشد دیگر باید به فکر راهی درست برای درمان سریع ریزش مو بود. از آنجایی که هندی ها موهای بسیار زیبا و پرپشتی دارند در این مقاله از مقالات مربوط به ریزش مو در سلامت نمناک قصد داریم سری به مطب های سنتی و گیاهی هندوستان بزنیم تا درمانی گیاهی برای متوقف کردن ریزش موی سر بیابیم.

 درمان ریزش مو

راههای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موهای ریخته و کم پشت

راه و روش های طب سنتی هندی ها برای درمان سریع ریزش مو:

 بین هوم رمدی های مردم هند چندین راه عالی و کاملا گیاهی برای درمان ریزش مو یافتیم که به شما معرفی خواهیم کرد.

1- برای توقف و درمان قطعی ریزش مو ، موها را با این روغن ها ماساژ دهید:

شاید بگویید این مبحث تکراری است ولی همین نکته ای مهم است که مردم هند اصل اولیه ی تقویت و پرپشتی موهایشان را استفاده از روغن های تقویت کننده موی سر می دانند. به گفته ی متخصصان پوست و مو استفاده از روغن های تقویت کننده مو برای ماساژ می تواند موجب:افزایش گردش خون و خون رسانی به فولیک های مو شود.

قدرت ریشه ی مو را چندین برابر افزایش می دهد و با حرکات نرم انگشتان در دامنه رشد مو، استرس تا حد قابل توجهی در این بخش کاهش می یابد.

توصیه ی هندی ها برای پرپشتی مو و درمان ریزش مو استفاده از روغن های گیاهی :روغن بادام ، روغن زیتون ، روغن کرچک و روغن نارگیل است.

حداقل هفته ای یکبار از این روغن های گیاهی برای تقویت موها استفاده کنید.

2- شنبلیله درمانی برای ریزش موی شدید:

قدیمی های طب سنتی هندوستان تاکیید خاصی برای استفاده از شنبلیله در درمان فوری ریزش موی سر داشته اند. شنبلیله قدرت عالی برای درمان ریزش مو و تقویت موهای ریخته شده دارد. تخم شنبلیله تاثیر سریع خود را در رویش و رشد مجدد موها ثابت کرده است و این به دلیل داشتن پروتئین و اسید نیکوتین است.

برای درمان ریزش مو با استفاده از تخم شنبلیله:

یک فنجان تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد.

صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل شود.

خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و سعی کنید در قسمت ریشه بیشتر اجرا کنید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.

بعد از 40 دقیقه موها را آبکشی کنید.

این دستور درمان طب سنتی ریزش مو را هر روز صبح به مدت یک ماه انجام دهید تا شاهد تغییری شگفت انگیز شوید.

 آب پیاز برای مو

ماسک های گیاهی و خانگی آب پیاز برای درمان ریزش مو

3-درمان ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته با آب پیاز:

طبق مقاله ای که در سال 2002 در مجله ی Dermatology منتشر شد پزشکان و متخصصان پوست و مو نتیجه ای جالب از تاثیر استفاده از آب پیاز برای تقویت مو و درمان ریزش موها اعلام کردند. به گفته ی انها 74 درصد از افرادی که به دلیل ریزش مو تحت درمان با آب پیاز قرار گرفته بودند نتیجه ی مثبت کسب کرده و به طرز قابل توجهی موهایشان مجددا رشد کرده بود.

برای استفاده از آب پیاز در درمان ریزش مو کافیست:

آب پیاز را به موهایتان بمالید و اجازه دهید موهایتان به مدت 30 دقیقه دراین حالت باقی بماند. بعداز 30 دقیقه موها را آبکشی کرده و با شامپو بشویید.

نسخه ی گیاهی شماره 2 درمان ریزش مو با آب پیاز:

3 قاشق غذاخوری آب پیاز را با 2 قاشق غذاخوری زل الوئه ورا و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید.

این ماسک ضد ریزش مو باید 30 دقیقه روی موهایتان باقی بماند.

موها را آبکشی و شامپو کنید.

 4- برای درمان ریزش مو، موهایتان را آلوئه ورایی کنید:

آلوئه ورا برای مو

روش درمان ریزش مو با ماسک موی طبیعی آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا با داشتن انزیم هایی توانایی رشد و تقویت مستقیم موها را دارد. استفاده منظم از گیاه آلوئه ورا می تواند در درمان خارش و التهابات پوست سر هم مفید باشد.

 نسخه اول درمان ریزش مو با آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا را روی موهایتان بمالید و اجازه دهید ساعتی روی موهایتان بماند. سپس موها را با آب ولرم بشویید. این روش را هفته از 4 مرتبه در هفته تکرار کنید.

 نسخه دوم:

به پیشنهاد پزشکان سنتی هندوستان خوردن ناشتا 1 قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا موجب افزایش رشد و درمان سریع ریزش موها می شود.

5- ریشه شیرین بیان را برای تقویت و درمان ریزش موها استفاده کنید:

قبل از هرچیز بگویم که هندی ها از ریشه شیرین بیان برای درمان طاسی مو در قدیم استفاده می کردند که همین خود دلیلی برای ثابت کردن تاثیر این گیاه در درمان قطعی ریزش مو است. ریشه شرین بیان خواص mollifying دارد که برای تسکین پوست سر ، درمان خشکی و شوره ی موی سر و ریزش شدید موها مفید است.

 نسخه طب سنتی درمان ریزش موی سر با ریشه شیرین بیان:

1 قاشق غذاخوری ریشه شرین بیان را داخل یک فنجان شیر بریزید. 1/4 قاشق چایخوری زعفران به ان اضافه کنید و به این مواد را کاملا میکس کنید.

خمیر به دست امده را شب روی موهایتان قرار داده و اجازه دهید تا صبح روی موهایتان بماند.

صبح موها را بشویید و کاملا آبکشی کنید.

این روش درمان ریزش مو را 2 بار در هفته انجام دهید تا بعد از 2 ماه ریزش موهایتان کاملا متوقف شود.

درمان ریزش مو ، درمان سریع ریزش مو با ماسک مو و روش گیاهی هندی ها

4.4966
این مطلب مفید بود ؟847119
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی