طراحی دکوراسیون داخلی
اگر قصد تغییر چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان را دارید نکاتی را باید حتما قبل از طراحی در نظر بگیرید تا فضای خانه خود را زیبا و شیک بسازید.

11 نکته برای زمانی که قصد طراحی دکوراسیون داخلی اتاقی را دارید

درست کردن یک فضای زیبا سخت تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید ؛ اگر چه ممکن است درک مبهمی از آنچه می خواهید، در ذهنتان داشته باشید، ولی بدون یک برنامه نباید شروع به کار کنید، چون اشتباه خواهید کرد و به سرعت پشیمان خواهید شد.

این اشتباهات ممکن است، حراج کردن مبلمانتان باشد، چون که فکر میکنید جایی برایشان ندارید، و یا خرید پنجره ای که اندازه اش اشتباه است و یا شروع به رنگ کردن کنید و سپس بفهمید که فضا بیش از حد تاریک شده است. در بخش دنیای مد نمناک برای کمک به حفظ روند طراحی داخلی شما، 11 مورد برتر که باید هنگام طراحی اتاق در نظر بگیرید را برای شما آورده ایم.

طراحی دکوراسیون داخلی

نکات طراحی دکوراسیون داخلی منزل

1. تعیین هدف اتاق:

این باید همیشه اولین قدم شما در طراحی اتاق باشد. برخی از فضا ها ساده تر هستند، مانند اتاق غذاخوری که برای غذا خوردن، اتاق خواب ها برای خوابیدن و دفاتر خانگی برای کار کردن استفاده می شود.

با این حال، بسیاری از فضاهای خالی و خشک نیستند. یک اتاق برای استراحت باید بسیار متفاوت از یک فضا برای مطالعه باشد، و حتی ممکن است شبیه چیزی باشد که برای سرگرمی رسمی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

به طور کلی، شما باید دکوراسیون، طرح ، رنگ، لوازم منزل، چیدمان و احساس کلی اتاق را در مورد آنچه که مورد استفاده قرار خواهد گرفت، طراحی کنید. به عنوان مثال، تعداد زیادی از مردم در خانه های خود اتاق های زیادی دارند، اما این به این معنا نیست که آن ها هدفی مشابه دارند.

برخی از مردم شب های زیادی را برای بازی کردن، میزبانی صرف می کنند، بنابراین برای آن ها مهم است که کنسول های بازی ویدیویی، میزها و صندلی ها و قفسه نگهداری سی دی ها و بازی های تخته ای در اتاق نشیمن داشته باشند.

دیگران از داشتن یک گروه برای تماشای فیلم یا فوتبال لذت می برند، بنابراین آن ها یک تلویزیون خوب، صندلی ارگونومیک را ترجیح می دهند. از خودتان سوالاتی اساسی در مورد آنچه که می خواهید و نیاز دارید بپرسید.

بر روی اولویت ها و شرایط فعلی خود تمرکز کنید، و سپس برای طراحی محیط یک اتاق آماده باشید. آشپزخانه باید اسباب و اثاثیه مورد نیاز برای آماده سازی غذا را داشته باشد، و یک اتاق خواب باید حول یک تخت راحت متمرکز شود.

آیا می خواهید یک اتاق مهمان را به یک دفتر منزل تبدیل کنید؟ باید کمی تغییرات اساسی انجام دهید. آیا شما فرزند یا حیوان خانگی دارید؟ آن ها را در طول فرآیند حفظ کنید و در برنامه هایتان در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

چیدمان پذیرایی

طراحی چیدمان و دکوراسیون داخلی

2. تحقیاقات کافی را انجام دهید و متناسب با آن بودجه را در نظر بگیرید:

قبل از اینکه طراحی اتاقتان را شروع کنید لازم است که حداقل به یک ایده کلی فکر کنید.این یعنی پرسیدن چند سوال بیشتر از خودتان.

  • به طور مثال:می خواهید بیشتر فضاها را تغییر دهید؟
  • آیا شما مبلمانی که قبلاً داشته اید را نگه می دارید و یک سری را تعویض می کنید؟
  • خانه شما چه سبکی دارد؟ یا چه سبکی را دوست دارید؟ سنتی، مدرن، و یا تلفیقی از این نوع و یا سبک دیگری را دوست دارید؟
  • چه چیزی شما را قادر خواهد ساخت که پروژه را به رضایت خود کامل کنید؟

این به شما در فهمیدن سبک طراحی که واقعاً دوست دارید و یا حالتی که می خواهید، کمک می کند. جمع آوری چیپ های رنگ، پارچه و نمونه های کفپوش و هر چیزی که احساس می کنید مربوط به آن است را یادداشت کنید.

در ابتدای کار باید بودجه خود را مشخص کنید و این مهمترین قسمت کار است. آیا می خواهید با انداختن بالش و پتو در یک اتاق، کار کنید یا می خواهید مهمانان خود را با هنر دیواری مجلل میخکوب کنید؟ راهی پیدا کنید تا دقیقاً چیزی را که می خواهید بدون تمام کردن حساب بانکیتان پیدا کنید.

3. قبل از خرید هر چیز به ابعاد اتاق توجه کنید:

هر اتاق ابعاد منحصر به فرد خود را دارد که شما باید به اندازه آن کار کنید. به اندازه فضا، سبک داخلی و خارجی خانه تان و منطقه ای که در آن زندگی می کنید، فکر کنید. با نقشه برداری از چیدمان اتاق خود روی کاغذ گراف شروع کنید.

شما هم می توانید طراح داخلی خود را داشته باشید و یا خودتان آن کار را انجام دهید، اگر بدانید چطور آن را به مقیاس تبدیل کنید. سپس بخش هایی از نوار را روی زمین قرار دهید جایی که می خواهید آیتم های خاصی را در نظر بگیرید و یا بر روی قطعات خاصی که در ذهن دارید استفاده کنید.

توضیح دهید که چگونه می خواهید این اتاق سازماندهی شود، سپس خرید کنید و یا اسباب و اثاثه را مرتب کنید تا متناسب با چیدمان باشد. بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که چیزی را بخرید و بفهمید که به درد این مکان نمی خورد.

شما نمی خواهید یک میز اتاق ناهارخوری داشته باشید که بزرگ تر از آن باشد که از در وارد نشود یا بخشی از آن به طور ناشیانه ای در امتداد دیوار قرار بگیرد. از مبلمان اتاق نشیمن گرفته تا لوازم خانگی، شما نمی خواهید احساس تنگی، خارج بودن از مقیاس، یا موقعیت بد داشته باشد.

چیدمان اتاق ها و پذیرایی

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی

4. یک فضای آزاد به جای بگذارید:

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، فضا باید بخشی از معادله چیدمان اتاق شما باشد. فضای آزاد باعث می شود که یک اتاق بزرگتر به نظر برسد و این اتاق را برای هر گونه تغییر در آینده آماده نگاه می دارد و جای تغییر دکوراسیون وجود خواهد داشت.

فکر نکنید که باید حتما اتاق را با لوازم پر کنید. داشتن یک اتاق پر می تواند به بی قراری منجر شود، در حالی که فضای کافی باعث می شود که شما احساس آرامش بیشتری کنید.

اتاق شما حتی بدون اسباب و اثاثیه زیاد و یا تزئینات بسیار زیادف خوب به نظر خواهد رسید. از گذاشتن اثاثیه خود در مقابل دیوار اجتناب کنید، چون باعث می شود اتاق شما کوچک تر به نظر برسد.

5. اثاثیه های بسیار بزرگ را نخرید:

اثاثیه بزرگ نیز فاکتورهایی در چیدمان یک اتاق هستند. برخی قطعات اثاثیه بزرگ لوکس هستند، اما برخی دیگر به راحتی اتاق را پر می کنند. در عین حال، یک قطعه انتخاب شده که خارج از مقیاس است - چه ثاثیه اتاق ناهار خوری و چه یک نقاشی - می تواند واقعاً برای فضا نامناسب باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید اندازه گیری، برنامه ریزی و اندازه گیری مجدد است. اثاثیه ای را پیدا کنید که متناسب با یک قطعه پازل در فضا باشد.

در کل هنگام خرید مبلمان و هر نوع وسیله برای اتاق هایتان، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه ای که می تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامتناسب به نظر می رسد و شکوه آن فراموش می شود. ضمن اینکه حرکت شما را در اتاق مشکل می کند.

اصول چیدمان منزل

طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به فضای خانه

6. انتخاب رنگ از روی طرح:

انتخاب یک الگوی رنگ به شما این امکان را می دهد که یک اتاقی را ایجاد کنید که یک حس واحد داشته باشد، منسجم و یکپارچه به نظر برسد. همچنین شما را در مسیر نگه می دارد تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی پیش می رود، بنابراین با یک تکه ای که مناسب نیست و همخوانی ندارد شروع نکنید.

می توانید طرح ها را به گونه ایی انتخاب کنید بایکدیگر کمی هماهنگی داشته باشند و احساس یکپارچگی به شما دست دهد و آنطور که بخش دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند از محدود کردن کل خانه در حین تزیین آن خودداری نمایید و اجازه دهید که هر یک از اتاق ها یک سبک واحدی داشته باشند .

شما می توانید از الگوهای هندسی، نقاشی های گل، تم های طبیعی، یا رنگ های پر رنگ استفاده کنید. تمامی این رنگ ها با روش های متفاوتی تعامل دارند. برخی بر این باورند که برخی هماهنگی را ایجاد می کنند. می خواهید چه احساسی داشته باشید؟ چه جوی می خواهید ایجاد کنید؟

از رنگ های گرم و سرد که در کلاس هنر یاد گرفتید استفاده کنید. اتاق خواب به رنگ های آرام مثل آبی نیاز دارد، تا بیدار نمانید، در حالی که یک اتاق نشیمن یا آشپزخانه می تواند رنگ های پر انرژی بیشتری مثل نارنجی یا زرد داشته باشد.

7. اتاق های دیگرتان را به خاطر بیاورید:

راحت بودن با فرآیند طراحی یک اتاق ساده است، اما شما نقاشی نمی کنید و یا آن را در حبابی تزئین نمی کنید. تمام فضاها در منزل شما به هم متصل می شوند، بنابراین باید یک دید ثابت ایجاد کنید. برای مثال یک رنگ بژ را به رنگ قرمز اضافه کنید.

درست است، همه چیز نباید به طور کامل هماهنگ باشد. الگوی رنگ یک سان در هر اتاق کسل کننده خواهد بود. با این حال، باید یک نوع ریتم و جریان بین اتاق ها وجود داشته باشد. در زمینه بقیه خانه خود کار کنید و برای داشتن اتحاد تلاش کنید. در مورد تعادل قدیمی و جدید، نرینه و مادینه، روشن و تاریک، یا نرم و تیز فکر کنید.

در خانه خود قدم بزنید تا مشخص کنید که آیا احساس می کنید این مناطق به هم تعلق دارند یا خیر.

دکوراسیون پذیرایی منزل

توصیه هایی قبل از طراحی دکوراسیون داخلی

8. ارتباط با کلاسیک ها:

زمانی که شما شروع به پر کردن اتاق خود می کنید، ابتدا باید روی این اساس کار کنید. قطعات محکم را انتخاب کنید. برای مثال، هنگامی که بحث اثاثیه اتاق خواب به میان می آید، اولین وسیله ای که به شما مربوط میشود، تخت خواب است.، هر وسیله ای باید به راحتی قابل تعمیر باشد، برای انتخاب تخت خواب دقت بسیتری داشته باشید.

اتاق را جوری درست کنید که تا ابد عاشقش بمانید. آن ها مجبور نیستند با هر سبک خاصی هم تراز شوند، چه سنتی باشند یا چه معاصر، اگر چیزهایی هستند که شما می دانید هرگز خسته نخواهید شد.

زمانی که شما روی کالاهای مهم در اتاق کار می کنید، احساس نکنید که نیاز دارید انواع اثاثیه مختلفی را بخرید. مبل و صندلی راحتی که شبیه کپی های کربن هستند، در صورتی که بقیه فضای شما منحصر به فرد و پر جنب و جوش باشد، ممکن است احساس یکنواخت و نا امید کننده ای داشته باشند.

از مخلوط کردن آنها با یکدیگر نترسید! اگر یک تکه از اسباب و اثاثیه تان را بیش از حد دوست دارید،مربوط برنامه فعلی تان نیست، می توانید با آن یک حس عجیب و غریب را ایجاد کنید.

باز هم یک طراح داخلی می تواند به شما در همه کارهایتان کمک کند.

9. نور پردازی نامناسب در برنامه شما:

یکی از اجزای طراحی داخلی که مردم اغلب فراموش می کنند، نورپردازی است. اندازه و مکان پنجره ها، موقعیت روشنایی ساختمان و قرار گیری چراغ ها همگی در چیدمان یک اتاق تفاوت ایجاد می کنند.

بعد از اینکه بخش عمده ای از اتاق را طراحی کردید، زمانی است که باید در مورد وضعیت روشنایی، از سقف یا چراغ های دیواری به میز یا چراغ کف فکر کنید. انواع نورپردازی در فضا را ادغام کنید، از هر دو نور کاری و محیطی استفاده کنید.

چند لامپ متفاوت در اطراف خود داشته باشید، بنابراین گزینه هایی برای مقدار نور در منطقه دارید، و کلیدهای معمولی خود به دیمرز برای تطبیق پذیری بیشتر در نظر بگیرید! اجازه ندهید که اتاق شما بیش از حد با پرده های کدر و یا دیواره ای تیره تاریک شود، اما در عین حال، نورهای روشن زیادی را نصب نکنید که وقتی شب می شود، خواب برایتان سخت شود. مطمئن شوید که با اهداف طراحی شما و هدف از فضا همخوانی داشته باشد.

دکوراسیون شیک منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل شیک و مدرن

10. زیاد در بند لوازم جانبی ریز و کوچک نباشید:

همانطور که قبلاً اشاره کردیم, شما باید طراحی خود را با مهم ترین قطعات شروع کنید. بعد از آن می توانید لوازم جانبی را انتخاب کنید. پیدا کردن یک گلدان که با یک مبل یا قاب عکس تطابق داشته باشد، بسیار ساده تر از انتخاب تیکه های بزرگ بر مبنای لوازم کوچک تر است.

هوشمندانه است که تکه های مد روز که برای لوازم منزل خود می خرید را محدود کنید. به این ترتیب, اگر آن ها یک یا دو سال بعد از سبک خارج شوند, خیلی برایتان گران تمام نمی شود, زیرا پول زیادی را برای آنها خرج نکرده اید.

سعی کنید تا زمانی که به روند طراحی خاصتان نرسیده اید، عاشق لوازم جانبی خاصی نشوید. شما می توانید چشمان خود را برای ایده ها باز نگه دارید, البته, تا زمانی که یک اتاق کامل نشده, آرام نگیرید.

اگر هم اکنون لوازم جانبی دارید, آن هم عالی است! آن ها می توانند اقلام غیر معمول از بازار کهنه فروشان, هدایایی از دوستان, یادگاری از سفری که رفته اید و یا چیزهای دیگری که به دنبال آن هستید, باشند. گیاهان یک انتخاب عالی هستند زیرا هوای تازه و زیبایی طبیعی دارند.

11 .بگذارید شخصیت شما نشان داده شود:

شایان به ذکر است که چندین عامل در طراحی اتاق شخصی سازیو نمایان می شود. فقط به دنبال چیزی نباشید که در آن زمان مد روز است, ببینید که برای چه قسمتی نیاز دارید و چه معنایی خواهد داشت.

سرگرمی ها و علایق و آنچه را که دوست دارید به مردم نشان دهید. آثار هنری اصیل, عکس های عروسی یا تعطیلات را آویزان می کنید, یا مجموعه های خود را در معرض نمایش قرار دهید, این کار مهمانان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در این باره با اولویت های خودتان روراست باشید و بهترین های خودتان را در معرض نمایش بگذارید.

 

11 نکته که باید قبل از طراحی دکوراسیون داخلی بدانید

4.2141
این مطلب مفید بود ؟11922
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی