دکوراسیون کلاسیک
دکوراسیون منزل این خانم خوش ذوق ایرانی به سبک کلاسیک طراحی شده و چیدمانی پر از معنا و مفهوم دارد.

دکوراسیون کلاسیک منزل ایرانی

در بین همه ساختمان های سر به فلک کشیده شهر، چندی پیش به خانه ای رفتیم که از ابتدای ورود، اصالت و هنر را به نمایش گذاشته بود و همه عناصر آن از تاریخ سخن می گفت. معماری خانه، تفکیک فضاها و انتخاب وسایلی با دقت هرچه تمام تر، نظرم را به خود جلب کرد. حتی در انتخاب خود، سبک مبلمان نشیمن و پذیرایی را نیز به خوبی از هم تفکیک کرده بودند.

در این مطلب سعی کرده ایم به نمونه ای از فضاهای مسکونی کلاسیک که طرفداران ویژه ای را در این سبک از طراحی و معماری منزل دارد، بپردازیم.

دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون و چیدمان کلاسیک منزل

همانطور که می دانید شکل و شمایل خانه و حال و هوای آن برای یک خانم اهمیت فوق العاده ای دارد. خانم ها در عین حال که ظاهری زیبا برای خانه شان درست می کنند، به حسی که هر کدام از جزئیات دکور به آن ها می دهد نیز اهمیت می دهند.
 
خانم بهناز اختریان دقیقا یکی از همین افراد است؛ یکی از آنهایی که دلش می خواهد گوشه های خانه اش، یا خاطره ای را برایش زنده کنند، یا یادآور حسی برای او باشند. خانه بهناز اختریان دکوراسیونی پر از معنا و مفهوم دارد. با نمناک همراه باشید تا با دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز بیشتر آشنا شوید.
 
دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک منزل ایرانی

 در ابتدای ورود با فلسفی ترین جلوه خانه رو به رو می شویم. صحنه ای از چیدمان چند چمدان قدیمی که درست جلوی در ورودی قرار گرفته اند؛ تا اعضای خانه را به یاد مسافر بودن انسان بیندازند. این چیدمان زیبا و پرمعنا مدتی فکرمان را به خودش مشغول می کند.
حال نوبت شگفت زده شدن از دیدن آشپزخانه رویایی اوست؛ که با صبحانه ای که صمیمانه برایمان تدارک دیده است، افکار دقایقی قبل را از ذهن ما دور می کند. بهناز از برندگان مسابقه آشپزخانه رویایی مجله منزل است و در همین حد انتظار شگفت زدگی از دیدن آشپزخانه اش را داشتیم.جزئیات این آشپزخانه خیلی زیاد نیست؛ اما تمام آنها هم کاربردی هستند و هم نشان دهنده خلاقیت صاحبخانه. از بین همه این جزئیات، بیشتر لوستر آشپزخانه و فنجان هایی که به سلیقه بهناز در آن کار شده، نظرمان را جلب می کند.
 
دکوراسیون نشیمن خانه واقعا کارکرد اصلی خود، یعنی نشیمن بودن را دارد! پتوهای زیبایی که روی راحتی ها قرار گرفته اند هرکسی را به ساعت ها نشستن در اینجا تشویق می کند. اگر هم کسی مثل خود بهناز اهل مطالعه باشد که چه بهتر! فضای این نشیمن، جان می دهد برای غرق شدن در کتاب های خانم خانه.
 
دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک 

کمی که از آشپزخانه و نشیمن فاصله می گیریم، هماهنگی آن دو مکان بیشتر برایمان آشکار می شود. به خصوص وجود میز دکوری پشت راحتی در این سمت خانه که ثابت می کند دکور خانه کاملا فکر شده است. بهناز معتقد است وقتی کاناپه ای در وسط خانه قرار می گیرد و قرار است نقش حد فاصل نشیمن و پذیرایی را بازی کند، بهتر است وسیله ای مانند میز دکوری آن را همراهی کند.
 
او این میز کوتاه دکوری را به شکل گنجینه ای از عکس های قدیمی درآورده است. حس خاطرات خوب آدم های داخل عکس فضای خانه را شیرینتر می کند. خرده ریزهای زیر میز هم کمی فضای این قسمت را متفاوت کرده است.
او بیشتر چیزهای دوست داشتنی اش را در همین قسمت گنجانده و دکوراسیون کلاسیک خانه اش را خیلی شلوغ و عروسکی نکرده است. علاوه بر این، خرده ریزها از بار سنگین فضای نوستالژیک این قسمت خانه هم کم می کنند.
 
دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک و شیک منزل

 این هم از تنها قسمت رسمی خانه، که البته با وجود میز گردی در گوشه آن و یک گنجینه نوستالژیک دیگری که رویش قرار گرفته، چندان هم شکل مهمان خانه رسمی به خودش نگرفته است. مبل های استیل خانم اختریان، مانند سایر وسایل چوبی خانه که به گفته او سالخورده هستند، همگی نشان دهنده حسن سلیقه اش در نگهداری اسباب و اثاثیه اند.
دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز خلوت و راحت است و مثل بیشتر خانه های امروزی برای مهمان چیده نشده است؛ بلکه چیدمانش برای راحتی و حال خوش اعضایش است. تمامی وسایل از جمله پرده ساده حریر پذیرایی، باب طبع صاحبخانه اند؛ نه برای مجلل تر شدن آن.
 
در گوشه و کنار دکوراسیون منزل ایرانی بهناز، گلدان هایی قرار دارد که هر کدام برای خود جا و مکان و اصل و نسبی به دست او پیدا کرده اند. این میزهای کوتاه را به یک نجاری مطابق قد و قواره هر کدام از گلدان هایش سفارش داده است. وجود این گیاهان به فضای خانه جان داده است.
 
دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک منزل 2018

 باز هم یک گوشه دیگر و یک میز گرد کوچک دیگر! زیبایی این میز در خلاقیتی است که بهناز در رومیزی آن به خرج داده است. او از هر تکه پارچه ای، حتی نوار مبل یا پرده استفاده بهینه کرده و از آنها در جاهای مختلف خانه به عنوان رومیزی استفاده می کند. (دو نمونه دیگرش هم روی کمد چوبی داخل نشیمن و میز آینه و شمعدانش است.) نقاشی زیبای کنار میز هم کار مادر بهناز است.
دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز، فضای سنگین و رنگینی دارد؛ از طرفی انرژی های وسایل خانه فضا را سنگین کرده و از طرف دیگر خرده ریزهایی که بهناز به کار برده، رنگینش کرده اند. بیشترین بار فانتزی خانه را آشپزخانه روشن و زیبای او بر دوش می کشد؛ که زیبایی اش در مسابقه ما نیز مورد تایید قرار گرفته است.
 
انتخاب وسایلی که درنهایت، دکوراسیونی کلاسیک به شمار می آید خیلی آسان نیست، به خصوص اگر که بخواهیم در کنار کلاسیک بودن چیدمان، اصالت، زیبایی و هنر را یکجا داشته باشیم. افرادی که می خواهند برای دکوراسیون منزل خود از این سبک استفاده کنند باید همه جوانب را بسنجند؛ زیرا نگهداری از این وسایل کار آسانی نیست و ممکن است افرادی که وارد خانه تان می شوند چنین سبکی را نپسندند که همین امر نیز باعث ناراحتی شما می شود.
اگر بخواهم کوتاه بگویم باید عاشق این سبک، وسایل عتیقه و این چیدمان باشید تا از فضای خانه خود لذت ببرید.

دکوراسیون کلاسیک بسیار شیک و جذاب ایرانی

4.511
این مطلب مفید بود ؟101
برگرفته از تزئین - مجله منزل -/ح
وبگردی