انتخاب پرده
انتخاب پرده برای دکوراسیون منزل از سخت ترین و البته مهمترین خریدهایی است که قبلش حتما به یک راهنما نیاز دارید.

قوانین انتخاب پرده مناسب برای منزل

انتخاب پرده مناسب و زیبا برای قسمت های مختلف خانه، در دکوراسیون فضا بسیار تاثیرگذار است . اصولا یکی از ساده ترین و بهترین راه های تغییر دکوراسیون در فضای خانه عوض کردن مدل پرده است جنس پرده .هنگام خرید پرده با مدل ها و طرح های مختلفی روبرو میشوید که شاید انتخاب را برایتان سخت تر کنند. این بخش از دنیای مد نمناک راهنای خوبی برای انتخاب پرده برای قسمت های مختلف خانه است.

انتخاب پرده

راهنمای انتخاب پرده مناسب

رنگ پرده

برای انتخاب رنگ پرده ابتدا باید مشخص کنید که آیا می خواهید پرده با رنگ دکوراسیون منزل هماهنگ باشد یا نه رنگی کاملا متضاد داشته باشد. درصورتی که دوست دارید پرده با دکوراسیون منزل هم خوانی داشته باشد باید رنگ پرده را کمی پر رنگ از رنگ دکوراسیون منزل انتخاب کنید مثلا اگر منزل تان بنفش است پرده را یاسی انتخاب کنید یا میتوانید پرده را همرنگ یکی از وسایل منزل مثل فرش انتخاب کنید.

آستر پرده

اگر قصدتان برای خرید پرده فقط جلوگیری از ورود نور به منزل است باید پرده های آستر دار بخرید اما اگر دوست دارید نور هم وارد فضای خانه شود باید پرده های بدون آستر بخرید و نصب کنید. یکی از خوبی های آستر پرده این است که از پرده در مقابل نور آفتاب محافظت میکند و طول عمر پرده را افزایش میدهد.

نکات انتخاب پرده

نکات انتخاب پرده برای قسمت های مختلف خانه

جنس پرده

جنس پرده بستگی به این دارد که پرده را برای کدام قسمت از منزل میخواهید، برای اتاق پذیرایی پرده باید حالت رسمی تر داشته باشد و بهتر است سراغ پرده هایی با جنس های ابریشمی و مخمل بروید اما برای اتاق خواب و آشپزخانه میتوانید از پرده هایی که جنس حریر یا کتان دارند استفاده کنید.

طرح پرده

اگر نمیدانید پرده طرح دار انتخاب کنید یا ساده یک قانون کلی را باید بدانید آن هم این است که اگر مبلمان تان ساده است بهتر است پرده طرح دار انتخاب کنید و اگر مبلمان تان طرح شلوغی دارد پرده را ساده انتخاب کنید.

مدل پرده پذیرایی

مدل پرده پذیرایی طرح دار

طول و عرض پرده

طول پرده را باید طوری اندازه گیری کنید که پایین پرده به زمین برخورد کند و اصلا فاصله نداشته باشد با زمین، عرض پرده هم باید تقریبا دو برابر عرض پنجره باشد.

 

راهنمای کامل انتخاب بهترین رنگ و جنس پرده + عکس

4.156
این مطلب مفید بود ؟4610
منبع : بخش دنیای مد نمناک /ح
وبگردی