کیک بوکسینگ
کیک بوکسینگ یک رشته ورزشی است که محبوب و پرطرفدار است، رشته کیک بوکسینگ قوانین خاص خود را دارد و البته فوایدی را هم به همراه دارد.

با رشته ی ورزش کیک بوکسینگ کامل آشنا شوید

کاردیو کیک بوکسینگ یک کلاس گروهی فیتنس است، که تکنیک های هنرهای رزمی را با کاردیوی پرسرعت ترکیب می کند، این تمرین پر انرژی هم تازه کارها و خبره ها را به چالش می کشاند.

قوانین کیک بوکسینگ

ماندد دیگر ورزش ها، برای مراقبت از سلامتی ورزشکاران، بازی از قوانین و مقررات خاصی تشکیل شده است، در تمام این کشورها این ورزش فدراسیون دارد، یک تغییر کوچک در قوانین یک ایالت به کشورهای دیگر نیز تاثیرگزار است، اما قوانین اصلی همچنان یکسان باقی می مانند، در مواردی که یک مسابقه کامل دارید، برای برنده شدن باید حریف خود را کامل ناک اوت کنید یا خیلی شدید به او آسیب بزنید که دیگر توانایی بازی را نداشته باشد، اگرچه اگر در حال انجام مسابقه سبک هستید، تنها لازم است که امتیاز شما از حریف بالاتر باشد، اگر حملات بیشتری کنید، امتیاز بیشتری به دست خواهید آورد، مسابقات نصفه نیمه تقریبا شبیه مسابقات سبک هستند، به این معنا که امتیاز از طریق حمله به حریف به دست می آید.

امتیازها بین 1 تا 3 است، فردی که در پایان بازی بیشترین امتیاز را داشته باشد، به عنوان برنده اعلام می شود، در این مسابقه بازی کنندگان باید تجهیزات مراقبتی مثل محافظ سر، محافظ پا، محافظ دهان، نگهدارنده ران و ... بپوشند، در مواردی که مسابقه دهنده زن باشد، باید از محافظ سینه نیز استفاده کند، دقیقا قبل از شروع مسابقه، وزن تمام بازیکنان اندازه گیری می شود تا مطمئن شوند که افراد وزن و سلامت استاندارد دارند، زمان مسابقه به نوع آن بستگی دارد، به عنوان مثال، 3 راند دو دقیقه ای برای مسابقه های سبک و نیمه ای در نظر می گیرند، برای مسابقات کامل نیز سه راند یک دقیقه ای است.

تمام تمام فن های کیک بوکسینگ بر پایه هفت قانون است، فاصله، دفاع، فریب، زمان، قدرت، پایداری و مشت، در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک در پاسخ به درخواست شما کاربران تمام این موارد و راه های پیشرفت کردن این مهارت ها را توضیح خواهیم داد، اگر شما ورزش کیک بوکسینگ یا دیگر هنرهای رزمی را انجام دهید، می توانید در این ورزش پیشرفت خوبی داشته باشید.

قوانین کیک بوکسینگ

قوانین رشته کیک بوکسینگ

1. فاصله گرفتن:

زمانی که آماده حمله هستید، باید بتوانید فاصله بین خود و حریف را بسنجید، اگر هنگام پیاده کردن تکنیک به اندازه کافی به او نزدیک نباشید، نمی توانید قدرت خود را نشان دهید، اگر هنگام ضربه بیش از حد نزدیک باشید، او پای شما را می گیرد، به همین دلیل یک بازیکن خوب باید در فاصله گیری خبره باشد، زمانی که این مهارت شما بالا باشد، می توانید حرکت بعدی حریف را حدس بزنید و مطابق با آن اقدام کنید، فاصله کامل به حدی است که حریف نتواند پای شما را بگیرد، فاصله نصفه به قدری است که بتوانید با دست هایتان حمله کنید و فاصله نزدیک به قدری است که بتوانید به زیر چانه فرد ضربه بزید، برای زدن این ضربه ها باید دور حریف حرکت کنید، وظیف شما این است که بدانید در مرحله بعد چه حرکتی مناسب تر است.

2. دفاع کیک بوکسینگ:

برای خبره شدن در حرکات رزمی باید دفاع قوی داشته باشید، اگر مهارت دفاعی شما پایین باشد، ممکن است تنها از پس حریف متوسط بر بیایید، اگر حریف قوی داشتید ، استراحت کردن زنگ خطر و برنامه ریزی جدید او را نشان می دهد، در زیر مواردی آمده است که به وسیله آن ها می توانید قدرت دفاعی خود را افزایش دهید:

. حمله حریف را بدون فوت وقت دفع کنید، مثلا سریع با حرکت دست به آن پاسخ دهید.

. خودتان را قفل کنید، مثلا می توانید دست ها و پاهایتان را قفل کنید، این کار باعث می شود که حریف در انتخاب حرکت محدود شود.

. هنگام حمله حریف تا جایی که می توانید جاخالی دهید، نباید با او ارتباط جسمی داشته باشید، جا خالی دادن از حمله بهتر از پاسخ به حمله یا قفل کردن است، زیرا با این کار پاها و دستتان آزاد است.

. بعد از دفع حمله برگردید، جا خالی دهید یا قفل شوید، قبل از این که حریف به حالت قبلی خود برگردد، حرکت جدید خود را پیاده کنید.

هنگام حمله حریف در جهت همان حمله تا جایی که می توانید از او دور شوید.

. از خط حمله فاصله بگیرید و خودتان را کنار بکشید، مثلا می توانید روی یک پاشنه پا بایستید، این حرکت شما را قادر می سازد که از تکنیک بعدی حریف جلوگیری کنید.

3. فریب دادن در کیک بوکسینگ:

یک کیک بوکسر حرفه ای مثل یک شطرنج باز است، او با فریب دادن حریف امتیاز می گیرد، فریب دادن برای این ورزش یک ابزار است، این کار حریف را ورادار به حدس زدن کرده و در نهایت او را کاملا گیج می کند، برای این که حقه شما خوب از آب در بیاید، باید آن را با قدرت انجام دهید، وگرنه او حقه شما را می گیرد، توانایی فریب دادن به تمرین زیادی نیاز دارد، در این قسمت دو فن را در این مورد به شما آموزش می دهیم:

. برای اینکه حواس حریف را پرت کنید به او مشت پرتاب کنید و بعد از آن به سرعت به جای خود بر گردید.

. به سمت صورت او مشت پرتاب کنید، همین حرکت را با پا به سمت سر او بزنید.

کیک بوکسینگ

فریب دادن در رشته ورزشی کیک بوکسینگ

4. زمان بندی:

هیچ تکنیکی بدون زمان بندی مناسب نخواهد بود، بدون زمان بندی بهترین حرکت جهان هم خوب از آب در نخواهد آمد، زمان بندی نیاز به سرعت، فاصله مناسب و جهت گیری دارد، برای زمان بندی مناسب دور از حریف بایستید و خیلی آرام حرکات را به او پرتاب کنید، این کار را سه بار انجام دهید و سپس حرکت را تغییر دهید، دو یا سه راند را بازی کنید و برای بهتر شدن سرعت بازی را افزایش دهید.

این تمرین به قفل کردن بدنتان و واکنش مناسب کمک خواهد کرد و با پیاده کردن چند تا از آن ها می توانید جهت و فاصله مناسب را تعیین کنید، برای این که دید کلی و بهتری از کل بدن او داشته باشید، به شکم او نگاه کنید نه صورتش.

چه کسی باید این کار را انجام دهد؟

کاردیو کیک بوکسینگ یک انتخاب مناسب برای آن هایی است که به دنبال کاهش وزن و سوزاندن کالری هستند، بسیاری از افراد از تجهیزات دیگر ورزش مثل تردمیل ها، یا استپ ها خسته شده اند، می توانند از سرعت بالا و حرکات جدید در کیک بوکسینگ لذت ببرند، برای این ورزش به هیچ هنر رزمی خاصی نیاز ندارید، کیک بوکسینگ یک ورزش با حرکات کاملا شدید و با تاثیر بالا پایین است.

در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک به مبتدیان پیشنهاد می شود که کم کم خود را ارتقا دهند، به زبان بدنتان گوش کنید و آب کافی بنوشید، برای قدرت کامل تمرین خود را افزایش دهید، ممکن است اوایل این ورزش کمی خسته شوید که کاملا طبیعی است، حتی اگر نمی توانید حرکات مربی را به درستی انجام دهید، سعی کنید حداقل آن ها را تقلید کنید و ثابت نایستید، با تمرین و صبر پیشرفت خواهید کرد.

باید انتطار چه چیزی را داشته باشم؟

در کلاس کاردیو کیک بوکسینگ باید تمرین هایی داشته باشید که تمام عضلات شما را درگیر کند و تمرکزتان بر مرکز بدنتان باشد، حرکات سریع در این ورزش باعث پیشرفت انعطاف بدنی ، تعادل و واکنش های بهتر در شما میشود، کاردیو کیک بوکسینگ در هر ساعت بین 350 تا 450 کالری را می سوزاند.

تمرین کیک بوکسینگ

کلاس کاردیو کیک بوکسینگ

آیا با کیک بوکسینگ می توان وزن کم کرد؟

فعالیت های کیک بوکسینگ

یک کلاس کیک بوکسینگ معمولی شامل گرم کردن بدن، حرکات ضربه ای، حرکات پرشی، تمرین های استقامتی، چرخشی و در نهایت سرد کردن بدن است که در آن حرکات کششی انجام می دهند.

استایل های مختلف کیک بوکسینگ

کلاس کیک بوکسینگ برای افرادی مناسب است که مایلند دفاع شخصی یاد بگیرند، باشگاه ها معمولا این ورش را بین ورزش های گروهی خود دارند، کلاس های دفاع شخصی کیک بوکسینگ اغلب تاکید بیشتری بر حرکات کیک بوکسینگ دارند.

کیک بوسینگ و کاهش وزن

تمرین کیک بوکسینگ از دو راه باعث کاهش وزن می شود، این ورزش مانند هر تمرین دیگری کالری می سوزاند، از آن جا که برای کاهش وزن باید کالری بیشتری نسبت به کالری دریافتی بسوزانید، باید مراقب کالری دریافتی خود نیز باشید، دوم این که مقاومت شما در این تمرین یکی از ابزارهایی است که عضلات شما را می سازد، هرچقدر بدن عضله ای تر باشد، به کالری بیشتری برای تمرین دادن انها نیاز دارد که این کالری با خواب نیز به دست می آید، تمرین های کیک بوکسینگ عضلات شما را پر می کند، متابولیسم را افزایش داده و کاهش وزن را سرعت می بخشد.

فواید کیک بوکسینگ

رشته کیک بوکسینگ و کاهش وزن

تمرینات مکمل

بیشتر مربیان این ورزش به قهرمانان توصیه می کنند که خارج از کلاس نیز تمرین داشته باشند، این تمرینات می تواند تمرینات لیفت و تمرین تکنیک هایی برای سلامت قلب و عروق باشد، اگرچه تمام این فعالیت ها به کاهش وزن شما کمک می کند، در حقیقت ترکیبی از این تمرین ها باعث سلامت فرد است.

مشکلات غذایی

یکی از چالش هایی که در مورد کاهش وزن با کیک بوکسینگ داریم، مصرف کالری خوب و کالری بد است، تحقیقاتی در این مورد انجام شده است که نشان می دهد بسیاری از افراد با انجام دادن این تمرین ها شاهد افزایش اشتهای خود هستند، برای بهترین نتیجه باید رژیم مناسبی نیز داشته باشید.

سوزاندن کالری در کیک بوکسینگ:

تعداد کالری هایی که می سوزانید به وزن کنونی و شدت تمرین شما بستگی دارد، یک ورزشکار 185 کیلویی تقریبا در 30 دقیقه کیک بوکسینگ، 444 کالری می سوزاند، این عدد برای دویدن قدرتی برابر با 488 و شنا برابر با 444 است.

چه چیزی کیک بوکسینگ را به دفاع شخصی تبدیل می کند؟

حرکات کیک بوکسینگ با حرکات دفاع شخصی تفاوت های زیادی دارند، اما هردو مهارت دفاعی فرد را افزایش می دهند، به همین دلیل انتخاب بین این دو سخت است، کیک بوکسینگ را می توانید به عنوان فیتنس، دفاع شخصی یا افزایش قدرت خود یاد بگیرید.

  • آیا با ورزش های حمله ای سرعتی می توانید از خودتان دفاع کنید؟
  • چگونه می توان با کیک بوکسینگ از خود دفاع کرد؟

مهارت پیچیدن در کیک بوکسینگ:

در این ورزش از حرکات کاراته و کونگ فو نیز استفاده می شود، مبتدیان این ورزش تمایل دارند که هرچه زودتر پیشرفت کنند.

فواید کیک بوکسینگ

آشنایی کامل با رشته کیک بوکسینگ

حافظه عضله:

در ورزش کیک بوکسینگ آنقدر حرکت ها را تمرین می کنند تا فرد بتواند به بهترین نحو آن را انجام دهد، به این کار موتور یادگیری می گویند، نام دیگر آن حافظه عضله است، این مهارت تقریباً با مهارت یادگیری موسیقی برابری می کند، شما می توانید نوت ها را با تمرین های زیاد به طور نا خودآگاه بزنید و بدانید که بعد از آن باید چه اقدامی انجام دهید، این حافظه عضله است که به شما اجازه می دهد در برابر مهاجم عکس العمل سریع داشته باشید، به این علت که شما این نوع تمرین ها را از قبل به دفعات زیاد تکرار کرده اید و زمانی که در آن موقعیت قرار می گیرید می توانید بهترین دفاع را بدون فکر قبلی از خود داشته باشید.

تجربه جنگی در کیک بوکسینگ:

یک ورزش جنگی کیک بوکسینگ حرکات را بر روی افراد واقعی تمرین می کند، آن ها نیز مثل شما حریف تمرینی هستند، به این علت است که در تمرین هر کس سعی دارد ضربات قوی تری را به فرد وارد کند، برای این که در حرکات عالی شوید نیاز به تمرین زیادی دارید، بهتر است در محیط تاریک این ورزش را با حریف خود تمرین کنید، علاوه بر آن اگر شما اهل دعوا های خیابانی نیستید می توانید تمرینات جنگی داشته باشید تا به وسیله آن قدرت کافی را در این مواقع را پیدا کنید.

در کیک بوکسینگ تکنیک های دفاعی را آموزش می دهد اما با خود دفاع شخصی تفاوت دارد. دفاع شخصی ورزش نیست. یک حمله کننده در خیابان نمی تواند هیچ قوانین خاصی را رعایت کند، او سریع ترین حرکتی که به ذهنش می رسد را استفاده می کند و خیال می کند که از شما قوی تر است، همچنین از وسایل کمک می گیرد، مربی های کیک بوکسینگ حداقل اموزش می دهند که چگونه حرکات دفاعی را یاد بگیریم تا قدرت دفاعی ما در برابر حمله افزایش پیدا کند.

تکنیک های کیک بوکسینگ راهی بسیار عالی برای این است که حریف خود را به سرعت مغلوب کنید، این حریف می تواند یک حمله کننده در خیابان نیز باشد.

تفاوت کاردیو کیک بوکسینگ با کیک بوکسینگ چیست؟

تفاوت زیادی بین مشت زدن به هوا و یا مشت زدن به طرف مقابل وجود دارد و تکنیک های زیادی هستند که می توان به وسیله آن به دیگران صدمه زد، کیک بوکسینگ یا مشت زدن به هدف به تمرین زیاد و تعادل بالا نیاز دارد، چنانچه در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک توضیح داده ایم بدون تعادل ضربات شما بسیار ضعیف خواهد بود و خود شما را خسته می کند، یک تکنیک کیک بوکسینگ مناسب به شما آموزش می دهد که چگونه با تمام قدرت عضله ای به طرف مقابل ضربه بزنید، اگر شما با مشت زدن به هوا در حال تمرین هستید، شاید در تمرینات واقعی ناامید شوید ، زیرا احساس می کنید که مشت شما برای فرد مقابل بسیار ضعیف است و در حمله خودتان را می بازید، جدا از این یک مشت یا ضربه ضعیف باعث می شود که خودتان دچار آسیب شوید، مثلاً دچار شکستگی استخوان شوید، اگر در کیک بوکسینگ با یک فرد واقعی تمرین نکنید، نمی توانید ماهیت واقعی این ورزش را یاد بگیرید.

 

رشته کیک بوکسینگ را کامل بشناسید + قوانین و حرکات و ..

4.4464
این مطلب مفید بود ؟41252
منبع : tutorialspoint / blackbeltmag / healthline / livestrong / worldofselfdefense / بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ح.ب/ن
وبگردی