رعد و برق

رازها و دانستنی های شگفت انگیز درباره رعد و برق

کد مطلب : 69133تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 6 دقیقه
ضربات رعد و برق بیش از 8 میلیون بار در سراسر جهان رخ می دهد ، درباره رعد و برق رازهای جالب تری وجود دارد که در ادامه این بخش از سرگرمی نمناک به آن خواهیم پرداخت.

20 مطلبی که درمورد رعد و برق نمیدانستید

آذرخش ها از آنچه که فکر میکنیم پیچیده تر هستند ضربات رعد و برق بیش از 8 میلیون بار در سراسر جهان ، یعنی چیزی حدود 93 بار در هر ثانیه در جهان رخ می دهد اما این تنها موردی نیست که باید درباره برق پر سروصدای آسمان بدانید رازهای جالب تری وجود دارد که در ادامه این بخش از سرگرمی نمناک به آن خواهیم پرداخت.

راز های جالب و ترسناک درباره رعد و برق

رعد و برق

هنگام رعد و برق رانندگی نکنید

1.در زیر آب بارانی که همراه رعد و برق است رانندگی نکنید

اولین قاعده رانندگی در مناطق سیل زده این است . با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری آسیب ، حداقل نیمی از همه غرق شدن ها ، زمانی اتفاق می افتد که افراد با وسیله نقلیه در آب رانندگی میکنند. فقط 6 اینچ از آب ایستا میتواند موتور خوردو شما را از حرکت بازدارد یا منجر به از دست دادن کنترل راننده ، یا انحراف خودرو از جاده شود و ، که این مسئله در سیل به معنی غرق شدن یا فرو رفتن در آب است.

2.رعد و برق از خورشید داغ تر است

یک صاعقه تا چه اندازه میتواند داغ باشد ؟ حدود 50،000 فارنهایت _ پنج بار داغ تر از سطح خورشید.

رعد و برق

رعد و برق پنج برابر گرم تر از خورشید

حقایق باور نکردنی درباره رعد و برق

3.باورکنید یانه ، دوره پس از قطع سوانح آب و هوایی بسیار خطرناک است

شما با درختان افتاده ، خطوط برق پایین افتاده ، سیل ، آثار مخروبه ، شیشه ها شکسته و اشیا تیز مواجه خواهید بود و به دلیل عدم کار کردن چراغ های نورافکن مردم غمگین خواهند بود. در این وضعیت مردم تمایل پیدا میکنند که به چهار راه ها هجوم بیاورند که مسبب خسارت ماشین ها و سوانح گاها کشنده و مهلک می شود.

رعد و برق

درباره رعد و برق بیشتر بدانید

4.بارش ماهی و قورباغه و دیگر اشیا عجیب و غریب می تواند محتمل باشد

این یک پدیده هواشناسی نادر است اما هواشناسان معتقدند طوفان و تند باد های شدید قادر به حرکت حیوانات و اشیا در هوا می باشند که در نهایت آن ها به زمین می خورند. طبق گزارشات در یک روستای کوچک در استرالیا در سال 2010 صدها عدد ماهی از آسمان به زمین افتادند.

رعد و برق

20 حقیقت درباره رعد و برق

5. هنگام صاعقه دوش نگیرید

اگر به صاعقه با خانه شما اصابت کند ، میتواند از لوله ها بگذرد و و کسانی که در معرض آبی که جریان دارد ، هستند را شوکه کنند. برخی از مردم هنگام شستن ظرف ها و لباس یا حین حمام کردن توسط صاعقه جان خود را از دست دادند. ( به همین دلیل است که استخر های سرپوشیده در موقع صاعقه  اغلب بسته هستند.)

عجیب ترین حقایق درباره رعد و برق

6. از وسایل چوبی بعنوان پناهگاه استفاده نکنید

سایه بان یا کلبه های موجود در پارک های محلی و استخر و... در برابر باران و آفتاب میتواند محافظت کننده باشد ، اما هنگام رعد و برق ، میتواند تبدیل به یک تله ی مرگبار شود.

7. لاستیک ها آنچه که شما را در ماشین حفظ میکنند نیستند

اگر هنگام برخورد صاعقه به بیرون ماشین بروید محافظت می شوید. فقط مراقب باشید که قسمت های فلزی و داخلی را لمس نکنید.

رعد و برق

چگونگی محافظت از خود در برابر رعد و برق

ترسناک ترین حقایق درباره رعد و برق

8. آب جمع آوری کنید

بسیاری از مشکلات جدی در قطع برق مربوط به آب است. وقتی طوفان در پیش است، آب ذخیره کنید. سطل ها را پر کنید ، قابلمه ها و تابه ها ، جا نوشابه ها و ظروف شیر و... شما برای نوشیدن ، شستن و سیفون توالت به آب نیاز دارید.

رعد و برق

حقایق ترسناک درباره رعد و برق

9. صاعقه منجر به تولید آب فراوانی میشود

طبق اندازه گیری انجام شده ، طوفان گرمسیری کلودت که در آلوین ، تگزاس ، در جولای 1979 رخ داد، پر آب ترین طوفان در امریکا شناخته شد ؛ که 43 اینچ اب را در 24 ساعت در بر گرفت و رکورد بیشترین باران باریده شده طی یک روز را ثبت کرد.

درباره رعد و برق چه حقایقی وجود دارد 

10. رادیو بردارید

پس از وقوع حادثه ، اولین اعتراضات از نبود اطلاعات کافی است.همین حالا یک باطری یا یک رادیوی دستی را کنار بگذارید تا پس از وقوع حادثه و نبود برق نیز بتوانید اطلاعات کافی را بدست بیاورید.

11.حتی زمانی که باران نمی بارد ممکن است در خطر برخورد صاعقه باشید

10 درصد از برخورد های صاعقه در جایی اتفاق میافتد که هیچ بارشی در آنجا وجود ندارد.

رعد و برق

متلاشی شدن هواپیما توسط صاعقه

12. در سال 1980 ، ناسا هواپیمایی را در میان 1،496 آذرخش پرواز داد

هواپیما بیش از 700 بار با رعد و برق اثابت داشت . این یکی از بخش ها برای افزایش استاندارد های محافظتی در هوانوردی بود که جواب داد. امروزه ، یک هواپیمای بازرگانی به طور متوسط ، یکبار در سال با صاعقه برخورد می کند بدون هیچگونه اثرات آسیب زننده ؛ یک قرن از زمانی که یک هواپیمای امریکایی توسط اصابت صاعقه متلاشی شد میگذرد .

کارهایی که هنگام رعدو برق باید انجام داد

13. پاها را کنار هم جفت کنید

اگر در هنگام صاعقه بیرون بودید و هیچ مکان امنی هم پیدا نکردید ، پاهایتان را جفت کنید. حدود نیمی از مرگ ها ناشی از الکتریسیته جاری که در امتداد زمین رانش دارد است. جفت کردن پاها احتمال ورود این الکتریستیه به بدن شما و آسیب به اندام های داخلی را کاهش می دهد. ( همچنین از درخت ها دور باشید و دولا شوید اما دراز نکشید.)

رعد و برق

نکاتی درباره مراقبت هنگام رعد و برق

14.بادکنک ها به پیش بینی وضعیت آب و هوا کمک میکنند

هر روز ، دوبار در روز ، ردیاب های هوا به طور همزمان بادکنک های غول پیکری را از تقریبا 900 مکان در سراسر جهان ( از جمله 92 رها شده توسط سرویس آب و هوای طبیعی در امریکا و مناطق آن) را روانه میکند. بادکنک ها داده های هواشناسی از قبیل ، دما ، رطوبت و سرعت باد را اندازه گیری میکنند همچنین این بادکنک ها حامل اطلاعات مفیدی برای پیش بینی طوفان برای هواشناسان می باشند.

حقایقی درباره رعد و برق که نمی دانستید

15. حتی بهترین سرج ارستر ها نیز میتوانند درصورت برخورد صاعقه مستقیم صاعقه با منزل تان خراب شوند

لوازم الکترونیک نسبت به گذشته بسیار قابل دسترس تر شده اند ، بنابراین کشیدن از برق و خاموش کردن آن ها کار سختی نخواهد بود. تنها راه مطمئن شدن از محافظت از آن ها کشیدن دوشاخه است.

رعد و برق

رعد و برق و دانستنی های عجیب

16. صاعقه میتواند دوبار برخورد کند

رعدو برق میتواند به یک مکان مشخص دوبار اصابت کند و اغلب اینطور می شود ، بخصوص اشیایی که بلند و تنها هستند. طبق گزارشات CDC برج های بلند تقریبا 100 بار در سال مورد اصابت صاعقه قرار میگیرند.

17. پوشاندن پنجره ها با نوار آن ها را از باد یا اشیا پرنده محافظت نمیکند.

کارشناسان می گویند که نوار نه تنها به آسیب نرسیدن به پنجره ها هیچ کمکی نمی کند ، بلکه ممکن است پتانسیل آسیب پذیری را افزایش دهد. پنجره ها را با استورم شاترها یا تخته های سه لایه بپوشانید اینکار تنها راه برای جلوگیری از شکستن آن ها است.

دانستنی های جالب درباره رعد وبرق

رعد و برق

توصیه های لازم در هنگام رعد و برق

18 . فلز رعد و برق را جذب نمی کند 

علت اینکه افراد در هنگام صحبت با تلفن همراه مورد اصابت صاعقه قرار می گیرند ، حواس پرتی است.

19 . میتوانید کسی که مورد اصابت رعد و برق قرار گرفته لمس کنید

برخلاف چیزی که شنیده اید ، لمس افرادی که مورد اصابت صاعقه قرار گرفتن مسئله ای ندارد.هیچ رد الکترونیکی از قربانیان صاعقه بجا نمی ماند و این بدان معنی است که اگر برای انجام کمک های اولیه آن ها را لمس کنید ، با برق آن ها کشته نمی شوید.

رعد و برق

با حقایقی درباره رعد و برق آشنا شوید

20. اگر در رگبار تگرگ گرفتار شده باشید ، هیچ راه نجاتی ندارید

ذرات یخ زمانی تشکیل می شوند که قطرات آب در رعد و برق به پایین ترین دما برسند ، اما فقط زمانی که طوفان آنقدر قوی باشد که تا یخ را در ارتفاع اولیه نگه دارد ، تا جای که قطرات آب یخ بزنند و به کریستال های اولیه تبدیل شوند. بزرگترین تگرگ ثبت شده در اییلات متحده بود که در جولای 2010 در ویویان ، داکوتای جنوبی یافت شد. حدود 19 اینچ و وزنی حدود 2 پوند داشت.

رازها و دانستنی های شگفت انگیز درباره رعد و برق

4.2210
این مطلب مفید بود ؟17733
منبع : بخش سرگرمی نمناک / ن / ف
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی