روش دوقلو باردار شدن
ژنتیک نقش مهمی در دوقلو باردار شدن دارد اما عوامل دیگری مثل تغذیه، سن و قد بلند مادر در دوقلوزایی نقش دارند، رابطه زناشویی هم بی تاثیر نیست.

چگونه می توان دوقلو داشت ؟ تمام روش های پیشنهادی برای دوقلو دار شدن 

دوقلو باردار شدن به چند عامل بستگی دارد که اولین آنها داشتن سابقه در خانواده است که اگر این را نداشتید با راههایی که در این بخش از نمناک می خوانید می توانید صاحب دوقلو شوید. بعضی از زوج ها می گویند که این شانس را دارند که دو نوزاد را متولد کنند و بقیه به روش کاملا متفاوتی واکنش نشان می دهند. اگر شما دوقلو هستید و یا دو خواهر برادر دوقلو دارید، پس کلا با بسیاری از افراد متفاوت خواهید بود. 

پیشرفت های تکنولوژیکی کشف کرده اند که این امر بسیار رایج است که بیش از یک جنین داشت و یا کاشته شود، اما اکثرا تنها یک جنین پایدار باقی و زنده می ماند.

بچه دو قلو میخوام

دوقلو شدن جنین یا دوقلو باردار شدن چطور اتفاق می افتد؟

اگر شما مشتاق داشتن دو نوزاد هستید پس مهم است که بدانید دوقلوها چقدر ساخته می شوند. 

دو نوع دوقلو وجود دارند، هم سان و غیرهم سان:دو قلوهای همسان زمانی شکل می گیرند که یک تخمک با یک اسپرم بارور می شود و سپس به دو جنین مجزا تقسیم می شود. دوقسمت دقیقا تمام اجزای ژنتیکی و ساختار ژنتیکی را به طور یک سانی دارد.

دوقلوهای همسان همچنین جفت خود را به اشتراک می گذارندو دو قلوه ای غیرهم سان از دو تخم جداگانه که دو اسپرم جداگانه دارند شکل گرفته می شوند. این دوقلوها منحصر به فرد هستند و هیچ ترکیب ژنتیکی یک سانی ندارند. هر کودک با یک جفت تغذیه می شود و هر قل جفت خودش را خواهد داشت. 

در مورد دوقلوها در خانواده ها چطور؟

دوقلوها در خانواده ها ارثی هستند. اما استعداد ژنتیکی برای داشتن دوقلو فقط برای مادر صادق است.هر زنی می تواند دوقلوهای همسان داشته باشد و سابقه خانوادگی آن ها نقشی در این کار نداشته باشد. 

دوقلوزایی

فاکتور شانس داشتن دوقلو چیست؟ 

  • در حال حاضر در استرالیا 1/6% از همه بارداری ها چند تولدی هستند و از این میزان، 98% دوقلو هستند.
  • دوقلوها یک بار در هر هشتاد و نه زایمان اتفاق می افتد.
  • اکثر دوقلوها که متولد می شوند غیرهم سان هستند و نتیجه دو عدد تخمک هستند.
  • برخی از دوقلوها خیلی شبیه هم هستند اما برخی از آن ها کمی باهم شباهت دارند در حالی که بقیه ممکن است حتی کوچک ترین شباهتی باهم نداشته باشند.

دقلو حامله شدن

چه چیزی باعث افزایش بارداری دوقلو خواهد شد؟ 

داشتن سن بالا کمک می کند:

به نظر می رسد که قبل از ورود یک زن به دوران یائسگی، تخمدان ها شروع به آزاد کردن بیش از یک تخم در هر ماه می کنند.بالا بودن میزان هورمون استروژن نیز تحت تاثیر میزان هورمون قرار گرفته است. تحقیقات باروری ثابت کرده است که بارداری دوقلو در زنانی که بیش از 35 سال سن دارند بسیار رایج است اما این فقط در مورد دوقلوهای غیرهمسان صدق می کند. 

باروری آزمایشگاهی و یا باروری با دارو:

این کارها تخمدان را تحریک می کنند تا بیش از یکی از این تخمکها را در هر ماه آزاد کنند.نتیجه این است که بیش از یک تخم آزاد می شود.

ژنتیک خود را به دقت انتخاب کنید:

اگرچه همه ما می دانیم که این کار غیر ممکن است. اما اگر از خانواده ای بیایید که در آن دوقلوهای غیر هم سان وجود دارد، این معنی است که شما شانس بیشتری برای داشتن دوقلو دارید. اما دوقلوهای همسان ممکن است در هر خانواده ای اتفاق بیفتند.

بارداری دوقلو

نکات مهم در دوقلو باردار شدن

سابقه حاملگی قبلی:

زنانی که قبلا یک نوزاد یا دو فرزند داشتند، شانس بیشتری برای آبستن شدن با دوقلوها دارند. 

داشتن یک خانواده بزرگ:

این نظریه مبتنی بر محاسبات ساده است؛ بیشتر اوقات احتمال اینکه بیشتر از یک نوزاد را تصور کنید، بیشتر است.

دوقلوزایی در خانواده

باردار شدن در زمانی که قرص ضد بارداری مصرف می کنید:

این مساله می تواند میزان شیوع را در زنان افزایش می یابد ، سعی کنید درست بعد از توقف قرص آن را تصور کنید. نظریه این است که برای دو چرخه اول بدن زن از طریق فاز تنظیم مجدد هورمونی حرکت می کند. 

سابقه داشتن دوقلو:

احتمال آبستن شدن دوقلو در زنانی که قبلا آن ها را داشته اند بالاتر است. 

بالا بودن شاخص توده بدنی ( BMI ) یا چاقی:

برخی از محققان ادعا می کنند که زنی که اضافه وزن دارد، بیش از 30 درصد شانس بیشتری دارند اما این یک توصیه سالمی نیست. 

زنان قد بلند بیشتر احتمال داشتن دوقلو را دارند:

خانم هایی که قد کشیده تری دارند، میتوانند شانس بیشتری در بارداری دوقلو داشته باشند.

دوقلوزایی در زنان قدبلند

تغذیه ای برای دوقلو باردار شدن

خوردن اسید فولیک توسط زن : 

قبل از اینکه اقدام کنید، قرص اسید فولیک بخورید. فراموش نکنید که سبزیجات برگ سبز، غلات، نان، دانه ها و آرد نخودچی همگی از منابع عالی روی هستند. 

خودتان دوقلو بوده باشید:

مادرانی که دوقلو هستند احتمال دارد دوقلو داشته باشند. برخی معتقدند تنها ژن مادری مهم است اما به نظر می رسد که پدران ممکن است این ژن دوقلویی را به دخترانشان منتقل کنند. 

شیر دادن به کودک :

زنانی که ترشح پرولاکتین دارند و شیر می دهند احتمال بیشتری دارند که دوقلو داشته باشند.

ژن دوقلوزایی

بهترین راه برای باردار شدن دوقلو به طور طبیعی:

اگر می خواهید روش طبیعی دوقلوها را بدون متوسل شدن به هر درمانی امتحان کنید، این گزینه ها را امتحان کنید : 

1. مصرف محصولات لبنی:

خوردن محصولات لبنی با حاملگی چندقلویی مرتبط است.زنانی که لبنیات مصرف می کنند پنج برابر شانس بیشتری دارند.برخی از دانشمندان بر این باورند که این تنها محصولات لبنی نیست، بلکه هورمون های رشد موجود در شیر است که به داشتن دوقلو کمک می کند.

 2. سیب زمینی شیرین بخورید :

سیب زمینی شیرین وحشی تخمدان را تحریک می کند که منجر به انتشار بیش از یک تخمک برای تخمک گذاری می شود.بنابراین شانس شما برای داشتن دوقلو را افزایش می دهد.

زنان آفریقایی شانس بیشتری برای داشتن دوقلو دارند، زیرا آن ها این را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می کنند و قبیله یوروبا در غرب آفریقا بالاترین نرخ دوقلو را دارد.دیگر غذاهای غنی از پروتئین با خاصیت تحریک بیش تخمک گذاری سویا ، توفو، گندم کامل و دانه های کامل هستند.

سیبزمینی برای بارداری

3. قرص های کنترل بارداری را ترک کنید:

قرص های کنترل بارداری نقش مهمی ایفا می کنند. وقتی که داروی کنترل باروری می خورید، بدن شما کمی زمان می برد تا ریتم طبیعی خود را پیدا کند این باعث می شود که بدن یک شار هورمونی بالاتری داشته باشد. 

4. بین بارداری ها فاصله بدهید:

برای بالا بردن شانستان فاصله کافی بین بارداری ها را داشته باشید.

حاملگی دوقلو

روش های باروری برای دو قلو باردار شدن:

درمان های باروری فرصت های بهتری برای داشتن دوقلوها فراهم می کنند. پزشک شما بهترین گزینه را برایتان پیشنهاد می کند. با این حال، متخصصان چندین نوزاد را از طریق درمان های باروری انجام می دهند. 

روش های نوین جراحی برای دوقلو باردار شدن 

ا IVF (لقاح مصنوعی):

زنانی که لقاح مصنوعی انجام می دهند 20-40 درصد شانس بیشتری دارند اما به طور عمده به تعداد جنین کاشته شده در رحم بستگی دارد. 

ا IUI (تلقیح مصنوعی):

در این روش اسپرم با استفاده از سرنگ به رحم تزریق می شوند با این حال ، IUI به تنهایی احتمال داشتن چندقلویی را افزایش نخواهد داد. زنانی که تحت این روش درمانی قرار می گیرند، داروهای باروری را نیز مصرف می کنند.

تلقیح مصنوعی

مکمل های باروری برای باردار شدن دو قلویی:

قرص ها و مکمل ها ممکن است کمی شانس باردار شدن دوقلویی را بهبود بخشند. 

1. مکمل های اسید فولیک:

یک مطالعه استرالیایی نشان داد که شانس یک زن برای داشتن دوقلو با خوردن اسید فولیک در قبل از بارداری افزایش می یابد. 

2. گونادوتروپین:

این دارو احتمال داشتن دوقلو را افزایش می دهد چون سلامتی کلی تخم ک و رشد آن ها را افزایش می دهد.گونادوتروپین انتشار بیش از یک تخم ک را در یک زمان تحریک می کند. 

3. پروژسترون:

پروژسترون پوشش رحم را تقویت می کند و به همین دلیل شانس دوقلویی را بهبود می بخشد.زمانی که بیش از یک تخم بارور می شود، شانس بیشتری برای چسبیدن به دیواره رحم و ایجاد یک دوره بارداری سالم وجود خواهد داشت.

کمک به دوقلوزایی

گیاهان باروری برای دوقلوها و دوقلو باردار شدن :

همچنین گیاهان ویژه ای وجود دارند که به بهبود باروری و به ویژه برای داشتن دوقلو یا چندقلو کمک می کنند . 

1. روغن پامچال شب:

روغن پامچال به خاطر رشد باروری خود قرن ها مشهور است و به ترویج تولید سالم مخاط گردنه رحم که در دستگاه تناسلی جریان دارد کمک می کند.مخاط سالم به اسپرم اجازه می دهد تا مدت بیشتری در تخمدان دوام بیاورد. توصیه می شود که در زمان اوج قاعدگی، روغن پامچال شب را در زمان اوج قاعدگی بزنید تا زمان تخمک گذاری انجام شود. 

2. شیرین بیان:

این گیاه ، چرخه قاعدگی را منظم می کند و برای شما آسان تر می شود تا زمان تخمک گذاری خود را حفظ کنید. شیرین بیان به کنترل سطح هورمونی تستوسترون و استروژن کمک می کند و در نتیجه کل فرآیند لقاح را حمایت می کند.

گیاهان دارویی برای دوقلوزایی

3. روغن بذر کتان:

روغن بذر کتان توانایی زیادی برای افزایش باروری در زنان به طور طبیعی را دارد. تولید هورمونی را منظم می کند و یک چرخه قاعدگی منظم را حفظ می کند.این کار باعث ایجاد تعادل مناسب بین پروژسترون و هورمون های استروژن می شود. 

4. کاساوا شیرین:

این گیاهی است که به خاطر تاثیر آن بر باروری مشهور است.شانس شما را نسبت به داشتن دوقلوها افزایش می دهد. فیتواستروژن قوی موجود در این گیاه به تنظیم هورمون های زنانه کمک می کنند. 

5. کوهوش سیاه:

این گیاه سنتی می تواند به طور موثر علایم مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی ( PMS ) و یائسگی را کاهش دهد. این گیاه ماهیچه های رحمی را تقویت می کند و برای زنانی که دارای لگن ضعیفی هستند مفید است.اگر چه این کار به طور مستقیم شانس داشتن دوقلوها را افزایش نمی دهد، اما میزان باروری را بهبود می بخشد، که ممکن است احتمال دو نوزاد را افزایش دهد.

دوقلوزایی در طب سنتی

6. گیاه پنج انگشت:

این گیاه به درمان زنانی که از سندرم پلی کیستیک تخمدان ( PCOS ) رنج می برند، گفید است.این گیاه به منظم کردن سطح هورمون ها کمک می کند و به تخمک گذاری سالم هم کمک می کندو این کار برای بهبود احتمال دو نوزاد مفید است چون شانس زن را دو برابر می کند. 

7. ریشه ماکا:

ریشه ماکا عملکرد باروری سالم را در بدن زن ترویج می دهد. ریشه ماکا باروری کلی در مردان و زنان را بهبود می بخشد و در نتیجه به طور غیر مستقیم احتمال تولید دوقلو را بهبود می بخشد. 

همانطور که در بالا اشاره شد، همه اینها تنها تلاش هایی برای حاملگی دوقلویی است ولی در کل هیچ راه مطمئنی برای داشتن دوقلوها وجود ندارد پس شانس خود را با یک یا چند روش امتحان کنید.

تمام روش های دوقلو باردار شدن ؛ تغذیه و روش طب سنتی و ..

3.83041
این مطلب مفید بود ؟2333708
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی