شهر پترا شهر جن ها
شهر پترا یک شهر تاریخی در بیابان های اردن می باشد و دارای بناها و صخره های عجیبی است که گفته می شود ساخت آن ها کار جن ها می باشد.

شهر شگفت انگیز پترا در کشور اردن شهری که توسط اجنه ساخته شد

آیا شهر جن ها واقعیت دارد ؟ آیا ساخت شهر جن ها به دست نیروهای ماورا طبیعی است ؟ چرا به این شهر زیبا ، شهر جن ها می گویند؟ اگر می خواهید جواب سوالات خود را دریابید با بخش سرگرمی نمناک همراه شوید تا درباره این شهر زیبا و ترسناک بیشتر بدانید.

شهر جن ها شهر پترا

چرا به شهر تاریخی پترا شهر جن ها می گویند؟

شهری که به دست جن ها ساخته شده است

شهر پترا یکی از عجایب هفتگانه دنیاست و درسال 2007 در میراث یونسکو ثبت جهانی شد . پترا شهری تاریخی در دل بیابان های کوهستانی اردن است . این شهر پایتخت حکومت باستانی نبطیان از عرب های شمال جزیره بوده است .

این شهر عجیب در دل صخره هایی سرخ رنگ کنده کاری شده ، آنچنان دارای ظرافت و جذابیت است که بسیاری را بر این گمان می اندازد که ساخت آن کار انسان ها نیست بلکه نیروهای ماورای طبیعی در ساخت آن دست داشته اند و روایت است که «جن ها» به انسانها در بالا بردن این بنا کمک کرده اند.

شهر پترا در کشور اردن

 قصر البنت در شهر پترا یا شهر جن ها

یکی از جذاب ترین جاهای شهر پترا قصر البنت است که عده ای ساخت آن را کار جنیان می دانند، موجودات فرا زمینی که مدتی در این قصر زندگی می کردند و سال ها بعد از نظرها ناپدید گشته اند.

بسیاری از مردم همچنان بر این باورند که هم اکنون در شب ها از این شهر باستانی صداهای عجیبی شنیده می شود و همین حرف ها باعث شده که توریست ها از این شهر فقط در روز دیدن کنند. شایعه وجود اجنه در پترا شهری که به شهر «اجنه» نام گذاری شده، آن قدر زیاد است که حتی محلی ها نیز رای ورود به منطقه سنگی پترا میترسند.

تصاویر شهر تاریخی پترا

شهری که جن ها ساخته اند

شهر پترا در 262 کیلومتری جنوب شهر عمّان پایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین این شهر و بندر عقبه قرار گرفته است.

این شهر تاریخی و زیبا را به خاطر گل سرخ گون بودنش به نام المدینة الوردیة نیز نامیده شدهاست. نام قدیم این شهر سلع بود، یعنی صخره، رومیان نامش را به زبان خودشان ترجمه نمودهاند.

 

شهر عجیب پترا معروف به شهر جن ها در کشور اردن

3.6429
این مطلب مفید بود ؟310119
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی