طراحی سایت

کلیات طراحی سایت

کد مطلب : 74779زمان مطالعه : 5 دقیقه
اولین وب سایت در دنیا در سال 1991 میلادی ایجاد شد این پروژه بزرگ که world wide web نام داشت به w3 نیز معروف است.

 طراحی سایت

طراحی سایت چیست و چه مفهومی دارد؟ آیا نسبت به تمامی مراحل طراحی سایت آشنایی کامل دارید؟ در برخورد اول ممکن است پاسخ به این سوال بسیار آسان به نظر برسد و می توان اینگونه بیان کرد که طراحی سایت به معنای ایجاد یک وب سایت جدید و یا بروز رسانی یک وب سایت قدیمی می باشد. این پاسخ کوتاه و مختصری در رابطه با طراحی سایت بود، حال اگر می خواهید پاسخ کامل این سوال را دریابید و قصد دارید با دانش و مهارت های طراحی سایت آشنایی پیدا کنید در ادامه مقاله با تیم حرفه ای نونگار پردازش همراه باشید.

تاریخچه طراحی سایت

اولین وب سایت در دنیا در سال 1991 میلادی ایجاد شد این پروژه بزرگ که world wide web نام داشت به w3 نیز معروف است توسط تیم برنرز لی طراحی شده است. توجه داشته باشید که نخستین وب سایت های ایجاد شده طراحی خاص و منحصر به فردی نداشتند و همچنین در آن ها از هیچ المان خاصی مثل منو، تصویر، قپفایل های متنی و صوتی و... استفاده نشده بود، اما با گذشت زمان و ایجاد مرورگرهای جدید مثل Microsoft و با استفاده از کد نویسی های HTML و JavaScript و... طراحی صفحات وب و گرافیک آن ها شکل و ظاهر بهتری گرفتند و مسلمأ این مهم در طراحی سایت تأثیر گذاشت !
 
تاثیر گذاری Microsoft به قدری بود که باعث شد در سال 2000 به کمک اولین نسخه مرورگرInternet Explorer که از زبان های برنامه نویسی و کدنویسی html و css پشتیبانی می کرد انقلاب عظیمی در صنعت طراحی سایت ایجاد شود. در آن سال ها این مرورگر تنها مرورگری بود که از فرمت تصویری به صورت کامل پشتیبانی می کرد.

طراحی سایت چیست

Web Design یا همان طراحی سایت بستر اینترنتی بود که در قالب آن می توانستیم به ارائه خدمات معرفی و اطلاع رسانی و فروش محصولات به صورت آنلاین و... بپردازیم. پروسه طراحی سایت شامل خرید هاست و دامنه، کدنویسی صفحات وب، طراحی گرافیکی زیبا و رعایت اصول سئو و بهینه سازی و... می شود. تمامی موارد ذکر شده بستگی به نوع وب سایت شما دارند. 
توجه داشته باشید که در مرحله اول وب سایت ایجاد شده باید متناسب با حوزه کاری شما باشد و اگر از طریق وب سایت خود قصد اطلاع رسانی دارید باید وب سایتی کاملا کاربرپسند داشته باشید تا به راحتی بتوانید کاربران و مخاطبان بیشتری را به وب سایت خود جذب نمایید. تیم حرفه ای پشتیبانی نونگار پردازش در هر زمینه ای از طراحی سایت به شما کمک می کند تا بهترین و با کیفیت ترین وب سایت را متناسب با حوزه کاری خود با بهترین طراحی گرافیکی دریافت نمایید.

تبلیغ در گوگل

انواع تبلیغ در گوگل به دو دسته کلی تبلیغ در گوگل استاتیک و تبلیغ در گوگل داینامیک تقسیم می شود و در طراحی سایت سایت به دو دسته :طراحی سایت استاتیک و طراحی سایت داینامیک تقسیم می شود در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به شرح کامل هر یک از آن ها بپردازیم :
 

1.طراحی سایت استاتیک

تا سال 2015 طراحی سایت های استاتیک محبوبیت بسیاری را داشتند و مهم ترین مزیت آن امنیت بالای سرور های آن می باشد. در طراحی سایت استاتیک به ازای هر صفحه در طراحی سایت یک فایل بر روی سرور یا هاست ذخیره می شود و هر بار که این صفحات مورد نیاز کاربران و مخاطبان وب سایت باشد از سرور بازخوانی شده و برای مخاطبان و کاربران نمایش داده می شود.
 
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و ارائه سرورهای ارزان قیمت طراحی سایت های استاتیک کم کم جای خود را به طراحی سایت های پویا و داینامیک دادند. البته توجه داشته باشید که هنوز هم برخی از صفحه ها در هر وب سایت به صورت استاتیک ایجاد می شود. به عبارت دیگر هر طراحی سایت بخش استاتیک را در طراحی خود دارد.

2.طراحی سایت داینامیک

تعریف صفحات داینامیک به این صورت است که صفحه های ایجاد شده در وب سایت ثابت، اما محتوای داخل آن متغیر است. برعکس صفحات استاتیک که هر صفحه برای اینکه به نمایش کاربران درآید باید از سرور بازخوانی می شد، محتوای صفحات داینامیک متناسب با جستجوی کاربران ایجاد می شود، به عبارتی دیگر محتوای صفحه ها در سرور وجود ندارد بلکه بعد از درخواست کاربران برای نمایش صفحه مورد نظر آن صفحه روی سرور ایجاد می شود. توسعه طراحی سایت داینامیک به کمک زبان های برنامه نویسی PHP، Perl و ASP امکان پذیر می باشد.

هدف از طراحی سایت چیست

طراحی سایت ها انواع بسیار مختلفی دارند و ممکن است هدف هر فرد از طراحی سایت با فرد دیگر بسیار متفاوت باشد امروزه افراد برای اهداف گوناگونی اقدام به طراحی سایت می کنند، این اهداف ممکن است شامل :اطلاع رسانی در رابطه با حوزه کاری ، معرفی خدمات ، فروش محصولات و ... باشد. با جستجو در گوگل به راحتی تعداد بسیار زیادی از انواع وب سایت های مختلفی را از جمله :وب سایت های شخصی ، وب سایت های خبری ، وب سایت های فروشگاهی ، وب سایت های تجاری و ... را درمیابید که با اهداف گوناگونی در بستر اینترنتی مشغول به فعالیت می باشند اما فقط تعداد محدودی از آن ها که اصول و قوانین طراحی سایت و سئو و بهینه سازی را رعایت کرده اند در حوزه فعالیت خود به موفقست رسده اند، زیرا تنها با رعایت این اصول حرفه ای می توان مشتری و بازدید کنندگان بیشتری را به طراحی سایت جذب کرد.

یادگیری و آموزش طراحی سایت

شاید شما نیز علاقه مند به فراگیری اصول و مبانی طراحی سایت باشید و قصد حضور در این حرفه را داشته باشید. خبر خوب این است که یادگیری اصول اولیه طراحی سایت کار راحتی می باشد برای این کار تنها کافی است که دسترسی کامل به منابع آموزشی طراحی سایت داشته باشید در این صورت هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین می توانید در کلاس های آموزشی شرکت کرده و اصول اولیه طراحی سایت را بیاموزید.
توجه داشته باشید که برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای باید منابع و مرجع انتخابی شما و حتی کلاس های آموزشی که در آن ها شرکت می کنید معتبر باشند، همچنین به کمک آموزش های پروژه محور در زمینه طراحی سایت فروشگاهی و سئو می توانید به آموزش و یادگیری پرداخته و تجربه کاری خود را نیز افزایش دهید و به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید.
 
واحد تحقیق و توسعه مجموعه شرکتهای نونگار
www.npco.net

کلیات طراحی سایت

54
این مطلب مفید بود ؟40
برچسب : کسب و کار
نظر سنجی برای این مطلب غیر فعال شده است
وبگردی