طرز تهیه روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس از گل بسیار زیبایی بنفش رنگی می گیرند که بوی بسیاری خوبی هم دارد، 4 مرحله مناسب هم برای درست کردن روغن اسطوخودوس در منزل وجود دارد.

چگونه در خانه روغن لاوندر (اسطوخودوس) درست کنیم؟

این روغن را از گل بسیار زیبایی به رنگ بنفش می گیرند که بوی بسیار مطبوعی دارد. فقط کافی است که گلبرگ های این گیاه را جدا کنید و در محیط هایی مثل حمام یا دستشویی قرار دهید که به سرعت بوی نامطبوع را از بین می برد و یا می توانید محیط اطراف را با گل لاوندر مطبوع کنید و حتی می توانید با فشار دادن آن ها بین انگشتان، روغنش را استخراج و سم زدایی کنید. در این قسمت از خانه داری نمناک قصد داریم که به شما آموزش دهیم چگونه روغن این گل را بگیرید و یک روغن معطر با کیفیت داشته باشید.

4 مرحله آسان برای درست کردن روغن اسطوخودوس در منزل

لوازم مورد نیاز:

البته مهم ترین ماده ای که نیاز دارید، این است که گل لاوندر در اختیار داشته باشید.

بهترین نوع گل ها، گل های تازه تر هستند که عطر بیشتری نیز دارند. سه تا چهار فنجان از گلبرگ های این گل را آماده کنید و می توانید آن ها را به هر شکلی که خواستید برش بزنید و گاهی اوقات می توانید آن ها را داخل شیشه نگه داری کنید و سایز این گلبرگ ها باید 5 سانت یا کمتر باشد.

روغن اسطوخودوس

درست کردن روغن اسطوخودوس

سایر مواد مورد نیاز برای درست کردن روغن اسطوخودوس:

یک کاسه شیشه ای را برای دم کردن روغن در اختیار داشته باشید که این کاسه می تواند شیشه مربا نیز باشد و گلبرگ ها را باید داخل آن نگهداری کنید و شیشه باید بی رنگ باشد که بتواند رنگ روغن را کاملا نشان دهد، مثل روغن سبزیجات که تیره و روشن هستند.

باید به سایز شیشه دقت داشته باشید، مطمئن باشید که برای این میزان روغن کافی است و مقداری فضا را برای اضافه کردن مواد دیگر جا بگذارید.

یک پارچه مناسب و تمیز نیز بردارید تا بتوانید قسمت هایی از گیاه را درون آن قرار دهید.

شیشه های تیره با راه ورود هوای تنگ نیز می تواند برای ذخیره این روغن مناسب باشد.

تهیه روغن اسطوخودوس

نحوه درست کردن روغن اسطوخودوس

دستورالعمل تهیه روغن اسطوخودوس:

تمام گلبرگ ها را داخل شیشه بریزید و یک سانت آن را با هر روغنی که دوست دارید پر کنید.

در شیشه را محکم ببندید و در محل گرم قرار دهید و سپس هر چند وقت یکبار آن را تکان دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند و دو روز منتظر بمانید، البته بیشتر هم می توان منتظر ماند. بعد از دو روز عطر این روغن را خواهید فهمید.

اگر محل گرمی برای قرار دادن این شیشه پیدا نکردید، می توانید آن را در آب گرم قرار دهید و هر زمان که خواستید شیشه را تکان دهید، آب اطراف آن را نیز عوض کنید و سپس اجازه دهید که شب تا صبح بماند و سپس پارچه را پهن کنید، درب شیشه را باز کنید و روغن را بیرون بریزید و هر تکه باقیمانده از لاوندر را نیز در بیاورید.

روغن اسطوخودوس

روش های درست کردن روغن اسطوخودوس در خانه

گلبرگ ها را تا جایی که می توانید فشار دهید تا هر روغن باقیمانده ای از آن بیرون بریزد و این پروسه را چند بار دیگر تکرار کنید تا حداکثر روغن را بیرون بکشید و سپس شیشه تیره تر را بردارید و روغن را درون آن بریزید و حال این شیشه را در محیط خنک نگه داری کنید و اگر مراقبت خوبی داشته باشید، این روغن تا یک سال یا حتی بیشتر سالم باقی می ماند.

طرز تهیه روغن اسطوخودوس اصل و با کیفیت در خانه + آموزش

4.538
این مطلب مفید بود ؟344
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
وبگردی