ازدواج نکردن دختر
ازدواج نکردن دخترها دلایل خاصی دارد که با بررسی آن ها باید با راهکارهای موثری که وجود دارد این مشکل را برطرف کنند.

دلایل ازدواج نکردن دختران

علل تاخیر و گریز جوانان به خصوص دختران از ازدواج علت هایی دارد. برخی از دختران به دلیل داشتن ویژگی های خاصی تن به ازدواج نمی دهند و ترجیح می دهند ، مجرد باقی بمانند . در این بخش از نمناک به توصیه هایی راه گشا برای ازدواج نکردن برخی از دختران اشاره شده است. پیش از درمان به سراغ دلایل می رویم.

ازدواج نکردن دختر

دخترانی که قصد ازدواج ندارند

رایج ترین دلایل و علت ازدواج نکردن دختران

داشتن استانداردهای غیر قابل عبور

دخترانی که میل به ازدواج ندارند اغلب معیارهای تقریبا غیرقابل عبوری به عنوان ملاک انتخاب همسر برای خود تعیین کرده اند ، معیار های سفت و سخت آنها در مورد همسر آینده می تواند دلیل این تنهایی باشداما باید کمی منطق را هم وارد این معیارها کرد.

عشق بیش از حد به کار عامل است

مشکلی که این روزها در جوامع بسیار قابل لمس است ، دختران جوان آنقدر غرق مناسبات شغلی می شوند که نمی توانند هیچ فکر مناسبی برای زندگی عاطفی و آینده مشترک خود با یک فرد داشته باشند.

ممکن است فکر کنید هیچ چیز در دنیا شما را به اندازه پیشرفت کاری راضی نمی کند و ممکن است آنقدر غرق این تفکر شده اید، که حتی فکر تغییر هم در سرتان چرخ نمی زند اما با دقت بیشتر در اطرافتان متوجه می شوید که افراد عاشق کار البته متاهل کم نیستند.

دختران شاغل

بی میلی به ازدواج در دختران شاغل

بودن با دوستان برای آنها کافی است

ازدواج در نظر دخترانی که به گفته ی خودشان حتی یک لحظه هم بدون دوستان شان زندگی نمی کنند، یعنی محدودیت. آنها گروه های متفاوتی از دوستان را در کنار خود دارند و تنهایی برایشان معنایی ندارد.

موقعیت های بهتری در انتظار آنهاست!

این روزها دختران مجرد به این فکر می کنند که پاسخ مثبت به یک گزینه، یعنی پاسخ منفی به باقی گزینه ها و به همین دلیل نمی توانند برای تصمیم گرفتن راضی شوند؛ شاید تصورشان این است که همیشه فرصت های بهتری در مقابل تان قرار خواهند داشت و لیاقت آنها بیشتر از مواردی است که تا امروز به شما پیشنهاد شده.

موقعیت های ازدواج

در انتظار فرصت های بهتر برای ازدواج

 از به قول خودتان لو رفتن یک سری واقعیات می ترسید

تصور می کنند که آنها و خانواده شان، تفاوت های زیادی از عقاید شخصی گرفته تا سبک زندگی اجتماعی دارند و ممکن است دختری که به سن ازدواج رسیده است و نسبت به این اتفاق بی میل هم نیست، به خاطر این تفاوت ها به خواستگارهایش جواب منفی بدهد.

راه حل چیست؟ سخنی با دخترانی که میل به ازدواج ندارند

گفتگوی درونیتان را تغییر دهید

بسیاری از دختران به دلیل اینکه مدام به افکار منفی فکر می کنند و این افکار را در ذهن می پرورانند به آینده خوشبین نیستند و تن به ازدواج نمی دهند. بهتر است مثبت فکر کنید و به آینده خوش بین باشید ، شاید این کار مشکل باشد اما شدنی است .

تنها 7 درصد از ارتباط، کلامی است. برای هر فکر شما، یک واکنش فیزیولوژیکی وجود دارد. مراقب سیگنال هایی که به بیرون می فرستید باشید. مثلاً در مکالمات غیرکلامی نومیدی و یاس به وجود می آید.

افکار درونی دختران

دور ریختن افکار منفی نسبت به ازدواج

خودِ واقعیتان باشید

اگر به دنبال یک رابطه ی پردوام و همیشگی هستید، به طرف مقابلتان خود واقعی تان را نشان بدهید و سعی نکنید خود را تغییر دهید. اگر نتوانید به طرف مقابلتان خود واقعیتان را نشان دهید و با او رو راست و صادق نباشید بعدها برایتان مشکل ساز خواهد شد.تلاش نکنید کسی باشید که نیستید در عوض پهنه و گستره ی شخصیتتان را بیشتر کنید.

هیچ ترسی از قضاوت دیگران نداشته باشید و خودِ واقعیتان باشید . تغییر دادن شخصیتتان در مقابل دیگران ، ماسک اجتماعی است که برای خوشنود کردن اطرافیان به چهره می زنید و اگر رابطه پردوام می خواهید ، این ماسک به دردتان نمی خورد پس سعی کنید خود واقعیتان را بشناسید.

انتخاب کنید

ابتدا به شناخت دقیقی از خود برسید و ببینید دوست دارید فرد مورد نظرتان چه شخصیتی داشته باشد . اگر جواب این سوال را یافتید به چنین محیطی برید تا شانس آشنایی شما با فرد مورد نظر بالا برود مثلا اگر دوست دارید با مردی آشنا شوید که عاشق طبیعت است، به طبیعت بروید.

انتخاب همسر

انتخاب فرد مورد نظر برای ازدواج

شاد باشید

مهمترین رابطه ممکن، رابطه ی شما با خودتان است پس همیشه شاد باشید . لازم نیست برای کامل بودن حتما با کسی وارد رابطه شوید . اگر تنها و شاد باشید بسیار بهتر از بودن در رابطه با کسی و غمگین بودن است.

نومید و درمانده رفتار نکنید

وارد یک آشنایی سالم با هدف ازدواج کردن شوید و به یک رابطه خطرناک وارد نشوید زیرا شما مجبور نیستید خود را وارد یک آشنایی کنید. شما حق انتخاب دارید و می توانید کسی را که مناسب خود دیدید انتخاب نمایید.

دیده شوید

در فضایی قرار بگیرید تا دیگران بتوانند شما را ببینند و شخصیتتان را بشناسند . مثلا به مهمانی های خانوادگی بروید و در اجتماع بدون خودنمایی کردن حاضر شوید . اگر هنوز هم تنها هستید شاید به این دلیل باشد که در اجتماع حاضر نمی شوید و یا گاردتان را بسته اید طوری که همه پسرها از عاقبت سلام علیک کردن با شما می ترسند.

حضور در جمع ها

حضور در اجتماع بدون خودنمایی

ارزش های ارتباطی در فرد

روحیه و منش رفتاری در آشنایی پیش از ازدواج به همان اندازه اعمالتان اهمیت دارد. اگر ارزش هایی مانند صداقت، راستی، عشق و اشتیاق را سرمشق زندگی خود قرار دهیم، روح زندگی به رابطه تان خواهد دمید.

مالک رابطه تان باشید

خود را فردی توانمند و با نفوذ در رابطه بدانید زیرا شما کاملاً مسئول رابطه تان هستید. از این طرز تفکر دست بردارید که در رابطه قربانی هستید و از آن زجر می کشید چرا که طرف رابطه تان کسی نیست که می خواهید.

اعتماد به نفس طرفتان را بالا ببرید

طرفتان هیچ علاقه ای به ترک شما نشان نخواهد داد اگر حس اعتماد به نفس طرف مقابلتان را بالا ببرید، حتی وقتی که او را مورد انتقاد قرار می دهید . شما باید روحیه پذیرش را در عمل بیاورید و این جرات و خلاقیت بالا بردن حس اعتماد به نفس طرف مقابلتان را پیدا کنید و به این وسیله محیط بهتری برای پرورش ایجاد نمایید.

تاخیر ازدواج دختر

اعتماد به نفس دخترانی که ازدواج نمی کنند

خطر زخم خوردن را بپذیرید

خواستن، بیرون رفتن و امید داشتن شما را آسیب پذیر می کند اما اجازه ندهید این ترس بر زندگی شما مستولی شود زیرا با آنها می توانید به آنچه می خواهید دست پیدا کنید.

ناکامی هایتان را بیرون بریزید

ناکامی هایتان را روی طرف مقابلتان خالی نکنید و با این وسوسه مقابله کنید.هنگامی که به این نتیجه برسید نقاط منفی در طرف مقابلتان برگرفته از نقاط منفی خودتان است ، مطمئناً طریقه ی رابطه تان را تغییر خواهید داد.

 

علت ازدواج نکردن دختران چه می تواند باشد و راه چاره چیست؟

4131
این مطلب مفید بود ؟10427
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
برچسب : ازدواج
وبگردی