دروغ گفتن
آیا می دانید هنگامی که شما دروغ می گوید چه تغییرات و اتفاقاتی رخ می دهد؟ در این مطلب ملاحظه می نمایید که در زمان دروغ گفتن شما چه اتفاقی پیش می آید.

پینوکیو برعکس ! وقتی دروغ می گویید چه اتفاق و تغییری در بینی شما رخ می دهد؟

محققان دریافتند، هنگامی که دروغ گفته می شود، اندازه بینی کاهش می یابد.شاید پینوکیو فقط یک افسانه و داستان برای دوران کودکی باشد، اما اخیرا دانشمندان اسپانیایی در دانشگاه گراندا درباره این ماجرا که بعد از دروغ گفتن بینی بزرگتر می شود تحقیق کردند و طبق آنچه در این بخش از سرگرمی نمناک خواهیم گفت به نتیجه ی جالبی دست یافتند که متفاوت با آنچه تا بیش از این تصور می کردید است.

در هنگام دروغ گفتن چه تغییراتی رخ می دهد؟

دکتر امیلو و تیم تحقیقاتی اش، از یک دستگاه دروغ سنج که دارای دمانگار بود، استفاده کردند و زمانی که مردم دروغ می گفتند و متوجه می شدند که شرکت کنندگان صادق نیستند، درجه حرارت نوک بینی آن ها تا 2 درجه سلیسیوس کاهش می یافت درحالی که درجه حرارت پیشانیشان تا 1.5 درجه افزایش می یافت. پس آنها متوجه شدند وقتی دروغ گفته می شود، در واقع بینی کمی کوچکتر می شود.

تغییرات در زمان دروغ گفتن

تغییرات و اتفاقات در هنگام دروغ گفتن

دانشمندان متوجه شدند که پایین آمدن درجه حرارت سطح بینی، در واقع باعث کوچک شدن آن می شود، اگرچه به دلیل تفاوت تشخیص چشم انسان می باشد.دکتر میلان درباره افزایش درجه حرارت بینی اینگونه توضیح داد؛ همزمان ما احساس اضطراب و نگرانی می کنیم که درجه حرارت بینی را کاهش و پیشانی را افزایش میدهد. درباره این تحقیق، محققان از 60 دانش آموز خواستند که کارهای مختلفی را انجام دهند، در حالی که مجهز به یک دستگاه تصویربرداری حرارتی باشند.

یکی از این کارها درگیر شدن 3 الی 4 دقیقه ای با والدین یا دوستنشان بود که باید یک دروغ قابل توجهی می گفتند. در طول تماس آنها مجبور بودند که دروغی بسازند و در همین حین عمل پینوکیو معکوس اتفاق می افتاد و باعث نوسانات دما در پیشانی و نوک بینی می شد.جالب اینجاست که این دروغ سنج مدرن، 80% تفاوت در دمای بدن این افراد با دیگر دانش آموزان یافت.

در حال حاضر این دروغ سنج های حرفه ای قابل اعتماد ترین نوع آن، در جهان می باشند.

تاثیری که دروغ گفتن روی بینی شما می گذارد!

4.568
این مطلب مفید بود ؟617
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ح.ب /ن
برچسب : دروغ
وبگردی