فوت کردن شمع
فوت کردن شمع های روی کیک تولد عوارض دارد؟ مطالعات جدید نشان می دهد که فوت کردن شمع روی کیک ها می تواند عوارض جدی را برای سلامت بدن به همراه داشته باشد.

مضرات فوت کردن شمع های روی کیک

شاید باور کردنش سخت باشد اما این شمع های روی کیک تولد با رنگ های بسیار جذاب می تواند خطرات پنهانی را نیز در پی داشته باشد. حتماً با نگاه کردن به آن ها این موضوع به ذهنتان خطور کرده باشد و یا شاید با دیدن این صحنه ها فقط دلتان بخواهد آرزو کنید و اصلاً نتوانید نبود آن ها روی کیک تولد را تصور کنید اما باید کمی واقع بین باشید.

مطالعات جدید نشان می دهد که قبل از این کار و خوردن قسمتی از کیکی که روی آن شمع قرار گرفته است، کمی فکر کنید و البته منظور ما این نیست که حتماً باید سنت های خود را تغییر دهید اما بهتر است که کمی در مورد این موضوع اطلاعات کسب کنید.

فوت کردن شمع

فوت کردن شمع های روی کیک

این خبری نیست که همه منتظرش بودیم پس باید کمی صادقانه به موضوع نگاه کرد. آیا تا به حال راجع به این موضوع فکر کرده بودید که شمع روی کیک بتواند عامل بیماری باشد؟

تمام اتفاقات موجود در جشن ها، شادی ها با افکار ما هماهنگ نیستند و گاهی اوقات باکتری هایی در این مجلس وجود دارند که ما متوجه آن نیستیم اما دانشمندان این موضوع را کشف کردند که تقریباً با فوت کردن شمع روی کیک جرم های موجود روی آن حدود 1500 درصد افزایش پیدا می کند.

ضرر فوت کردن شمع

فوت کردن شمع های روی کیک چه عوارضی دارد؟

چنانچه در بخش سلامت نمناک عنوان شده است برای اثبات این مسئله محققان شمع ها را روی یک فویل قرار دادند و زیر آن یخ گذاشتند و سپس شروع به شمردن باکتری ها با دستگاه کردند و سپس مقداری آب استرلیزه را به یخ زیر شمع ها اضافه کردند و اجازه دادند که جرم ها شروع به رشد کنند و نتیجه واقعا تعجب برانگیز بود که فوت کردن شمع ها باعث شد تا تعداد باکتری ها 15 برابر شود و حتی در بعضی موارد تا 120 برابر هم باکتری ها افزایش پیدا کرده بودند و این موضوع به این معناست که نتایج می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

فوت کردن شمع تولد

مضرات فوت شمع روی کیک

بعضی از افراد یک اقیانوس باکتری را انتقال می دهند، در حالی که دیگران هرگز این اتفاق در بدنشان رخ نمی دهد. دانشمندان همچنین به این موضوع اشاره کردند که فوت کردن شمع ها نگرانی بزرگ برای سلامتی فرد محسوب نمی شود اما باید سعی کنیم که به یاد داشته باشیم چند بار این کار را انجام دادیم و چند ماه بعد از آن دچار مریضی شدیم.

پس به طور کلی می توان گفت که خوردن کیک تولد مشکلی ندارد حتی اگر این مقاله را خوانده باشید ،اما احساس عمومی ما چیزهایی را به ما می گویند که خودمان درونا مایل باشیم که شمع ها را از روی کیک برداریم یا حداقل آن را روی کیک فوت نکنیم.

عوارض بهداشتی فوت کردن شمع روی کیک

3.855
این مطلب مفید بود ؟4213
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
برچسب : جشن تولد
وبگردی