فیلم های غمگین
تماشای فیلم های غمگین و رمانتیک علاوه بر اینکه به برقراری پیوندهای اجتماعی کمک می کند، می تواند باعث ترشح مسکن های طبیعی از مغز شود.

اثرات مثبت تماشای فیلم های غمگین بر بدن

طبق گفته محققان زمانی که اشک می ریزید، مانند زمانی است که انگار خودتان را در آغوش کشیده اید. در نتیجه مواد شیمیایی ضد استرس به طور طبیعی از بدن شما آزاد می شود و به آرامی و به تدریج از روی گونه های شما پایین می آیند و اثری شبیه به ماساژ را روی بدنتان باقی می گذارند و عاملی برای آزاد شدن اندورفین های پیچیده و هورمون های استرس می شوند که در بدن انسان تولید شده اند در نتیجه احساس سلامت درونی را به شما القا می کنند. درحقیقت اشک ها مانند مراقبت از خود و عشق ورزیدن به خود می باشند.

تاثیر دیدن فیلم غمگین

اشک ریختن می تواند به عنوان یک دلسوزی و همدردی برای خود فرد باشد و روحیه او را بهبود ببخشد. اثر اندورفین در طول یک احساس مثبت مثل دیدن یک فیلم رمانتیک، تولد یک نوزاد یا دریافت یک مدال المپیک فواید بسیار زیادی برای روحیه شما دارد. مطالعات انجام شده نشان می دهد که اشک ریختن با گریه کردن فرق دارد؛ گریه شبیه به تیغ کشیدن و یک نوع صدای بلند می باشد و در پاسخ به یک درد جسمی و یا روحی است؛ در حالی که اشک ریختن فقط مختص انسان می باشد و یک نوع ابراز احساسات از غم، غصه و یا شادی است.

خانم ها تقریبا 4 برابر مردان بیشتر اشک می ریزند؛ در حالی که نوزادان تازه متولد شده گریه می کنند و اشک نمی ریزند. نوزادان تا سن دو الی سه ماهگی نمی توانند اشک تولید کنند.

در مطلب خواص و فواید گریه کردن در بخش سلامت نمناک کامل توضیح دادیم که افراد بعد از اشک ریختن احساس بهتری دارند زیرا این اشک حاوی مواد شیمیایی است که از بدن بیرون می آید و استرس عاطفی را از شما دور می کند.

فواید دیدن فیلم غمگین

اثرات تماشای فیلم غمگین روی مغز؛ فیلم غمگین مثل مسکن عمل می کند!

تماشای فیلم های غمگین سطح اندورفین در مغز را افزایش می دهند. فیلم های غمگین تحمل شما را نسبت به درد بالا می برند و سطح مواد شیمیایی را افزایش می دهند. همچنین حس همدلی را در شما تقویت می کنند. مواد شیمیایی آزاد شده بعد از تماشای فیلم غمگین مانند یک مسکن عمل می کنند.

خندیدن در کنار یکدیگر و کار گروهی همگی می توانند توانایی شما را در همدلی و همکاری با دیگران بالا ببرند و اثر آن با تماشای فیلم غمگین یکسان است زیرا هر دو سطح اندروفین را بالا می برند و استرس را کاهش خواهند داد. در واقع زمانی که فیلم غمگین می بینید و اشک می ریزید، با زمانی که مسکن می خورید، مغز شما یکسان عمل می کند.

بر همین اساس آزمایش گسترده انجام شد و در آن حدود 169 نفر شرکت کننده وجود داشت که توانایی جسمی افراد و تحمل درد آن ها در حین انجام کارهایی مثل ورزش کردن، قبل و بعد از تماشای فیلم غمگین و اشک ریختن مورد مقایسه قرار گرفت و نشان داده شد که 69 نفر از این افراد بعد از تماشای فیلم غمگین و اشک ریختن، توانایی بهتری در مقابله با درد داشتند و انگار که به آن ها مسکن تزریق شده بود.

اثرات مثبت تماشای فیلم های غمگین بر بدن

4.731
این مطلب مفید بود ؟292
منبع : thehits / بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی