لاغر کردن ساق پا
برخی افراد به دنیال لاغری کردن ساق پاها و داشتن ساق پای خوش فرم هستند، 11 تمرین ورزشی بسیار مناسب برای داشتن ساق پایی زیبا و لاغر کردن ساق پاها وجود دارد.

چندین روش موثر برای لاغر شدن ساق پا برای داشتن ساق پایی زیبا و خوش فرم

تغییر ماهیچه های ساق پا بسیار مشکل است اما غیرممکن هم به نظر نمی رسد. تمرینات ساده و موثری وجود دارند که نیازی به هیچ تجهیزاتی ندارند و ممکن است کمی طول بکشد تا ساق های پایتان را به شکل عالی درست کنید چون آن ها به ورزش به اندازه دیگر ماهیچه ها واکنش نمی دهند اما به هر حال سازگاری کلید موفقیت است. امروز در ورزش و تناسب اندام نمناک چند تمرین برای کمک به هدفتان آورده ایم و در پایان کار سختتان ساق پایی دارید که از داشنتنشان لذت خواهید برد.

11 تمرین ورزشی برای لاغر شدن ساق پا

1. پرش با دمبل:

این یک ورزش بسیار ساده اما موثر است. دمبل ها را در کنارتان با یک پا در مقابل دیگری در موقعیت لانگ در دست بگیرید و بلند شوید و پا ها را عوض کنید. 

لاغر کردن ساق پا

2. بالا آوردن ساق:

پا های خود را به اندازه عرض شانه ها از هم باز کنید، پاشنه های خود را بلند کنید و سپس پایین بیاورید. می توانید برای افزایش تاثیر از دمبل استفاده کنید و دقت کنید که بدنتان صاف بالا برود و به جلو یا عقب خم نشود.

لاغر کردن ساق پا

3. دویدن روی پله ها برای لاغری کردن ساق پا:

این کاری است که می توانید هر جا و هر زمانی انجام دهید و فقط سعی کنید این کار را چند بار در هفته و به مدت 10 - 15 دقیقه انجام دهید و تفاوتش شما را متعجب خواهد کرد و البته اگر مشکلی در زانو ها و یا قوزک پا دارید باید از انجام این تمرین صرف نظر کنید.

دویدن روی پله

4. اسکات پیستول برای ساق پاها:

دست هایتان را در سطح شانه و موازی با کف نگه دارید و یک پا را بلند کنید و تا جایی که می توانید بدن خود را پایین بیاورید و مکث کنید، بایستید و سپس پاها را تغییر دهید.

اسکات پیستول

5. معکوس لانگ دمبل برای خوش فرمی ساق پا:

دمبل ها را در کنار بدن خود بگیرید و برای لانگ یک قدم به عقب بردارید و دقت کنید که پای جلویی تان در زاویه 90 درجه باشد و عقب و سپس پاها را عوض کنید.

معکوس لانگ دمبل

6. اسکات جام برای لاغر کردن ساق پاها:

این یک تمرین پیچیده است که چند گروه ماهیچه را پوشش می دهد. دمبل ها را در کنار سینه خود قرار دهید و تا جایی که می توانید بدن خود را پایین بیاورید، مکث کنید و به حالت اولیه خود باز گردید.

اسکات جام

7. راه رفتن با نوک پا:

دمبل ها را در کنار بدن خود نگه دارید و پاشنه های پایتان را بلند کنید و یک دقیقه روی انگشت های پایتان راه بروید و استراحت کنید و بعد مجددا این تمرین را تکرار کنید.

راه رفتن

8. بالا بردن ساق نشسته:

برای این تمرین می توانید از تجهیزات ورزشی خاص یا فقط یک صندلی استفاده کنید. فقط دقت کنید که ارتفاع صندلی به شما این امکان را می دهد که با زاویه 90 درجه زانو بزنید و پاشنه پایتان را بلند کنید و سپس پایین بروید.

ساق پا نشسته

9. طناب زدن برای لاغر کردن ساق پا:

این یک تمرین عالی نه تنها برای ساخت پا ها است، بلکه برای آمادگی قلبی و تعادل هم مفید است. موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید و از طناب زدن خود لذت ببرید.

ساق پای زیبا

10. کوهنوردی :

این تمرین برای پاها و تنه شما بسیار موثر است. در موقعیت شنا قرار بگیرید و یک زانو را به سمت سینه خود بکشید و به سرعت پاهای خود را عوض کنید و فقط دقت کنید که تنه محکم و پشت شما صاف بماند.

حرکات ورزشی پا

11 . راه رفتن کشاورز:

این حرکت مشابه تمرین راه رفتن با نوک پاست که باید دو عدد وزنه را کنار بدن توسط دستانتان نگه داشته و حرکت کنید با این تفاوت که این بار نیاز نیست با نوک انگشتان راه بروید بلکه با کف پا و به صورت طبیعی باید حرکت کنید.

 

لاغر کردن ساق پا

کشش:

هر مربی و ورزشکاری می دانند که کشش به اندازه ورزش خوب مهم است.

حرکات کششی پا

 انعطاف پذیری ماهیچه را بهبود می بخشد، جریان خون را افزایش می دهد و احتمال جراحت و آسیب را کاهش می دهد و ما نیز قویاً پیشنهاد می کنیم که از آن صرف نظر نکنید.

لاغر کردن ساق پا با 11 حرکت ساده و البته موثر

4.4376
این مطلب مفید بود ؟33046
منبع : بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ح.ب/ن
برچسب : حرکات ورزشی
وبگردی