سردرد
سردرد تنشی شایع ترین نوع سردرد است که تنش، اضطراب و افسردگی نقش عمده ای در ایجاد آن دارند. در این مطلب تکنیک ماساژ برای کاهش سردردهای تنشی را برای شما عزیزان ارائه میکنیم.

برای کاهش سردرد های تنشی این کار ها را انجام دهید

 

بسیاری از مردم برای درمان تمامی سردردها دست به دامن انواع مسکن ها می شوند. سردرد تنشی شایع ترین نوع سردرد است که تنش، اضطراب و افسردگی نقش عمده ای در ایجاد آن دارند. برای درمان این نوع سردرد از روش های دارویی و غیردارویی استفاده می شود. امروزه علاقه به استفاده از روش های غیردارویی جهت درمان رو به رشد استاین در پاسخ به مصرف بی رویه داروها، عوارض و هزینه های زیاد ناشی از مصرف آن هاست. در ادامه تکنیک ماساژ را برای کاهش سردردهای تنشی را مطالعه میکنید.

مرحله اول
پیش از شروع ماساژ یک لیوان آب بنوشید و یک لیوان آب هم کنار دست تان بگذارید تا بعد از اتمام ماساژ بنوشید. اینکه بدن شما به هنگام دریافت ماساژ و 24 ساعت بعد از آن آب کافی دریافت کرده باشد بسیار اهمیت دارد زیرا نوشیدن آب به میزان کافی موجب دفع سموم و اخلاط زائد از بدن می شود بنابراین 24 ساعت بعد از  گرفتن ماساژ به میزان کافی آب بنوشید تا علاوه بر دفع سموم با آبرسانی مناسب به سلول های عضلانی به خوبی آنها را تخلیه، راحت و ریلکس کنید.

 

ماساژ پل بینی برای سردرد

کاهش سردرد با ماساژ


مرحله دوم
انگشت شست هر دو دست را روی پل بینی قرار دهید، به گونه ای که نرمی انگشت روی نقطه پل قرار بگیرد؛ درست آنجایی که بینی به پیشانی اتصال پیدا می کند. این دو نقطه را با فشار اندک دست ها ماساژ دهید. این ماساژ یک نوع ماساژ نقطه ای است. فشاری که به دست تان وارد می شود نباید آنقدر زیاد باشد که درد احساس کنید. نقطه پل روی بینی را 5 بار و هر بار به مدت 10 ثانیه فشار دهید. سعی کنید هر دو نقطه را به طور همزمان ماساژ دهید.

مرحله سوم
در این مرحله در حالی که هنوز انگشت تان روی نقطه پل وجود دارد هر دو شست را به سمت بالا بچرخانید، به این شکل که سرانگشت تان روی نقطه باقی بماند و نرمی شست تان روی ابتدای ابروی تان قرار بگیرد. وقتی این تکنیک را اجرا کردید آن را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و چند بار آن را تکرار کنید.

مرحله چهارم
ناحیه زیر ابروها یکی دیگر از نقاطی است که ماساژ آن تاثیر زیادی در کاهش سردردهای تنشی دارد. برای ماساژ این نقطه از انگشت شست و سبابه کمک بگیرید. پوست زیر ابرو را بگیرید و سعی کنید آن را ابتدا به سمت بینی و سپس به سمت خارج ابرو بکشید و این حرکت را چند بار تکرار کنید. این تکنیک را 10بار تکرار کنید و هر بار آن را 5 ثانیه ادامه دهید.

ماساژ برای کاهش سردرد

درمان سردرد با ماساژ


مرحله پنجم
نرمی سرانگشتان 3 انگشت اشاره، میانی و حلقه را روی شقیقه تان قرار دهید و با فشاری اندک این نقطه را برای 10 ثانیه فشار دهید و پس از این با حرکت دایره وار سرانگشتان تان را در جهت عقربه های ساعت دایره وار حرکت دهید و نقطه مشخص شده را ماساژ دهید.

مرحله ششم
در این مرحله سرتان را مستقیم نگه دارید و سپس آن را آرام و آهسته به سمت شانه راست خم کنید. در این حالت نباید گوش تان با شانه تان تماس پیدا کند. 10 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت یک کشش طبیعی و مناسب برای عضلات گردن است که ارتباط مستقیم با عضلات ناحیه سر و صورت دارد. این حرکت را به همین صورت روی شانه چپ نیز اجرا کنید.

مرحله هفتم
کشش عضلات ناحیه گردن اهمیت زیادی در کاهش سردردهای تنشی دارد چرا که ریلکسی عضلات ناحیه گردن موجب ریلکسی عضلات سر و کاهش انقباض های عضلانی در ناحیه سر می شود بنابراین به کاهش اسپاسم های عضلانی در این ناحیه کمک می کند. برای مدیریت این حرکت دست تان را روی گردن و زیر گوش تان قرار دهید و به آرامی گردن را به سمت راست و چپ حرکت دهید. این حرکت را باید به آرامی انجام دهید و بیش از اندازه به گردن تان فشار نیاورید. این حرکت را در هر دو سوی چپ و راست تکرار کنید.

مرحله هشتم
 برای کشش کامل عضلات و ماهیچه های ناحیه گردن و سر علاوه بر حرکت هایی که به سمت چپ و راست انجام می دهید لازم است عضلات سر و گردن را در ناحیه جلو و پشت گردن نیز تقویت کنید. برای این منظور باید خیلی آهسته سر را به سمت پایین هدایت کنید و چانه تان را به قفسه سینه بچسبانید.

ماساژ گردن

 کاهش سردرد با ماساژ

10 ثانیه در این حالت بمانید و سپس سر را به آهستگی به سمت عقب هدایت کنید و اجازه دهید سرتان به مدت 10 ثانیه در این شرایط باقی بماند تا کشش عضلات به طور کامل انجام شود. این تکنیک را 3 تا 4 بار تکرار کرده و هر بار مدت زمان 10 ثانیه را رعایت کنید.

 

سردرد ، تکنیکی برای کاهش سردرد تنشی

3.841
این مطلب مفید بود ؟3110
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از مجله سیب سبز - / ک
وبگردی