ماسک آرد برنج
ماسک آرد برنج از معجزه های زیبایی زنان آسیایی است. این ماده پر خواص پوستی صاف و شفاف را برای شما می سازد.

ماسک آرد برنج برای درمان مشکلات پوستی و زیبایی آن

آرد برنج یکی از بهترین مواد مرتبط با زیبایی زنان آسیایی است. اگرچه بسیاری از افراد از خواص این ماده اعجاب انگیز بی خبرند ، جالب است بدانید که این ماده، دارای مزایای بی شماری برای پوست می ‎باشد. در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک به ارائه فواید مختلف ماسک آرد برنج و انواع مختلف آن خواهیم پرداخت .

فواید آرد برنج برای پوست

  •  آرد برنج به کاهش میزان چربی پوست کمک کرده و نقش به سزایی در کاهش منافذ مسدود شده پوست دارد.
  •  این ماده ، تیرگی ایجاد شده بر روی پوست را برطرف کرده و باعث لطافت و نرمی آن می ‎شود .
  •  این ماده در ترکیب با مواد ارگانیک مانند روغن نارگیل ، شیر و آب ، همانند یک لایه بردار عمل کرده و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و در نتیجه روشن تر و درخشان تر شدن آن خواهد شد 
  •  آرد برنج به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B، تولید سلول های جدید را سرعت بخشیده و روند پیری پوست را کند تر می ‎کند .
  •  یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز آرد برنج ، توانایی آن در تقویت تولید کلاژن در پوست است . کلاژن باعث سفت و محکم شدن پوست می ‎شود .
  •  این ماده تولید ملانین که به تولید رنگدانه های پوست کمک می ‎کنند را در پوست کنترل می ‎کند .
  •  آرد برنج همچنین به بهبود آفتاب سوختگی پوست کمک کرده و همانند یک ضد آفتاب عمل می ‎کند .

انواع مختلف ماسک تهیه شده از آرد برنج

1. ماسک آرد برنج و گوجه فرنگی

وجود گوجه فرنگی در این ماسک باعث از بین رفتن لکه های تیره پوست، تقویت تولید کلاژن، بهبود خشکی پوست، درخشان شدن آن، تعادل pH پوست و جلوگیری از مسدود شدن منافذ آن می‎ شود.

طرز تهیه :

گوجه فرنگی را رنده کرده و یک قاشق از آب آن را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کنید. در صورت لزوم مقداری آب به آن اضافه کنید تا خمیری با قوام مناسب ایجاد شود. ماسک را بر روی تمام نواحی صورت و گردن خود مالیده و ماساژ دهید و پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.این ماسک را دو تا سه بار در هفته تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

ماسک آرد برنج با خاک رنگ بر و آب گوجه فرنگی

برای شفاف شدن پوست و از بین رفتن چربی اضافی، آکنه و کورک 1 قاشق چایخوری آرد برنج، یک دوم قاشق چای خوری خاک رنگ بر و کمی آب گوجه فرنگی را مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و بگذارید خشک شود و سپس آن را با آب بشویید.

آب گوجه

2. ماسک آرد برنج و شیر

شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک باعث از بین رفتن ناخالصی ها و سلول های مرده پوست، آبرسانی ، نرم و درخشان تر شدن آن خواهد شد . ویتامین ها و مواد مغذی موجود در آن نیز باعث تقویت سلامتی پوست صورت می ‎شوند.

طرز تهیه :

یک قاشق غذاخوری آرد برنج و مقداری شیر را با هم مخلوط کرده و خمیر حاصل شده را بر روی تمام نواحی صورت و گردن خود ماساژ دهید و پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه، پوست خود را با آب شستشو دهید .این ماسک را هفته ای دو تا سه بار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید .

3. ماسک آرد برنج و ویتامین E

استفاده مدوام از این ماسک به دلیل وجود ویتامین E در آن باعث جوان سازی پوست آسیب دیده خواهد شد . خاصیت آنتی اکسیدانی این ویتامین، رادیکال های آزاد پوست را خنثی کرده و از بروز آکنه و ضایعات پوستی جلوگیری می ‎کند . این ویتامین همچنین تولید کلاژن پوست را نیز تسریع خواهد کرد.

طرز تهیه :

یک قاشق آرد برنج را با چند قطره روغن ویتامین E مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود . ماسک حاصل شده را بر روی تمام نواحی صورت و گردن خود بمالید و پس از خشک شدن کامل آن ، صورت و گردن خود را با آب شستشو دهید.

این ماسک را دو بار در هفته تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

4. ماسک آرد برنج و پودر چوب صندل

پودر صندل همانند یک لایه بردار عمل کرده و به صورت عمقی پسوت صورت را تمیز می ‎کند . این ماده روغن اضافی پوست را از بین برده و به بهبود زخم و آکنه کمک می ‎کند . وجود ماست در این ماسک نیز تولید ملانین پوست را افزایش خواهد داد.

طرز تهیه:

1 قاشق غذاخوری از هر یک از مواد را همراه با مقداری ماست ترکیب کرده و به صورت و گردن خود بمالید وماساژ دهید و پس از خشک شدن کامل ماسک ، صورت خود را با آب شستشو دهید.

این ماسک را دو بار در هفته تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

5. ماسک آرد برنج و جو دو سر

جو دو سر پوست را عمیقا تمیز کرده و سموم و سایر ناخالصی های آن را از بین می‎ برد .این ماده همچنین لکه های تیره پوست را نیز از بین می ‎برد.

شیر از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث شفاف و درخشنده شدن آن می ‎شود.

طرز تهیه :

1 قاشق غذاخوری پودر جو دو سر را با مقدار مساوی آرد برنج مخلوط کرده و مقداری شیر به آن اضافه کنید . تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و ماسک حاصل را بر روی تمام نواحی پوست صورت و گردن خود بمالید و پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه، پوست خود را با آب گرم شستشو دهید.

این ماسک را دوبار در هفته تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

جو دوسر

6. ماسک آرد برنج و سیب زمینی له شده و عسل

سیب زمینی به دلیل دارا بودن لاکتوز دارای خاصیت سفید کنندگی پوست است . این ماده پوست را تغذیه کرده و آن را شاداب و درخشان می ‎کند .

عسل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است و این ماده سلول های مرده و تیره پوست را از بین برده و از خشکی آن جلوگیری می ‎کند .

طرز تهیه :

یک قاشق غذاخوری سیب زمینی خام له شده را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج و مقداری عسل مخلوط کنید و ماسک حاصل را بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید و پس از خشک شدن ماسک ، صورت خود را با آب شستشو دهید.

این ماسک را دو بار در هفته تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

7. ماسک آرد برنج و آلوئه ورا

آلوئه ورا بسیاری از مشکلات پوستی از قبیل آکنه و سلول های مرده پوست را درمان کرده و به حفظ رطوبت و شفافیت آن کمک خواهد کرد و علاوه بر این، این ماده پوست را در برابر آفتاب و مواد شیمیایی مضر محافظت می‎ کند.

طرز تهیه :

1 قاشق غذاخوری آرد برنج و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کرده و مقداری آب به آن اضافه کنید . ماسک حاصل شده را بر روی تمام نواحی پوست صورت و گردن خود بمالید و پس از خشک شدن کامل آن، صورت خود را با آب شستشو دهید.

این ماسک را دو تا سه مرتبه در هفته تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

8. ماسک آرد برنج و چای سبز

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز پوست را تغذیه کرده و سموم آن را از بین می ‎برد . این ماده دارای خاصیت ضد التهابی بوده و به پاکسازی روغن اضافی پوست نیز کمک می ‎کند . چای سبز به تسکین زخم و آکنه نیز کمک می‎ کند.

طرز تهیه :

1 قاشق غذاخوری آرد برنج را با 1 قاشق غذاخوری چای سبز دم کرده مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را بر روی تمام نواحی صورت و گردن خود مالید و پس از خشک کامل آن، صورت خود را با آب شستشو دهید.

این ماسک را دو بار در هفته تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

9. ماسک آرد برنج و پودر پاپایا

وجود آنزیم پاپائین در پاپایا به کاهش لکه های تیره و روشن تر شدن آن کمک می ‎کند و این ماده همچنین باعث بهبود زخم و آکنه پوستی شده و چهره ای شاداب و درخشان برای شما به ارمغان می ‎آورد .

طرز تهیه :

چند تکه میوه پاپایا را درون مخلوط کن ، له کرده و آن را به یک قاشق آرد برنج اضافه کنید . مواد را به خوبی با هم مخلط کرده و آن را بر روی تمام نواحی صورت و گردن خود بمالید و پس از خشک شدن کامل ماسک ، صورت خود را با آب شستشو دهید.

این ماسک را 2 الی 3 بار در هفته تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

10. ماسک آرد برنج و گلاب

گلاب یک ماده خنک کننده و ضد باکتری است و به از بین رفتن ناخالصی های پوست کمک می ‎کند .

طرز تهیه :

1 قاشق غذاخوری آرد برنج را با مقداری گلاب ترکیب کرده و آن را بر روی تمام نواحی پوست صورت و گردن خود بمالید و پس از گذشت 15 دقیقه پوست خود را با آب شستشو دهید .

این ماسک را هفته ای یک بار تهیه و مورد استفاده قرار دهید .

گلاب

11. ماسک آرد برنج و عسل

عسل خواص فراوانی برای پوست دارد و در ماسک ها از آن استفاده می شود .

طرز تهیه:

قاشق چایخوری آرد برنج، یک دوم قاشق چایخوری بلغور جو دوسر و کمی عسل را با هم ترکیب کنید و آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه باقی بماند. سپس با آب صورتتان را بشویید . حداقل 2 تا 3 بار در هفته این ماسک را استفاده کنید.

12. آرد برنج با آب لیمو

آب لیمو در اغلب ماسک ها استفاده می شود و از بروز جوش و آکنه در صورت جلوگیری می کند.

طرز تهیه :

برای روشن شدن پوست 4قاشق غذاخوری آرد برنج را با 3 قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید و روی قسمت تیره ی پوست بگذارید و بگذارید 20 دقیقه روی آن بماند. سپس پوست خود را با آب بشویید و به آرامی صورت را ماساژ بدهید.

همچنین می توانید برای تهیه این ماسک یک مشت برنج را یک شب در یک فنجان آب بخیسانید پس از آبکش کردن ، آن را خرد کنید و چند قطره آب لیمو به آن بیافزاییدو به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید. سپس این مخلوط را روی پوست تان بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

این ماسک را 3 بار در هفته روی پوست خود بگذارید.

13. ماسک آرد برنج با پودر شیر و روغن زیتون

طرز تهیه :

برای شفاف شدن پوست و زیبا شدن صورت 10قاشق غذاخوری آرد برنج، 5 قاشق غذاخوری پودر شیر، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و آب را با هم مخلوط کنید و مخلوط را روی پوست بمالید و اجازه دهید

15-20 دقیقه روی پوست بماند . سپس ماسک را با آب بشویید و خشک کنید.

2 تا 3 بار در هفته این ماسک را روی پوست خود بگذارید.

14. ماسک آرد برنج با آب خیار

طرز تهیه :

ماسک آرد برنج و آب خیار برای شفافیت پوست بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری آرد برنج و آب خیار را ترکیب کرده و مخلوط را روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود. ماسک را روی پوست خود مالش دهید و سپس با آب بشویید.

این ماسک را دو بار در هفته روی پوست خود بگذارید.

15. ماسک آرد برنج با آلوورا

طرز تهیه :

برای اینکه پوست خود را لایه برداری کنید و پوست مرده از بین برود ، 1 قاشق غذاخوری آرد برنج را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا ترکیب کنید و مخلوط را روی پوست قرار دهید و اجازه دهید خشک شود ، سپس پوستتان را با آب بشویید.

این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

16. ماسک آرد برنج با زردچوبه، خامه و عسل

طرز تهیه :

برای شفاف سازی، روشن کردن و آبرسانی پوست تان ، 1 قاشق غذاخوری آرد برنج، خامه و عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوست بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

این ماسک را یک بار در هفته و به مدت 1 تا دو ماه استفاده نمایید.

17. ماسک آرد برنج با آرد نخودچی

طرز تهیه :

برای لایه برداری ، نرمی، شفافیت، و شادابی و روشن سازی سریع پوستتان 1 قاشق چایخوری آرد برنج و 3 قاشق چایخوری آرد نخود و شیر را با هم ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست بمالید و اجازه دهید این ماسک 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس پوست خود را به آرامی با آب بشویید.

به جای شیر می توانید از گلاب و شکر استفاده کنید.

18. ماسک آرد برنج و پودر نارگیل

طرز تهیه :

مقدار مساوی از آرد برنج و پودر نارگیل را با هم مخلوط کنید و مقداری آب به آن بیافزایید تا خمیری شکل شود سپس آن را روی پوست تان بمالید و بعد با با آب گرم بشویید و پوست خود را خشک کنید.

یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

19. ماسک آرد برنج و شیر نارگیل

برای روشن سازی طبیعی و سریع پوست 2 قاشق غذاخوری آرد برنج و شیر نارگیل را با هم ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه باقی بماند ، سپس پوست را با آب سرد بشویید.

شما می توانید به این مخلوط 2 قاشق غذاخوری پالپ گوجه فرنگی نیز بیافزایید .

شیر نارگیل

20. ماسک آرد برنج با ماست، روغن زیتون و زردچوبه

طرز تهیه :

1 قاشق چایخوری آرد برنج، یک دوم قاشق چایخوری پودر زردچوبه، یک چهارم قاشق چایخوری روغن زیتون و 1 قاشق چایخوری ماست را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیری شکل شود ، سپس این ترکیب را روی پوست بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. سپس ماسک را با آب سرد بشویید و پوست را خشک کنید.

آرد برنج موجود در این ماسک سبب از بین رفتن چربی اضافی پوست، ماست موجود در این ماسک سبب آبرسانی پوست، روغن زیتون موجود در این ماسک سبب مرطوب شدن پوست و زردچوبه موجود در این ماسک سبب روشن شدن رنگ پوست می شود.

از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

21. ماسک آرد برنج و سفیده ی تخم مرغ

برای تنگ کردن و بستن منافذ پوستی و کاهش تولید ملانین از این ماسک استفاده کنید .

طرز تهیه :

3 قاشق غذاخوری آرد برنج، 1 سفیده ی تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب کنید و آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند تا خشک شود. سپس پوست را با آب ولرم بشویید.

22. ماسک آرد برنج با پودر شیرین بیان و پودر شیر

طرز تهیه :

3 قاشق غذاخوری آرد برنج، 2 قاشق غذاخوری پودر شیر و یک دوم قاشق غذاخوری پودر ریشه ی شیرین بیان را با هم ترکیب کرده وروی پوست بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست شما بماند سپس پوست را با آب بشویید.

این ماسک را سه بار در هفته استفاده نمایید.

23. ماسک آرد برنج با پودر پوست پرتقال

طرز تهیه :

برای اینکه پوست شفاف و خوبی داشته باشید ، آرد برنج و پودر پوست پرتغال به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و به آن گلاب بیافزایید تا خمیری شکل شود سپس مخلوط را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس پوست را با آب بشویید.

از این ماسک می توانید 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

24. ماسک آرد برنج با سیب زمینی و ماست

این ماسک به علت دارا بودن سیب زمینی به سفید شدن پوست ، به علت داشتن ماست ، پوست را مرطوب و به علت داشتن آرد برنج چربی اضافی پوست را بر طرف می کند.

طرز تهیه :

برای استفاده از خواص این ماسک ، 1 قاشق غذاخوری آرد برنج، پالپ سیب زمینی و ماست را با هم ترکیب کنید و روی پوست بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس پوستتان را بشویید و خشک کنید .

به جای ماست می توانید از شیر استفاده کنید.

توصیه ها

  • آرام و ملایم ماسک ها را روی پوست بمالید تا پوستتان دچار سوزش نشود .
  • در صورت داشتن آلرژی به آرد برنج از آن استفاده نکنید.
  • قبل از گذاشتن ماسک روی پوست صورت مقداری از آن را روی پوست بدن بگذارید تا در صورت حساسیت پوستتان دچار آسیب نشود.
  • اگر پوست تان خشک است، بعد از استفاده از ماسک از یک مرطوب کننده استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از ماسک مواظب باشید ماسک ها وارد چشم های تان نشود.

بهترین ماسک آرد برنج برای داشتن پوست زیبا و بی نقص

4.5188
این مطلب مفید بود ؟17117
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/م.ح
وبگردی