ماسک های خانگی ضد جوش
برای درمان انواع جوش و آکنه در قسمت های مختلف پوست فقط کافیست ماسک های خانگی ضد جوش و آکنه با مواد طبیعی بسازید و استفاده کنید.

انواع ماسک های خانگی ضد جوش صورت با ترکیبات کاملا گیاهی

آکنه یک بیماری فرضی است ،التهاب پوستی ای است که باعث ایجاد لک و جوش به خصوص در صورت ،شانه ها،پشت گردن ،سینه و بازو ها میشود و از انواع مختلف آکنه؛ سر سفید،سرسیاه،کیست ها،غده های کوچک هستند که معمولا در دوران بلوغ اتفاق میفتد،وقتی که غدد سباسه فعال میشود.

اما میتواند در هر سنی هم اتفاق بیفتد .این امر خطرناک نیست اما میتواند لک بر جای گذارد. غدد چربی تولید میکنند و با غدد مردانه ای که توسط غدد آدرنالین که هم در مردان و هم در زنان تولید میشوند،تحریک میشوند.حداقل 85 درصد مردم آمریکا در بین سنین 12 تا 24 سال دچار آکنه میشوند.

حقایق و دانستنی های کوتاه و کلی در مورد آکنه:

آکنه یک بیماری پوستی است که شامل غدد چربی در پایه ی فولیکولی مو است. از هر 4 نفر ،3 نفر در سنین 11 تا 13 سال را تحت تاثیر قرار میدهد که البته خطرناک نیست، اما میتواند لک و زخم ایجاد کند و درمان آن بستگی به شدت و دوام آن دارد.

عوامل خطرناک؛ شامل ژنتیک و چرخه قاعدگی اضطراب و افسردگی آب و هوای گرم و مرطوب استفاده از مواد آرایشی چرب و فشار دادان جوش ها میشود.

پوست انسان دارای منافذی است که به غدد چربی در زیر پوست متصل است .فولیکول ها به غدد منافذ پوست متصل شده اند.فولیکول ها کیسه های کوچکی هستندکه مایعی را تولید و ترشح میکنند.

غدد ،مایع روغنی را تولید میکنند که صمغ نامیده میشود.این مایع سلول های مرده پوست را از طریق فولیکول ها به سطح پوست منتقل میکند .یک موی کوچک از طریق فولیکول ها به سطح پوست منتقل میکند، و یک موی کوچک از طریق فولیکول ها در بیرون از سطح پوست رشد میکند.

جوش زمانی ایجاد میشود که این فولیکول ها مسدود شوند و چربی زیر پوست ایجاد کنند. سلول های پوست،مایع و مو میتوانند با یکدیگر در پلاگین یک توده ایجاد کنند. این توده تحت تاثیر باکتری قرار میگیرد و نتیجه تورم خواهد بود.جوش زمانی شروع به ایجاد شدن میکند که پلاگین شروع به در هم شکستن میکند.

اکنه های پروپیونی باکتریوم (آکنه نوع p) نامی است که به باکتری ای که در روی پوست زندگی میکندو در ایجاد شدن آلودگی جوش مشارکت میکند میگویند. تحقیقات نشان می دهد که شدت و فرکانس آکنه، به باکتری بستگی دارد. همه آکنه های باکتریایی، ایجاد جوش میکنند

ماسک های خانگی ضد جوش

درمان انواع آکنه پوستی با ماسک های خانگی ضد جوش

عوامل هورمونی جوش و آکنه:

طیف وسیعی از عوامل باعث ایجاد آکنه می شود اما دلیل اصلی آن بالا رفتن آندروژن تصور میشد. آندروژن نوعی از هورمون است و سطح آن زمانی افزایش می یابد که نوجوانی آغاز می شودو در زنان نیز تبدیل به استروژن میشود.

افزایش سطح استروژن باعث رشد غدد چربی در زیر پوست می شود، که بزرگ شده ، و چربی بیشتری تولید میکند. چربی بیش از اندازه می تواند دیواره سلولی را در منافذ پوست بشکند که باعث رشد باکتری میشود.

احتمالات دیگر :

1)برخی از تحقیقات نشان می دهد که عوامل ژنتیکی ممکن است احتمال خطر را افزایش دهد.

2) برخی داروهایی که حاوی آندروژن لیتم هستند، لوازم آرایشی چرب، تغییرات هورمونی ،استرس های عاطفی ، قاعدگی.

انواع اکنه های استرسی: استرس می تواند در شرایطی دلیل اصلی آکنه باشد، جوش های آکنه ای در سایز ،رنگ و سطح دردشان متفاوت اند.

انواع آکنه:

سر سفید: این نوع زیر پوستی و کوچک اند.

سر سیاه:کاملا قابل مشاهده اند و آن ها سیاه و واضح در سطح پوست می باشند.

جوش های نوک تیز: کوچک و معمولا صورتی رنگ و برجسته اند و در سطح پوست واضح میباشند.

جوش های چرکی: کاملا در سطح پوست مشخص اند، آن ها قرمز رنگ می باشند و در بالای آن چرک وجود دارد.

نابلند: کاملا بر روی سطح پوست مشخص هستند. آنها بزرگ، سفت و جوش های دردناک هستند که در پوست بسیار عمیق میباشند.

کیست ها: کاملاً در سطح پوست مشخص هستند، آنها بسیار دردناک و چرکی می باشند و می توانند زخم هایی را بر جای بگذارند.

ماسک های خانگی ضد جوش و عوارض پوستی ناشی از آکنه

گیاه پاپایا برای جوش های مزاحم :

مواد لازم:

گیاه پاپایا تازه

دستورالعمل:

صورتتان را با آب ولرم و پد شستشو بشویید،قسمت گوشتی پاپایا را به خوبی مخلوط کنید تا زمانی که بتوان به راحتی آن را روی صورت مالید،اجازه دهید به مدت 15 الی20 دقیقه بر روی پوستتان بماند ،سپس آن را به طور کامل با آب ولرم بشویید.

اگر پوست خشکی دارید ،پس از شستن میتوانید از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید.

پاپایا برای جوش

ماسک پاپایا از بهترین ماسک های خانگی ضد جوش

درمان جوش با ماسک های خانگی

پوست پرتقال :

مواد لازم:

دستورالعمل:

صورت خود را با آب ولرم و پد شستشو بشویید. پوست پرتقال هارا آسیاب کنید.(شما میتوانید از یک مخلوط کن و یا یک رنده هر چیزی که کار شما را انجام دهد کافیست)مقداری آب به آن اضافه کنید تا به صورت یک خمیر در آید. کم کم آب را اضافه کنید،زیرا ممکن است بسیار رقیق شود. وقتی که خمیر دلخواه شما به دست آمد آن را بر روی تمام صورت خود و یا نقاط مورد نظر بمالید.

بهترین حالت ماسک زمانی است که مقداری سفت باشد، اما اگر چنین نباشد هم میتوان از آن استفاده کرد. صورت خود را با آب ولرم و پد شستشو بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و سپس از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

با روغن درخت چای بر روی صورت خود ضربه بزنید:

مواد لازم:

  • روغن درخت چای(یک شیشه کوچک)
  • آب تمیز
  • تکه های پنبه

دستورالعمل:

صورت خود را با آب ولرم و پد شستشو بشورید. روغن درخت چای را با مخلوط کردن به نسبت هر 9پیمانه آب ،یک پیمانه روغن رقیق کنید.پنبه ها را در آن خیس کرده و روی صورت خود بمالید.

اگر بعد از مدتی تصمیم به داشتن روغن قویتر داشتید، میتوانید به آرامی (تاکید میشود به آرامی)شروع به کاهش غلظت آن کنید. مطمئن شوید که مخلوط جدید را حداقل پس از گذشت یک هفته از مخلوط قبلی استفاده میکنید.

افراد نابالغ نباید از این ترکیب استفاده کنند. شما میتوانید از یک مرطوب کننده استفاده کنید. گزینه بعدی به خصوص اگر شما پوست حساسی دارید این است که از ژل آلوورا به جای آب برای رقیق کردن استفاده کنید.

ماسک توت فرنگی و عسل:

مواد لازم:

  • سه عدد توت فرنگی تازه که به خوبی شسته شده باشد.
  • 2 قاشق سوپ خوری عسل مرغوب و طبیعی

دستورالعمل:

صورت خود را با آب ولرم و پد شستشو بشویید. 3عدد توت فرنگی را بشویید و آن هارا له کنید،توجه کنید که خیلی له و رقیق نشوند. توت فرنگی هارا به 2 قاشق سوپ خوری عسل اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

ترکیب را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند.صورت خود را با آب ولرم و پد شستشو بشویید و اگر پوست خشکی دارید، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.به مدت یک ماه حداقل دوبار در هفته ازآن ستفاده کنید.

پوست موز:

یک موز را پوست کنده و آن را میل کنید، زیرا درست نیست که هدر رود، و برای شما مفید هم است.پوست آن را برداید و به صورت دورانی، بر روی تمام پوست صورتتان بمالید. زمانی که احساس کردید که تمام پوستتان را کشیده اید، اجازه دهید تا حداقل 30دقیقه قبل از شستشو باقی بماند.

گیاه آلوورا :

مواد لازم:

مقدار کافی از ژل آلوورا برای پوشاندن قسمت های آکنه

دستورالعمل:

صورت خود را با آب ولرم و پد شستشو بشویید. از انگشتان دستتان برای مالیدن ژل آلوورا به طور مستقیم بر روی قسمت های آکنه استفاده کنید.

آلوئه ورا برای جوش

ژل آلوئه ورا از ماسک های خانگی ضد جوش

ماسک های ضد جوش طبیعی و خانگی

جوش شیرین:

مواد لازم:

  • یک بسته جوش شیرین
  • آب تازه

دستورالعمل:

دو روش برای تهیه یک ماسک صورت ویا لایه بردار ساده وجود دارد. در بخش سلامت پوست و موی نمناک توضیح داده ایم که برای تهیه ماسک صورت به مقدار مساوی جوش شیرین و آب را برای داشتن یک ماسک ضخیم ترکیب کنید.

ترکیب را به مدت 2 دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت 15الی20دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس با آب ولرم و پد شستشو، کاملا شستشو داده و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

برای تهیه یک لایه بردار، نصف یک فنجان از جوش شیرین را با یک هشتم فنجان آب مخلوط کنید.آن را بر روی صورت خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید.بعد از گذشت 5الی6 دقیقه،صورت خود را با آب ولرم و پد شستشو شسته و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

مقداری آب لیمو بر روی آن بزنید:

مواد لازم:

  • 1قاشق چای خوری آب لیموی تازه
  • تکه های پنبه یا گوش پاک کن (به دلخواه)
  • ماست(دلخواه)

دستورالعمل:

صورتتان را به خوبی با آب ولرم و پد شستشو بشویید. انگشتتان ،یک تکه پنبه و یا یک گوش پاک کن را در آب لیمو برده و بر روی جوش ها بمالید. اگر اذیت میکند ،ابتدا مخلوط شده با ماست را امتحان کنید.

بخار:

مواد لازم:

  • یک ظرف آب در حال جوشیدن
  • یک حوله
  • یک کاسه بزرگ

دستورالعمل:

یک ظرف آب را بجوشانید،آن را در یک کاسه بزرگ بریزید، و اجازه دهید تا چند دقیقه خنک شود. بعد از آن که دمای آن مقداری پایین آمد،صورت خود را بالای کاسه بگیریدو حوله را بر روی سر خود بیندازید تا بخار خارج نشود. بعد از 10الی 15 دقیقه حوله را از روی صورت خود بردارید و صورتتان را خشک کنید. این کار را یکبار یا به مقدار نیاز در روز انجام دهید.

سیر:

مواد لازم:

  • 2الی3 حبه سیر
  • آب یا ژل آلئوورا

دستورالعمل:

عصاره یا آب سیر را جدا کنید و آن را با یک قاشق چای خوری یا بیشتر آب مخلوط کنید ویا 2الی3 سیر را له کرده و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه در آب بماند. از یک تکه پنبه استفاده کنید و آن را در ترکیب خیس کنید و قسمت های آکنه را با آن بپوشانید.

اگر پنبه و یا چیزی شبیه آن برای مالیدن ترکیب بر روی صورتتان ندارید ،اینکار سخت خواهد بود .زیرا این ترکیب مقداری رقیق است. در چنین شرایطی ژل آلوئه ورا را جایگزین آب کنید.اگر تصمیم بر خوردن سیر دارید،یک یا دو حبه سیر در روز کافی خواهد بود.

جو دوسر :

مواد لازم:

  • یک بسته از جو دوسر میتواند کافی باشد.
  • آب
  • 2قاشق سوپ خوری عسل طبیعی

دستورالعمل:

یک دسته از جو ها را به روش همیشگی پاک کرده و یا از دستوراعمل روی پاکت آن پیروی کنید. وقتی که تمام شد و هنوز داغ است ،به آن دو قاشق سوپ خوری عسل اضافه کنید.

اجازه دهید ترکیب در دمای محیط خنک شود. توجه داشته باشید که مقداری از گرما را حفظ میکند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از مالیدن به پوستتان دمای مناسبی داشته باشد ،زیرا ممکن است که باعث سوزاندن پوستتان شود.

اجازه دهید 20الی30 دقیقه بماند.سپس آن را با آب ولرم و پد شستشو بشویید و خشک کنید.

لایه بردار شکر:

مواد لازم:

  • 1 الی 1/2 فنجان شکر سفید
  • 1الی 1/2 فنجان شکر قهوه ای ،روشن یا تیره.
  • 2الی3 قاشق سوپ خوری نمک دریا درشت
  • تقریبا 1/2 فنجان روغن زیتون خام
  • 10قاشق سوپ خوری عصاره وانیل خالص
  • وانیل به مقدار لازم

دستورالعمل:

1/2 الی 1فنجان شکر قهوه ای را با 1/2 الی 1 فنجان شکر سفید مخلوط کنید، مقداری از یک قاشق سوپ خوری نمک دریای درشت را برای لایه برداری بیشتر اضافه کنید و مخلوط کنید.اگر از وانیل استفاده میکنید ماده داخلی آن را به خوبی خارج کنید و به خوبی هم بزنید.

تقریبا دو فنجان از ترکیب شکر و نمک و وانیل را درون یک ظرف اندازه گیری مایعات بریزید و آن را به خوبی بسته بندی کنید. روغن زیتون خام را روی آن بریزیدو اجازه دهید حدود نصف مخلوط را خیس کند.

بگذارید یک لایه روی آن تشکیل شود. و در ظرف اندازه گیری مایعات ترکیب کنید.و آن را به باقی مخلوط شکر و نمک و وانیل اضافه کنید.4الی5 قاشق سوپخوری از عصاره ی وانیل به آن اضافه کنید و مخلوط کنید.سپس شما میتوانید لایه بردارتان را پیمانه کنید و در هر ظرفی که دوست دارید نگه دارید و مطمن شوید که خوب آنرا بسته بندی کرده اید.

در صورت تمایل میتوانید یک قاشق سوپ خوری از عصاره ی وانیل را به آن چاشنی کنید، تا در هنگام باز کردن بوی خوبی داشته باشد.این لایه بردار حدودا 4شیشه نیمه خالی جای میگیرد.

نعناع

پوست خودرا با استفاده از نعناع حاوی منتول که یک ضد التهاب و ساکت کننده درد طبیعی است ،تازه کنید.البته باعث بهبودی آن نمیشود اما ممکن است به محو شدن قرمزی ها کمک کندوبعضی ناراحتی های ناشی از تورم های دردناک را تسکین دهد.

مواد لازم:

یک دسته ی پربرگ نعنای تازه و مناسب

دستورالعمل :

صورت خودرا با آب ولرم و پد شستشو بشویید.برگ های نعناع را کاملا له کنید،از یک مخلوط کن استفاده کنید اما اگر میخواهید ، میتوانید از هاونگ هم استفاده کنید.آب و برگ های آنهارا به مدت 5الی10 دقیقه قبل از شستن کامل صورتتان با آب سرد به صورتتان بمالید.

ماسک آواکادو و عسل:

مواد لازم:

  • 1عدد آواکادو
  • 1قاشق سوپخوری عسل

دستورالعمل:

صورت خود را با آب ولرم و پد شستشو بشویید.داخل یک آواکادو را خالی کرده و آن را له کنید.سپس آنرا با عسل مخلوط و هم بزنید.به هم زدن ادامه دهید تا یک خمیر به دست آید.آن را روی پوست خود بمالید وبگذارید 15الی20دقیقه بماندو سپس صورت خود را با آب ولرم و پد شستشو بشورید و خشک کنید.با توجه به نوع پوست خودتان از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک آواکادو و عسل

ترکیب عسل و آووکادو یک ماسک خانگی ضد جوش

 انواع ماسک های خانگی ضد جوش و آکنه

سیب زمینی :

صورتتان را با آب و پد شستشو بشویید و خشک کنید ،اما بگذارید کمی مرطوب بماند. یک سیب زمینی طبیعی را رنده کنید و آب و پالپ های آن را بچلانید و چند دقیقه به صورت دورانی روی پوستتان ماساژ دهید.اجازه دهیدبه مدت 15الی20دقیقه بماندو سپس آن را کاملا با آب ولرم بشویید.

چای:

مواد لازم:

  • 1/2فنجان آب تمیز
  • 2قاشق چای خوری برگ چای و یا 1عدد چای سبز کیسه ای

دستورالعمل :

صورتتان را با آب ولرم و پد شستشو بشویید و با یک حوله ی نرم خشک کنید.برگ ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و آب در حال جوشیدن را هم در آن بریزید. برگ هارا به مدت 2الی 3 دقیقه خیس کنید و سپس آبکش کنیدو اجازه دهید تا مایع چند دقیقه خنک شود.

شما میتوانید آن را داخل بطری اسپری بریزید وبه آرامی به صورت خود اسپری کنید، یک پنبه را به آن آغشته کرده و به روی صورتتان بمالید. و یا به راحتی از یک چای کیسه ای که 2الی3دقیقه خیس شده است، استفاده کنیدو آن را بر روی محل آکنه بمالید. بعضی افراد با گذاشتن مایع بر روی صورتشان، موفقیت بیشتری کسب کرده اند در حالی که بعضی دیگر آن را با آب سرد میشویند.

حتما بالشت خود را بشویید.

بالشت شما حداقل یکبار در هفته باید شسته شود.اگر چه بیشتر ،ما این کار را انجام نمیدهیم اما وقتی بحث تمیز و سالم نگهداشتن پوست میشود باید کمی نسبت به بالشت خود حساس تر باشید.

اگر شما هرگز آنرا نمیشویید،هر چیزی که با آن برخورد داشته باشد به داخل نفوذ میکند و سپس حدود 6الی8 ساعت در شب با پوست شما به طور مستقیم در تماس خواهد بود که میتواند باعث تشدید آکنه های شما شود.موادی که شما بالشت خود را با آن پر میکنید بسیار مهم است .شستن بالشت، خود مرتبا میتواند به افزایش سرعت روند بهبودی کمک کند.

به پوستتان دست نزنید.

(به خصوص نقاطی که ابتلا به آکنه هستند)این بدان معنا نیست که شما میتوانید چانه تان را بر روی دستتان بگذارید و استراحت کنید بلکه بدین معناست که پوستتان را نخارانید،نخراشید،نکشید،نکنید،نترکانید،و یا نمالید.

به طور واضح یادآوری میکنم که دردناک بودن آکنه چیز ثابتی است. به خصوص زمانی که با استفاده از روش های تحریک کننده موضعی درمان می شود. تقریبا به صورت ناخودآگاه صورتم را به طور متوسط هر 2الی3 دقیقه یکبار لمس میکنم و جوش هایم را میکنم، این باعث میشود تا شرایط از بد به بدتر تبدیل شود.

در حالی که اگر در حال حاضر من چهره ام را لمس کنم باعث ایجاد آکنه نمیشود.اگر شما از این موضوع آزار میبینید در مقابل آن مقاومت کنید، زیرا باعث میشود روند بهبودی بهتر و تاثیرگذار تر باشد.

اشتباهات درباره آکنه :

آکنه با تصورات غلط پوشیده شده بود وبا اطلاعات متناقص پوشانده شده بود. دانستن اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی غلط ،میتواند به شما در کشف بهترین راه درمان آن کمک کند.

1.آکنه از آلودگی ناشی میشود:

آکنه از آلودگی، بهداشت ضعیف ونشستن صورت ناشی نمیشود،لایه برداری بیش از اندازه و شستن صورت با صابون هاو مواد شیمیایی سخت در واقع میتواند باعث تحریک پوستتان شود و وضعیت آکنه را بدتر کند.

اگر شما وسواسی هستید باید خشک کردن پوستتان را با شستن زیاد که باعث میشود پوست شما برای جبران آن چربی بیشتری تولید کند را متوقف کنید. یک شستشوی ساده برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی و سلول های مرده پوست کافی است.

2.غذاهای چرب یا شکلات باعث ایجاد آکنه می شود:

نشان داده شده است که غذاهای چرب وشکلات تاثیر بسیار کم ویا هیچ تاثیری بر ایجاد آکنه ندارد. رژیم غذایی می تواند تاثیر داشته باشد، همانطور که فراورده های لبنی وکربوهیدراتها مقدار قند خون وهورمونها را افزایش می دهد، که باعث ایجاد آکنه می شود اما این دلیل اصلی نیست.

3. استرس باعث آکنه می شود:

بنابر فرضیه ای استرس می تواند برهورمونها تاثیر بگذارد واز این رو باعث ایجاد آکنه می شود، اما ارزیابی این تصور بسیار سخت خواهد بود ووقتی شما درباره استرسهایی که بیشتر ما درطول روز با آن دسته وپنجه نرم می کنیم فکر کنید،هیچ صورتی بدون آکنه نباید وجود داشته باشد.یک رژیم درمانی موثر برآکنه می تواندمقداری از استرس های روزانه را برطرف کند.

4.داشتن آکنه بدان معناست که نمی توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

یک مرطوب کننده غیرممدوژنیک برای استفاده پیدا کنید(منافظ پوست را نبندد). بعد از آنکه آکنه های خودرابا استفاده از پوست موز ویا کرمهای درمانی مداوا کردید،یک مرطوب کننده می تواند به متعادل شدن پوست شما کمک کند. مطمئن شوید که با استفاده از ترکیبات چرب ساخته نشده است ،تا باعث شود تجدید چربی پوست شود.

یک مدت کوتاه آفتاب گرفتن یا حتی آفتاب سوختگی خفیف ظاهرا آکنه های شمارادرمان می کند ،در طولانی مدت این یک راه حل نیست بلکه فقط قرمزی آنها را محو می کند، به جای خشک کردن چربی اضافه پوست شما باعث خشکی بیش از اندازه آن هم می شود و ضرر آن بیشتراز فایده آن است.

نکاتی برای پیشگیری و درمان آکنه

  • برای جلوگیری از بروز آکنه و همچنین درمان عفونت های موجود و جهت رهایی از آلودگی و باکتری های ایجاد شده ای که با تعرق صورت میگیرد، بطور منظم دوش بگیرید.
  • همیشه بعد از یک جلسه تمرین دوش بگیرید.
  • در تابستان لباس های راحت بپوشید. خصوصا لباس زیرتان را از لباس های نخی انتخاب کنید؛ چراکه پارچه های نخی عرق را نگه نمیدارد و درمقایسه با پارچه های دیگر به پوست اجازه تنفس می دهند.
  • لباس زیر را هر روز عوض کنید
  • لباس یا حوله برای استفاده مشترک نیست.
  • اگر پوست حساسی دارید، از نرم کننده های پارچه ای استفاده نکنید.
  • استفاده از کرم هایی با زینک معدنی روی پوست ، میتواند به کاهش علائم کمک کند.
  • سعی کنید کاغذ توالتی که استفاده میکنید فاقد رنگ و عطر باشد.
  • برای هیدراته کردن بدن تان آب کافی بنوشید.
  • از خورن غذاهای ناسالم ، شیرین ، چرب و سرخ شده خودداری کنید.
  • این غذاها منجر به افزایش التهاب و کند کردن روند بهبودی میشوند.
  • رژیم غذایی میوه را برای پاک کردن بدن و خلاص شدن از سموم ناخواسته امتحان کنید.
  • از نشستن طولانی مدت و خوابیدن به پشت اجتناب کنید.
  • ترکیدن جوش ها منجر به پخش شدن باکتری و ایجاد زخم در پوست میشود؛ بنابراین جوش هایتان را نترکانید.

روش های مراقبت از انواع آکنه:

در اینجا انواع روش های مراقبت برای پوست های دچار آکنه وجود دارد:

  • صورت خود را بیش از 2 بار در روز با آب ولرم و صابون های ملایم که مخصوص آکنه هستند، بشویید.
  • صورتتان را لایه برداری کنید و از فشار دادن جوش ها بپرهیزید. اینکار باعث فرورفتن بیشتر عفونت و انتقال آلودگی به داخل پوست و باعث مسدود شدن ورم و قرمزی میشود.
  • یک متخصص میتواند جوش هایی که نیاز به حذف سریع برای زیبایی دارد را درمان کند.
  • از لمس کردن ویا دست زدن به پوست خود بپرهیزید.
  • درهنگام استفاده از تلفن، آنرا از صورت خود دور نگهدارید، زیرا تاثیر بسیاری دارد.
  • دستانتان را مرتبا به خصوص قبل از استفاده از لوسیون ها، کرم هاولوازم آرایشی، بشویید.
  • عینکتان را مرتبا تمیز کنید، زیرا بروی آن چربی وسلولهای مرده پوست جمع می شود.
  • اگر جوش درشت در شانه ها ویا سینه تان قرار دارد، پوشیدن لباس های گشاد را امتحان کنید، تا به پوستتان اجازه تنفس بدهید.
  • از لباسهای تنگ خودداری کنید،مانند هدبند،کلاه وروسری یا آن هارا مرتبا بشویید.
  • از لوازم آرایشی مخصوص پوست های حساس استفاده کنید واز محصولات چرب استفاده نکنید.قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.
  • از ماشین های اصلاح صورت ویا تیغ های تیز برای اصلاح صورت استفاده کنید. پوست وریش های خود را قبل از استفاده واصلاح با آب ولرم وصابون تمیز کنید.

ماسک های خانگی ضد جوش و روش های جلوگیری از آکنه

4.1153
این مطلب مفید بود ؟12429
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : health / remediesforme / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی