زن و شوهر
میان زن و مرد و خواسته هایشان تفاوت های زیادی وجود دارد درک این تفاوت ها همان راز محبوب دل یکدیگر شدن برای داشتن زندگی آرام و عاشقانه است.

ترفند های جالب برای دل بردن از شوهر و محبوب دل او بودن

مواقعی در زندگی پیش می آید که ثابت می شود از دست دادن چیزی خیلی راحت تر از نگه داشتن آن است یا به قول معروف خراب کردن راحت تر از آباد کردن است ، این موضوع دقیقا در زندگی زناشویی نیز صادق است چراکه برای تداوم و ادامه زندگی تدابیری وجود دارد که چنانچه در موردشان کوتاهی شود مطمئناً تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

جالب است بدانید دنیای زن ها سرشار از احساس و دنیای مرد ها در گرو استدلالهای مردانه شان است. درک تفاوت میان این دو راز صمیمیت و نزدیکی آنهاست. طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که چنانچه مرد ها مجبور به انتخاب یکی از دو مورد عشق و احترام باشند بیشتر ترجیح می دهند تنهایی را برگزیند تا اینکه رو به بی احترامی بیاورند و از سوی دیگر بیشتر زنها به ابراز عشق و محبت علاقه نشان دادند به همان اندازه که بشر احتیاج به هوا دارد زن نیازمند عشق است و مرد نیازمند به احترام. 

چنانچه زن و مرد بتوانند به درستی درک خوبی از همدیگر داشته باشند زندگی آرام بدون دغدغه و سرشار از عشق و احترام تجربه می کنند یک زندگی عاشقانه در دید همسرتان نسبت به زندگیتان کمک بزرگی به حال خوب هر دوتان می کند. 

در این مطلب مهم بخش خانواده پلاس نمناک روی صحبت ما با آن دسته از خانم هایی است که درصدد نفوذ به قلب شوهرشان هستند اما روش درستی را برای راهیابی به آن بلد نیستند. ترفندها و روش های ساده ای که در اختیارتان قرار داده ایم ممکن است در نگاه اول پیش پا افتاده و بی اهمیت به نظر برسند اما تجربیات و تحقیقات حاکی از آن است که ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی در همین نکات به ظاهر جزئی می باشد پس با ما همراه باشید تا با خواندن این راهکارها یک زندگی شیرینی را در کنار همسر خود رقم زده و با درک متقابل اختلافات زندگیتان را به حداقل برسانید. 

درک متقابل

برای آنکه مثل برخی از زنان محبوب دل شوهرتان باشید باید 

حواستان به حسادت های شوهرتان باشد 

برای اینکه با شوهر خود تفاهم داشته باشید باید از روحیات او اطلاع داشته باشید. به عنوان مثال آیا انتظار دارید زمانی که از همکار شوهرتان تعریف می کنید شوهرتان عصبانی نشود؟ ما به شما پیشنهاد می کنیم چنانچه می خواهید جایی در قلب همسرتان داشته باشید بیش از اندازه مردی را پیش او تعریف نکنید ، چیزهایی که از دیگران یاد گرفته اید را پیش او با ناز و ادا تعریف نکنید ، چراکه گاهی اوقات مردها قدرت ابراز حسادت خود را ندارند و سخت بیان می کنند بنابراین در این مواقع دچار درد های درونی بسیاری می شوند و پیامدهای خوشایندی برایشان ندارد پس شما بایستی به این دست از خصیصه های مرد خود توجه داشته باشید و از همه مهمتر باید بدانید او با حسادتی که نسبت به اطرافیان در مورد شما دارد به طور غیرمستقیم دوست داشتن خود را به شما نشان می دهد. 

عادت های قدیمی خود را ترک کنید 

زمانی که در آستانه جدایی از همسرتان قرار گرفته اید باید این را قبول داشته باشید که مطمئناً کاری کردید که موجب دوری از هم شده اید.ممکن است با خود بگویید که من که چیزی برای همسرم کم نگذاشته ام اما این را بدانید که این فقط تفکرات شما است و باید ببینید که چه چیزی باعث رفتن همسرتان شده است.پس چنانچه می خواهید به همان روزها، ماه ها و سال های اول زندگی عاشقانه خود بازگردید و به نوعی مرد خود رامنصرف کنید بایستی عادت های قدیمی خود را ترک کنید. 

قبل از هر چیزی با فکر کردن اقدام به پیدا کردن عادت های اشتباه خود بکنید و با رجوع به عمق و درون خود به خوبی در مورد رفتارها و حرفهای خود بیندیشید و سپس با کمی مطالعه و یا مشورت با دوستان خود در صدد برطرف کردن عادت های بد خود در بیاید تا بتوانید مجدد به اعتماد به نفس قبلی خود دست یابید. باید به خودباوری برسید و مهارت های خود را بشناسید زمانی که به این مرحله رسیدید از تفکرات بیهوده ای همچون چرا پیامک نمی دهی و زنگ نمیزنی دست برمی دارید و با این کار یاد میگیرید که زندگیتان را درگیر رفتارهای خوب و بد او نکنید و چنانچه با شما خوب تا کرد حالتان خوب شود و اگر بی محلی دیدید غمگین و افسرده شوید و در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که غم و شادی زندگی شما کاملاً به خودتان بستگی دارد. 

بنابراین زمانی که به این درجه از حال خوب رسیدید در همه روز و لحظه های خود دیگر فقط به او فکر نخواهید کرد ، دیگر نگران حرف هایتان نخواهید شد که مبادا چیزی بگویید که موجب آزردگی اش شود ، بیش از اندازه تلاش برای جلب توجه اش نمی کنید. دستیابی به این مرحله تعالی روح منجر می شود که مرد به طرف شما جذب شود و آن موقع هست که در میابید شما باید درونیات خود را تغییر می دادید نه طرف مقابل تان را. 

حمایت احساسی را از او دریغ نکنید 

بیشتر مردها مواقعی که زندگیشان دچار بحران شده است نیاز به یک پشتیبان دارند و چنانچه شما نقش این حامی و پشتیبان را برای او داشته باشید مطمئن باشید که قشنگترین احساس را به او هدیه داده اید. 

به هیچ عنوان نباید در برابر همسرتان بی تفاوت باشید و از هیچ گونه کمکی نسبت به او دریغ نکنید و همیشه به او فرصت متعهد بودن و کسب انرژی چند باره در کارهایش را بدهید تا احساس راحتی داشته باشد. 

محبوب دل

همیشه انعطاف پذیر باشید 

در زندگی زناشویی خود متفاوت باشید نه همیشه خوب و مهربان بوده و نه همیشه یکنواخت و کسل آور باشید با رفتارهای جدید ، طرز تفکر خلاق ، پوشش جدید و کردار قابل توجه متفاوت بودن خود را به همسرتان نشان دهید. 

صبور و شکیبا باشید 

با صبر و شکیبایی سعی کنید در حد امکان از بحث و جدل دوری کنید و بدانید که نظر شخصی هر کسی قابل احترام است و هیچ دلیلی ندارد که شما اقدام بر تحمیل عقاید خود به دیگران بکنید. 

به همسرتان احساس امنیت بدهید 

همه مردها در زندگی خود نیاز به احساس امنیت دارند و در صورتی به سمت طرف مقابلشان جذب می شوند که چنین حسی را از آنها بگیرند حتی خود شما نیز زمانی که سکوت کرده و در لاک خود فرو رفته اید دوست دارید همسرتان کنارتان باشد و در باره احساسی که دارید با شما سخن بگوید. 

آنها خواهان شرایط امنیتی هستند که تمام استرس ها و نگرانی هایشان را بیرون بریزند بنابراین برای اینکه در دل همسر خود به محبوبیت خاصی برسید سعی کنید فضای امنی را برای او مهیا کنید. 

آراستگی خود را حفظ کنید 

اکثر مردان تاکید بسیار زیادی آراستگی همسرشان دارند و بیشتر متکی به قوه بینایی خود هستند بنابراین بهتر است با آراستگی هر چه تمام در جلوی دیدگان همسرتان دلبری کنید.

آراسته بودن

زن رازداری برای شوهرتان باشید 

درباره اسرار و رازهای همسرتان امانتدار باشید و عیب ها و نقایص او را پیش هیچ کس حتی والدین تان بازگو نکنید. 

چنانچه در آیه ای از قرآن آمده است:«هن لباس لکم» یعنی زن ها باید پوشش مناسب برای عیوب مردان باشند. به قدری باید در عیب پوشی حساس و دقیق باشید که حتی اگر کسی قسم خورد که همسرتان دارای فلان عیب است شما نیز همپای او به اینکه او از این عیب مبرا است مصر باشید. 

بهترین زن دنیا برایش باشید 

با ارتقای سلامت جسمی و روحی و اجتماعی خود و همچنین رسیدگی به پوشش و ظاهر خود به شوهر خود نشان دهید که بهترین زن برایش هستید. به این معتقدیم که شرافت با لباس به دست نمی آید اما انضباط شرافت می آورد همانطور که حضرت نبی اکرم (ص) به هنگام خارج شدن از منزل خود لباس ها و عمامه خود را منظم کرده و موهای خود را شانه زده و عطر مخصوص خود را استفاده می کردند و سپس از خانه بیرون می آمدند. چراکه ظاهر آراسته و جذاب محبوبیت به دنبال دارد جالب است بدانید نظم درونی و زیبایی درون و آرامش شما نیز به همین اندازه بر محبوبیت شما تاثیر گذار است. 

به همسرتان حس خوب انتقال دهید 

تا جایی که برایتان امکان پذیر است طرف مقابل خود را تشویق کنید چراکه با خوشبین بودنتان نسبت به شوهر ، او را نیز نسبت به خودتان خوشبین می کنید. بی پرده بگوییم زمانی که مرتب در حال انتقاد کردن همسرتان باشید بالاخره بذر بدبینی را در وجود او می کارید و این بدبینی باعث می شود که محبوبیت شما در مقابل همسرتان از بین برود باید بدانید که این طبیعت بشر است که زمانی مورد انتقاد قرار می گیرد حس خوبی ندارد. 

لبخند زدن را فراموش نکنید 

جالب است بدانید با یک لبخند ساده ای که بر لبان شما مینشیند تاثیر فوق العاده ای روی مرد شما گذاشته می شود اشتباهی که بسیاری از زنان می کنند این است که علاقه مند به این هستند که جدیت داشته باشند اما غافل از اینکه جدیت تاثیر عکس در رابطه زن و مرد دارد پس همیشه تلاش کنید لبخند کوچکی بر لبانتان داشته باشید.

لبخند زدن  

لطفاً دست نیافتنی باشید 

همه افراد طالب چیزهایی می باشند که دسترسی به آنها مشکل است و چیزهایی که به راحتی برایشان قابل دسترس است ارزش و شأن چندانی ندارد. یادتان باشد هیچ وقت همه خودتان را به شوهرتان نشان ندهید گاهی اوقات دست نیافتنی باشید گاهی انعطاف پذیر و تسلیم. 

زمان گفت و گو به چشمهایش نگاه کنید 

یک زوج عاشق زمانی که از صمیم قلب عاشق همدیگر هستند 75% از تایمی که با هم صحبت می کنند به چشمهای همدیگر نگاه می کنند و زمانی که بین صحبتشان شخص ناخوانده ای وارد شود به آرامی روی از یکدیگر برمی گردانند. اما در گفتگوهای عادی معمولاً 30 تا 60 درصد از گفتگو اختصاص نگاه کردن دارد. 

کارهای غافلگیر کننده بکنید 

با توجه به نیازهای منطقی و احساسی همسرتان مثل رنگ ها ، غذا ، کتاب ها و فیلم های مورد علاقه اش کارهایی بکنید که او را غافلگیر کرده باشید مثلاً غذای مورد علاقه اش را با دستورالعمل خاصی درست کنید و زمانی که او از سرکار برمی گردد او را شگفت زده کنید با این کار شما فکرش را خوانده اید و با روح و روان و بازی می کنید. 

حس آزادی به او هدیه دهید 

از آنجایی که مردها از محدودیت بیزارند بنابراین سعی کنید در دوران آشنایی و نامزدی به او ثابت کنید که قصد تغییر شخصیتش را ندارید و همان طور که هست قبولش دارید و اصلا محدودیتی برایش ایجاد نکنید با این کار شما احساس آزادگی او می دهید. 

فقط به حرف زدن اکتفا نکنید 

به روز های قبلی که با او بودید فکر کنید و ببینید آیا در همان روزها مدام با هم در ارتباط بوده و تماس میگرفتید؟آیا به تمام توجهات و خواسته های او زندگیتان را بنا کرده بودید؟آیا خودتان را قربانی جلب توجه او کرده بودید؟ 

بی شک هیچکدام از این اقدامات را انجام نمیدادید و در اولین ملاقاتتان فکرتان فقط معطوف خودسازی و ارتقای ظاهرو روحتان بوده است و چنان به رفتار خود توجه میکردید تا جذبش شوید.حال بگویید در این برهه از زمان چرا مثل قبل نیستید؟پس سعی کنید دوباره به حالت قبلی خود برگردید و جوری رفتار کنید که انگار با مرد خود به تازگی آشنا شده اید و قصد تسخیر قلبش را دارید و دوباره به فکر ارتقای روح و ظاهر خود باشید. 

سعی کنید نق زدن را کنار بگذارید 

از همین حالا خود را از دسته زنان نق نقو جدا کنید چرا که نق نق کردن روز خوب مردان را خراب میکند بنابراین چنانچه این کار را ترک کردید در واقعا به همسر خود ثابت میکنید که آسایش و آرامش او از هر چیز دیگری برای شما مهم است. 

نیاز های مزاجی و ذهنی شوهرتان را بشناسید 

در حالی که همیشه در تلاش برای حفظ همسرتان هستید نباید از نیازهای فکری و احساسی او نیز از رنگ مورد علاقه گرفته تا فیلم و کتاب های مورد علاقه اش غافل شوید و به وقتش با همین چیزهایی که از او میدانید غافلگیرش کنید. 

دلربا و دلفریب رفتار کنید 

همچون یک پری دریایی نقشتان را ایفا کنید یک پری دریایی با اینکه خیلی زیبایی خیره کننده ای دارد اما همیشه خود را در معرض توجه قرار نمیدهد بنابراین حتما در رابطه خود و همسرتان کمی رمز و راز چاشنی آن بکنید. 

گاهی مواقع اقدام به ارسال پیام های گیج کننده و متناقض برایش بکنید و در عین اینکه آرام و معصومانه رفتار میکنید آنگاه همچون یک فرد شرور خودنمایی کنید اینگونه رفتارها از شما منجر میشود همسرتان برای کشف شما بیشتر تلاش کند.

زندگی موفق 

زیاد از حد خوب نباشید 

چنانچه تمام تلاش خود را برای خوب بودن صرف کنید احتمالش خیلی بالاست که در انتهای روز رفتارهایتان برای خودتان بسیار راضی کننده خواهد بود اما باید بدانید با محبت و خوبی بیش از اندازه از جذابیت خود کاسته اید و ممکن است به مرور زمان همسرتان از رفتارهایتان دلزده شود. 

بطوریکه زمانی که یک تقاضای طبیعی و کوچک از همسرتان دارید وی در دیدگاهش به شما به عنوان یک شخص پر توقع نگاه میکند. 

پس بعضی مواقع بخش های کوچکی از سیاهی های شخصیتتان را بروز دهید و گاهی خود را به بی رحمی بزنید و یا حتی گاهی رفتارهای زشت از خود نشان دهید ولی حواستان باشد دست به کارهای بی ارزش و مبتذل نزنید. 

در بحث هایتان پرونده سازی نکنید 

چنانچه همسرتان متوجه این شود که با بروز احساساتش یک جنگ خانگی شروع میشود مطمئنا سرپوشی روی آن خواهند گذاشت.بارها گفته شده است که مردها تنفر خاصی از قضاوت شدن دارند و از اینکه احساسات فعلیشان در آینده به عنوان مدرک جرم استفاده شود بیزارند. 

آن ها بر این باورند یک حرف به ظاهر ساده می تواند ساعت ها در ذهن شما پرورش پیدا کرده و تبدیل به یک موضوع جدی و سخت شود که هر آن ممکن است زندگیتان را خراب کند به همین خاطر ترجیح میدهند بجای اینکه ترس ها و مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند ان ها را به یک فرد کاملا نا آشنا بازگو کنند تا مبادا در رابطه اش با شما فاصله ای ایجاد شود. 

همیشه او را مقصر ندانید 

شما برای بروز احساساتتان در حد معمول اجازه دارید نه اینکه به قدر سرزنش و خشمگینانه! حتی برای اینکه احساسات درونیتان را بگویید نباید از او انتظار تغییر اوضاع را آن هم یک تنه داشته باشید چرا که اگر غیر از این باشد عواقب آن را به زودی خواهید دید.پس چنانچه خواستید حتی برای یکبار هم که شده به اون بگویید چه کند یا نکند حتما جلوی زبان خود را بگیرید و از بکار گیری چنین جملاتی خودداری کنید. 

بنابراین برای پشت سر گذاشتن این مرحله بایستی احساسات خود همچون ترس، نا امنی، خشم و حتی خستگی را بشناسید چرا که همین ها میتواند سرآغاز واکنش های غیر قابل کنترل شود اما چنانچه شما کنترل ذهن و بدن خود را داشته باشید میتوانید بدون اینکه هیجانی رفتار کنید احساستان را بیان کنید مثلا بجای اینکه بگویید از این به بعد باید زودتر به خانه برگردی بگویید کمی حال خوبی ندارم دلم میخواهد بیشتر در کنار تو باشم بنابراین از اینکه احساسات خود را از راه مناسبی با او در میان میگذارید در واقع آرامش خاصی به اون منتقل میکنید و باعث میشوید او بدون تر از سرزنش و قضاوت شدن با شما حرف بزند.الان متوجه اصل قضیه شدید؟با اینکه شما کار عجیب و غریبی نکردید و فقط بدون اینکه او را مقصر جلوه دهید احساساتتان را به او بیان کردید اما کاری کردید که او امنیت خاطر داشته باشد.

آرامش  

اجازه دهید مرموز باقی بماند 

با تمام توضیحاتی که پیش از این در اختیارتان قرار داده ایم تلاش ما این بود که راه هایی را برایتان پیشنهاد کنیم که با به کارگیری آنها مردتان را به حرف آورده و به نوعی احساساتش را کشف کنید ولی در این بخش قصد این را داریم به شما بگوییم که بعضی اوقات وارد این محدوده نشوید. ممکن است این پیشنهاد برایتان بسیار عجیب باشد و با خود بگویید به عنوان یک همدم و همسر حق مسلم شماست که در مورد زندگیش همه چیز را بدانید و باری از دوشش بردارید. اما بعضی از مردها با نگفتن مشکلاتشان و بروز نکردن احساساتشان اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورند اگر ساده تر بخواهیم بگوییم باید بدانید مردها احساس می کنند چنانچه بعضی از مشکلات خود را به همسرشان نگویند و یک تنه آنها را رفع کند بیشتر مردانگی به خرج دادند. 

آنها علاقه مندند گاهی ژان والژان زندگیتان باشند و برای اینکه یک مشکل بزرگ را حل کنند دیرتر به خانه برگردند و از طرفی به شما بگویند که سر کار مشغول بودند و یا حتی گاهی دلشان میخواهد برای خرید یک هدیه مرخصی بگیرند اما به شما بگویند که سر کارند . پس اگر واقعاً به مردتان اعتماد دارید بیش از حد به حیطه خصوصی اش ورود نکنید و اجازه دهید که قسمتی از اتفاقات زندگیش را به تنهایی مدیریت کرده تا احساس بهتری پیدا کند. مطمئناً شما با توجه به شناختی که از همسرتان دارید ممکن است همه این پنهان کاری ها را کشف کنید اما به هیچ عنوان نباید به روی او بیاورید و بگویید که سر از کار مخفی کاری هایش در آورده اید.

چطور همیشه فقط من محبوب دل شوهرم باشم؟

4.3229
این مطلب مفید بود ؟19930
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م.ح
وبگردی