مراقبت از دندان
مراقبت از دندان و حفظ سلامت دهان در سنین بالاتر اهمیت بیشتری می یابد چرا که در این دوره به دلیل تغییرات سلول های بدن حتی مقاوم ترین اعضای بدن در معرض آسیب قرار دارند.

ترفندهایی برای سلامت دندان ها در سنین بالا

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهید از دندان های سالم در سنین بالا برخوردار باشید؟ خب، اگر شما از این دسته افراد هستید راهکارها و راهنمایی ها را ادامه این مطلب بخوانید.

اگر شما 25 سال دارید، بهتر است که بدانید این سن به این معنی میباشد که روند پیری سلول های بدنتان آغاز شده است و به این علت شما باید از سلامتی بدنتان مراقبت کنید.

همانطور که می دانیم، در کل پیری تاثیرات بدی در بدن دارد و می تواند سلامت بدن را به خطر بیاندازد.

هنگامی که سلول های بدن ما شروع به تجدید روند می کنند، نسبت به دوران جوانی و نوجوانی ناسالم تر می باشند و فعالیت کندتری دارد و سرعت عملکرد ارگان ها کاهش میابد. برای مثال قدرت حافظه ما با گذشت سالها ضعیف می گردد و این زمانی رخ می دهد که سلولهای مغز ما شروع به انحطاط کنند.

دندان ها بخش مهمی از بدن ما می باشند چون غذایی که ما میل میکنیم توسط دندان ها خورد و جویده می شوند، بنابر این باید از دندان هایمان مراقب باشیم و از پوسیده شدن آنها جلوگیری کنیم.

برای داشتن دندان هایی سالم، ما نکاتی را در این مطلب از نمناک ذکر خواهیم کرد که با عملکردن به آنها دندان های سالمی خواهید داشت.

مراقبت از دندان

توصیه های روزانه برای مراقبت از دندان بعد از سنین جوانی

7 توصیه ساده برای مراقبت از دندان و حفظ سلامت دندان ها در سنین بالا

1. از خوردن بیش از حد غذاهای اسیدی و شیرین پرهیز کنید، زیرا مواد ساختاری این غذاها با گذر زمان به سرعت باعث صدمه و آسیب رساندن به دندان ها می شود.

2. روزانه به مقدار کافی آب بنوشید و دهانتان را خشک نگه ندارید، چون ممکن است باعث ایجاد برخی مشکلات در دهانتان گردد.

3. نحوه استفاده صحیح مسواک بسیار مهم است زیرا با گذر سال ها ممکن است باعث آسیب های جبران ناپذیری در دندان ها شود. از مسواک هایی که برس آنها نرم می باشد استفاده کنید و از مسواک هایی که برس سفتی دارند به هیچ وجه استفاده نکنید.

4. همزمان با اینکه سن شما بیشتر می شود و به پیری نزدیک می شوید، سعی کنید از دهان شویه های مناسب استفاده کنید.

5. این مورد برای افرادی می باشد که به دندان هایشان اهمیت نمی دهند. جای دارد که بگوییم اگر شما به دندان هایتان اهمیت نمی دهید به استخوان هایتان اهمیت دهید، زیرا با گذشت سن استخوان ها دچار پوکی و مشکل های دیگر می شوند و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در استخوان ها از غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D استفاده کنید که با استفاده از این غذاها، نه تنها به استخوان های تان کمک می کنید بلکه به دندان هایتان هم کمک کرده اید.

6. اگر شما از دندانهای مصنوعی استفاده میکنید، هر از گاهی به دندانپزشکتان مراجعه کنید و از عملکرد دندان هایتان اطمینان کافی را حاصل نمایید و مهم تر از همه، از عفونت های ناشی از دندان های مصنوعی تان جلوگیری نمائید.

7. به صورت روزانه لثه هایتان را ماساژ دهید، زیرا با افزایش سن این کار می تواند به چرخش خون در دندان ها کمک می کند و در نتیجه به سلامت دندان کمک می کند.

مراقبت از دندان , سلامت دندان ها در سنین بالا

3.84
این مطلب مفید بود ؟31
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ ف.ن
وبگردی