پاک کردن ریمل
پاک کردن ریمل ضدآب دشوارترین بخش پاک کردن آرایش است زیرا پوست اطراف چشم به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. در ادامه با روشهای مختلفی برای پاک کردن ریمل ضدآب آشنا می شوید.

ریمل ضدآب را چگونه پاک کنیم؟

ریمل چشم، یکی از محبوب ترین و متداول ترین ابزار زیبایی چشم می باشد که مژه ها را حجیم تر کرده و و با تفکیک مژها، باعث می شود که چشم بزرگتر بنظر برسد. ریمل ها انواع مختلفی دارند که هریک دارای کاربرد و تاثیر متفاوتی روی مژه ها دارند. یکی از پرطرفدارترین نوع ریمل، ریمل های ضد آب هستند که ماندگاری بالایی دارند و برای افرادی که دوست دارند آرایش چشمشان دوام بیشتری داشته باشد، مناسب می باشند.

پاک کردن ریمل ضد آب یا واتر پروف کار دشواری است؛ چون اگر این کار را اشتباه انجام دهید نه تنها مژه هایتان آسیب می بیند، بلکه روی پوست اطراف چشم تان هم تاثیر نامطلوبی می گذارد. اما چگونه ریمل ضدآب را پاک کنیم؟ با این بخش از آرایش و زیبایی نمناک همراه شوید تا بتوانید ریمل ضد آب خود را بدون آسیب به چشم پاک کنید.

پاک کردن ریمل ضدآب

پاک کردن ریمل ضدآب

پاک کردن آرایش چشم، سخت ترین بخش پاک کردن آرایش صورت است زیرا چشم ها و پوست اطراف چشم، بسیار حساس و ظریف است و نیاز به مراقبت و ملایمت بیشتری دارد تا دچار مشکل خاصی نشوند. برای پاک کردن ریمل های ضد آب به روش های زیر عمل کنید:

پاک کردن ریمل ضدآب با پاک کننده آرایش چشم

اگر به دنبال راه ساده ای برای پاک کردن ریملتان هستید، این روش را پیشنهاد می کنیم. برای پاک کردن مژه ها شما به پاک کننده آرایش چشم و یک پد پنبه ای نیاز دارید.

به آرامی و خیلی آهسته مقداری از پاک کننده را روی یک پد پنبه ای بریزید و چشم هایتان را ببندید و پد را برای چند ثانیه، روی پلک و مژه ها قرار دهید تا کاملا ریمل را نرم و مرطوب کند. سپس پد را از بالا به پایین مژه بکشید تا ریمل پاک شود.

پاک کردن ریمل ضدآب

پاک کردن ریمل ضدآب با استفاده از روغن های طبیعی

اگر می خواهید ریملتان را پاک کرده و مژه های خود را تقویت نمایید ، این روش را امتحان کنید. برای پاک کردن مژه ها به این روش به روغن نارگیل یا روغن زیتون و یک پد پنبه ای نیاز دارید.

روغن را کمی گرم کرده و بر روی پنبه یا پد پنبه ای بریزید و با پنبه، تمام مژه ها را از بالا به پایین به آرامی بکشید و پاک کنید. با یک دستمال مرطوب، باقی مانده روغن روی پوست را پاک کنید.این روش برای افرادی که دارای پوست خشک هستند، مناسب است. در این روش بهتر است از مقدار اندکی روغن استفاده کنید؛ زیرا روغن زیاد روی پوست پخش شده و وارد چشم تان می شود. اگر مقداری از روغن هم وارد چشم تان شد، آن را با آب بشویید.

 پاک کردن ریمل ضدآب با استفاده از شامپو بچه 

اگر پاک کننده آرایشی در دسترس ندارید، می توانید ریملتان را با شامپو بچه پاک کنید تا چشم و پوست اطراف چشم شما دچار آسیب نشود. در این روش شما به یک شامپو بچه و یک تکه پنبه نیاز دارید.

برای پاک کردن ریملتان یک تکه پنبه را به شامپو بچه آغشته کنید و آهسته روی مژه های خود بکشید تا ریمل کاملا پاک شود، سپس با آب سرد، کامل چشمتان را بشویید تا هیچ شامپو و کفی وجود نداشته باشد. انجام این کار با شامپو معمولی سبب بروز حساسیت و تحریک چشم ها می شود.

پاک کردن ریمل ضدآب

پاک کردن ریمل ضدآب با محلول پاک کننده آرایش صورت

محلول پاک کننده آرایش صورت برای پاک کردن اطراف ناحیه چشم و مژه ها فوق العاده هستند. محلول آرایش صورت باعث می شود مواد ریمل ضد آب تجزیه شده و به راحتی پاک شود. در این روش شما به محلول پاک کننده آرایش صورت و چند تکه پنبه نیاز دارید.

برای پاک کردن ریمل با با محلول پاک کننده آرایش صورت، یک تکه پنبه را به محلول پاک کننده آرایش آغشته کنید وچشم ها را ببندید و پنبه را برای ده ثانیه روی مژه ها بگذارید. سپس به آرامی پنبه را به سمت پایین و نوک مژه ها بکشید تا ریمل کامل پاک شود.در این روش از محصولات با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب با کرم مرطوب کننده

برای پاک کردن ریمل ضدآب به سادگی می توانید از کرم سرد یا کرم مرطوب کننده معمولی استفاده کنید. در این روش شما به لوسیون مرطوب کننده و حوله گرم نیاز دارید.

برای پاک کردن ریمل ابتدا صورتتان را با شوینده همیشگی تان بشویید و خشک کنید سپس تمام مژه ها را به کرم آغشته کنید و با حوله گرم یا پنبه یا دستمال تمیز، مژه ها را به آرامی پاک کنید و با آب گرم بشویید. استفاده از لوسیون های قوی و شیمیایی در اطراف چشمتان باعث عفونت می شود. برای پاک کردن ریمل ضدآب از وازلین استفاده نکنید زیرا مواد موجود در محصولات پتروشیمی برای پوست مناسب نیستند.

پاک کردن ریمل ضدآب

نکات مهم برای پاک کردن ریمل ضدآب:

پاک کردن مژه ها از ریمل باید به آرامی انجام شود. اگر پنبه را با خشونت بر روی مژه ها بکشید، احتمال دارد که بعضی از تارهای مژه از جای خود کنده شده و نواحی دور چشم شما آزرده شود. خطر رفتن ترکیبات پاک کننده ریمل به داخل چشم نیز همیشه وجود دارد، این کار ممکن است عفونت های چشمی را در پی داشته باشد.

در حین پاک کردن ریمل ضدآب، توجه کنید تا از مواد مناسب برای این کار استفاده شود، در غیر این صورت ممکن است دچار آسیب های چشمی شوید.

برای پاک کردن ریمل از دستمال های بچه یا سایر پارچه هایی که حساسیت زا نیستند، می توانید استفاده کنید.

پس از این که ریمل ضد آب را پاک کردید، باقی مانده های آرایش و روغن های جامانده بر روی صورت خود را پاک کنید و صورت خود را با آب نیم گرم بشویید.

پس از شستن صورت خود، از کرم های چشم یا سایر کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا دچار خشکی پوست نشوید.

روش ساده و راحت پاک کردن ریمل ضد آب

4.360
این مطلب مفید بود ؟528
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ف
وبگردی