پلی استیشن ایکس باکس
پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان از محبوب ترین کنسول های بازی نسل جدید هستند که در این گزارش به بررسی و مقایسه این دو کنسول خواهیم پرداخت.

مقایسه ایکس باکس وان و پلی استیشن 4

کنسول های بازی این روزها در هر نقطه از جهان دارای طرفداران بسیار زیادی هستند که مخاطبان و کاربران آن حاضر به پرداخت هزینه های نسبتا زیاد برای سرگرم شدن به وسیله آنها هستند. به همین دلیل شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و با این وجود رقابت سختی در میان رقبا وجود دارد و با جستجویی ساده در دنیای وب می توانید برندهای مختلفی را مشاهده کنید.

اما اگر ده ها کنسول بازی در دنیا وجود داشته باشید، باز هم رقابت سفت و سختی میان دو کنسول محبوب پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان وجود دارد و اگر به دنبال کنسولی هستید که دارای بازی های مختلف هستند، یقینا یکی از این دو گزینه را انتخاب خواهید کرد که با هزینه بیشتر می توانید از قابلیت های جانبی مانند هدست واقعیت مجازی و... را تهیه کنید.

کنسول بازی

با این حال اگر شما تصمیم به خرید یکی از این دو کنسول بازی را دارید، توصیه می شود این گزارش از نمناک را مطالعه کنید تا با بررسی و مقایسه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان آشنا شوید. در ابتدا به بررسی این دو کنسول خواهیم پرداخت و در ادامه وارد بررسی جزئیات مهم خواهیم شد. همراه ما باشید.

مشخصات پلی استیشن 4

اتصال دائم به اینترنتخیر
تعداد ورودی های USB3 ورودی USB 3
CPUهشت هسته ای AMD
Ram8 گیگ GDDR5
حافظه داخلی500 گیگابایت
GPUنسل جدید گرافیک AMD
HDMIدارد
سیستم عاملPlayStation Dynamic Menu
نسخه بلوتوث2.1
وزن2.08 کیلوگرم
تاریخ رونماییسال 2013
ایجاد فضای ابریبرای ذخیره بازی ها
نحوه اتصال به اینترنتکابل اترنت و وایفای
قیمت پلی استیشن 4حدودا 400 دلار

 

مشخصات ایکس باکس وان

CPUپردازنده 8 هسته ای AMD
GPUپردازنده گرافیکی AMD
RAMهشت گیگابایت DDR3
Storage1 ترابایت
تعداد ورودی های USB3 پورت
وزن3.53 کیلوگرم
HDMIدارد
Internetقابلیت اتصال به اینترنت
قیمت ایکس باکس وانحدودا 500 دلار

 

مقایسه دسته بازی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

دسته های بازی دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان دارای طراحی متفاوت و خاص خود می باشند که جایگاه استیک ها در دسته بازی کنسول ایکس باکس وان و همچنین طراحی کلی آن نسبت به دسته پلی استیشن 4 متفاوت می باشد. اما اگر کمی دقیق تر به این دو دسته نگاه کنیم، تفاوت هایی را می توان متوجه شد.

کنسول بازی ps4

از مهم ترین تفاوت های دسته بازی ps4 و xbox one می توان به استیک های بزرگتر در ps4 و همچنین جک هدست به همراه اسپیکر و تاچ پد اشاره کرد که هیچ یک از این قابلیت ها در دسته xbox one دیده نمی شود و به همین دلیل اگر خیلی منطقی به این تفاوت نگاه کنیم، متوجه قابلیت های بیشتر و حرفه ای بودن این دسته خواهیم بود که در حین بازی می تواند لحظات بهتری را برای ما به ارمغان بیاورد.

شرکت سونی از دسته بازی DualShock 4 در پلی استیشن 4 استفاده کرده است که این دسته نسبت به نسل های قبلی خود همان گونه که گفته شد تغییرات اساسی و مهمی داشته است که یقینا تجربه بسیار بهتری برای ما ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل اگر بخواهیم در این میان امتیاز برنده را به یکی از این دو دسته اهدا کنیم، بی شک برای Ps4 خواهد بود.


مقایسه پورت های ورودی و حافظه

پورت های ورودی بی شک یکی از مهم ترین نکات برای هر کاربر در حین خرید کنسول بازی است چرا که هر چه تعداد پورت ورودی بیشتر باشد، کاربر نیازی به هزینه اضافی ندارد. به همین دلیل در ادامه پورت های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 را به شما معرفی خواهیم کرد که هر چه بهتر بتوانید کنسول خود را انتخاب کنید؛

پورت های ایکس باکس وان 

  • اسلات قفل برای قفل کردن کنسول به میز
  • پورت ورودی برق
  • دو پورت HDMI ورودی و خروجی
  • 3 پورت USB 3.0
  • پورت کینکت
  • پورت شبکه

پورت های پلی استیشن 4

  • پورت ورودی برق
  • پورت HDMI
  • پورت اپتیکال
  • پورت AUX
  • پورت شبکه

پلی استیشن 4

با بررسی کلی هر دو کنسول، می توان کنسول ایکس باکس وان را در این زمینه پیروز میدان دانست و یکی از دلایل اصلی آن هم وجود پورت کینکت می باشد و اگر شما بخواهید از این ابزار در پلی استیشن 4 استفاده کنید، باید بصورت جداگانه هزینه کنید و مبدل آنرا خریداری کنید.

اما در مقابل حافظه داخلی کنسول پلی استیشن 4 نسبت به کنسول xbox one که یک ترابایت است، نصف می باشد و با این حال این بدین معنا نیست که شما چندین بازی را نمی توانید در حافظه آن ذخیره کنید! از این رو اگر منطقی به این موضوع بنگریم، بی شک کنسول xbox one در این زمینه پیروز است.


سازگاری با نسخه های قبلی

کنسول بازی ایکس باکس وان قابلیت اجرای تعداد مشخصی از بازی های نسخه قدیمی خود یعنی ایکس باکس 360 را دارد و اگر شما یک بازی کنسول ایکس باکس 360 را وارد ایکس باکس وان کنید، می توانید به آسانی اقدام به بازی کنید و حتی برخی بازی ها نیز هستند که در فروشگاه مایکروسافت برای خرید در دسترس هستند و برخی نیز بصورت رایگان عرضه می شوند که برای کنسول ایکس باکس 360 عرضه شده بودند و اما شما می توانید آنها را در نسل جدید Xbox یعنی ایکس باکس وان اجرا کنید.

ایکس باکس وان

همچنین هر یک از اعضای Xbox Live Gold یک بازی رایگان کنسول Xbox 360 را از کمپانی مایکروسافت دریافت می کنند. اما چنین قابلیتی در پلی استیشن 4 نیز وجود دارد و اما هر شخصی قادر به استفاده از آن نیست و برای استفاده از چنین قابلیتی در ps4 که به نام PSNow می باشد، به ازای هر ماه باید 20 دلار و 3 ماه 45 دلار هزینه کنید تا بتوانید بازی های Ps3 را در کنسول ps4 بازی کنید که اگر اینترنت شما ضعیف باشد، عملکرد بازی بسیار کند خواهد شد.

اما چند وقت اخیر شایعه شده بود که سونی قصد دارد برخی از بازی های کلاسیک PS1 و PS2 را به درون PSNow بیاورد، اما هنوز این اتفاق نیوفتاده است. با این حال باز هم این تحلیل را بصورت منطقی نگاه کنیم، پیروز میدان کنسول Xbox one می باشد.


ارائه خدمات آنلاین

سونی و مایکروسافت هر دو خدمات آنلاین مشابه را به مشتریان خود ارائه می دهند. PlayStation Plus و Xbox Live Gold مایکروسافت به کاربران امکان دسترسی به بازی های آنلاین، بازی های رایگان ماهانه با تخفیف های مناسب، می دهند که برای استفاده از هر یک از کنسول های ذکر شده به ازاری هر ماه باید 10 دلار و به ازای هر سال باید 60 دلار هزینه بپردازید.

بازی آنلاین

ابتکار عمل مایکروسافت اینجا است که شما با خرید Xbox Live Gold مایکروسافتف می توانید حتی به ده ها بازی از طریق سیستم عامل ویندوز خوود دسترسی پیدا کنید. اما همانطور که در بالا گفته شد، کابران PS4 از مزایای کمتری برخوردار هستند چرا که گیمرها فقط می توانند بازی های Ps3 را در Ps4 بازی کنند که با وجود این تفاسیر می توان کنسول بازی Xbox را به عنوان بهترین گزینه در این زمینه انتخاب کرد.


رابط کاربری

رابط کاربری یکی از مهم ترین نکاتی است که می توان به آن اشاره کرد که در پلی استیشن 4 به گونه ای طراحی شده است که بازی ها به خوبی در دسترس قرار گیرند که یک ظاهر بسیار ساده و آسانی دارد که هر رینج سنی با کمی کارکردن با آن می توانند به خوبی کارهای مدنظر خود را انجام دهند.

اما رابط کاربری ایکس باکس وان کمی پیچیده تر، قدرتمندتر و کاربردی تر می باشد که اگر کمی دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم می توانیم تشابه آن نسبت به محیط کاربری ویندوز دانست. همچنین مایکروسافت هر چند مدت یکبار آپدیتی را برای کنسول بازی ایکس باکس وان عرضه می کند تا کاربران بتوانند هر چه بهتر با این کنسول بازی کنند.

ps4

با این حال از دید ما رابط کاربری ایکس باکس وان برنده می باشد چرا که ویژگی های بیشتری را به شما ارائه می دهد.

بررسی و مقایسه آپشن های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

4321
این مطلب مفید بود ؟25962
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی