پوست خوب
برای داشتن پوستی خوب و جوان باید خواب و تغذیه خوبی داشته باشید همچنین استفاده از ماسک های طبیعی خانگی نیز تاثیرات فوق العاده ای برای پوست دارند.

ماسک های کاملا گیاهی برای داشتن پوست شاداب ، شفاف و جوان

پوست خوب و شفاف در زیبایی بسیار موثر است و حتی یکی از اصلی ترین رکن های زیبایی به محسوب می شود که برای به دست آوردن آن باید راز و رمز های افرادی که پوست زیبا و شفای دارند را بدانید و پس از معرفی این نکات ماسک و پک های مصرفی زنانی که پوست خوب و شفاف دارند را برایتان خواهیم گفت.

6 راز کلی زنانی که پوست خوب و شفاف دارند

  1.  پیش از هر کاری آنها یک بار در روز، پوست را با روش های درست و سالم پاک سازی می کنند.
  2.  علاوه بر اهمیت دادن به کرم ضد آفتاب آنها کرم ضد آفتاب را تجدید می کنند.
  3.  خانم هایی که پوست زیبا دارند هر شب از کرم نرم کننده ای که متخصص پوست تجویز کرده یا متخصص طب سنتی پیشنهاد داده استفاده می کنند.
  4.  رژیم غنی از امگا 3 و ویتامین ها در برنامه غذایی آنها ثابت و مهم است.
  5.  ورزش کردن مثل نان شب برایشان اهمیت دارد.
  6.  خواب استاندارد و حداقل 7 ساعت برایشان اهمیت دارد.

ورزش

ماسک آب برنج راز و رمز زنان شرقی با پوست خوب و شفاف

اگر بطور مرتب برنج می خورید حتما از فواید آن هم آگاه هستید. آب برنج برای درخشندگی پوست عالی است می توانید از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کنید؛ برخی افراد پوست های حساسی دارند و با تغییر فصل، حالت و با توجه به چیزی که می خورند بافت پوست آنها تغییر می کند.

پیدا کردن چیزی برای شستشوی صورت با داشتن همه این موارد آسان نیست به علاوه، من در مورد اکثر محصولات پاک کننده در دسترس نیاز به اطمینان داشتم کمی مطالعه کردم تا محصول طبیعی برای چهره ام پیدا کردم.

اطلاعات زیادی در مورد نحوه شستن صورت در خانه پیدا کردم امتحان کرده ام فوق العاده عمل می کند بنابراین تصمیم گرفته ام برخی از این دستور العمل ها را در این بخش از سلامت پوست وموی نمناک به اشتراک بگذارم، پس می توانید زمان را صرفه جویی کنید و شروع به به دست آوردن پوست شادتر کنید.

آب برنج

ماسک آب برنج برای پوست

مواد لازم:

آماده سازی و کاربرد:

در ماهی تابه، یک لیوان آب سرد بردارید و 2تا3 قاشق غذاخوری برنج خام به آن اضافه کنید. آن را روی شعله کم تا زمانی که نرم شود بپزید. سپس آب اضافی را فشار دهید و آن را در کاسه ای جداگانه بریزید.

کاسه ای را بردارید و برنج پخته شده را در آن قرار دهید. برنج را بکوبید تا خمیر مناسب بدست آید. سپس یک قاشق غذاخوری از شیر گرم و عسل را بردارید و آن ها را با برنج مخلوط کنید.

سپس، از یک سوزن برای ایجاد سوراخ در کپسول ویتامین ای استفاده کرده و روغن را فشار دهید. در نهایت یک قاشق چایخوری گلاب را اضافه کرده و تمام مواد تشکیل دهنده آن را به خوبی ترکیب کنید تا ماسک صورت آماده شود

صورت خود را به طور کامل تمیز کنید و ماسک صورت را با کمک برس روی صورت بزنید. آن را 20 دقیقه بگذارید و با آب برنج که کنار گذاشته شده بشویید. در نهایت با آب ساده آبکشی کنید.

این کار را حداقل هفته ای یک بار برای بهتر شدن نتیجه تکرار کنید.

پوست صاف و براق

فواید ماسک جوان سازی برنج برای داشتن پوستی خوب:

این ماسک برنج به درمان چین و چروک و خطوط کمک می کند. کشش و استحکام پوست را حفظ می کند تا تازه و جوان تر به نظر برسید. استفاده منظم از این ماسک صورت باعث می شود پوست صاف، آبدار، درخشان شود. این ماسک ضد چروک به همان اندازه موثر است که آکنه، جوش ها، لکه ها را درمان کند و می تواند پوست کاملا شفافی ایجاد کند.

در بخش سلامت نمناک و در بحث خواص برنج گفته شد که برنج حاوی لینولئیک اسید و اسکوالن است که باعث افزایش تولید کلاژن می شود. اسکوالن به حفظ انعطاف پذیری پوست کمک می کند. هم چنین به حفاظت از پوست در برابرآسیب خورشید کمک می کند.

برنج منبع غنی از ویتامین ب است که رشد سلول را افزایش می دهد و باعث کاهش سن می شود . چنین تامین خون را بهبود می بخشد و پوست صاف و درخشان را به شما می دهد.

آب برنج

5 دستور العمل های ساده و کاملا طبیعی برای داشتن پوست زیبا و شفاف

داشتن پوست خوب با شستن صورت با روغن نارگیل:

قدرت طبیعی روغن نارگیل می تواند هر روز گرد و غبار انباشته، آلودگی و چربی را ازبین ببرد و رطوبت طبیعی پوست را احیا کند.

مراحل:

چند قطره روغن نارگیل به صورت خود بمالید.به آرامی آن را به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید.صورت خود را با حوله گرم بپوشانید تا منافذ را باز کرده و همه ناخالصی ها را بیرون کنید.

بعد از 15 تا 30 ثانیه، پارچه را بردارید و روغن را با کیسه حمام تمیز کنید.صورت را نشویید و به روغن نارگیل اجازه دهید پوست صورت نرم و انعطاف پذیر شود.

روغن نارگیل

شستن صورت با سرکه سیب برای داشتن پوست خوب شفاف:

اگر پوست حساسی دارید که مستعد جوش و آکنه است آن را با سرکه سیب بشویید. سطح پ هاش این محصول طبیعی بسیار نزدیک به پوست ماست.

مراحل:

 محلول سرکه سیب و آب بسازید. این را در بطری بریزید و خوب تکان دهید.آن را به صورت بمالید و به مناطق آسیب دیده توجه کنید.فقط از پنبه یا انگشتان برای پاک کردن استفاده کنید.

بگذارید صورت به طور طبیعی خشک شود. اگر احساس خشکی داشته باشید می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

سرکه سیب

شستن صورت با عسل و لیمو برای داشتن پوست خوب:

این دو زمانی که ترکیب می شوند خاصیت ضد عفونی کنندگی خوبی برایتان دارد. باکتری ها کشته و پوست های مرده می ریزند و سالخوردگی کمتر می شود.

مراحل:

صورت خود را با اضافه کردن 1 قاشق چای خوری تازه لیمو ترش به 2 قاشق چای خوری عسل بشویید.آن را در کف دست نگه دارید تا گرم شود. یک لایه نازک به صورت و گردن بمالید.بگذارید خشک شود و سپس با آب گرم آن را آبکشی کنید.

لیمو و عسل

شست و شو صورت با آلوئه ورا برای داشتن پوست خوب و شفاف:

آلوئه ورا عامل ترمیم طبیعی است. می توانید با اضافه کردن آن به دستور العمل های شستن صورت این مزیت را به دست آورید.

مراحل:

در یک کاسه1/4 فنجان ژل آلوئه ورا، 2 قاشق سوپ خوری گلاب ، 2 قاشق سوپ خوری روغن بادام، 1 قاشق سوپ خوری روغن اسانس سنبل هندی و 5تا10 قطره روغن اسطوخودوس 3 - 5 قطره روغن ویتامین ایی (این اختیاری است)

محلول را به ظرف دربسته انتقال دهید.روی صورت مرطوب مقدار کمی از این محلول را اعمال کنید و 30 دقیقه به صورت دایره ای ماساژ دهید.آن را با آب گرم بشویید.به یاد داشته باشید قبل از شست وشوی صورت ظرف را تکان دهید.

ژل آلوئه ورا

داشتن پوست خوب با شستشوی صورت با درخت چای:

اگر پوستتان آکنه دارد این حالت شستشو درمانی موثر است. خواص ضد قارچی آن به تمیز کردن صورت و جلوگیری از آکنه کمک می کند.

مراحل:

1/4روغن کرچک و 1/2 روغن دانه انگور ،1/4 فنجان روغن جوجوبا و 15 قطره روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید.آن را به خوبی مخلوط کنید و داخل شیشه دربسته منتقل کنید.

چند قطره از این روغن را روی نوک انگشتان خود بریزید و روی پوست ماساژ دهید.حدود یک دقیقه دایره وار به آرامی بمالید.

دستمال حمام را در آب داغ فرو کنید و صورت خود را با آن بپوشانید.آن را بعد از سرد شدن بردارید. اگر بخواهید می توانید دو بار صورت را بخار دهید.

با استفاده از کیسه حمام تمیز، روغن را از روی صورت پاک کنید و آن را خشک کنید.اگر احساس خشکی می کنید می توانید مرطوب کننده بزنید.

روغن برای پوست

فواید ترکیبات موجود در ماسک های صورت دست ساز برای پوست خوب و شفاف

شیر:

شیر برای پاکسازی و تمیز کردن پوست بسیار موثر است و آن را تمیز، شفاف و درخشان می سازد. حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها است که شرایط کلی پوست را بهبود می بخشد. شیر یک مرطوب کننده عالی برای پوست نیز است. هم چنین به روشن کردن لکه ها، چین و چروک و خطوط کمک می کند و پوست نرم، جوان و درخشان را حفظ می کند.

عسل:

عسل حاوی آنتی اکسیدان است که آن را به یکی از بهترین مواد جوان سازی تبدیل می کند و چنانچه بارها و بارها در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته شده است پوست را مرطوب می کند و به شدت آرامش بخش است. خاصیت ضد میکروبی طبیعی عسل آن را برای درمان آکنه ایده آل می کند. عسل رنگ طبیعی را به پوست می دهد.

عسل

روغن ویتامین ایی:

ویتامین ایی مرطوب کننده عالی است که پوست را درمان می کند. آن هم چنین یک جز بزرگ ضد پیری است. آن با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و تولید کلاژن را تقویت می کند و در نتیجه پوست ما را سالم و جوان نگه می دارد. هم چنین روغن ویتامین ایی در درمان آفتاب سوختگی هم مفید است و همچنین علائم و نقاط را درمان می کند در نتیجه پوست تمیز، درخشان، تمیزو جوانی می دهد.

آب برنج:

آب برنج پر از آنتی اکسیدان ها است. آن به عنوان مرطوب کننده پوست عالی عمل می کند و هم چنین می تواند اشعه های ماورای بنفش را جذب کند و پوست را از آسیب آفتاب محافظت کند. آب برنج تولید رنگدانه را کاهش می دهد و باعث می شود پوست روشن تر شود. هم چنین به درمان آکنه کمک می کند و پوست سالم و تمیزی به افراد می دهد. 

راز پوست خوب و شفاف زنان چیست؟ ماسک قوی آنها کدام است؟

4.4566
این مطلب مفید بود ؟50165
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ/م.ح
وبگردی