لاله اسکندری
امروز 30 آذر همزمان با سالروز تولد و درگذشت چند تن از هنرمندان و چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می پردازیم.

چهره های مشهور ایرانی که در 30 آذر متولد یا درگذشتند

پاییز، پادشاه فصل ها هم رخت بربست و فرارسیدن بلندترین شب سال نویدبخش آغاز زمستان شد. امروز آخرین روز از آذرماه است و از فردا زمستان بر زمین سایه می افکند و با باران و برف خودش را نمایان تر می کند.

امروز 30 آذر همزمان با سالروز تولد و درگذشت افراد زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 30 آذر می پردازیم.

حمیده خیرآبادی

حمیده خیرآبادی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون کشورمان 30 آذر 1303 در رشت متولد شد.

حمیده خیرآبادی

حمیده خیرآبادی از بازیگران زمان پیش از انقلاب است که بعد از انقلاب هم حضور پررنگی را در سینما تجربه کرد و همیشه در نقش مادری مهربان درخشید. پدر سالار، خانه سبز، قطار ابدی، کهنه سوار، سمندون و… از جمله سریال های پرطرفدار حمیده خیرآبادی هستند.

لاله اسکندری

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 30 آذر 1354 در تربت حیدریه متولد شد.

لاله اسکندری

لاله اسکندری بازی در سینما را از سال 78 با فیلم متولد ماه مهر آغاز کرد و با برپایی نمایشگاه عکاسی و همکاری با شهرداری در زیباسازی شهر، هنر خود را در معرض دید همه قرار داد. خاک سرخ اولین سریال لاله اسکندری در تلویزیون است.

مرتضی احمدی

مرتضی احمدی بازیگر و صداپیشه کشورمان سال 1303 در تهران متولد شد و 30 آذر 1393 در تهران درگذشت.

مرتضی احمدی

مرتضی احمدی یکی از چهره های فعال در همه زمینه های سینما، تلویزیون و تئاتر است که در زمینه دوبله هم آثار ماندگاری از او برجای مانده است. شکرستان آخرین کار تلویزیونی زنده یاد مرتضی احمدی بود که به عنوان راوی در آن حضور داشت.

تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در 30 آذر

4.271
این مطلب مفید بود ؟5912
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک / م.ف/ف
وبگردی