کارآفرین موفق
برنامه ریزی برای تجارب خود، داشتن یک گروه هدف، فروش ایده خود و... از مراحل مهم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق می باشد.

با آگاهی مطمئنا یک کار آفرین موفق خواهید بود

بسیاری از جوانان همواره رویای کارآفرینی را در سر می پرورانند و دوست دارند کسب و کاری راه اندازی نمایند و به موفقیت و کسب ثروت دست یابند. راه اندازی کسب و کار به پول، یک ایده ی خاص و عالی و یک پشتکار و تلاش بی نظیر نیاز دارد. کارآفرینان موفق همیشه نگاه نو و متفاوتی به کار و زندگی شان دارند و برای رسیدن به موفقیت دارای عزم و ثبات قدم هستند. اگر شما دارای روحیه کار آفرینی هستید ، از اصول و قواعدی که در این بخش از نمناک آورده ایم، بهره ببرید تا میزان ریسک پذیری کمتر و سود دهی بیشتری داشته باشید.

مراحل مهم برای اینکه یک کارآفرین موفق باشید

مرحله 1 :حتماً یک تجارت صحیح برای خودتان پیدا کنید :

کارآفرین بودن می تواند یک مفهوم بسیار گسترده داشته باشد. همچنین شما نیز می توانید در هر مورد و ناحیه به عنوان یک کارآفرین به دیگران معرفی شوید. اگر چه که حتماً باید یک رشته و یا زمینه کاری را برای شروع تجارت خود انتخاب کنید. پس باید به سراغ بیزینس تجارتی بروید که نه تنها در آن موفق شوید، بلکه بتوانید در آن ثابت قدم باقی بمانید. کارآفرینی کار سختی است، بنابراین باید تمام تمرکز و حواس خود را روی آن بگذارید.

 کارآفرین موفق

مرحله 2 :اگر نیاز به تحصیلات دارید ، حتماً آن را پیگیری کنید :

قطعاً قرار نیست که دارای مدارک تحصیلی رسمی و عالیه باشید تا بتوانید به عنوان یک کارآفرین به دیگران معرفی شوید اما این موضوع به این معنا هم نیست که نباید تحصیلات را فراموش کنید. اگر قرار است یک کمپانی مربوط به تکنولوژی را راه اندازی کنید، حتماً باید در آن مورد اطلاعات زیادی داشته باشید. به طور مثال ؛ باید با برنامه ریزی کامپیوتر و بازاریابی های کامپیوتری آشنا باشید که می تواند به تجارت شما کمک بسیار زیادی بکند. همچنین بعضی از صنایع برای کارآفرین شدن نیازمند به سر رشته داشتن در رشته هایی مثل حقوق یا حسابداری می باشند.

مرحله 3 :برای تجارت خود برنامه ریزی کنید :

قبل از اینکه تجارت خود را شروع کنید، حتماً باید یک برنامه کاری داشته باشید. برنامه تجارتی شما باید اهدافتان و استراتژی هایی که قرار است شما را به هدفتان برساند را ثبت کند. این برنامه ریزی در موفقیت سرمایه گذاری شما و تجارتتان نقش بسیار مهم و بزرگی خواهد داشت. همچنین می تواند میزان موفقیتتان را نیز اندازه گیری کند.

مرحله 4:حتماً مخاطب و گروه هدف داشته باشید :

برنامه های مربوط به تجارت برای همه افراد جذاب نیست. پس باید سن، جنسیت ، درآمد ، نژاد و فرهنگ گروهی که قرار است مخاطب شما باشند را در نظر بگیرید تا راحت تر اهداف خود را مشخص کنید. همچنین بهتر است که یک آدرس مخصوص تجارت خود داشته باشید. به دنبال گروه افرادی بگردید که بیش از همه به نیاز شما در تجارت پاسخ می دهند و شما نیز می توانید احتیاجات آن ها را برطرف کنید.

کارآفرین 

مرحله 5:نتورک :

از آنجایی که نتورکینگ در همه رشته ها و زمینه ها بسیار حائز اهمیت می باشد ، پس برای کارآفرینی نیز نیاز است. نتورک به این معناست که چگونه افرادی را ملاقات کنید که نیاز شما در مهارت های مورد نیاز برای پیش بردن تجارت را برطرف کنند. این افراد همچنین می توانند مدل تجاری شما را بهبود ببخشند و مشتریان بیشتری برای شما پیدا کنند.

مرحله 6:ایده خود را بفروشید :

مشتریان نیازمند محصولات هستند اما همیشه هر محصولی را انتخاب نمی کنند. پس وظیفه شما به عنوان کارآفرین این است که افراد را قانع کنید که شما بهترین گزینه را در اختیار آن ها قرار می دهید. در نتیجه از شما خرید می کنند . پس باید بفهمید که دقیقاً چه چیزی محصول شما را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل می کند و می تواند طبق ارزش هایش فروخته شود.

مرحله 7:مارکت یا بازاریابی :

حتماً باید قبل و بعد و در طول پیش بردن تجارتتان ، روی بازاریابی تمرکز کنید. به طور مثال ؛ ممکن است بخواهید که بهترین رستوران را در یک شهر برپا کنید. اگر کسی از وجود رستوران شما خبر نداشته باشد، قطعاً نمی تواند وارد آن شود. پس بازاریابی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید آن را انجام دهید. روی تلاش خود برای گسترش بازاریابی تمرکز کنید و اهداف مخاطب خود را بشناسید. همچنین می توانید از بیلبوردهای درون شهری و یا شبکه های اجتماعی نیز کمک بگیرید.

نکات کارآفرینی 

چگونه رشته و زمینه کاری خود را انتخاب کنم؟

باید اصلی ترین جهت گیری خود را مشخص کنید و ببینید که به دنبال چه ارزش هایی هستید. اگر برای تجارت خود ارزش خاصی نمی شناسید پس دلیلی ندارد که توجه خود را روی کارآفرینی متمرکز کنید.

آیا نیاز به مجوز دارم؟

مجوزهای تجاری ممکن است که برای هر زمینه شغلی مورد نیاز باشند. البته کشورهای مختلف هر کدام قوانین مخصوص به خود را دارند اما بعضی انسان ها هستند که شدیداً روی داشتن پروانه کسب و کار اصرار می ورزند . مثلاً ممکن است یک رستوران فقط به مجوز برای تهیه غذا نیاز داشته باشد. پس بهتر است که در مورد قوانین اطلاعات کامل داشته باشید.

آیا همه می توانند یک کارآفرین باشند ؟

بله همه می توانند به عنوان یک کارآفرین مشغول به کار شوند اما قطعاً همه به اندازه یکسان به موفقیت دست پیدا نمی کنند. کارآفرینی نیازمند تجربه های بسیار زیاد ، قاطعیت و گاهی اوقات تحصیلات و علم و آگاهی است.

کارآفرین موفق شدن

برای شروع یک تجارت باید در آن حوزه خاص تجربه داشته باشم ؟

خیر. اما تجربه می تواند کمک زیادی به شما بکند. اگر قرار است یک آژانس بازاریابی باز کنید، باید تجربه شما در این زمینه به اندازه کافی بالا باشد. قرار نیست که مشتریان پول خود را صرف کالاهایی کنند که سازنده آن تجربه کافی در این زمینه را ندارد. پس بهتر است تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین چیست ؟

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین وجود ندارد. همه کارآفرینان تجربه های مختلف دارند اما شاید بهترین ایده ها در این زمینه باز هم با شکست روبرو شود. پس بهتر است که فرصت های مربوط به شکست را نیز غنیمت بشمارید. قطعا آگاهی ، تجربه و برنامه ریزی صحیح می تواند جزء بهترین راهبردهای شما برای موفقیت کارآفرینی باشد.

از کجا بفهمم که تجارت من موفق خواهد شد ؟

اگر یک برنامه تجاری صحیح را پیگیری کنید و شاهد رشد خود باشید، قطعا تجارت شما به خوبی پیش خواهد رفت. به یاد داشته باشید که بسیاری از تجارت ها برای پول درآوردن و موفق شدن نیاز به زمان دارند.

 کارآفرین نمونه

نکات مهم در مورد کارآفرینی

رفتارها ، کیفیت ها و ارزش های خاصی هستند که معمولاً کارآفرینان از آن پیروی می کنند. البته این ارزش ها نمی توانند ضامن موفقیت صد درصدی شما باشند اما باید سعی کنید که ویژگی هایی مثل ریسک پذیری را در خودتان افزایش دهید . مهم تر از همه اینکه باید استقلال داشته باشید. خودتان رئیس خودتان باشید. برنامه ریزی را خودتان انجام دهید و زندگی را با مسئولیت و مدیریت خودتان پیش ببرید. اگر فکر می کنید که روحیه رئیس بودن ندارید ، بهتر است که به سمت کارآفرینی نروید.

کارآفرینان کاملاً به خودشان اعتماد دارند ، آن ها مسئولیت موفقیت خود را بر عهده می گیرند. همچنین به توانایی های خود ایمان دارند. آن ها می دانند که چگونه ریسک پذیری خود را افزایش دهند. اگر در مورد فروش محصول شکست بخورند ، به خوبی می توانند از عهده مشکلات بعدی آن بر بیایند.

کارآفرینی 

تدریجی کار کنید ، نباید توقع شما برای رشد یک تجارت و کارآفرینی، سرعت بسیار بالا باشد. گاهی اوقات موفقیت و پیشرفت در یک حوزه نیازمند ده ها و سال ها تلاش می باشد. در نتیجه باید آرامش خود را به اندازه کافی حفظ کنید و به خوبی در مسیرهای مختلف شغلی قرار بگیرید تا بتوانید پیشرفت قابل توجهی را به دست بیاورید.

نباید وابسته به یک منبع درآمدی جداگانه باشید، خرید مشتری از شما تنها باید 25 درصد از درآمد کلی تان را تشکیل دهد. پس سبک زندگی شما نباید به گونه ای باشد که با خرید نکردن یک مشتری متحمل ضرر و زیان زیادی شوید.

چگونه می توانیم یک کارآفرین موفق باشیم؟ + نکات مهم

4.195
این مطلب مفید بود ؟7817
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی