کسب و کار خانگی
کسب و کار خانگی مزایای بسیار زیادی دارد. البته اگر به صورت فکر شده، برنامه ریزی شده و منطقی راه اندازی شود. نه بلند پروازانه یا با درصد زیاد ریسک.

کسب و کار خانگی با آموختن مهارت ها

راه اندازی کسب وکار خانگی خیلی جذاب است. چه کسی بدش می آید در خانه بنشیند و درآمد خوبی داشته باشد و همه چیز را تحت کنترل خودش بگیرد؟

کسب و کار خانگی مزایای بسیار زیادی دارد. البته اگر به صورت فکر شده، برنامه ریزی شده و منطقی راه اندازی شود. نه بلند پروازانه یا با درصد زیاد ریسک.

از جمله این مزایا، استقلال مالی و به قول معروف «مدیر و همه کاره خودتان بودن»، «دوام بیشتر در دوران رکورد و بحران»، «هزینه های تمام شده پایین تر»، «ریسک کمتر» و «تلف شدن کمتر زمان و انرژی به دلیل رفت و آمد کمتر» است.

اگر این لیست را بخواهیم ادامه دهیم مزایای بسیار بیشتری هم می توانیم به شمار آوریم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید بسیاری از بزرگترین کسب و کارهای دنیا، از همین کسب و کارهای خانگی و کوچک آغاز کرده اند. مثل گوگل، مایکروسافت و آمازون.

در ایران هم برخی کسب وکارهای کوچک قدیمی و جدید توانسته اند به سرعت رشد کنند و به کسب وکارهای بسیار بزرگ تبدیل شوند.

بنابراین اگر تصورتان از کسب و کار خانگی یک کار کم درآمد با حقوق بخور و نمیر است، سخت در اشتباهید. کسب و کار خانگی را می توانید به عنوان شغل اول و اصلی خودتان در نظر بگیرید. اکنون که خیلی از کسب و کارها اینترنتی شده اند، اکثر افراد ترجیح می دهند در خانه بنشیند و به راحتی به کارهای روزمره شان برسند. خیلی از استارتاپ ها بدون اینکه مکان فیزیکی رسمی اجراه کنند، از خانه و منزل کارشان را راه می اندازند و اتفاقاً درآمدهای بالایی هم دارند.

اما چطور می توان یک کسب و کار خانگی راه انداخت؟

برای راه اندازی کسب وکار باید مهارت های لازم را بیاموزید.

کار در منزل

یکی از انواع هوش های ما هوش مالی است. معمولاً کسانی که هوش مالی بالایی دارند، از کوچک ترین ایده ها هم می توانند پول دربیاورند.

بنابراین تقویت هوش مالی یکی از مهارت هایی است که باید در آن حرفه ای شوید و حسابی خود را به آن مجهز کنید.

تمام افراد موفق دنیا، هوش مالی بالایی دارند. البته این هوش مثل تمام هوش های دیگر قابل تقویت شدن و پرورش است. درست مثل عضلات بدن که با تمرین، ورزیده می شوند، هوش و ذهن ما هم با ورزش کردن، حسابی آماده می شود و پرورش می یابد.

هوش مالی برای تبدیل کردن ایده ها و فرصت ها به عمل بسیار حیاتی و ضروری است. پس شاید از مهم ترین مهارت هایی است که باید یاد بگیریم.

و اما...

مذاکره یک مهارت بسیار مهم دیگر برای راه اندازی کسب و کار (از جمله کسب و کار خانگی) است.

اگر به یک روز زندگی خود به دقت نگاه کنید، می بینید که در اغلب مواقع در حال مذاکره هستید.

ما در خانواده، در سرکار، در مدرسه، در دانشگاه و در روابط اجتماعی همواره در حال مذاکره ایم. اما مذاکره هم مثل تمام مهارت های دیگر، کاملاً قابل آموزش و یادگیری است. اگر زندگی را به بازی فوتبال تشبیه کنیم، ما همواره موقعیت های گل فراوانی در زندگی به دست می آوریم. مذاکره به ما کمک می کند تا این موقعیت ها را به یک «گل زیبا» تبدیل کنیم و بعد از سوت پایان بازی، بازی زندگی را با برد به پایان برسانیم.

کار در منزل

کسب و کار خانگی با آموختن مهارت های ضروری

52
این مطلب مفید بود ؟20
برچسب : کسب و کار
نظر سنجی برای این مطلب غیر فعال شده است
وبگردی