کمپرس یخ یا گرم
تسکین بسیاری از دردها با کمپرس یخ یا گرم امکان پذیر است اما اینکه بدانیم در چه زمانهایی از کمپرس سرد و چه زمانهایی از کمپرس گرم استفاده کنیم، اهمیت فراوانی دارد.

کمپرس یخ یا گرما؟ کدامیک برای درمان درد شما مفید است

یخ و گرما اصلی ترین متریال های پیشنهادی برای درمان برخی از دردهای بدن هستند، به محض زمین خوردن و یا اصابت شربه به جایی از بدن فردی دیگران کمپرس یخ را توصیه می کنند تا از بروز کبودی و.. جلوگیری کند همینطور برای رفع دردهایی مثل دردهای قاعدگی کیسه آب گرم پیشنهاد می شود ، این مقدمه ای است تا در ادامه بخش سلامت نمناک به موارد دیگری در این زمینه بپردازیم.

کدام درد را با یخ و کدام درد را با گرما باید درمان کنیم

کمپرس سرد

درمان بیماری های مختلف با کمپرس سرد یا گرم

رگ به رگ شدن :کمپرس یخ

معمولا داغی، ایده بدی برای استفاده بلافاصله بعد از آسیب دیدن است، صرف نظر از اینکه آیا کشیدگی عضلانی باشد یا رگ به رگ شدن باشد. هر گونه محل آسیب دیدگی ای که گرم و متورم است، با گرما متورم تر می شود، اما اغلب یخ مفید است.

 کمپرس یخ یا گرم

برای درمان رگ به رگ شدن از کمپرس یخ استفاده کنیم یا گرم

گرفتگی قاعدگی:کمپرس گرم

کمپرس گرما به درد و گرفتگی ناشی از قاعدگی شما بسیار کمک خواهد کرد ؛ کمپرس گرم، برای گرفتگی عضلات قاعدگی در مقایسه با سایر درمان ها مناسب تر و بهتر است این گونه تصور می شود که گرفتگی قاعدگی ناشی از انقباض طولانی مدت و دردناک رحم است.گرما ،عضلات را شل می کند و به بهبود جریان خون کمک می کند، بنابراین درد را کاهش می دهد.

کمپرس گرم

برای درمان گرفتگی عضلات در قاعدگی از کمپرس یخ استفاده کنیم یا گرم

سردرد:کمپرس یخ یا گرم

درمان مناسب، بستگی به نوع سردرد شما دارد ، سردرد ناشی از تنش می تواند با گرما بهبود یابد، که کمک می کند تا عضلات سفت شده در سراسر گردن و فک ریلکس و آرام شوند. سردرد سینوسی هم با استفاده از گرما می تواند راه های تنفسی بینی را گرم کند و برخی ترشحات را نرم کند ، میگرن یا سایر سردرد های عروقی،با سرما بهتر می شوند.

کمپرس سرد

برای درمان سردرد از کمپرس یخ استفاده کنیم یا گرم

کهیر:کمپرس یخ

یکی از سریع ترین راهها برای کاهش خارش و تورم ناشی از واکنش آلرژیکی، قرار دادن یک کمپرس یخ در نقاط خارش است - تا زمانی که کهیر ها بهتر شوند.

کبودی:کمپرس یخ

همان لحظه ای که لک سیاه و آبی ظاهر می شود، هر یک ساعت یکبار ، به مدت 15 دقیقه یخ روی محل کبودی خود قرار دهید ، کمپرس های یخ می توانند سریعتر زخم را بهبود ببخشند، و درد را بی حس می کنند.

کمپرس یخ یا گرم

برای درمان کبودی از کمپرس یخ استفاده کنیم یا گرم

فشار و کشش عضلانی:کمپرس یخ

یک یخ کوچک ممکن است مفید باشد اگر آسیب حادی باشد، اما اگر گرفتگی و سفت شدن عضلات و درد باشد، حرارت یک دوش داغ می تواند موثر باشد ، زمانی که مفاصل یا عضلات سفت می شوند، گرما بهتر است. عضلات و تاندون ها را شل می کند و علائم طولانی مدت مرتبط با سفتی عضلات را از بین می برد.

درد پشت:یخ، سپس گرما

با درد کم کمر، اغلب فردبرای رهایی از درد از یخ استفاده می کنند ؛ با این حال، برخی از کمر دردها در دراز مدت، مربوط به سفتی عضلات می شوند، و می توان از مزایای گرما، برای بهبود اسپاسم های عضلانی استفاده کرد.

 کمپرس یخ

برای درمان درد پشت از کمپرس یخ استفاده کنیم یا گرم

نیش حشرات:کمپرس یخ

قرار گرفتن مدت کوتاهی از یخ بر روی نیش حشرات ،می تواند باعث تسکین اولیه درد و بهبود جای نیش شود ؛ علاوه بر این، برداشتن نیش از روی زخم باعث کاهش التهاب در محل نیش زده شده می شود.

آرتروز:کمپرس یخ یا گرم

بهترین درمان برای آرتروز شما،به علائمتان بستگی دارد ، آرتروز، یک مشکل در پوشش غضروف روی سطوح مفصل است.با فشرده سازی و اصطکاک در اطراف این مفاصل، التهاب زیادی در مفصل ایجاد می شود. این التهاب می تواند به درد و سفت شدن عضلات در اطراف مفصل آرتریت منجر شود.گرما می تواند برای شل شدگی عضلات سفت شده موثر باشد، اما یخ می تواند انتخاب خوبی برای درمان التهاب مفصل باشد.

درمان آرتروز با کمپرس یخ

برای درمان آرتروز از کمپرس یخ استفاده کنیم یا گرم

تاندونیت:یخ، سپس گرما

یخ در سه روز اول پس از جراحت و صدمه، بهتر کار می کند و به کاهش التهاب کمک می کند - پس از این سه روز، استفاده از گرما می تواند جریان خون را به محل افزایش دهد تا به بهبود زخم کمک کند.

آفتاب سوختگی:کمپرس یخ

کمپرس های سرد می توانند به کاهش درد و تورم ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت زیر خورشید کمک کنند (یا فراموش کردن استفاده از کرم ضد آفتاب!). برای بهبود سریع، کمپرس یخ را دور حوله بپیچید (نباید به طور مستقیم استفاده شوند) و روی محل مورد نظر قرار دهید ،تا سوختگیتان بهتر شود.

کمپرس یخ یا گرم

برای درمان آفتاب سوختگی از کمپرس یخ استفاده کنیم یا گرم

درد سیاتیک:کمپرس یخ، سپس گرما

درد سیاتیک در کمر ایجاد می شود و درد و یا بی حسی را به پا منتشر می کند شما به یک کمپرس سرد یا گرم برای پایین کمرتان نیاز دارید، نه پاهایتان. اغلب مردم تلاش می کنند تا از کمپرس های داغ یا یخی برای برخورد با علائم ناشی از مشکل اصلی استفاده کنند.اگرچه این علائم نورولوژیکی هستند و علت اصلی آنها به ستون فقرات نزدیک است، اما این ایده خوبی است که از کمپرس یخ برای ستون فقرات و سپس کمپرس داغ برای بهبود علائم آن، مثل کمر و پا استتفاده کرد.

کمپرس گرم

برای درمان گلودرد از کمپرس یخ استفاده کنیم یا گرم

گلو درد:کمپرس یخ یا گرما

اگر گلو درد دارید، می توانید از نرم کننده های گلو استفاده کنید. خوردن چای یا سوپ داغ یا خوردن یخ یا بستنی - هر کدام که می تواند باعث بهبود علائم شما شوند ، قرقره کردن، یکی دیگر از روش های ساده و موثر برای تسکین درد شما است.

برای درمان کدام درد کمپرس یخ و کدام درد گرما مناسب است؟

4.4106
این مطلب مفید بود ؟9313
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن / ف
وبگردی