کیک دبل چاکلت

طرز تهیه کیک دبل چاکلت دلچسب بدون فر

کد مطلب : 82081تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 4 دقیقه
کیک دبل چاکلت از انواع کیک شکلاتی می باشد که میان طرفداران شکلات جایگاه ویژه ای دارد زیرا این کیک تمام شکلاتی می باشد. طرز تهیه این کیک را در ادامه بخوانید.

 طرز تهیه کیک خانگی دبل چاکلت 

کیک دبل چاکلت یکی از کیک های خوشمزه و مخصوص  برای کسانی است که طرفداران پر و پا قرص شکلات می باشند.  یک دبل چاکلت یک کیک لذیذ و دلچسب می باشد که شما با گاناش شکلاتی می توانید برای تولدها استفاده کنید البته گزینه بسیار مناسبی برای عصرانه نیز می باشد. برای داشتن یک کیک خوشمزه دبل چاکلت حتما از شکلات با کیفیت استفاده کنید. در این مطلب از سایت نمناک  طرز تهیه این کیک خوشمزه را بخوانید.

کیک دبل چاکلت

مواد لازم کیک دبل چاکلت 

تخم مرغ3 عدد
وانیلنوک قاشق چای خوری
شیر ولرم 1 لیوان
روغن مایع1/2 لیوان
آرد قنادی1 لیوان
شکر1 لیوان
پودر کاکائو 1/2 لیوان
شکلات خرد شده150 گرم
بکینگ پودرنصف قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک دبل چاکلت خوشمزه

مرحله اول : ابتدا برای تهیه این کیک خوشمزه مواد تان را از یخچال خارج کنید و بگذارید تا به دمای محیط برسد. در ادامه شکلات ها را به روش بن ماری آب کنید و هم بزنید تا به سفت نشود. 

مرحله دوم : آرد قنادی را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو را با یک دیگر ترکیب کنید و این مواد را سه بار الک کنید. 

مرحله سوم :تخم مرغ ، شکر و به اندازه نوک قاشق چای خوری وانیل را در یک کاسه گود ریخته و با کمک همزن این مواد را بایکدیگر ترکیب کنید تا مواد کرمی رنگ شود و پف کند. 

مرحله چهارم : شیر ولرم شده را به همراه روغن و شکلات آب شده به مواد بالا اضافه کنید و دوباره با همزن شروع به همزدن بکنید تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. 

مرحله پنجم : موادی که الک کرده اید را در سه مرحله به مایع کیک اضافه کنید و با لیسک یا همان همزن ، هم  بزنید تا کاملا مایع کیک حاضر شود. 

مرحله ششم : شما می توانید هم از قالب استفاده کنید و هم از قابلمه خالی بدین منظور ابتدا کف و دور تا دور ظرف مورد نظرتان را چرب کنید سپس روی آن کاغذ روغنی و یا آرد بپاشید. 

کیک تمام شکلاتی

مرحله هفتم : شعله پخش کن را روی گاز  قرار دهید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گاز بگذارید. درب قابلمه را دم کنی ببندید و بگذارید تا حدود 40 الی 45 دقیقه کیک بپزد سپس با کمک  یک خلال چوبی از پخت آن اطمینان حاصل کنید. اگر مایع کیک به خلال نچسبید یعنی کیک حاضر است. 

مرحله هشتم : پس از این که کیک شما حاضر شد گاز را خاموش کنید و درب قابلمه را دوباره بگذارید تا کیک از حرارت بیفتد و خنک شود.  کیک را از قالب و یا قابلمه خارج کنید. 

مرحله نهم : برای این کیک می توانید از گاناش نیز استفاده کنید بدین منظور 300 گرم خامه صبحانه را به روش بن ماری آب کنید سپس 200 گرم شکلات خرد شده را در خامه بریزید و آنقدر هم بزنید تا تبدیل به سس شکلاتی شود. 

مرحله نهم: کیک را از وسط برش دهید تا به صورت دو لایه در بیاید. روی یک لایه کیک گاناش بریزید و لایه بعدی کیک  را روی لایه گاناش بگذارید و دوباره باقیمانده سس روی کیک میریزیم و تزیین میکنیم.

طرز تهیه کیک دبل چاکلت دلچسب بدون فر

4.7121
این مطلب مفید بود ؟1147
منبع : بخش آشپزخانه نمناک/م.ح
برچسب : کیک
1 نظر به ثبت رسیده است
نا شناس1401-04-01
خیلی عالی
11
وبگردی