گیاه خواری طولانی
به دلیل نیاز بدن انسان به گوشت، گیاه خواری طولانی مدت اثرات و عوارضی بر سلامت جسمی و روحی انسان دارد.

مضرات گیاه خواری طولانی مدت برای سلامت جسم و روح

هیچ گاه گیاه خواری به صورت دائم به کسی توصیه نمی شود زیرا گیاه یک غذای کامل نیست و بدنمان به گوشت احتیاج دارد. انتخاب رژیم غذایی گیاهی روشی عالی برای تجربه انرژی بیشتر و سلامت کلی بهتر است.

با انبوهی از مواد مغذی سالم، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم، می توانید از فشار خون پایین تر، اندام کوچک تر و کاهش ریسک بیماری های قلبی و ناخوشی های دیگر لذت ببرید. با این حال، گیاهخوار شدن نیز می تواند اثرات جانبی داشته باشد که به خصوص با طولانی تر شدن آن بیشتر هم خواهد شد.

تمامی اثرات و عوارض گیاه خواری طولانی مدت

افسردگی و اضطراب:

با توجه به مطالعه بر روی رژیم های غذایی گیاهی و سلامت ذهنی، محققان دریافتند گیاه خواران 18 درصد بیشتر مبتلا به افسردگی می شوند، 28 درصد بیشتر در معرض اضطراب و اختلالات اضطراب هستند و 15 درصد بیشتر حالات افسردگی را می گیرند متاسفانه، هیچ دلیلی برای این شرایط ذهنی به دقت مشخص نشده است.

گیاه خواری طولانی

افسردگی از مضرات گیاه خواری طولانی مدت

مضرات رژیم گیاه خواری طولانی مدت بر بدن

کمبود ویتامین:

مواد غذایی گیاهی، آجیل و دیگر مواد غذایی گیاهی سرشار از ریز مغذی هستند که بدن شما در بالاترین سطح عملکرد به آن نیاز دارد. با این حال، خوردن ید، روی و ویتامین ب 12 هنگامی که گوشت، غذاهای دریایی و محصولات لبنی را از وعده های غذایی خود کنار می گذارید سخت است. بدون این مواد مغذی می توانید از خستگی، اسهال، از دست دادن حس چشایی و بو و حتی آسیب عصبی رنج ببرید.

عامل مهم در اینجا، مصرف مکمل های غذایی و ویتامین های طبیعی است که از رژیم غذایی خود حذف کرده اید،با جایگزین کردن غذاها و اضافه کردن آن ها به رژیم غذایی می تواند به متعادل نگه داشتن آن کمک کند.

نفخ و اسهال

اغلب غذاهای گیاهی فیبر بالایی دارند. این ماده مغذی به عملکرد گوارشی کمک می کند، قند خون را تنظیم می کند و سیری را در میان مزایای دیگر افزایش می دهد. مشکل بیش از حد آن است که باعث نفخ، گاز و تغییر عادت های روده شود.

مطابق با بنیاد بین المللی اختلالات ، فیبر اضافی احتمالا باعث ایجاد گاز و اسهال در مبتلایان به سندروم روده تحریک پذیر (IBS)می شود. بخش ورزش و تناسب اندام نمناک اشاره می کند که غذای گیاهی خاص، به ویژه لوبیا، عدس، کلم، گل کلم، پیاز و بادام زمینی، تولید گاز را افزایش می دهد و باعث می شود که احساس ورم و سیری کنید. مطمئنا، همه این علائم را تجربه نخواهند کرد، اما اگر معده حساسی یا روده تحریک پذیر دارید بهتر است مصرف فیبر را کنترل کنید.

بنابراین بهتر است غذاهایی که در بالا ذکر شد و همچنین گندم، ، سبوس، انجیر، آلو، کلم بروکلی و بروکسل را محدود کنید تا اسهال را درمان کنید. برخی از غذاهای گیاهی مانند موز، سیب زمینی، کدو، بلغور جو دو سر و برنج سفید اثر جانبی کمی دارند.

نفخ و اسهال

نفخ و اسهال با گیاه خواری طولانی مدت

ضرر گیاه خواری طولانی مدت و مصرف بیش از حد سبزیجات

کمبود ویتامین د :

یکی دیگر از مشکلات رایج در ارتباط با رژیم های غذایی گیاهی کمبود ویتامین د است. این ماده مغذی مثل ویتامین ب 12 بیشتر در گوشت و ماهی یافت می شود سالمون ها، گوشت و جگرمرغ، روغن ماهی، میگو و زرده تخم مرغ از جمله بهترین منابع هستند. برخی از غذاهای گیاهی نظیر قارچ ، پنیر سویا و غلات ویتامین د را نیز تامین می کنند.

این ماده مغذی نقش مهمی در جذب کلسیم ایفا می کند. بدون آن، بدن نمی تواند استخوان های محکم بسازد. همچنین ویتامین د نیز از عملکرد سیستم ایمنی، ماهیچه و عصب حمایت می کند. اگر به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنید، ممکن است پوکی استخوان، و دیگر اختلالات استخوان را در طولانی مدت بگیرید.

ارتباط مستقیمی بین گیاه خواری و کمبود ویتامین د را نشان می دهد در مطالعه ای در مقایسه با جمعیت عمومی، شکستگی 30 درصد بیشتر بود. با این حال، این خطر تنها در کسانی وجود دارد که حداقل 525 میلی گرم کلسیم در روز مصرف می کردند.

گیاه خوارانی که از لبنیات و تخم مرغ در رژیم غذایی بهره می برند احتمال کمتری دارد دچار کمبود ویتامین د شوند، زیرا این ماده مغذی به طور طبیعی در تخم مرغ پنیر و شیر وجود دارد.

انرژی و وزن:

وقتی گیاهانی مصرف می کنید که به طور طبیعی کالری کمتری نسبت به غذاهای حیوانی دارند، به این معنی است که حجم بیشتری از غذا را می خورید تا تمام کالری که نیاز دارید را به دست آورید.

با نخوردن گوشت و لبنیات ممکن است مشکلاتی در سلامتی ایجاد کنید می توانید انرژی کمی داشته باشید و به دلیل عدم تغذیه ناکافی تنبل شوید. تمام غذاهای گیاهی را انتخاب کنید و شکر فرآوری شده، روغن و سایر خوراکی های ناسالم را کنار بگذارید که هیچ ارزش غذایی ندارند.

فواید گیاه خواری

افزایش وزن و کاهش انرژی با گیاه خواری طولانی مدت

عوارض گیاه خواری طولانی مدت را بدانید

وضعیت سلامتی:

متاسفانه برخی از مردم گیاهخواری را به عنوان رژیم غذایی سریع تلقی می کنند افراد مدت کوتاهی به آن ادامه می دهند در درجه اول سبزیجات را مصرف می کنند و به طور کلی کالری کافی ندارند که به نوبه خود منجر به کمبود ویتامین ب 12 و کلسیم می شود. مطمئن شوید که هر چیزی که دنبال می کنید، رژیمی متعادل است.

مشکلات هضم:

زمانی که شروع به جایگزین کردن محصولات حیوانی با غذاهای سالم مثل حبوبات، سبزیجات و بنشن می کنید، ناگهان ترکیب بندی کاملا متفاوتی از غذا به دست خواهید آورد تغییر خیلی سریع می تواند منجر به یبوست، اسهال و نفخ شود. به خاطر فیبر. این بخش غیر قابل هضم گیاهان است که در محصولات حیوانی و اغلب غذاهای فرآوری شده یافت نمی شود.

کم خونی :

به خاطر ضعف در رژیم غذایی ، فقدان مواد مغذی کلیدی، تازه واردها از رایج ترین نوع فقر آهن، آنمی به دلیل دریافت نکردن آهن به اندازه کافی رنج می برند. آهن برای ایجاد هموگلوبین خون ضروری است که به نوبه خود اکسیژن را از ریه ها به اندام های دیگر بدن می فرستد این منجر به سرگیجه، خستگی و ضعف می شود.

کم خونی

کم خونی از عوارض گیاه خواری طولانی مدت

معایب رژیم گیاه خواری طولانی مدت

ریزش مو:

تنظیم رژیم غذایی بدون گوشت می تواند بر نوسازی و سلامت سلول مو تاثیر بگذارد. پروتئین یکی از مهم ترین مواد غذایی برای داشتن موهای سالم است.کراتین ماده ای است که قدرت و ساختار مو را فراهم می کند، یک پروتئین است و بدن ما آن را از پروتئینی که می خوریم تامین می کند.

آسیب های پوستی و ناخن های پوست:

زمانی که رژیم غذایی را به گیاهخواری تغییر می دهید، متوجه خواهید شد که پوست شما بیشتر و بیشتر جوش می زند و با ظاهر مات موو ناخن ها شکننده مواجه خواهید شد این به این دلیل است که بدن سم زدایی می کند و برخی از اندام ها که برای انجام این کار از آن استفاده می شود پوست است.

مشکل خواب:

به خاطر تغییر سیستماتیک بدن، الگوهای خواب کنترل می شوند. در طول دفع مسمومیت، خوابیدن معمولا سخت است چون بدن برای خلاص شدن از سموم، اضافه کاری می کند.

اشتهای زیاد:

وقتی رژیم غذایی خود را تغییر می دهید و گیاهخوارمی شوید، میل به غذاهای غیر گیاهی پیدا می کنید. این طبیعی است و بدن به یک نوع غذا عادت کرده است قدم به قدم با اضافه کردن چند غذا شروع کنید.

این میل ناشی از نخوردن غذای کافی است که شما را به سمت غذا می کشاند.

 

عوارض و مضرات جدی گیاه خواری طولانی مدت

2.9176
این مطلب مفید بود ؟10175
منبع : livekindly / lifesum / livestrong / standardmedia / بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ن/ز.ت
وبگردی