بی نظیرترین انگشتر
جواهرساز ترک با استعداد و ایده های خاص خود اقدام به ساخت انگشترهای منحصر به فردی کرده است که بیشتر از ادبیات و هنر مینیاتور و داستان های هزار و یک شب در ساخت آنها الهام گرفته است.

یکی از جواهرسازان مشهور ترکیه با استفاده از تکنیک های خاص، طرح ها و افسانه های ادبی را در ساخت انگشتر های خود به کار گرفته و با ایده های منحصر به فرد خود طرفداران زیادی را پیدا کرده است.

سوان بیشاکی (Sevan Bicakci) جواهرساز ترک عاشق قصه و ادبیات ملل مختلف است و این بار از هنر مینیاتور و داستان های هزار و یک شب در مجموعه جدید خود الهام گرفته است. شهرزاد ملکه افسانه ای پارسی است که به دلیل قدرت قصه گویی خود بسیار مشهور است و شهریار پادشاه خونخوار را در طول هزار و یک شب با داستان های خود سرگرم می کند و در نهایت او را شیفته خود می کند. 
 
انگشترهای هنری
 
این داستان ها قرن هاست که خوانندگان را شیفته و مجذوب خود کرده است ، اما این بار سوان بیشاکی استاد قصه گویی در جواهرات، این ملکه پارسی را بر روی انگشتر قرار داده است.   
این جواهر ساز  با استفاده از دو تکنیک جواهرسازی ترکی یعنی کنده کاری و میکروموزاییک (micro-mosaic) به زیبایی کاخ ملکه را در زیر کهربای آبی قرار داده است.کهربای آبی در ترکیب با فیروزه، الماس، نقره سیاه و الماس شکوهی چند برابر پیدا کرده است.  
 
انگشترهای هنری
 
سوان بیشاکی که همیشه در رابطه با تکنیک های ایجاد جواهرات منحصر به فرد خود فردی کم حرف و رازدار است و حتی به  سردبیر مجله جواهرات اجازه نداد  از کارگاه او عکس یا فیلم تهیه کند، در توصیف این مجموعه گفته است:ملاقات امپراتوری روم شرقی با آلیس در سرزمین عجایب.
جواهرات او به شدت تحت تاثیر فرهنگ و تاریخ سرزمین مادری او یعنی ترکیه است. این شاهکارهای هنری کاملا منحصر به فرد بوده و شبیه جواهرات موزه ای یا جواهرات امروزی نیست. گنبد چشمگیر مسجد ایاصوفیه در بسیاری از کارهای او دیده می شود. طبیعت  و آنچه در آن است یکی دیگر از منابع الهام همیشگی بیشاکی است که در این مجموعه و به ویژه در انگشتر «ladybird» آن را به زیبایی با یاقوت دودی تصویر کرده است.  
 
انگشترهای هنری
برای کسانی که گریزگرایی و آسمان آبی روشن را ترجیح می دهند، انگشتر زمرد کبوترنشان نماد صلح و آزادی واقعا جذاب و دیدنی خواهد بود. شاهکارهای سوان بیشاکی به غیر از ترکیه در کشورهای لندن و توکیو و نیویورک طرفداران خاص خود را دارد. 
 
انگشترهای هنری

بی نظیرترین انگشتر های جهان + تصاویر

4.1182
این مطلب مفید بود ؟15032
برگرفته از مدآنلاین-/ف
برچسب : مدل انگشتر
وبگردی