درمان خشکی چشم
دانشمندان دانشگاه استنفورد برای درمان خشکی چشم درمان قطعی را ابداع کرده اند که پیشرفت زیادی در درمان بیماریهای چشمی به شمار می رود.

ایمپلنت اشک درمانی جدید و کاربردی برای درمان بیماری های چشم از جمله خشکی چشم

 

 دانشمندان دانشگاه استنفورد جایگزین مناسبی برای درمان بیماریهای مختلف چشمی مانند خشکی چشم ابداع کرده اند.

اشک برای حذف ذرات و خارج کردن اجسام خارجی از چشم و سلامت چشم بسیار مفید است. خشکی چشم معمولا به علت تغییرات هورمونی، قرار گرفتن در معرض باد و یا تهویه مطبوع، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن و سرماخوردگی رخ می دهد.
در حال حاضر دو تا از شایع ترین درمان های بیماری خشکی چشم استفاده از قطره چشم یا تجویز داروهایی مانند سیکلوسپورین (امولسیون موضعی) است اما هر دو روش دارای اشکالاتی هستند.
 
خشکی چشم

ابزار ایمپلنت اشک

 
ارائه این گزارش،خبر خوشی برای بیش از 20 میلیون آمریکایی است که از شرایط دردآوری رنج می برند که در آن، غدد اشک، اشک کافی برای سطح چشم تولید نمی کنند.
دانشمندان در حال آزمایش کردن دو ابزار ریز هستند که تولید اشک طبیعی را با ارائه پالس های میکروالکتریکی به غدد اشک تحریک می کنند.
یکی از این ابزارها در غشای مخاطی حفره بینی و دیگری در زیر پوست و پایین تر از ابرو کار گذاشته می شود. همچنین می توان با استفاده از یک کنترلگر بی سیم میزان تولید اشک را با دست تنظیم کرد.
برنامه طراحی زیستی استنفورد، طرحی برای نوآوری در فناوری های پزشکی است و هر سال 12 متقاضی دارای زمینه های پزشکی، مهندسی و تجارت را استخدام می کند. این افراد با طراحی و تولید ابزار و فناوری های جدید، به تعدادی از نیازهای حل نشده دنیای پزشکی پاسخ می دهند. 
 

درمان خشکی چشم با ایمپلنت اشک

431
این مطلب مفید بود ؟256
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک-/ف
وبگردی