توصیه های آیت الله بهجت
توصیه های آیت الله بهجت برای داشتن زندگی ایده آل و موفق و بخشی از وصایای سید علی قاضی یکی از برجسته ترین شخصیت های اسلام از بهترین راه های موفقیت است.

توصیه های آیت الله بهجت و آیت الله سید علی قاضی (ره) برای موفقیت در زندگی

بدیهی است همه ما باید به توصیه ها و دستورالعمل های بزرگان دین، برای موفقیت در زندگی دنیوی و اخروی عمل کنیم. علمای دینی و پیشوایان اسلامی همواره در زندگی خود تلاش کردند که مردم را از انجام برخی کارها دور و به انجام دادن کارهای دیگر تشویق کنند. پیروی از آنان و ترک گناه سبب می شود در دنیای که چند صباحی در آن زندگی می کنیم، موفق باشیم و توشه ای را برای آخرت خود جمع کنیم پس پیروی از توصیه علمای دینی سبب موفقیت در زندگی دنیوی و اخروی خواهد شد.

آیت الله بهجت

آیت الله علامه سید علی آقا قاضی طباطبایی تبریزی، فقیه، حکیم و عارف کم نظیر و بزرگ شیعه و اسلام بود. شخصیت برجسته علمی  و عملی مرحوم آقای قاضی، در بین بزرگان کم نظیر است. بسیاری از استادان بزرگ فلسفه و عرفان اسلامی مثل آیت الله بهجت (ره ) از شاگردان سید علی قاضی بودند.

آیت الله بهجت رحمه الله ، یکی از علمای تراز اول کشور ما بودند که ویژگی های شخصیتی و رفتاری منحصر به فردی داشتند و ابعاد عرفانی و دینی ایشان چنان گیرا بود، که در بین اطرافیان کرامتی والا یافته بود. یکی از ویژگی های درخشان و حائز اهمیت این عالم فقیه چشم برزخی و یا عبادت فراوان ایشان بود.

توصیه های آیت الله بهجت برای موفقیت در زندگی و آرامش دنیوی و اخروی به همراه برخی از وصایای آیت الله سید علی قاضی (ره) همچون گنجینه هایی برای موفقیت در زندگی هستند که در این بخش از دین و مذهب نمناک گردآوری شده اند.

موفقیت

توصیه های آیت الله بهجت و وصایای آیت الله سید علی قاضی (ره) 

توصیه آیت الله بهجت به پیروی از راه انبیاء و اوصیاء و توسل به ائمه

آیت الله بهجت خطاب به نوجوانانی که بعد از تشرف امام رضا علیه السلام در مشهد خدمت ایشان رسیدند: 

إنشاءالله مؤید، مقبول الزیاره و محفوظ و معصوم از شرّ شیطان های انس و جن و آفت های دنیوی و اخروی و ظاهری و باطنی باشید.

در هر حال با خدا باشید و خدا را فراموش نکنید تا اینکه خودمان، خودمان را فراموش نکنیم.

خداوند همیشه، همه ی مردان و زنان مؤمن را موفق بدارد تا از صراط مستقیم به چپ و راست منحرف نشوند و از خداوند همیشه سعادت خودشان را بخواهند و تا ابد از شرّ و آفت شیطان های انس و جن، دوری کنند و به خدا و انبیاء او و اوصیای انبیاء و ملائکه ی مقرب، نزدیک شوند.

دستور های آیت الله بهجت

هر کسی – با هر مرتبه ای که دارد – اگر از خداوند و انبیاء و راه انبیاء و اوصیاء دوری کند، آخرش به همان اندازه ی دوری اش، پشیمان خواهد شد و هر کس در هر مرتبه و هر جا و هر کاری باشد، با نزدیک شدن به آنان، آخر کارش سعادت و خوشحالی است.

امید دارم خدا همه را در صراط مستقیم به گونه ای حفظ و تثبیت کند که گمراهان را بتوانیم به راه بیاوریم، نه اینکه آنانی را که در راه مستقیم هستند، گمراه کنیم.

آیت الله سید علی آقا قاضی نیز در یکی از نامه هایش چنین مرقوم فرمودند:

«.... و تمام طرق .... توسل به ائمه أطهار(علیهم السلام) و توجه تام به مبدأ است. چونکه صد آمد، نود هم پیش ما است. با دراویش و طریق آنها کاری نداریم. طریقه، طریقه علما و فقها است، با صدق و صفا.»

محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد. سریان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و پیشکار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیه السلام است.

از آن چیزها که بسیار لازم و با اهمیت است دعا برای فرج حضرت حجت ـ صلوات الله علیه ـ در قنوت نماز وتر است بلکه در هر روز و در همه دعاها.

قنوت

توصیه آیت الله سید علی قاضی (ره) و آیت الله بهجت به خواندن نماز اول وقت

شما را سفارش می کنم به اینکه نمازهایتان را در بهترین و با فضیلت ترین اوقات آنها به جا بیاورید و آن نمازها با نوافل، 51 رکعت است؛ پس اگر نتوانستید، 44 رکعت بخوانید و اگر مشغله های دنیوی نگذاشت آنها را به جا آورید، حداقل نماز توابین را بخوانید [نماز اهل انابه و توبه هشت رکعت هنگام زوال است.]

مرحوم علامه طباطبایی و آیت الله بهجت از ایشان نقل می کنند که می فرمودند:«اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند.»

مرحوم آقای سید هاشم رضوی هندی می فرمایند:روزی یکی را به محضر آقای قاضی آوردند که مثلا آقا دستش را بگیرد و راهنمایی اش کند. مرحوم آقای قاضی فرموده بودند:«به این آقا بگویید که نماز را در اول وقت بخواند.» بعد معلوم شد که آن آقا وسواس در عبادات داشته و نماز را تا آخر وقت به تأخیر می انداخته است.

اما وصیت های دیگر، عمده آنها نماز است. می فرمودند نماز را بازاری نکنید اول وقت به جا بیاورید با خضوع و خشوع. اگر نماز را تحفظ کردید همه چیزتان محفوظ می ماند و تسبیح صدیقه کبری سلام الله علیها که از ذکر کبیر به شمار می آید و آیت الکرسی در تعقیب نماز ترک نشود.

نماز

حضرت آیت الله بهجت قدس سره با تأکید بر نماز اول وقت فرمودند:(یکی از استادان اخلاق در نجف می فرمود:من ضامنم اگر کسی نمازهای پنجگانه را در اول وقت بخواند به مقامات عالیه می رسد؛ اگر کسی این کار را کرد و به مقامات عالیه نرسید، بر من لعن بفرستد.

توصیه آیت الله بهجت به مطالعه ی اسلامی و دینی

حضرت آیة الله بهجت قدس سره در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به دقت در تعلیم و تربیت دانشجویان، بر وجوب همّت در تعلیم اسلامی دانشجویان، تأکید کردند و فرمودند:

(دانشجویان و انسان مسلمان به هر مقامی نائل شوند، باید مطالعه ی اسلامی و دینی داشته باشند و از محرمات بپرهیزند.اگر دانشجو از مسائل دینی آگاه باشد، کار حرام انجام نمی دهد و گرفتار گناه نمی شود. 

باید آن اندازه همت داشته باشیم تا گنج هایی را که رسول الله صل الله علیه و آله و سلم در روایات برای ما قرار داده اند، بیرون بکشیم و به دست جوانانمان بدهیم. اگر جوانان درس نخوانند، انحراف از دین برای آنان محتمل است. انسان باید دنبال هدایت برود، نه اینکه دنبال راهی برود که عاقبتش هلاک ابدی باشد. باید ان قدر درس بخوانند که گویی انان را در محفظه ی مطمئنی گذاشته اند که شیطان ها در آنان اثر نمی کنند.)

درس خواندن

آیت الله بهجت فرمودند :

باید هر کسی در شبانه روز، مقداری از وقت خود را صرف تحصیل علوم دینیه کند، ولو به فرض، یک ساعت در شبانه روز. [فیضی از ورای سکوت:156] 

توصیه آیت الله سید علی قاضی (ره) درباره دعای قنوت نماز

آقای قاضی می فرمودند این دعا را در قنوت نماز بخوانید:

«اللهم ارزقنی حبّک و حبّ ما تحبه، و حبّ من یحبّک، والعمل الذی یبلغنی إلی حبّک واجعل حبّک احبّ الاشیاء إلی.»

خداوندا محبت خود را و محبت کسانی را که دوست داری و محبت کسی که تو را دوست دارد و عملی که مرا بسوی محبتت برساند را ؛ روزی ما بفرما و محبت خود را محبوب ترین چیزها نزد ما قرار بده.

توصیه آیت الله سید علی قاضی (ره) به قرآئت قرآن کریم

آیت الله نجابت می فرمودند:

آیت الله میرزا علی قاضی به مرحوم آیت الله شیخ علی محمد بروجردی (از شاگردان برجسته آقای قاضی) فرموده بودند که:

«هیچ گاه از قرآن جدا مشو و ایشان تا آخر عمر بر این سفارش آقای قاضی وفادار و پایبند بود. هر وقت از کارهای ضروری و روزمره فارغ می شد، قرآن می خواند و با قرآن بود.»

قرآن

آقای سید محمد حسن قاضی می فرمایند:

«چند سفارش ایشان عبارت است از:اول روخوانی قرآن، می فرمودند قرآن را خوب و صحیح بخوانید.

توصیه دیگر ایشان راجع به دوره تاریخ اسلام بود. می فرمودند یک دوره تاریخ اسلام را از ولادت حضرت پیغمبر(صلی الله و علیه وآله) تا 255 هـ.ق یا 260 هـ.ق بخوانید. و بعد از عمل به این ها می فرمودند برو نمازشب بخوان!»

آیت الله قاضی در نامه ای به آیت الله طباطبایی می فرمودند:

«دستورالعمل، قرآن کریم است؛ فیه دواء کل دواء و شفاء کل عله و دوا کل غله علماً و عملاً و حالاً. آن قره العیون مخلصین را همیشه جلوی چشم داشته باشید و با آن هادی طریق مقیم و صراط مستقیم سیر نمایید و از جمله سیرهای شریف آن قرائت است به حسن صورت و آداب دیگر، خصوص در بطون لیالی...»

و نیز:«بر شما باد به قرائت قرآن کریم در شب با صدای زیبا و غم انگیز، پس آن نوشیدنی و شراب مۆمنان است. تلاوت قرآن کمتر از یک جزء نباشد.»

تلاوت قران

دعای رفع ناراحتی های روحی از آیت الله قاضی

آن مرحوم در هنگام اضطراب و ناراحتی های روحی، خواندن این کلمات را سفارش می کردند:

«لا اله الا الله وحده لا شریک له، له الحمد و له الملک و هو علی کل شیء قدیر، أعوذ بالله من همزات الشیاطین و أعوذ بک ربی من أن یحضرون إن الله هوالسمیع العلیم:

هیچ معبودی جز خداوند یکتای بی شریک وجود ندارد و ستایش و حکومت مخصوص اوست و او بر هر کاری تواناست. از وسوسه های شیاطین به خدا پناه می برم و به تو پناه می برم ای پروردگارم از این که نزد من حاضر شوند. همانا خداوند شنوا و داناست.»

توصیه آیت الله سید علی قاضی (ره) درباره حق الناس

آیت الله نجابت نقل می کند:

وقتی که بنده مشرف شدم خدمت ایشان فرمودند:«هر حقی که هر کس بر گردن تو دارد باید ادا کنی. خدمت ایشان عرض کردم:مدتی قبل در بین شاگردهایم که نزد بنده درس طلبگی می خواندند، یکی خوب درس نمی خواند. بنده ایشان را تنبیه کردم. اذن از ولیّ او هم داشتم در تربیت. در ضمن این جا هم نیست که از او طلب رضایت کنم. می فرمودند:«هیچ راهی نداری، باید پیدایش کنی. گفتم آدرس ندارم، گفتند باید پیدا کنی.

آقای قاضی فرمودند:هر حقی که برگردنت باشد تا ادا نکنی باب روحانیت، باب قرب، باب معرفت باز شدنی نیست. یعنی این ها همه مال حضرت احدیت است. و حضرت احدیت رضایت خود را در راضی شدن مردم قرار داده است.»

حق الناس

توصیه آیت الله بهجت برای حل مشکل ازدواج

آیت الله بهجت قدس سره:برای حل مشکل ازدواج جوانان باید نماز جعفر را بخوانند به همان ترتیبی که در کتاب زاد المعاد است، و بعد از آن (بعد از نماز) در سجده حاجتشان را بخواهند و، چون امر [مهمی]است [چراکه]هم دنیایی و هم آخرتی، لذا در آن وقتی که دعایشان را در سجده می خواهند، مختصری چشمشان را تر کنند (کمی اشک بریزند).

توصیه آیت الله قاضی برای خواندن نماز شب

«اما نماز شب پس هیچ چاره و گریزی برای مومنین از آن نیست، و تعجب از کسی است که می خواهد به کمال دست یابد و در حالی که برای نماز شب قیام نمی کند و ما نشنیدیم که احدی بتواند به آن مقامات دست یابد مگر به وسیله نماز شب.»

علامه طباطبایی می فرمودند:

«چون در نجف اشرف برای تحصیل مشرف شدم، از نقطه نظر قرابت و خویشاوندی گاه گاهی به محضر مرحوم قاضی شرفیاب می شدم تا یک روز در مدرسه ای ایستاده بودم که مرحوم قاضی از آن جا عبور می کردند. چون به من رسیدند، دست خود را روی شانه من گذاردند و گفتند:ای فرزند! دنیا می خواهی نماز شب بخوان، آخرت می خواهی نماز شب بخوان!»

نماز شب

حاج سید هاشم حداد می فرمودند:

«مرحوم آقا خودش این طور بود و به ما هم این طور دستور داده بود که در میان شب وقتی برای نماز شب برمی خیزید، چیز مختصری تناول کنید، مثلاً چای یا دوغ یا یک خوشه انگور یا چیز مختصر دیگری که بدن شما از کسالت بیرون آید و نشاط برای عبادت داشته باشید.»

توصیه آیت الله قاضی به اطاعت از والدین

دیگر آن که، گر چه این حرفها آهن سرد کوبیدن است، ولی بنده لازم است بگویم اطاعت والدین، حسن خلق، ملازمت صدق، موافقت ظاهر با باطن و ترک خدعه و حیله و تقدم در سلام و نیکویی کردن با هر برّ و فاجر، مگر در جایی که خدا نهی کرده. الله الله الله که دل هیچ کس را نرنجانید!

برخی از رهنمودها و توصیه های اخلاقی حضرت آیت الله بهجت 

  • هم جنسی و هم شکلی و اختلاط با کفار، تسلط و حکومت آنها را بر مسلمانان آسانتر می سازد. [در محضر بهجت:1/32]
  • اگر بی تفاوت باشیم و برای رفع گرفتاریها و بلاهایی که اهل ایمان بدان مبتلا هستند دعا نکنیم، آن بلاها به ما هم نزدیک خواهد بود. [در محضر بهجت:1/97]
  • راستگویی، در دیدن رؤیای صادقه و صفای روح خیلی مؤثر است. [در محضر بهجت:2/158]

حضرت آیت الله بهجت

  • باب رسیدن به کمالات و لقاءالله مفتوح است. حیف نیست این مراحل را که از راه بندگی حاصل می شود، نداشته و از آنها محروم باشیم؟![ در محضر بهجت:2/190]
  • خوردن غذای شبهه ناک و نیز غذای کسی که از حرام پرهیز ندارد، هر چند جایز است؛ ولی انسان را مریض و از عبادات محروم می کند و یا سبب سلب توفیق می شود. [در محضر بهجت:2/246]
  • موجبات خواطر و غفلت و نسیان از یاد و ذکر حضرت حق را خود ما فراهم می کنیم... در اثر محاسبه و مراقبه، عیب کار آشکار می گردد. [در محضر بهجت:2/364]
  • کسی که از معنویات و معرفت خدا بهره مند است، چه حاجت به کیمیا دارد؟! چه کیمیایی بالاتر از خداشناسی؟![ در محضر بهجت:2/359]
  • انسان هر راهی را بدون تقید و پایبندی به قرآن و سنت برود، روز به روز تنزل می کند. [در محضر بهجت:2/361]
  • انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن. [در محضر بهجت:2/362]
  • خدا کند شغل نافع به حال خود را تشخیص دهیم و تثبیت در آن پیدا کنیم و در آن ثابت قدم باشیم، و هر روز فکر تازه ای در سر نداشته باشیم و هر لحظه به رنگی نباشیم! [در محضر بهجت:2/395]
  • به فکر خود باشیم، خود را اصلاح کنیم. اگر به خود نرسیدیم و خود را اصلاح نکردیم، نمی توانیم دیگران را اصلاح کنیم. [در محضر بهجت:2/427]
  • باید هر کسی در شبانه روز، مقداری از وقت خود را صرف تحصیل علوم دینیه کند، ولو به فرض، یک ساعت در شبانه روز. [فیضی از ورای سکوت:156]
  • ابتلائات برای این است که یقین پیدا کنیم. [نکته های ناب:75]

کتاب خواندن

  • بعضی گمان می کنند که ما از ترک معصیت عبور کرده ایم؛ غافلند از این که معصیت، اختصاص به کبائر معروفه ندارد، بلکه اصرار بر صغائر هم، کبیره است. [به سوی محبوب:34]
  • انسان باید دائم الذکر باشد! زیرا کسی که دائم الذکر باشد، همواره خود را در محضر خدا می بیند و پیوسته با خدا سخن می گوید. [برگی از دفتر آفتاب:144]
  • اگر جلوی خود را در ارتکاب معاصی نگیریم، حالمان به انکار و تکذیب و استهزا به آیات الهی، و یا به جایی می رسد که از رحمت خدا ناامید می شویم! [در محضر بهجت:1/193]
  • ترک معصیت، حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت. [به سوی محبوب:23]
  • وقتی که روح انسان به عالم دیگر رفت، می فهمد این همه تشریفات در دنیا لازم نبود. [در محضر بهجت:2/405]
  • ما باید در اعتقادات و اعمال، چه عمل شخصی مان و یا عمل نوعی و اجتماعی مان و در عبادتمان، از تحصیل رضایت خدا، لحظه ای غافل نشویم و مسامحه نکنیم که اگر مسامحه بکنیم، در همان آن، خاسر و زیانکار شده ایم! [فیضی از ورای سکوت:53]
  • ائمه ما (علیهم السلام) دعاها را در اختیار ما گذاشته اند تا ما را غرق در نور ببینند. [در محضر بهجت:1/189]
  • اگر بخواهیم محیط خانه گرم و باصفا و صمیمی باشد، فقط باید صبر و استقامت و گذشت و چشم پوشی و رأفت را پیشه خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد. [در محضر بهجت:1/300]

خانواده

  • ما باید باب توجیه خطا و اشتباه را به روی خود ببندیم و برای هر خطا، زبان به استغفار بگشاییم و اگر قابل جبران باشد، جبران کنیم. [در محضر بهجت ]
  • در این مطلب جای شک نیست که اگر انسان بدان موفق باشد، برای او کافی است و تمام مطالب و نتایج ریاضات شاقه و دشوار را دارد! و آن مطلب این است که:انسان خود را در محضر خدا ببیند و خدا را در همه احوال، مطلع از خود و در همه جا حاضر و بر همه کارها و احوال خود، ناظر بداند. [در محضر بهجت:1/354]
  • برای اداره تمام جهان کافی است که انسان، عاقل و مؤمن و متدین باشد. دیانت و عقل، برای اداره کره زمین کفایت می کند [در محضر بهجت:2/43]
  • عبارت:(واجعل قلبی بحبک متیماً:و دل مرا سرگشته و دیوانه عشق و محبت خود قرار ده.) نفی موضوع خودبینی است و این که پروانه بشود و به نور رسد و نور شود. از خدا بخواهیم با جذبات او از خود فارغ شویم و بی خود گردیم تا نفهمیم و خود را در برابر عظمتش گم کنیم. [در محضر بهجت:2/121]
  • وای بر ما اگر در خصوص خوردنی ها و نوشیدنی ها از حرام اجتناب نکنیم! زیرا همین غذاها است که منشأ علم و ایمان و یا کفر ما می شود! [در محضر بهجت:1/337]
  • اگر می خواهید از ناحیه دعا به جایی برسید، زبان حالتان این باشد:تسلیم خدا هستیم، هر چه بخواهد بکند، بنا داریم عمل به وظیفه بندگی کنیم. [در محضر بهجت:1/341]
  • خدا نکند حرام در نزد انسان زینت داده شود! این یک بیماری قلبی است که انسان به آن مبتلا می شود، و با وجود راههای حلال که نیازش را برآورده می کند، خود را به حرام گرفتار می نماید! [در محضر بهجت:1/298]

توصیه های آیت الله بهجت و آیت الله قاضی برای موفقیت

4.82297
این مطلب مفید بود ؟2197100
منبع : بخش دین و مذهب نمناک/ن/م.ح
68 نظر به ثبت رسیده است
سینا1397-09-09
اولین باری که نماز خواندم از سر وظیفه بود ، دومین بار خواندم چون همه می خواندند،امروز نمازم را می خوانم چون به آن نیازمندم.
593
هاشم1397-09-02
بنظر من در این زمانه هرکس گوشی موبایل خود را کنترل کند یا قید آنرا بزند نصف راه را تا بهشت رفته است
902
ع1397-06-29
سلام من دختری هستم که چند وقتی مدرسه رفتم وبعداز مدرسه رفتن که در آن احکام دینی تدریس میشد تصمیم گرفتم حجابم را به طور کامل مراعات نمایم توانستم تا حدی حجابم را مراعات نمایم اما اکنون بسیاری از کاری های دیگری که در گذشته هیچ توجه به آن نداشتم فکرم را مشغول کرده است که میشه گفت که نوعی از گنا است
124
حسین1397-04-19
باسلام وعرض ادب به همه اگربخواهیدبه اهدافتون برسیدبایدتلاش بیش ازحدداشته باشیدبامتخصص اون مساله مشورت کنید ونهایتاباعقل ودرایت تصمیم بگیرید بعنوان کسی که تجربه کردم اینومیگم دنبال حل مسایل ومشکلات بادعانباشیدبرید تلاش کنیدودراخربگم دعامثل نمک غذاست اگربانمک خالی تونستید غذادرست کنیدبادعای خالی هم کارادرست میشه
215
maryam1397-04-09
سلام دختری هستم که یک سال از ازدواجم میگذره زن یک دونه پسر شده ام وخودشوهرم بسیار آدم خوبی است اما وقتی از خانواده اش تفاوت قائل شدن بین من ودخترانشان را دیدم ویه روزهایی از آنها اذیت دیدم وگریه کردم حالا دیگر نفرتی به آنها دارم که نگو وبسیار به آنها ورفتارشان فکر میکنم واذیت میشوم پر ازحسادت شده ام وروح وراونم بهم ریخته ومجبورم در رویشان تظاهر وریا کنم اما درکنار همسرم همه چیز را میگویم وهمه ی اینها اینکه من ریا کار شده ام وپر از حسد و نفرت وکینه هستم زنگیم را پر از ناامیدی وسختی کرده وحس میکنم که هیچ کسی را ندارم وتنهای تنها هستم
268
فاطمه1400-12-29
عزیزم به فکر این مسایل نباش بفکر پیشرفت تحصیلی کاری و یا هنری باش استعدادهاتو پیداکن و دنبال شکوفایی استعدادهایت باشاینطوری وقتت پر میشود و همه ناخوداگاه جذب شما میشوند چون دلتنگتان میشوند
151
حقیر1397-03-28
بسم الله الرحمن الرحیم ‌‌‌سلام دوستان یه راهکار بهتون میدم که می تونه چشم برزخی و طی الارض بهتون بده اگه نداد واسه آخرتتون! راهکارها : انجام تمامی واجبات و مستحبات _ انجام نوافل _ ترک معصیت _ شناخت خدا و ائمه (ع) _ صبر _ دائم الذکر بودن _ تذهیب نفس
244
کد خدا1397-02-15
خدا رحمتش کنه آیت‌الله بهجت کرامت داشتند من یه پسر 14 ساله هستم ترو خدا برام دعا کنید تودرس هام موفق بشم
500
ن1396-08-29
هر روز:4قل ایه الکرسی نماز اول وقت هزار صلوات زیارت عاشورا.اولش خ سخته اما اگه راه بیفتین یه حال خوبی پیدا میکنید گشایشاش بماند.یه ماه انجام بدین خودتون میفهمید.
143
حانیه1396-07-28
خدایامن جزتوکسی روندارم امیدم روناامیدنکن خدایاخیلی دوست دارم
172
ناشناس1396-06-30
از عاشورا تا اربعین زیارت عاشورا بخوانید.ان شاالله به گشایش می رسید.التماس دعا
143
سکینه1396-06-29
با سلام خدمت همه خواهران و برادران عزیز توروخدا برای من دعا کنید مشکلم حل بشه .انشالله ک مشکلات همه شما حل بشه و ب خواسته های دلتون برسید و امیدوارم خواسته دل شما و حکمت خداوند یکی باشد .محتاج دعای شما هستم
183
تر.کا1402-02-26
سلام. صلوات را بهمراه صدقه فراموش نکن.درضمن اگر مشکلت حل نشد.حکمتی در کاراست.واینکه بدان که از طرف خدا داری آزمایش
الهی میشوی که جز بندگان مقرب الهی قراربگیرد.
التماس دعا.موفق باشید.
30
سکینه1396-06-29
باسلام ب همه شما خواهران و برادران عزیز.توروخدا برای من دعا کنید ک مشکلم حل بشه .محتاج دعای شما هستم.
161
محمد1396-06-10
بخدا خیلی گرفتارم ، برام از عمق وجود دعا کنید
240
نا شناس1396-03-28
سلام خدا رو شکر که بهش ابمان آوردین امیدوارم تو امتحانای بعدی مقاوم باشید
91
حسين1396-03-24
بنام خدا روي صحبتم با همه دوستان عزيزه من ٣٣ سلامه تا دو سال پيش من پست ترين و بدترين ادمي بودم ك ميشناختم الان دو ساله توبه كردم باور كنيد دنيام متفاوت شده اگه بخوام مفصل بگم خيلي طولاني ميشه فقط اين رو بدونيد وقتي ك به در خانه خدا رفتين برا دعا ايمان داشته باشيد ك عجابت ميشه وقتي خداوند ب من رحم ميكنه پس اميد تون رو از دست ندين
346
پروانه1396-03-12
سلام. همه چی دست خود خداست. کی دچار مشکل میشیم.کی مریض بشیم.کی موفقیت کسب کنیم.امّا دعا کنید.برای خودتون و دیگران دعا کنید.سعی کنید آنچه گناهه انجام ندين.به آدمهای بهشتی متوسل بشین.صبور باشید. از گناهان توبه کنید.استغفار کنید.قرآن بخوانید.صلوات بفرستید.خدا دستهایی که به دعا به سمتش بالا آمده، خالی برنميگردونه.حتماً یکجایی جبران میکنه. هیچکس بدون مشکل و گرفتاری نیست.چون اگه اینطور بود ، بیشتر آدمها از یاد خدا غافل میشدند.خدا بنده هایی که ازش یاری ميخوان. به یادش هستند.به دستوراتش گوش ميدن، دوست داره.هیچ وقت تنهاشون نمی ذاره. پس به همون خدایی توکل کنید که امام حسین(ع) توکل کرد. خدا بر هر کاری تواناست. لطفاً برای من هم دعا کنید. یا علی.
156
کنکوور1396-02-03
واسه همه کنکوریها از جمله من دعا کنین
302
فرشته1396-10-18
انشا الله حالت روزهات بهتر بشه
111
داااغونم1396-02-03
التماااااس دعا
110
سلام1396-02-03
سلام خیلی احتیاج به دعا دارم.توروخدا دعام کنید.... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
160
n.m1396-01-19
با عرض سلام و وقت بخیر.ممنون بابت مطلب خوبتون.خیلی برای من و همسرم دعا کنید.خیلی خیلی.محتاج دعای خیرتونیم.و هیچوقت از رحمت خدا ناامید نشین.خدا هوای بنده شو داره
130
محمد1396-04-16
برای اینکه بهترین بود باید در کاری که میخواهید از بهترین ها باشید بهترین معلم،مربی یا متخصص آن حوزه را برای خودتون برگزینید. تفسیر آیه 18 سوره زمر
50
رضا1395-12-27
این که نماز اول وقت بخونید و.... بسیارعالی وخوب ،اما برای کسب موفقیت چه از ابعاد شخصیتی گرفته چه مالی باید رفت سراغ متخصصش به عنوان نمونه شما برای موفق شدن درتمام ابعاد زندگی باید از استراتژی ها ومطالب فوق العاده کتاب های سخنرانان انگیزشی برتر دنیا استفاده کنید تا کسب موفقیت هاتون که قطعاً تو هردوبعد مادی ومعنوی که ازهم جدانیست،تاثیریسیاری میزاره
92
Rozita1396-03-23
سلام.شما بنظرم اول یه چهار چوب معین کنید و به بچه برنامه بدین و بهش بگید با زبان خودش در هر سنی ک هست بگید طبق اون اصول عمل کنه و چندین بار کاراییو ک انجام میده شما هم دخالت داشته باشید ازش بخواین با نام خدا شروع کنه و کمک کنید ک یه سری کارا رو درست انجام بده مثل امتحانات درسیش رو نمره ی خوب بدید بهش و بهش برسونید ک وقتی با نام خدا شروع میکنه کاراش به بهترین شکل ممکن انجام میشه و کم کم روی آیتم های دیگش هم کار کنید.
51
ستایش جووون1396-02-28
سلام اول اینکه تنها نماز اول وقت نیست که باعث تاثیرروی فرزندان می شه شمابایدبررسی کنی ببینی چقدرخدادرزندگی شماوجودداره دراخلاق ورفتارشما درکسب وکاروتجارت شمادرحجاب شماو...اگرنمازشماباعث جلوگیری ازگناهانتان نشودبه نظرفرزندتان نمازچیزبی اثری خواهدبودازطرفی باید دوستان پسرتان راکنترل کنیداو را ازمکانهای نامناسب دورکنیدبه مسجدوهیاتها ببریدودوستان خوبی به اومعرفی کنیدکمتربا اودعواوجروبحث کنیدعوامل فسادرامانندماهواره موسیقی حرام و...ازاوجداکنیدبه اونصیحت نکنید وسعی کنیدابتداخودتان راتغییردهیدبعدازنمازتعقیبات و...بخوانیدوطوریکه اوبفهمدبرای نمازخوان شدنش دعاکنیدبیش ازپیش به اومحبت کنید اگراهل کتاب است کتاب های مذهبی به اوهدیه دهید واسرارکنیداوبرایتان بخوانداورابه تفریح درجاهای سالم ببریدوهنگام نمازهمه باهم شروع به نمازکنیدواگر اتفاق خوبی افتادبرای شکرواگراتفاق بدی افتادرای رفع ان نمازمستحبی به خصوص نماز شب بخوانیدتا او از اهمیت نمازوتاثیران مطلع شود
81
مظفری نژاد1395-12-22
سلام من مادر دو پسر به سن 15 و 9 سال هستم پسرم جز بچه های تیز هوش هست خودم و همسرم به نماز خیلی مقید هستیم و نماز اول وقت رو خیلی اوقات بجا می آورم ولی پسرم فئق العاده به نماز بی اهمیت هست
81
شادی1395-12-15
دوستانی که بهردلیل مشکل دارن قدم اول حل هرمشکلی رسیدن به آرامشه وآرامش قلبی حاصل نمیشه مگه باانجام واجبات و ترک محرمات ، باتجربه شخصیم میگم اگر این کار قلبا و روحا و عملا تبدیل به سبک زندگی تون بشه تاثیر میذاره وکارهای مادی ومعنوی زندگیتون رو غلتک میفته وگرنه نذرونیاز به تنهایی یه امر مقطعی هست ممکنه موثر باشه ممکنه نباشه بقول مرحوم شیخ رجبعلی خیاط ازخدا بخواهید خدایا منو برای خودت تربیت کن، یعنی از خداوند خود خدا وقربت به خدا رو در عمر دوروزه بخواهید باقیش هم خودبخود درست میشه انشالله
124
رضا1395-12-27
من به شما توصیه میکنم که به تمام گناهانت هر روز بعد ازنماز صبح استغفار کنی وازخداوند بزرگ توبه بخوای،واینم بهت توصیه میکنم صبر بدون عمل یعنی تحمل که بدترین خطا که خیلی باصبراشتباه میگیرن،کسی صبرمیکنه که میدونه داره برحل مساـُل زندگیش یه کاری میکنه واینم بهت میگم که خدا تو کلامش در قرآن دوبار پشت سرهم تاکید کرده(قطعاً همراه باسختی آسانی است وقطعاً همراه باسختی آسانی است) واین بدون که سختی کشیدن با بدبختی کشیدن تفاوت داره،اگر حرکتی برای تغییر زندگیت نکنی سختی تبدیل میشه به بدبختی ومورد آخر که خدا درقرآن گفته من حال هیچ قومی را تغییر نمی دهم مگر این که خودشان تغییر دهند،این حرکت توباعث جریان نیروی خداوند برای دریافت نتیجه مطلوب تومیشه وجذب موهبت الهی کاملاً باحرکت تو درزندگی ونوع حرکتت مرتبط وتنها دعا کردن یعنی این که بخوای دو دوتا که جوابش میشه چهار تارو،پنج تا کنی که هیچ زمان این اتفاق نمیوفته وتو حتماً باید یه+1جلوی دو دو تا بزاری تا بشه پنج تا حالا جریان خیلی ها توزندگی همینطوری،پس مواظب باش تو این تله نیوفتی وبدون مسولیت تمام زندگیت گردن خودت وبس
61
ستایش جووون1395-12-15
وصبرواان الله مع الصابرین صبرکنیدهماناخداوندمهربان وامتحان کننده باصبرکنندگان است مهم ترازهمه بعدازانجام تکالیف شکرخداونداست به ائمه (ص)متوسل شویدوهرگزناشکری نکنیدبدانیدسختی ها یاکفاره گناهان است یابرای مومنین درجه حضرت ایوب رابه یاد اورید زمانی که گفت پروردگارا من با اینکه این همه بلاوسختی دارم بازتوراشکرمی کنم وخداوندپاسخ دادسختی؟خیلی ازپیامبران ازما این هارامی خواستندوماندادیم پس اوخاک بردهان ریخت وگفت توبه کردم
63
مژگان1395-12-08
سلام شما روبه فاطمه زهرا قسم میدم برام دعا کنید.دوساله زندگیم بهم ریخته به هر دری میزنم‏ نمیشه.گرفتارم شمارو به خدا قسم برام دعا کنید
191
ستایش جووون1395-12-15
باعرض سلام اول اگر دخترموردنظرازنظراخلاقی وایمانی مشکلی نداردپوشش مناسب داردودرباره ان تحقیق کرده ایدنبایدوپسرتان درسن مناسب است بدون دلیل سنگ اندازی نکنیدوبه سلیقه پسرتان احترام بگذاریدنظرشماهم مهم است ولی سنگ اندازی ازنظراسلام اشکال دارداما اگردخترمشکل اخلاقی پوششی و...داردبرای پسرتان توضیح دهیدو اورابه تفکرواداریدبا متخصصین دینی مشاوره کنیدوبه فرزندتان دخترمناسب تری معرفی کنید
101
نا شناس1395-12-02
پسرم دختری را می خواهد اما من نمی خواهم .چه کار کنم . خانواده پدرم دچار مشکلات زیادی هستند چه کنم
103
اسدالله1395-11-29
خدایا مرا این عزت بس که بنده تو باشم مرا این فخرم بس که پروردگارم توباشی تو آنچنانی که من تو را دوست دارم پس مرا آن سان گردان که میخواهی ( مناجات امام علی ع ) التماس دعا
132
حسام1396-10-14
سلام اول رضایت والدین. بعد 45روز سوره بقره اگر خواندنش سخت است گوش دهید. ازهمه مهمتر مراقبت از اعمال بخصوص حق ناس. حتی ممکنه استفاده از عطر محرک و تسویش ذهن فرد دگر هم حق الناس باشه. هردعایی هم از دعانویسها دارید و امیدوارم وارد علوم غریبه نشده باشید ولی اگر شده اید هر کتاب ولوح مهره و... دارید بنوازید آب روان. یا علی
42
آسمان1396-06-06
سلام منم دقیقا شرایط شمارو دارم از لحاظ سن و مشکل بهم گفتن طلسم شدم ب کرّات.دوس دارم ازدواج کنم سروسامون بگیرم ولی گشایش حاصل نمیشه.برام دعاکنین.اللهم صل علی محمد وآل محمد
152
یامهدی(عج)1396-02-08
اول به خدا توکل کن بعدبه حضرت مهدی(عج) واقعا مطمعن باش جواب میگیری فقط خودت رو در دامان حضرت مهدی رها کن وصلام
102
هادی1396-02-04
سوال: پاسخگو استاد حوزه
گاه مشاهده می شود برخی افراد که پایه اعتقادی محکمی ندارند و به مناسک دینی عمل نمی کنند، زندگی مادی بهتری دارند و بیشتر در رفاه و آسایش و نشاط غوطه ورند، در مقابل افراد مومن و معتقد بیشتر در سختی ها دست و پا می زنند و گرفتاری های بیشتری به سراغ آنها می رود. چطور این مساله را توجیه می کنید؟
قرآن پاسخ این سوال را به خوبی مطرح کرده است. این را این دنیا چون بی ارزش است برای عده ای که برای آخرت خود چیزی ذخیره نکرده اند، رفاه ظاهری بیشتری وجود دارد:" وَلَوْلَا أَن یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا لِمَن یَکْفُرُ بِالرَّحْمَنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفًا مِّن فَضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَیْهَا یَظْهَرُونَ... و اگر نه آن بود که همه مردم یک امت می شدند ، سقف های خانه های کسانی را که خدای رحمان را باور ندارند از نقره می کردیم و بر آنها نردبان هایی می نهادیم تا بر آن بالا روند" (زخرف، آیه 33)
خداوند می فرماید اگر مومنان دچار شک و کفر نمی شدند خانه های کفار را از نقره می ساخت. به این دلیل که اینها حظ و بهره ای از آخرت ندارند و خداوند آنها را در همین دنیا غرق نعمت می کند تا در آخرت بی حساب و کتاب و طلبی به جهنم وارد شوند. اما برخی اوقات مومنان در همین دنیا سختی می بینند تا کفاره گناهان آنها شود و در عوض در آخرت پاک و پاکیزه قدم در بهشت برین نهند.
140
سيد مهدي محمدي1399-06-25
سلام و درود.خوبه انسان مشورت داشته باشه از ادم هاي مومن و خدمت به پدر و مادر خيلي کارگشا است ولي بچه ها کسي بياد هرکسي واجبات و محرمات الهي رو بي توجهي کنه به هيچ جا نمي رسه
20
َُSAM1396-05-09
با کمال احترام اینکه نماز شب بخونیم یا اینکه غیبت و اینارو انجام ندیم خیلی خیلی خوبه ولی دقت کنید نمازهای واجب ، واجبند وباید اونا رو انجام داد پس نباید نماز واجب رو به نماز شب اولویت داد. و فک میکنم احتمالا هرچی بگذره تاثیر همون نماز شب باعث میشه ن تنها ما بخوبی واجباتمون رو انجام بدیم بلکه خیلی از مستحباتم انجام بدیم
224
Rozita1396-03-23
آیت الله بهجت.دنیا میخواهی آخرت میخواهی نماز شب.عالم شوی عارف شوی نماز شب.من تضمین میکنم دوستان فقط نماز شب بخونید و تهمت دروغ غیبت غرور حسادت ریا نداشته باشید و کم کم شروع کنید این آیتم هارو کنار بزارید در کنارش نماز شب بخونید و نمازهای روز رو هم نخوندید فقط نماز شب رو ترک نکنید به مدت ۳۰روز اول و کنار گذاشتن اون آیتم ها حضور فرشته هارو با تمام سلول های بدنتون احساس میکنید.
1133
ناشناس1396-01-16
همه ی این کارهایی که گفتید مستحبات است شما واجبات رو بچسب.منم همیشه یه عالمه دعاهای جور واجور توی مفاتیح و ...رو می خوندم واسه برآورده شدن حاجت هام ولی تاثیری ازش نمی دیدم.تا اینکه چند ماهی هست شروع کردم به انجام واجبات و تازه می فهمم تا این ها درست نشه اعمال مستحبی فایده ای نداره. شروع کردم به نماز های اول وقت و خیلی چیزها ازش دیدم.
250
بی بی1396-01-08
شما تا حالا دعا ی فرج خونده اید؟ حتما بخوانید برای ظهور امام زمان دعا عج دعا کنید حتما فرجی در کارتان وزندگی تان خواهد بود
82
علی1395-12-15
سلام اول دلیل مشکل رو پیدا کن شاید اصلا این حرفا نباشه دوما به هیچ وجه خودت دنبال سحروجادو نرو کار درستی نیست وبعد هم توصیه های امامان و افرادی همچون آیت الله بهجت رو انجام بده
143
ستایش جووون1395-12-15
کی گفته خداهیچ کمکی به تونکرده توکه همه چیز رونمی دونی خداخیلی وقت هاادم روغافل گیرمی کنه درضمن امکانش هست ناخواسته حق کسی روزایع کرده باشی این هم بی انصافیه که درباره کسی که عاشق تو وتوروبیش تراز خودت دوست داره{یعنی خدا}قضاوت کنی ایاپدرمادرت ازت راضین؟خواهریابرادرت یایکی ازاقوام شایدازدستت ناراضی باشن به ائمه متوسل شو به باب الحوائج حضرت ابالفضل وعلی اکبر
136
ناشناس مرد1395-12-06
با سلام خداوند نه تنها به شما بلکه به همه کمک میکند این آدمها هستند که به هم ظلم می کنند و انسان را کفری می کنند سحر و جادو هم تاثیری ندارد درست فکر کن حواستگارها را کی می فرسته خدا. کی بهمشون میزنه. آدمهای شیطان صفت البته همه مادر معرض امتحانیم
103
جواد1395-11-26
آنچه همه بزرگان بر آن تاکید دارن ، خوندن نماز اول وقته که تاثیر فوق العاده ای برای موفقیت انسان داره . ضمنا این آیه شریفه رو مرتب و با توجه بخونین : و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب ، و من یتوکل علی الله فهو حسبه ، ان الله بالغ امره ، قد جعل الله لکل شیئ قدرا (سوره طلاق ) موفق و خوشبخت باشین
212
صاز1395-11-25
سلام و آرزوی توفیقات روزافزون برای شما...
دختری هستم 30 ساله
به توصیه یکی از آشنایان حدود3 سال پیش برای رفع مشکل ازدواجم (خواستگار زیاد دارم اما هیچ کدوم علیرغم میل خودم ب نتیجه نمیرسه)به فردی مراجعه کردم جهت سرکتاب
و ایشون گفتن ک طالعم سنگین است و بختم بسته یه سری دعا دادن که همراه داشته باشم و یه سری مثل سوره الرحمن که باید در آب میگذاشتم و با اون آب بدنم رو میشستم...
منم اینکارها رو انجام دادم اما تاثیری نداشت... شخصی بهم گفت ک اون دعاها رو در آب روان بینداز چون در ساعات نحس نوشته شده ان و برات اثری ندارن
همچنان خاستگار هست اما به نتیجه نمیرسن
حتی در ابعاد دیگه زندگیم مثل شغل هم به در بسته میخورم و هیچکاری برام نمیشه


از امور معنوی هم غافل نبودم
سوره طاها احزاب مریم
زیارت عاشورا حدیث کسا صلوات ذکر یونسیه
نماز جعفر طیار 129 مرتبه ذکر یا لطیف...

اما تا الان به نتیجه ای نرسیدم و حقیقتا خسته شدم
و ناامید چرا که خداوند رو بزرگ و توانا و قدرتمند تر از هر دعا و غیری میدونم
اما تا بدینجا خداهم کمکی بهم نکرده
من تا ب حال در حق کسی بدی نکردم و بد نخواستم برای هیچکس
تصور اینکه کسی چنین ظلمی در حقم کرده و این چنین بدی در حقم روا داشته انگیزه زندگی کردن رو ازم میگیره

ازتون خواهش میکنم اگر دستورالعملی برای باطل کردن سحر و بخت گشایی وجود داره بهم کمک کنید
من ب خدا ایمان دارم خیلی
اما افکار منفی بهم غلبه میکنه متاسفانه،،،
اگه راهنمایی هست بفرمایید


از مساعدت شما کمال تشکر رو دارم
برقرار باشید
6421
ناشناس1395-11-19
سلام زهرا خانم ورعناخانم انشاالله مشکلتون حل بشه یا علی
182
به حق پنج تن ال عبا 1397-04-29
فقط از خدا یاری بخواه نه از بنده خدا انشااللاه حاجت روا میشی
160
پریسا1396-08-06
سلام انشاءالله مشکل هممون حل شه
132
محمد کوچک زایی1396-05-02
ازخدای تواناومهربان میخوام که گرفتاری شما خواهرگرامی رو حل کنه وراهی که به صلاح شما هستش به شما نشان بده. انشاالله بحق حق تعالی.وبه حرمت آقا امام رضا(ع).استخاره با قرآن بگیر انشاالله
123
علی1395-12-15
سلام ببین رضایت خدا چیه اونو انجام بده خودش کمکت میکنه
2342
کلهر1395-12-07
خدا ان شاالله حتما کمکت میکنه و کارت حتما درست میشه قول میدم
1910
رعنا1395-11-14
سلام به خدا خیلی گرفتارم باید کاری رو بکنم که دلم نیست نمیدونم زندگیم داره نابود میشه سر دو راهی موندم خیلی تنها شدم خیلی.... نمیدونم چکار کنم تورو خدا تورو جان هرکسی که دوست دارید تو رو به اون ضامن آهو آقا امام رضا قسممتون میدم دعام کنید خیلی محتاجم به دعاتون
572
آرش1395-11-13
خدایا از ما بگیر انچه را که تورا از ما می گیرد
732
ع1397-04-18
تلاش کن تا به آنچه میخاهی برسی . تلاش.
157
امین1396-08-17
سلام انشالله خدا مشکلتون رو حل کنه روزانه ۴۰۰ تا صلوات نظر آقا امام زمان کن تا خداوند کریم به خاطر ایشان حل کنه
191
ناشناس1395-12-17
سلام عزیز از خدا بخواه آنکسی که باعث خوشبختی و سعادتت میشه سر راهت قراربده چون معلوم نیس این شخص آنکسی باشه که باعث خوشبختیتون میشه، چون بودن کسایی که این طوری فکر میکردند ولی بلدا فهمیدن که چه اشتباه بزرگی مرتکب شدن
504
علی1395-12-15
سلام بعضی موقع ها اون چیزی که میخوایم به صلاحمون نیست با عرض معذرت دختر خانم ها وقتی به یکی علاقه مند میشند بدجور دل میبندند ولی پسرا شاید عین خیالشون هم نباشه و...
7390
کلهر1395-12-07
سلام خدا به حق حضرت زهرا علیها السلام مشکلت رو رفع کنه (همچنین مشک همه رو ان شاالله همه برای هم دعا کنیم تا مورد رحمتخدا قرار بگیریم چون هرکس برای دیگران دعا کنه خدا چندین فرشته رو مامور میکنه تا برای خودش دعا کنن و همدیگر رو ببخشیم تا بخشیده بشیم )
545
Shiva1395-11-25
انشاالله عزیزم
478
زهرا1395-11-09
سلام تو رو خدا خیلی دلم گرفته کارم گره افتاده برام دعا کنین خوشبخت بشم با همو ادمی که تو دلم هست ازدواج کنم ....ایشالا به حق زهرا خدا هیچ بنده ناامید نکنه همه به مرادشون برسن خوشبخت باشن
19419
reza zaei1396-10-20
خدای بزرگ و توانا همه مردم رو به راست هدایت کنه و به همه مردم کمک کنه و تمام رفتگانمون رو ببخشه و بیامرزه و از سر تقصیرات همه ما بگذره انشاالله
1333
گناهکار1395-11-01
خداهمه رو به راه راست هدایت کنه منم جزو همه باشم ان شاءالله.مطمئنا اگر ما به جای اینکه درسایت های غیراخلاقی و غیرمجاز و برخلاف دین جستجوکنیم به دنبال چنین سایت هایی بودیم و علاوه بر اون به جای اینکه همه اش به دیگران بهتان بزنیم که خودت را درست کن به خودمان نهیب میزدیم که خودت را درست کن ،وضعیت جامعه ی اسلامی و شیعه ی علی (ع)این نبود،وضعیت جوانان و نوجوانان وحتی دراین دوره کودکان مسلما این نبودومجبورنبودیم هرروز به دل عزیز زهرا حضرت ولی عصر(عج) ناخواسته لطمه وارد کنیم،نمیخوام بگم آدم خوبیم ن اصلا اینطور نیست من یک نو جوان ۱۶ساله ام اما لطفا برام دعا کنید که حداقل انسان باشم نه حیوان****متشکرم از سایت خوبتون و مطالب ارزشمندش****
21310
مسعود تاج1400-10-13
منظور آیت الله بهجت از درس ، دبیرستان و دانشگاه نمی باشد بلکه دروس علوم دینی مورد نظر است
31
مهناز1400-11-24
سلام .من به تازگی اعتقادم خیلی عوض شده فقط هم به خاطر کلیپ های اقای بهجت بود من برای همه دعا میکنم که مشکلاتشان حل بشه شما هم برای دو دختر من دعا کنید ممنون
42
وبگردی