این غذا ها پیر می کند

خوردن این غذا ها شما را پیر می کند

کد مطلب : 14504زمان مطالعه : 3 دقیقه
رژیم غذایی مناسب در سلامتی انسان تاثیر فراوانی دارد ، علاوه بر این از پیر ی زودرس هم جلوگیری می کند. چون برخی خوراکی ها خاصیت هایی دارند که شما را پیر تر از آنچه هستید نشان می دهند.

با مصرف بیش از اندازه این خوراکی ها به سراغ پیر شدن میروید

 اگر از تصویری که در آینه میبینید راضی نیستید، شاید زمان آن رسیده که بعضی عادتهای روزمره تان را بررسی کنید. غذاهایی که میخورید و حتی نحوه خوابیدنتان میتواند پیر ترتان کرده و طول عمرتان را هم کم کند. برخی مواد غذایی هستند که برای سلامتی خطر زیادی دارند اما تاثیر خود را به طور مستقیم نشان نمی دهند و در درازمدت سبب پیر ی زودرس می شوند. 

رعایت برنامه غذایی متعادل و متنوع علاوه بر اینکه موجب حفظ سلامتی و تناسب اندام می شود، از بروز پیری زودهنگام نیز پیشگیری می کند. در واقع بعضی از خوراکی ها تاثیراتی دارند که می توانند ظاهر شما را بیشتر از سنتان پیر نشان دهند.

 غذاهایی که باعث پیر شدن می شوند

تسریع در پیر شدن با اسید های چرب اشباع

اسیدهای چرب اشباع

برخلاف اسیدهای چرب ضروری برای بدن، اسیدهای چرب اشباع که در پنیر، شیر و گوشت های چرب وجود دارند پیر شدن را تسریع می کنند. این چربی ها همچنین ابتلا به بیماری های مرتبط با سن مانند کلسترول را نیز تشدید خواهند کرد. خوراکی های چرب دارای رادیکال های آزاد هستند که سلول های بدن را از بین می برند. در این صورت قدرت دفاعی بدن ضعیف می شود و زمینه ابتلا به بیماری های استحاله ای مرتبط با سن مانند سرطان، آب مروارید و... فراهم می شود.

 غذاهای پیر کننده را نخورید

کیک ها و افزایش احتمال پیر شدن پوست

چربی های هیدروژنه

کیک ها و بیسکوییت ها حاوی چربی های هیدروژنه هستند که تولید سموم را تسهیل می کنند و احتمال پیر شدن پوست را افزایش می دهند. بروز جوش ها، چروک و لکه های چربی در صورت مصرف چنین خوراکی ها قابل انتظار است.

برخی مواد غذایی باعث پیر شدن می شوند

فست فودها وتاثیر منفی آن ها در جوانی پوست

فست فودها

فست فودها حاوی مقدار بالایی بسیار زیادی نمک و شکر است. مصرف زیاد نمک و شکر بروز چین و چروک را تسهیل می کند. علاوه بر آن فست فود ها حاوی روغن تراس هستند، چربی های ترانس هم مانند شکر پوست را سخت و انعطاف ناپذیر می کنند و علاوه بر این سبب مسدود شدن رگ های خونی کوچک و فشار آوردن به شریان های اصلی می شوند.

مواد غذایی سرخ شده علاوه بر اینکه چربی زیادی دارد و برای سلامت قلب مضر است سبب شکسته شدن کلاژن در پوست شده و در درازمدت پوست را پیر و چروک می سازد.

برای مقابله با پیری چه کنیم

خستگی زود رس با مصرف بیش از حد قهوه

قهوه

قهوه به تنهایی عامل بروز پیر ی نیست؛ بلکه مانند هر خوراکی دیگری نباید در مصرف آن افراط کرد. در واقع، نوشیدن زیاد قهوه فشار خون را بالا می برد و ضربان قلب را افزایش می دهد. اگر قلب بیشتر از حد طبیعی فعالیت کند، امید به زندگی کاهش می یابد.

قهوه و نوشیدنی های کافئین دار اگر به مقدار زیاد خورده شوند سبب کاهش آب بدن و در نتیجه خستگی و فرسودگی زودرس می شوند.

از خوردن غذاهای شور بپرهیزید

عوارض جدی خوراکی های شور برای بدن

غذاها و تنقلات شور

آیا می دانستید خوراکی های شوری که از خوردن آنها لذت می برید چقدر برای شما مضر است؟ این خوراکی ها مقدار بالایی نمک دارند که سدیم می تواند مستقیما به کلاژن طبیعی پوست صدمه بزند و چروک های نازیبایی اطراف چشم ها ایجاد کند. بهتر است به جای چنین تنقلاتی میوه های خشک و دانه های بدون نمک میل کنید.

نمک سبب کاهش آب بدن می شود و زمانی که آب بدن کاهش یابد شما دچار خستگی، بی حوصلگی و سردرد می شوید. علاوه بر این نمک زیادی برای کلیه، فشار خون و استخوان ها هم بسیار مضر است.

 غذاهایی که برای جوان ماندن مضر است

دسر های شیرین و پیرشدن سریع پوست!

دسرهای شیرین

شکر ماده ای است که مصرف آن باید در حد اعتدال باشد. در واقع، زمانی که مقدار گلوکز افزایش می یاید بدن مقدار بیشتری انسولین تولید می کند. زمانی که انسولین بیش از حد ترشح شود روند پیر شدن را تسریع می کند.

به جز اینکه با خوردن شیرینی جات وزنتان را بالا میبرید، صورتتان را هم پیرتر میکنید .مولکولهای قند در درون بدن خود را به فیبرهای پروتئینی در هر سلول میچسبانند. این فرایند مخرب که گلیکاسیون نامیده می شود موجب از دست رفتن شفافیت پوست، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، پف کردگی، افزایش چین و چروکهای صورت و بزرگتر شدن روزنه های روی پوست میشود. اگر میخواهید شادابی و جوانی خود را حفظ کنید، شیرینی جات را برای بقیه بگذارید.

خوردن این غذا ها شما را پیر می کند

4.7201
این مطلب مفید بود ؟18912
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از سلامت نیوز , ایران نیدز -/ ن.م
برچسب : پیری زودرس
وبگردی