شکستن دندان کودک

بعد از شکستن دندان کودک چه کنیم؟

کد مطلب : 16538زمان مطالعه : 2 دقیقه
شکستن دندان کودک همیشه موجب نگرانی می شود و به دلیل شکل ظاهری ناخوشایندی که بعد از شکستن دندان کودک به وجود می آید، اعتماد به نفس کودک کم می شود. توصیه ی دندانپزشکان در این شرایط چیست؟

توصیه هایی برای شکستن دندان کودک

شکستن دندان کودک و به هم خوردن نظم و زیبایی دندان های کودک مشکلی است که بسیاری با آن روبرو هستند. کودک شما ممکن است در حین بازی و یا به دلیل ضربه ناگهانی به دهان بعد از زمین خورد دچار شکستگی دندان شود که در این شرایط دندانپزشک بهترین راه را پیش رویتان خواهد گذاشت. 

رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با اشاره به تمهیداتی برای مواقعی که دندان کودک می شکند، گفت:بسیاری از بچه هایی که دندانهای شان دچار شکستگی می شود به دلیل مسخره شدن توسط همکلاسی هایشان دچار افت تحصیلی و منزوی می شوند.

 در صورت شکسته شدن دندان کودک بر اساس ضربه یا سانحه، بهتر است بلافاصله دندان را داخل بزاق دهان خود کودک یا سرم فیزیولوژی قرار داد و در کوتاه ترین زمان ممکن به دندانپزشک رساند.

دندان کودک

اقدامات بعد از شکستن دندان کودک

 شکستگی دندان بچه ها را به دو حالت عنوان کرد و گفت:گاهی شکستگی به گونه ای است که دندان با ریشه درمی آید و گاه بر اثر ضربه قسمتی از دندان شکسته می شود که بهتر است آن قسمت شسته شود و در بزاق کودک یا سرم  فیزیولوژِی قرار گیرد، زیرا نباید آن بخش شکسته شده خشک شود، چون در صورت خشک شدن شکننده است و قابل استفاده نخواهد بود.

رئیس انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران گفت:می توان قسمت شکسته دندان را با باندینگ های مخصوص سر جای خود قرار داد، ولی اگر این کار انجام نشود، ممکن است کودک از نظر روانی تحت تأثیر حس های منفی قرار گیرد. بسیاری از بچه هایی که دندانهای شان دچار شکستگی می شود به دلیل مسخره شدن توسط همکلاسی هایشان دچار افت تحصیلی و منزوی می شوند، در حقیقت درست کردن دندان شکسته برای زیبایی نیست، چرا که بچه به آن نیاز دارد و در صحبت کردن تأثیر منفی می گذارد، به گونه ای که کلمات را نمی تواند درست بیان کند و دوستانش مسخره اش می کنند، ولی می توان با مراجعه به دندانپزشک ترمیمی بدون اینکه به دندان های دیگر صدمه ای وارد شود آن دندان ترمیم و بازسازی شود.

 در صورت بروز چنین مشکلی با مراجعه به دندانپزشک ترمیمی می توان دندان شکسته کودک را بدون آن که صدمه اضافه ای به بافت آن وارد شود با استفاده از باندینگ ها و مواد چسبنده ترمیم کرد.

بعد از شکستن دندان کودک چه کنیم؟

3.834
این مطلب مفید بود ؟268
برگرفته از تسنیم /ن
وبگردی